Naks...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis ongelma on vähän vaikea selittää mutta nyt on jokatapauksessa niin, että niveleni naksuvat. Noustessani seisomaan selkä naksahtaa, kättä nostaessani kuuluu taas naks, käsiä pyöritellessä olkapäät sanoo kruntskruntskrunts... Jne.

Tätä ei ole kauaa vielä kestänyt, vaan alkoi ihan tässä viime aikoina painojani sopivalle tasolle nostaessani. Oletan että tällä on jotain tekemistä punttiksen kanssa. Venyttely on jäänyt kyllä liian vähäiselle.

Tämä ei sinänsä häiritse minua, mutta onko tuo jonkinlainen merkki jostain vakavemmasta, vai ihan normaalia? Yritän lisätä venyttelyä.

Mulla on ollut sama ongelma jo jonkun aikaa olkapäittenkanssa, kun pyöritteleetai nostelee käsiä niin kuuluu rutinaa molemmista olkapäistä.
Alkanu vähän ihmetyttämään mistä moinen johtuu.

ääni ei haittaa mutta jos kipua ilmenee (joku raja äänelläkin)! kyllä itsellänikin paukkuu olkapäät ja kyynärpäät! :whip: jos rupee tajutonta pauketta kuulumaan ja kipua niin sitten lääkärille...

joo mulla on sama juttu, ennen ei naksunu ku sormet mutta nytku alotin salinkäynnin niin alkaa naksua monet paikat::: kun kierrän selkää (siis vasemmalle ja oikealle) kuuluu kranch varmaan 5x sitten viiime viikkojen aikana niska naksuu kanssa kun liikutan päätä.. outoa.. ja vähän häiritsee.. mistä vois johtua?

Erkki-setä sanoi:
Tämä ei sinänsä häiritse minua, mutta onko tuo jonkinlainen merkki jostain vakavemmasta, vai ihan normaalia? Yritän lisätä venyttelyä.

Itselläni naksuu vasen nilkka aina pohjetta treenatessa, ja joskus muulloinkin. Tätä on tapahtunut jo vuosien ajan ja mitään haittaa tuosta ei ole tullut. Niks,niks,niks,niks......

Naksuu ja paukkuu täälläkin. Täälläkin useasti mainittu, että jos kipua ei ole niin antaa paukkua vaan. Eipä sille oikein mitään edes voi jos paukkuu.

Ite oon huomannu et monivuotinen sormien naksuttelu johtaa siihen et jos ei naksuttele niin sormiin koskee ja puristus voima vähenee..naksuu kyllä muutkin paikat..selkä ja kyynärpäät varmaan ainoot jotka ei naksu itestään :D

Tuo on muuten ärsyttävää. Melkein aina kun teen jalkakyykkyä niin jalat naksahtelevat todella ärsyttävästi.

Mun pikkuveljellä on samanlaiset "oireet" ollu jo vuoden päivät ja ku meni lääkäriin, todettiin yliliikkuvat nivelet. Meillä toi on kyllä lähinnä suvussa, mullaki naksuu olkapäät ihan niin, että menee välillä melkein paikoiltaan... :hyper:

En sit teistä tiiä, mutta tämmönen diagnoosi täällä tehtiin. Vasta oli yhessä lehdessäki juttua, että monella suomalaisella on yliliikkuvat nivelet ja se ei oo mikään pikkujuttu. *Pitää tutkia toi lehtikirjotus tarkemmin*

Angelene sanoi:
Mun pikkuveljellä on samanlaiset "oireet" ollu jo vuoden päivät ja ku meni lääkäriin, todettiin yliliikkuvat nivelet.
Miut passitettiin koulun terkkarilta lääkärille..se sano kans et yliliikkuvat nivelet ja et silläkin liikkuu..5min yritti ja sai sit yhen sormen naksautettuun..naksautin sit siihen perään nilkat,polvet,lonkat,olkapäät,ranteet,niskat ja sormet parista kohtaa..:D lääkärin ilme oli vähän :eek: mut sano vaan ettei mitään vakavaa. Pitää käydä joskus jollain paremmalla lääkärillä jos osais jotain sanoo..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vapaasielu sanoi:
Miut passitettiin koulun terkkarilta lääkärille..se sano kans et yliliikkuvat nivelet ja et silläkin liikkuu.. mut sano vaan ettei mitään vakavaa. Pitää käydä joskus jollain paremmalla lääkärillä jos osais jotain sanoo..

Hyvä, ettei ollu pahempaa! Mun veljelle, joka urheilee tosi paljon, annettiin nimittäin puolen vuoden urheilukielto ja seurantaa nivelien kohalta pari vuotta. Ammatiksi ei käy mikään hirveän fyysistä liikuntaa vaativa (lue: niveliä rasittava) juttu, jos ei halua istua rampana pyörätuolissa 35-vuotiaana. Sinne jäi vpk:n alotus ja haaveet palomiehen ammatista.

Vapaasielu sanoi:
..naksautin sit siihen perään nilkat,polvet,lonkat,olkapäät,ranteet,niskat ja sormet parista kohtaa..:D lääkärin ilme oli vähän :eek:

Mieki osaan :D On se tärkeä taito seki! ;)

Angelene sanoi:
Hyvä, ettei ollu pahempaa! Mun veljelle, joka urheilee tosi paljon, annettiin nimittäin puolen vuoden urheilukielto ja seurantaa nivelien kohalta pari vuotta. Ammatiksi ei käy mikään hirveän fyysistä liikuntaa vaativa (lue: niveliä rasittava) juttu, jos ei halua istua rampana pyörätuolissa 35-vuotiaana. Sinne jäi vpk:n alotus ja haaveet palomiehen ammatista.

Erikoisia ohjeita ylilikkuville nivelille. Mulla on nimittäin myös yliliikkuvat nivelet ja sain intistä loppujenlopuksi C-paperit sen takia (eli vapautus rauhanajan palveluksesta). Ja kävin sitten aika monella erikoislääkärillä, tavallisella lääkärillä ja fysioterapeutilla, sekä intissä että siviilissä. Ja kaikki sanoivat, että nimenomaan pitää liikua paljon ja etenkin lihaskuntuo vahvistaa mieluiten salilla, jottei sitten myöhemmin istu rampana pyörätuolissa. Siitä meikäläisenkin salikipinä uudelleen syttyi. Mutta erikoista kyllä miten erilaista ohjetta sitä annetaan, vai onko näitäkin tapauksia sitten niinpaljon erilaisia.

Timba79 sanoi:
Ja kaikki sanoivat, että nimenomaan pitää liikua paljon ja etenkin lihaskuntuo vahvistaa mieluiten salilla, jottei sitten myöhemmin istu rampana pyörätuolissa.

Sulla ei luultavasti ollu niin pahassa jamassa nivelet, vaikka yliliikkuvat onki. Meillä on suvussa paha vaiva nuo yliliikkuvat nivelet. Veli saa siis esim. olat ihan sijoiltaan ja palautettua paikoilleen...

Timba79 sanoi:
Erikoisia ohjeita ylilikkuville nivelille.Mutta erikoista kyllä miten erilaista ohjetta sitä annetaan, vai onko näitäkin tapauksia sitten niinpaljon erilaisia.

Tuota juttua äidin kanssa puitiin kans useampaan otteeseen, että miten se lekuri tollasen "tuomion" anto; ei liikuntaa. Mutta sillä on nyt niin pahassa jamassa nuo nivelet (se yli 65-vuotias lekuri sano, ettei eläissään ole nähny yhtä liikkuvia niveliä, ku mun veljellä :eek: ). Äitin ja veljen kans pääteltiin kuitenki, että ei pieni (lue: kevyt) salitreeni/jäkis etc. haittaa, jos varovasti treenaa/pelaa ja siihen se lekuri myöhemmin suostui. Sehän on selvä, että jos liian isoilla painoilla hässi alottelee lihaskuntoa tekeen ton "vamman" jälkeen, niin nivelet poksuu seinille. Mut se alottaa tosiaan kevyestä ja lihasten vahvistuessa (ja lihasten tukiessa niveliä) lisätään painoja.

Mutta kai jokasen lekurin "tuomio" riippunee "vamman" laadusta (en nyt paremminkaan osaa ilmasta asiaa :rolleyes: )

Angelene sanoi:
Sulla ei luultavasti ollu niin pahassa jamassa nivelet, vaikka yliliikkuvat onki. Meillä on suvussa tää paha yliliikkuvat nivelet. Veli saa siis esim. olat ihan sijoiltaan ja palautettua paikoilleen...

No huhhuh, tulipa tähänkin järkevä selitys taas. Eli en ihmettele yhtään jos tuli vähän erilaista "tuomiota" kun minulle. Eli vedän niiltä osin sanani takaisin. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom