Navigaattori

Sanokaas alle 300 euron paras navigaattori autoon?? Ei verkkokauppoja..en ehdi odottelemaan.
Eräässä liikkeessä oli TomTom One 279€.. hyvä/huono? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
saako sen toimimaan hf-laitteeba puhelimelle vai onko se bluethoot vaav imurointia varten?

just niinku tossa jo aikasemmin sanottiinkin niin toi one ei toimi hf-käytössä. se on pelkästään noita ulkomailla myytäviä plus-palveluita varten. noi kalliimmat mallit sen sijaan toimii ja niissä tulee mukana jopa sellanen mikki aurinkolippaan kiinnitettäväks. soittaminen, vastaaminen ja tekstareiden kirjottelu onnistuu.

TomTom One 279€.. hyvä/huono?

mä oon ton tompan kannalla. paras köyttöliittymä ja kattavin tarjonta maksullisia sekä ilmaisia softapäivityksiä. esim just noi POI:t.

mä oon ton tompan kannalla. paras köyttöliittymä ja kattavin tarjonta maksullisia sekä ilmaisia softapäivityksiä. esim just noi POI:t.

Aika hehkutusta. Tosin samanlainen ikonipohjainen käyttöliittymä on suunnilleen kaikissa kosketusnäyttönavigaattoreissa, ainakin Garminin tuotteisiin tulee päivityksiä ~kerta kuussa ja TomTom POI:t voi ajaa muuntamisen jälkeen ihan minkä merkkiseen laitteeseen tahansa. Toi POI-tiedostomuunnos on esim. POIEditissä about 2 klikkausta ja se muuntaa koko hakemiston kaikki POI-tiedostot.

Aika hehkutusta. Tosin samanlainen ikonipohjainen käyttöliittymä on suunnilleen kaikissa kosketusnäyttönavigaattoreissa, ainakin Garminin tuotteisiin tulee päivityksiä ~kerta kuussa ja TomTom POI:t voi ajaa muuntamisen jälkeen ihan minkä merkkiseen laitteeseen tahansa. Toi POI-tiedostomuunnos on esim. POIEditissä about 2 klikkausta ja se muuntaa koko hakemiston kaikki POI-tiedostot.

No tämä nyt on vähän sama juttu kuin kännyköissä tai tietokoneiden käyttöliittymissä. Kaikissa on ikonipohjainen käyttis, mutta kummasti moni tykkää nokian käyttiksestä enemmän kuin eeriksonin. Tai windowsista enemmän kuin macin osXstä.

Eli makuasioita.

Täältä ääni tomtomille. Todella helppokäyttöinen.
(Route66 on ihan paska käyttää)

niin mielipidejuttujahan nää on hyvinkin pitkälti. mut ei se mitään sattumaa ole että tomtom pärjää testeissä aina todella hyvin. ja mulla on monesta muusta täälläkin kirjoittavasta poiketen kunnon käyttökokemuksia viiden eri merkin laitteista. joten mun mielipide ei riipu siitä mikä laite milläkin hetkellä sattuu siinä tuulilasissa roikkumaan.

Tomppa on ihan asiallinen laite, voin pienin varauksin suositella.

Aina välillä laite tarjoaa aivan idioottimaisia reittivaihtoehtoja,
joten aivan sumeilematta siihen ei kannata luottaa.
Itsellä käytössä uusin versio skandinaavian karttapohjalla, talvella ruotsissa
ajettiin isompaa päätietä ja yhtäkkiä tompan mukaan olimmekin keskellä
metsää :eek: , tietä ei näkynyt koko näytössä.
Samaa tosin näytti myös Nokia-Navicore yhdistelmä joten
tompan syyksi sitä ei voinut laittaa.

Tompan POI:t on iso plussa, se että ne voi kopioda ja kääntää johonkin muihinkin malleihin kertoo jo jotain...keneltä kopioidaan ja miksi?

Paitsi että kukaan ei kyl tykkää Windowsista enemmän ku MäkOSXstä :D

Olin heti laittamassa samaa, kun näin tuon väitteen. OS X vie wintoosaa ku pässiä narussa kaikilla osa-alueilla.

Palaten navigaattoreihin, niin suosittelen TomTom:n Onea. Itse ammattiautoilijana tulee käytettyä noin 50 tuntia viikossa ja todella tyytyväinen olen ollut. Ainut miinus tulee huonoista reittivalinnoissa, joita laite tekee silloin tällöin, mutta perille on aina päästy.

Tompan POI:t on iso plussa, se että ne voi kopioda ja kääntää johonkin muihinkin malleihin kertoo jo jotain...keneltä kopioidaan ja miksi?

Aktiivisilta TomTom-käyttäjiltä, koska he ovat ainoita tarpeeksi nysvänörttejä naputtaakseen loputtomia POI-tiedostoja kokoon? TomTom-tehtaan kanssahan näillä POI-askartelijakonttisilla ei ole mitään tekemistä.
;)

No joo, mutta kukin toki käyttäköön mitä laitetta tykkää. Pointti oli lähinnä että käyttöliittymä, POI:t tai päivitystiheys ei sinänsä vielä ole asioita jotka kannattaa ottaa valintaperusteiksi kun useampi valmistaja on näiden suhteen täysin samalla viivalla.

Ite tykkään tällä hetkellä eniten paremman pään Garminin kosketusnäyttöisistä Nüvi- ja Zümo- tuotteista joista jälkimmäinen käytössä, koska on tällä hetkellä käytännössä ainoa 98% kaikki käyttötarpeeni kattava laite.

-Navteq v9 kartasto on kattava. Koko Eurooppa seamless muodossa.
-Mukana tuleva PC reittisuunnittelusofta MapSource pesee TomTom Homen 6-0.
-Mukana tulee auto- ja moottoripyöräteline (TomTom Rider teline on tunnetusti käyttökelvoton).
-Roiskevesitiivis ja tärinän-/kolhunkestävä
-Laite osaa Bluetoothin kautta ohjata kännykkää taskusta.
-Laite toimii MP3 soittimena.
-Ymmärtää myös XM säätietopalveluita (joista ei tosin Suomen sisällä ole paskankaan hyötyä).
-Autotelineessä mikki ja kaiutin Bluetooth-puheluita ja ajo-ohjeita varten.
-Kotimaiset Retkipuljan maastokartat menee heittämällä sisään eräreissuille.
-Jos laitteeseen tulisi korjauskelvotonta vikaa niin alle viikon saan maahantuojalta uuden laitteen (TomTomin takuuvaihto about 1,5kk, koska ensin lähetetään Hollantiin tutkittavaksi ja sieltä sitten tulee joskus jotain jos on tullakseen).
-SD muistipaikka jos MP3 tila loppuu, 2GB sisäistä muistia
-navigoidessa voi määritellä vältettävät asiat tarkemmin (joko TomTomista vihdoin löytyy niinkin alkeellisia asioita kuin: 'vältä hiekkatiet', 'U-käännökset' jne?)

Miinuksena tietty: kallis hinta. Mutta joskus köyhän täytyy panostaa leluihinkin.
:D

Kävin just ostaan ton TomTomin Onen.. perkeles ei ohjekirjois sanaakaan suomea! Kaikki hepreat ja arabian kielet löytyy, mut vittuako mä niillä teen. :curs:
Kai toi laite etes on suomenkielinen? Näin ainakin myymälässä sanottiin...
Autoon sen vien vasta aamulla.

Käytössä Garmin Nuvi 300.

Pätevä laitos vaikka ihan kaikkia risteyksiä ei ole huomannut. Laitteen rekisteröinti ja päivityskarttahomma onkin sitten täysin suolesta. Reggasin oman laitteeni marraskuussa enkä vieläkään ole nähnyt sitä pirun päivitystä jossa ehkä, ehkä olisi vähän tuoreemmat kartat. Onko joku muu kenties törmännyt samaan ongelmaan?

Vältä U-käännökset

OK ominaisuus ruuhkassa. Ite ainakin kierrän mielummin suosiolla korttelin kun alan vääntää uukkaria vaan sen takia että navigaattorin mielestä se olisi nopeampaa. Käytännössä menee helvetinmoiseksi runnomiseksi/odotteluksi että sinne vastaantulevien ränniin itsensä saa ujutettua.

Kertokaas..saako tuossa TomTomissa "pysäytettyä" sen navigoinnin ilman että lyö vaan virrat pois?

Eli, jos olen navigoimassa kotiin ja päätänkin käydä jossain muualla vielä. Tiedän mihin ajan, eli ei tarvitse uutta reittiä tehdä. Silloinhan navi käskee kääntyä koko ajan ympäri, koska se on viemässä minua kotiin. :curs:
Eli miten saan sen navigoinnin vaan stopattua..???

Kertokaas..saako tuossa TomTomissa "pysäytettyä" sen navigoinnin ilman että lyö vaan virrat pois?

Eli, jos olen navigoimassa kotiin ja päätänkin käydä jossain muualla vielä. Tiedän mihin ajan, eli ei tarvitse uutta reittiä tehdä. Silloinhan navi käskee kääntyä koko ajan ympäri, koska se on viemässä minua kotiin. :curs:

ei saa käsittääkseni. sitten pitäisi kikkailla kai tarkemmalla reitin tekemisellä.

eipä siinä mitään muuta voi oikeen tehdä ku ottaa siks aikaa äänet pois ku poikkeaa reitiltä. tämä tietty jos haluat kuitenkin nähdä esim kellon ja ajonopeuden koko ajan. jos ei tartte niin nyt en osaa sanoa kuuluuko niitä ääniä jos menee vaikka menuvalikkoon sen reitiltä poikkeaman ajaksi.

Löytyy valikko -keskeytä navigointi jolloin purkki näyttää vain kartalla mihin ollaan menossa ilman opastusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom