Navigaattori

no miks mä en sellasta löydä.. prkl

E: kävin kokeilemassa :D löyty sieltä sellanen kun tyhjennä reitti, se tuntus toimivan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no miks mä en sellasta löydä.. prkl

E: kävin kokeilemassa :D löyty sieltä sellanen kun tyhjennä reitti, se tuntus toimivan!

Joo, se taiskin olla tyhjennä reitti - valikko :nolo: , ei voi muistaa kun ei oo
ding-dongia just nyt käden ulottuvilla.

EEDITTIÄ: itse itseäni korjaten:
Löytyy valikko -keskeytä navigointi jolloin purkki näyttää vain kartalla mihin ollaan menossa ilman opastusta.

Härpäke siis näyttää missä mennää eikä mihin ollaan menossa -tyhjennä reitti valikosta

Tomtom one on saanut paljon kiitosta ja ihan hyvä peli se onkin, mutta muutama seikka siinä häiritsee senverran paljon käytössä, että harkitsen toiseen merkkiin vaihtamista.

1. Akku ei pidä latausta yhtään. Jos laite on viikon kotona käyttämättä, niin on taatusti akku tyhjä kun pitäisi lähteä liikenteeseen. Siitä seuraa, että pitää ensin laittaa laite autoon ja lataukseen ja sitten istua autossa odottamassa signaalia, sen sijaan että voisi napsauttaa masiinan päälle kotona ja se hakisi signaalin jo matkalla autolle.
2. Jotenkin ohjeet tuntuu tulevan viiveellä. Joka reissulla tulee ajettua risteys tai pari pitkäksi, kun ensin se ilmoittaa 200 m risteykseen ja sitten 120m:n jälkeen jo käänny vasemmalle, mutta ryhmityskaista meni jo aikoja sitten. Helpoissa risteyksissä ongelmaa ei ole, mutta monimutkaisissa ja -kaistaisissa on risteys toisensa perään ja silloin pitäisi olla todella ajantasaista tietoa saatavilla.
Last but not least:
3. Euroopan kartta on, kyllä. Hommasin muistikortin jonne latasin ne kartat, joita yleensä tarvitsee ja se on ok. Mutta se ei ole ok, että rajalla joutuu menemään laitteen asetuksiin ja vaihtamaan toisen maan kartan aktiiviseksi. Reitin voi suunnitella vain sen kartan alueella, joka on aktiivisena. Jos haluaa tehdä matkan Stuttgartista Prahaan, niin näitä kaupunkeja et voi syöttää tomtomille samaan aikaan, vaan otat esiin karttakirjan ja katsot siitä suorimman reitin, jonka jälkeen bongaat saksan puolella rajakaupungin ja syötät reitin Stuttgart-rajakaupunki. Rajalla vaihdat kartan Tsekin kartaksi ja reitiksi tämä sijainti-Praha.
Hiukan ärsyttävää kikkailua ja tämä tavallaan syö laitteen käyttötarkoitusta/hyötyä pois.

Jos jollakulla on ratkaisua näihin ongelmiin, niin olisin kiitollinen vinkeistä.

1. Akku ei pidä latausta yhtään. Jos laite on viikon kotona käyttämättä, niin on taatusti akku tyhjä kun pitäisi lähteä liikenteeseen.

Onneton akun kesto vaivasi jo aikaisempi GO-malleja, jollanen mulla on. Koskaan en ole viittinyt tunnin reissua pidemmällä lähteä ilman laturia. Ja jossei vähään aikaan käytä (eli lataa), niin sama homma kun sulla.

Jos haluaa tehdä matkan Stuttgartista Prahaan, niin näitä kaupunkeja et voi syöttää tomtomille samaan aikaan, vaan otat esiin karttakirjan ja katsot siitä suorimman reitin, jonka jälkeen bongaat saksan puolella rajakaupungin ja syötät reitin Stuttgart-rajakaupunki. Rajalla vaihdat kartan Tsekin kartaksi ja reitiksi tämä sijainti-Praha.

Tämä johtuu just siitä, ettei kartat ole samaan 'karttaa'. Öö, siis esim, ennen koko Western Europe-kartta oli samalla tavalla tehty. Maan rajalla aina piti vaihtaa. Nyt se on samaa 'lakanaa' koko hoito ja rajoja ei ole mitenkään varmaan edes siihen laitettu. Se Tsekki, Unkari...-kartta on taas ihan oma kokonaisuutensa, eikä näitten kokonaisuuksien välillä pysty reittämään. Onnistuu vasta kun tulee jättikartta, jossa Western Europe ja Eastern Europe kokonaan samaa karttaa kuten nyk. WE.

Tämä johtuu just siitä, ettei kartat ole samaan 'karttaa'. Öö, siis esim, ennen koko Western Europe-kartta oli samalla tavalla tehty. Maan rajalla aina piti vaihtaa. Nyt se on samaa 'lakanaa' koko hoito ja rajoja ei ole mitenkään varmaan edes siihen laitettu.

Jaha, että se onkin softakysymys, eikä tomtomista riippuvainen. Tai jos kartta on tehty tomtomille, niin sitten tavallaan rautakin...Ostin aparaatin 4 kk sitten, mutta antoivat sitten vanhan kartan mulle :( Ehkä mä saisin tonkin pelittämään kivasti, jos ostaisin vain sen uudemman kartan. Ongelma tosin on se, että taitaa maksaa pari sataa, joten halvemmaksi tulee myydä pois ja ostaa uusi laite tilalle.

Jos mä ostan uuden laitteen, niin mistä mä tiedän, etten taas saa tommosta ihme karttaa? Onko muilla merkeillä jo asia kunnossa, vai onko riskinä, että myyjä löytää varastosta jostain vanhanmallisia karttoja?

Jaha, että se onkin softakysymys, eikä tomtomista riippuvainen. Tai jos kartta on tehty tomtomille, niin sitten tavallaan rautakin...Ostin aparaatin 4 kk sitten, mutta antoivat sitten vanhan kartan mulle :( /QUOTE]

Et oo ensimmäinen kenellä on suoraan paketista vanhat kartat ja TomTom ei tee asialla mitään (p2p-maailmasta saattaa löytyä tähän ratkaisu jos sitä harrastat).

Karttajuttuhan toi on. Voi jopa olla, että WE on Navteqilta ja Tsekki ja etc Teleatlakselta.

Toimiiko toi Tsekki, Slovakia, Unkari-kartta muuten siellä ookoo?

Viimeksi muokattu:
Nykyään pystyy navigoimaan suoraan vaikka Turku-Budapest. Testasin kesälomareissulla.

Tuli hommattua tuollainen Garmin Nuvi ja nyt luonnollisesti kiinnostaisi tietää mistä saisin hommattua siihen kotimaan valvontakamerat? POILoader softa löytyy ja onnistuin jo lataamaan pari tiedostoa laitteelle. Valvontakamera-tiedostoa en kuitenkaan löytänyt tälle Garminin laitteelle. Osaisiko joku asiasta tietoinen jelppiä homman kanssa?

Tuli hommattua tuollainen Garmin Nuvi ja nyt luonnollisesti kiinnostaisi tietää mistä saisin hommattua siihen kotimaan valvontakamerat? POILoader softa löytyy ja onnistuin jo lataamaan pari tiedostoa laitteelle. Valvontakamera-tiedostoa en kuitenkaan löytänyt tälle Garminin laitteelle. Osaisiko joku asiasta tietoinen jelppiä homman kanssa?
Vähän ylös taas tätä ketjua..
Eikö kukaan löydä Garminille Suomen valvontakameroita? :(

miten ihmeessä noita POI:ta lisätään MIO digiwalker c320:N muistikortilla olen yrittänyt siirtää. Netistä ladannut noita valmiita, mutta kun ei toimi??

Veikkaisin että tuollaista on mietitty .. ja varmaan korkeintaan puolella on navigaattori ja siitä puolesta vain murto-osalla tuo TMC-palvelu joten tuskin vielä pitkään aikaan ongelma.

Ja tomppa tomppaan löytyy ne poliisien valvontakamerat tienposkissa :)
Saapi hälyyttämään vaikka 300m ennen tolppaa ja tolppia näyttäs olevan
jo yli 400kpl ympäri suomea kartoitettuna. Lisäksi löytyy iso pino
huoltoasemia, hesejä ja mäkkäreitä meille kunnostamme huolehtiville,
kauppoja, 1500 otto-maattia jne jne...
Ja kaikki tämä for free ja laillisesti
http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/index.html

Mistähän mahtaa johtua etten saa noita kameroita näkyviin "päivityksen" jälkeen?

Nappasin aiemmat triffidit-tiedostot(toimivat hyvin ja aiemmin kerran jo päivittänyt) pois ja asensin uudet kamera-tiedostot. Nyt niitä ei löydy tompasta vaikka tiedostot ovat selkeästi näkyvissä scandinavia-mapissa. Ei löydy valikosta eikä niitä näy tolpan kohdalla ajellessa. Mitä kämmäsin? Etenin täysin sen kuvallisen ohjeen mukaan pl. vanhojen kameratiedostojen poistaminen.

Iski boretus päälle ja piti ostaa jonkinlainen elektroninen härpäke viihdykkeeksi, jäi Gigantista matkaan TomTom 520 Go. Toivottavasti tälle tulee käyttöäkin :P

Ainakin tuolle FM-lähettimelle tuli heti käyttöä, saa aika mahtavan autojukeboksin kun tunkee 8 Gb muistikortin täyteen heviä ;) Voi sit kuunnella auton poppivehkeistä ne biisit, äänenlaatukin vaikuttaisi ihan kelvolliselta noin autokäyttöä ajatellen!

Toivottavasti tästä on muutakin iloa kuin kallis mp3-soitin :D

Tuo vähän mietityttää, jos oletetaan että vaikka kehällä on älytön ruuhka ja navi valitsee kaikille paremman reitin, niin eikös se ruuhka vain siirry ja kehä olisi taas nopea?

Kävin juuri Saksassa juttelemassa paikallisten automiesten kanssa. Siellä TMC on erittäin yleinen ja homma menee juuri kuten arvelit, eli TMC siirtää ruuhkan pikkuteille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom