Navigaattori

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä, mihin olisin laittanut, mutta kysyn täällä.
Onko kellän tietoa, miten onnistuu karttaplotterin (merelle) päivittäminen? Pitääkö ladata joku ohjelmisto netistä ja asentaa karttakortille vai pitääkö se viedä ihan liikkeeseen? Onnistuuko noiden karttaplottereiden päivitys yhtä helposti, kuin autonavigaattoreiden?

Ostin tänään navigaattorin ja tulipa mieleeni tossa lataillessa, et kuinka herkkiä noi vehkeet on pakkaselle? En löytäny ohjeista mainintaa.

EhrNam sanoi:
Ostin tänään navigaattorin ja tulipa mieleeni tossa lataillessa, et kuinka herkkiä noi vehkeet on pakkaselle? En löytäny ohjeista mainintaa.

Oma Tomtom One ei ole pakkasessa hajonnut, mutta näyttö hidastuu todella merkittävästi, eikä mielestäni ole yhtä kosketusherkkä kun on pakkasessa yönsä viettänyt. Eli ei sen pitäisi hajota mutta jos sen autoon jättää niin käytettävyys on ihan perseestä ennenkuin laite lämpeää, johon voi kestää "pieni" hetki.

Elikkäs, olisi nyt tarkoitus hankkia hyvä navigaattori.

Tässä tarkat kriteerit:

-Osaa käynnistyä kun tupakansytyttimeen tulee virta ja sammua kun auto sammutetaan (tupakansytyttimestä ei tule virtaa)

-Käynnistymisen jälkeen osaa itse mennä tilaan josta näkyy nopeus

-Osaa ilmoittaa jos ylitetään nopeusrajoitus. (Samaan tyyliin kuin vaikka nav4all kännykkänavigaattori)

-Bonusta siitä jos karttoja ja/tai niiden nopeusrajoituksia voi itse muokata. (Säätää talvirajoitukset voimaan)

-Lisäbonusta siitä jos on TeleAtlaksen kartoilla (paremmat mielestäni kuin Navteq)

Ihan tarkka navigaattorin malli olisi haussa, niin ei tarvitse ostaa arpapelillä ja pettyä. Rajataan väljästi hinnaksi vaikka <170e. Mitä halvempi, sen parempi. Tosiaan riittää että ylläolevat kriteerit täyttyy, ei muuta.

Osaako joku kertoa mitkä navigointisoftat saa asennettua Windows CE 5.0 alustalle? Tuli ostettua Kiinan matkalta navigaattori ilman navigointisoftaa ja nyt pitäisi keksiä miten navigoinnin saa toimimaan laitteessa :)

Mikä navigaattori kannattais tällä hetkellä hankkia? alkaa mennä hermo paperikarttojen tulostamiseen ja reittien suunnitteluun.. halpahan se sais olla tietysti, mutta toimivuudesta tinkimättä..

Mikä navigaattori kannattais tällä hetkellä hankkia? alkaa mennä hermo paperikarttojen tulostamiseen ja reittien suunnitteluun.. halpahan se sais olla tietysti, mutta toimivuudesta tinkimättä..
Itse ostaisin Nokian ilmaisnavigaatiokännykän jollain autopidikkeellä ja ottaisin operaattorilta tuplasimmin (ja ostaisin tän, vaikka olisin jollain eri firmalla duunissakin). Esim. vaikka tän. Ai miksikö: hintaero pelkkään navigaattoriin ei ole enää kovinkaan suuri ja samaan hintaan saisi tässä nettiselaimen, musiikkisoittimen ja puhelimenkin vielä. Navigointi on ilmaista niin Suomessa kuin missä tahansa muuallakin, taisi peitto olla karvan alle 100 maata. Muistikortin täyttäminen musallakin kuuluu vielä hintaan CWM-malleilla, tai jos ei tykkää Noksun musiikkikaupasta, niin luuriin voi laittaa Spotifyn clientin ja ladata kaikki soittolistat sinne (vaatii premiumin, 10€ kuussa).

Itse ostaisin Nokian ilmaisnavigaatiokännykän jollain autopidikkeellä ja ottaisin operaattorilta tuplasimmin (ja ostaisin tän, vaikka olisin jollain eri firmalla duunissakin). Esim. vaikka tän. Ai miksikö: hintaero pelkkään navigaattoriin ei ole enää kovinkaan suuri ja samaan hintaan saisi tässä nettiselaimen, musiikkisoittimen ja puhelimenkin vielä. Navigointi on ilmaista niin Suomessa kuin missä tahansa muuallakin, taisi peitto olla karvan alle 100 maata. Muistikortin täyttäminen musallakin kuuluu vielä hintaan CWM-malleilla, tai jos ei tykkää Noksun musiikkikaupasta, niin luuriin voi laittaa Spotifyn clientin ja ladata kaikki soittolistat sinne (vaatii premiumin, 10€ kuussa).

Mulla on nokialainen navigoiva kännykkä ja Tomtomin XL navigaattori ja kyllä toi Tomin ohjelmisto ja toiminnot on ehdottomasti paremmat. Hyvä grafiikka, käyttää osaa vaikkei ohjeita ole lukenutkaan, nopea ku mikä jne.

Nokialainen on mun mielestäni hankala käyttää, näyttö on suhteessa tosi pieni jos pistelet menemään josain Tukholman keskustassa ja haut toimii hitaammin kuin Tomissa. Yks ääni Tomtomin kartoille ja tekniikalle. Jopa blondi osaa käyttää, eikä ole eksyny matkoillaan vielä kertaakaan. Tossa on lisäksi kävele perille toiminto, jota oon käyttäny vain kerran. Nokian navigointiin menee hermot ennenkuin reitti on valmis.

Mulla on nokialainen navigoiva kännykkä ja Tomtomin XL navigaattori ja kyllä toi Tomin ohjelmisto ja toiminnot on ehdottomasti paremmat. Hyvä grafiikka, käyttää osaa vaikkei ohjeita ole lukenutkaan, nopea ku mikä jne.

Nokialainen on mun mielestäni hankala käyttää, näyttö on suhteessa tosi pieni jos pistelet menemään josain Tukholman keskustassa ja haut toimii hitaammin kuin Tomissa. Yks ääni Tomtomin kartoille ja tekniikalle. Jopa blondi osaa käyttää, eikä ole eksyny matkoillaan vielä kertaakaan. Tossa on lisäksi kävele perille toiminto, jota oon käyttäny vain kerran. Nokian navigointiin menee hermot ennenkuin reitti on valmis.

Jepjep... samaa mieltä. Kännykkänavigoinnilla ei nyt voi sanoa ettei tee mitään mutta vain äärimmäisessä hädässä sitä viitsii käyttää. Kyllä autonavigaattorit on ihan eri juttu. Ottaen huomioon mitä laatumerkkien vanhemmat mallit maksaa, en sijottaisi euron latia siihen että kännykällä voi navigoida.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom