Narsismin ja bodauksen yhteys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Akkeli
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Kun aloitin salitreenin, aloitin sen lähinnä siksi että saisin jonkun hyvän urheiluharrastuksen joka sopii epäsäännölliseen elämänrytmiini. Nyt ajan myötä ja lähes 15kg lihaksikkaampana olen tajunnut sen että miten kriittiseksi olen tullut omaa kehoani kohtaan. Vatsalihakset näkyy joten kuten mutta ei tarpeeksi, kaikki lihakset on liian pieniä ja silti vaikka olenkin kriittinen niin silti pidän peilikuvastani. Ja siinä peilin edessä vietän enemmän aikaa kuin tyttöystäväni.

Ja tämä "peilailu" ei ole pelkästään jäänyt pinnan alle. Kun ostan vaatteita en enää valitse mitä tahansa rättejä hyllyltä vaan menee homma menee aika turhamaiseksi (toisaalta onhan niitä sopivia vaatteita nykyään vähän vaikeampi löytää, erityisesti housuja). Muutenkin sitä on tullut vaan turhamaisemmaksi.

Eli mul on näköjään alkanu nousta kusipäähän.

Mites teillä muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mun mielestä se on tuon narsismin kanssa vähän sellanen juttu, ettei kohtuullinen narsismi ole mitenkään pahaksi, eikä voi sanoa että olisi kusi noussut päähän. Tosin itselläni ei ole tuohon mitään aihettakaan, mutta terve itsekeskeisyys on mielestäni ihan ok!

Jos ei osaa rakastaa itseään :whip:, ...Ei myöskään toista...... :worship:

Ankka sanoi:
Ei oo täällä, vaikka 25 kg on tahkottu lihaa kroppaan. :piis:

Silti on esim. oma kuva avatarina? :lol2: Eiköhän se ole jo tullut todistettua, että suurin osa kehonsa rääkkäjistä on narsisteja, itse ainakin olen, sellaista se vain on.

Täältäkin löytyy yksi.. Meillä on luokassa sellainen iso peili, joka on kai lähinnä tarkoitettu asiakkaita varten. Aina kun satun kulkemaan siitä ohi, niin mulla on tapana katsoa onks hiukset hyvin ja sen jälkeen katson hartioita ja rintaa+vyötäröä. Ilmeisesti porukat on huomannu ton kun kuittia on jo tullut siihen malliin.. :) Parasta oli kuitenkin kun harjoiteltiin toisiimme pohje ja reisihierontoja ja joku sattui huomaamaan et mulla on sileämmät reidet kuin naisilla :lol2: Kyllähän tosimies sheivailee..

hmm.. Rasvaa pitäis vielä saada pois ja selkään enemmän paksuutta ja v-muotoa. Pohkeisiin tarvitaan myös lisää tavaraa. Sit voi ottaa raidat hiuksiin ja käydä solariumissa :david: :rolleyes:

SIPI sanoi:
Tuo 25 kg lihaksia on kyllä mahtava suoritus! Tuliko tuo lähestulkoon uskomaton kehitys tällä ohjelmalla?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=60

Ohjelmaa on kyllä vaihdettu kuin paitaa. Tällä kertaa menossa ohjelma jossa on 9 viikon kierto. :D
Ja tuo liha määrä on tullut pitkäjänteisellä työllä, vaikka on tullut välillä "hieman" takapakkiakin (Kiitos armeija, kiitos).
Mutta mutta... rintaan pitäs saada massaa, selkään leveyitta, pohkeisiin kunnon limput ja hanskaan lisää mittaa. Kyllä, tunnen itseni vielä pieneksi. *evil grin*

Missäs päin iisalmee muuten käyt treenailemassa veli ankka? Iibodylla? Siellä on ollut kovia jätkiä muutama vuosi takaperin. Tosin nyt ne on vähentyneet, kun itsekin muutin pois.. ;)

Nimim. 19v iisalmessa asunut..

Duracell sanoi:
Missäs päin iisalmee muuten käyt treenailemassa veli ankka? Iibodylla? Siellä on ollut kovia jätkiä muutama vuosi takaperin. Tosin nyt ne on vähentyneet, kun itsekin muutin pois.. ;)

Nimim. 19v iisalmessa asunut..
Iibodylläpä hyvinkin. Hinta-laatu suhde on helvetin hyvin kohdillaan. Paikkana ihan loistava (asennetta) ja ylimääräisenä plussana, niitä helevetin reisilähennys/-loitonnus härpäkkeitä ei ole, ja oletan ettei varmaankaan tule.

Yee..!! :rock: Meikäläinen aloitti treenaamaan siellä 96, jolloin olin vielä laiha kynis. Sanoivat etteivät olleet koskaan nähneet ketään yhtä laihaa tikkua :hyper: Käpyläkin vaan nauroi, kun tein hauiskääntöjä :)
Nykyään toi Iibodykin on rauhoittunut, mut silloin siellä treenasi vielä monia kovia nimiä.. :) Siellä on kännätty, korkattu teinejä ja treenattu veren maku suussa, eli kyseessä on yksi tärkeimmistä paikoista mulle,todellinen HC-sali.. :worship:

Ps. Ristolta terveisiä pojille, jos joku sattuis vielä muistamaan :) Vieläks siellä on Pasin nappilauta/porras taivaisiin/saunanlaude? :lol2:

Narsismi on vähän niin kuin masennus. Sana itsessään voi tarkoittaa useampaa asiaa ja sitten sitä sairautta sekoitellaan arkielämän normaaliin olotilaan/tilanteeseen.

Jokaisessa ihmisessä on narsismia jonkin verran ja se on ihan normaalia.

Narsistinen persoonallisuushäiriö onkin sitten ihan toinen juttu. Siitä puhutaan usein samassa yhteydessä kuin psykopatiasta, mutta ne ei taida ihan sama asia olla, vaikka niissä onkin paljon yhteistä.

Jos jotain psykopatia-aihe kiinnostaa, siitä löytyy tietoa mm. seuraavalta sivulta http://www.sampo2002.oulu.fi/psykopatit/historia.htm sekä googlettamalla hakusanalla Robert Hare (alan johtava tutkija).

Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä täällä http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html#Alku

sekä tietty googlettamalla löytää vaik mitä :)

Itse laitoin äsken Robert Haren sivuilta sähköpostia, jossa kyselin em. luonteiden eroista ja kerron sitten lisää, kun tulee vastaus :)

Hemmetin mielenkiintoista tekstiä noissa Hippa:n linkeissä. "Toisin kuin yleisesti luullaan, narsisti ei rakasta itseään, vaan sitä heijastusta itsestään jonka hän näkee muissa ihmisissä. Muut ihmiset ovat hänelle peilejä joista hän toteaa olevansa olemassa." Tuli tästä heti mieleen monissa kouluissa aikoinaan näkemäni kaksi tyttöä, jotka aina liikkuivat kahdestaan. Toinen oli jumalattoman kaunis ja toinen vähemmän kaunis.

Ja onko oma vaatimaton bodausharrastukseni narsistista? Ehkä. Mutta ei välttämättä sen enempää kuin mikään muukaan harrastus, josta saa tyydyttymisen tunteen, siitä kun tulokset paranevat. Tässä vain tulokset luetaan peilistä, ajanottokellon sijaan.

Ja onko oma vaatimaton bodausharrastukseni narsistista? Ehkä. Mutta ei välttämättä sen enempää kuin mikään muukaan harrastus, josta saa tyydyttymisen tunteen, siitä kun tulokset paranevat. Tässä vain tulokset luetaan peilistä, ajanottokellon sijaan.

Tuolla tavalla ajateltuna kaikenlainen kehittymiseen pyrkiminen olisi narsistista. Onko narsistista yrittää olla mahdollisimman hyvä työssään tai olla mahdollisimman "hyvä ihminen" ja samalla kuitenkin tajuta ettei ole muita parempi tai arvokkaampi?

Eugen sanoi:
"Toisin kuin yleisesti luullaan, narsisti ei rakasta itseään, vaan sitä heijastusta itsestään jonka hän näkee muissa ihmisissä. Muut ihmiset ovat hänelle peilejä joista hän toteaa olevansa olemassa."

Eli siis narsisti rakastaa sitä, mitä uskoo olevansa muiden silmissä? ...hmmm. Nyt minusta tuntuu, että olen narsisti.

Noh.. Katsottuani psykopaateista kertovan dokumentin, luulin olevani psykopaatti... Taidan olla vain luulosairas... Etsippä Hippa mulle tietoa luulosairaudesta, itse en viitsi kun oon laiska.

Löytyykö omasta tuttavapiiristä tälläisiä ihmisiä:

-Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);
-Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;
-On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain muut erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein tai ovat hänen seuransa arvoisia;
-Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);
-Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;
-"Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen; vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;
-On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista koska uskoo että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;
-Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina.

Tuo on NPH:n eli narsistisen persoonallisuushäiriön määritelmä. Tuli heti mieleen kaksi tuntemaani ihmistä, joitten kanssa en tule pätkääkään toimeen, he luulevat olevansa jotenkin hirveän erikoisia kaikkitietäviä minä-itsejä, mutta loppujen lopuksi ovat läpinäkyviä omaannapaantuijottajia, jotka kiukuttelevat kuin pikkulapset kun omaa mielipidettä ei saa runtattua läpi. Huvittaa, kun molemmat ovat vielä mua 10v vanhempia ja käyttäytyvät kuin pikkulapset. Kiitos noista opettavista linkeistä.

Duracell sanoi:
Täältäkin löytyy yksi.. Meillä on luokassa sellainen iso peili, joka on kai lähinnä tarkoitettu asiakkaita varten. Aina kun satun kulkemaan siitä ohi, niin mulla on tapana katsoa onks hiukset hyvin ja sen jälkeen katson hartioita ja rintaa+vyötäröä. Ilmeisesti porukat on huomannu ton kun kuittia on jo tullut siihen malliin.. :) Parasta oli kuitenkin kun harjoiteltiin toisiimme pohje ja reisihierontoja ja joku sattui huomaamaan et mulla on sileämmät reidet kuin naisilla :lol2: Kyllähän tosimies sheivailee..

hmm.. Rasvaa pitäis vielä saada pois ja selkään enemmän paksuutta ja v-muotoa. Pohkeisiin tarvitaan myös lisää tavaraa. Sit voi ottaa raidat hiuksiin ja käydä solariumissa :david: :rolleyes:

Muista myös pistää puuhelmet kaulaan.

Eugen sanoi:
Löytyykö omasta tuttavapiiristä tälläisiä ihmisiä...

Kuvauksesi sopivat duunin pomoihin kuin nyrkki silmään :lol2: ;)

Tuo Eugenin lista osui mulle, kuin nappi silmään.

/me kärsii NPH:sta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom