Naisten voimatasoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oguman
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Lueskelin tuossa siskolta tullutta sähköpostia. Kannustettiin veljen kanssa se salille muutama kuukausi sitten. Olin aika järkyttynyt, kun se kertoi tulokset: normaali kyykky n. 70 kg kunnon sarjoja, ylätalja 45 kg, 1-käden kulmasoutu 22 kg, hauiskääntö mutkatangolla 22.5 kg, penkki 16 kg käsipainoilla, päänyliveto 25 kg (tai siis se ojentajaliike käsipainolla, skullcrusher).

Sisko treenaa hyvällä tekniikalla, taottiin se heti aluksi kalloon.

Nämä ovat siis treenipainot. Ei mitään ykkösiä. Sisko kehittynyt melkein yhtä hyvin, kuin minä aloittaessa aikanaan. :itku:

Ja sisko on 15-vuotias! :itku:

Kiinostaakin tietää, mitkä ovat naisten keskimääräiset voimatasot. Onko siskoni vain ihme friikki vai kehittyykö naiset yleensäkin näin hyvin???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama juttu naisilla on kuin miehilläkin - toisiin se voima vaan tarttuu paremmin. Exä oli ekalla salikerralla kyykännyt sarjoja 60 kilolla ja tavatessamme teki prässiä 250 kilolla mikä oli silloin enemmän kuin itse nostin. Ei polvien takia ihan pohjaan mutta teki vaikutuksen siihen 60kg pulkannaruun mikä silloin vielä olin. Eli on noita mutta siskollasi olisi tulevaisuus voimanostossa, sen verran hyviä on tulokset noin nuorena ja vähän harjoittelun jälkeen.

Kerran salilla luin PL USAa ja siellä oli juttu jostain melkein 60-v riukutädistä jonka lekuri oli passittanut salille selkävaivojen takia (aika tavaton juttu muuten ko. maassa). Anyway salin vetäjä oli vanha voimanostaja ja oli muutaman kuukauden päästä huomannut, että tädillä on ihan tosissaan styrkkaa takana. Vuosi treeniä ja mamma otti ylös vedossa oliko nyt USAn vai maailman ennätysromut.

Juu. En tiennyt, että asiasta on jo threadi. Ei hirveästi tule tuota punttimimmien palstaa luettua :). Näyttää tosiaan olevan ihan kohtalaiset nuo siskon tulokset. Sisko tuskin haluaa asiaan kuitenkaan vakavammin paneutua. Sanoo, että ei halua miehekkään isoja lihaksia. Toisaalta tuskin kukaan nainen voi natuna kovin miehekkääksi kasvaa.

Pitää kannustaa sitä kirjautumaan pakkikselle.

Mun sisko on kans ihan ihme tyyppi. Joskus 4-5v sitten, eli n. 14 vuotiaana otti penkistä ekalla kerralla 40kg treenaamatta. Eikä todellakaan oo mikään jyrä. Mäkä en nostanu ton ikäsenä yhtä paljoo.

Originally posted by Oguman
Juu. En tiennyt, että asiasta on jo threadi. Ei hirveästi tule tuota punttimimmien palstaa luettua :). Näyttää tosiaan olevan ihan kohtalaiset nuo siskon tulokset. Sisko tuskin haluaa asiaan kuitenkaan vakavammin paneutua. Sanoo, että ei halua miehekkään isoja lihaksia. Toisaalta tuskin kukaan nainen voi natuna kovin miehekkääksi kasvaa.

Pitää kannustaa sitä kirjautumaan pakkikselle.

missäs sun sisko asuu oguman? voisin alkaa treenata sen kaa:kuola: :haart:

edit: niin ja kyl noi kovilta kuulostaa tytölle varsinki 15 vuotiaalle. Mitään urheilua pohjana?

Originally posted by ZeiZei
missäs sun sisko asuu oguman? voisin alkaa treenata sen kaa:kuola: :haart:

edit: niin ja kyl noi kovilta kuulostaa tytölle varsinki 15 vuotiaalle. Mitään urheilua pohjana?
:)
Ei ole kai mitään erikoisempaa urheilutaustaa.
Jees. En kommentoi asiaa enää. Katsotaan haluaako hän itse kirjautua palstalle ja sanoa jotain.

Originally posted by Oguman
:)
Ei ole kai mitään erikoisempaa urheilutaustaa.
Jees. En kommentoi asiaa enää. Katsotaan haluaako hän itse kirjautua palstalle ja sanoa jotain.

pakota se tänne kerran.:) ku saat sen tulemaan tänne nii ei se enää pois varmasti lähde.:whip:

Mulla on 15-vuotiaan teinitytön voimataso :itku:

Shannon Pole-Summers penkkasi aikoinaan kisoissa 11 vuotiaana 70kg penkkipaidalla ja 65 kg ilman penkkipaitaa.

PL USA:ssa oli äskettäin tieto jonka mukaan Roberta Collins penkkasi ensimmäisissä kisoissaan 177.5 kg ilman penkkipaitaa. Olisikohan naisten Raw-ennätys?

Tyttöystävän 14v pikkusisko kyykkää 60 kilolla. Se on yleisurheilija kaippa se on jotain vaikuttanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom