Naisten alentaminen, väheksyminen ja halventaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
On joo kaikkia naisia halveksutaan just noin eli esitetään yksi nainen jolla on isot tissit joista näkyy pala paljasta ihoa. Miehiä ei voi halveksia mitenkään kun meissä ei kertakaikkiaan ole mitään mitä halveksua, ei edes siinä saunalahden mainoksessa ollu mitään alentamista edes sitä miestä kohtaan sitäpaitsi siinähän oli vaan yksi ainoa mies munasillaan ottamassa sen vartijatantan sormet perseeseensä. Ihan normaali toimintaa ja mainos liittyy olennaisena osana kaikkiin saunalahden tuotteisiin koska niillä käy just noin aina :)

Edit: Ihmeellistä on elämä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai vaihtoehtoisesti tasa-arvon nimissä vähentää tuosta ryhmästä 2 naista, jolloin molempia edustajia on saman verran.
No mutta eihän se sitten olis enää tarpeeksi tasa-arvoinen. :dance:
 
Ei vittu tuo neuvoston meno tuo mieleen erään neuvostoihin perustuneen maan ja politiikan siellä.
Mitä väliä, jos joidenkin katse vangitaan naiseen? Sehän on ihan mainostajan oma tappio, jos sitten ei mainoksen pointti mene perille (viitaten tähän: "Neuvoston mielestä vähäpukeista naista on käytetty mainoksessa asiattomasti katseenvangitsijana, eikä sillä ole mainostettavan palvelun kanssa mitään tekemistä.").

Mielestäni kukaan normaali ihminen ei tuollaisesta mainoksesta ärsyynny. Taitaa olla ihan muut syyt tässäkin asiassa..
 
Tässä on mainos Mainonnan Eettisen Neuvoston mieleen.
hotlink.php
 
Niin tai mites ohjelmat tyyliin Jackass ja Dirty Sanchez.. Siellä ukot iloisesti kirmailee perseet paljaana savannilla ja roikottaa kasseja bilispöydällä. Näinköhän menis naisilla sama läpi?
Dirty Sanchez nyt on niin helvetin hauska ohjelma että Suomessa sellaista ei ainakaan osattaisi tai edes saisi tehdä. Dan Joyce sietäisi saada ritarin arvon.
 
Minulla on vieläkin kauheat arvet lapsuudesta kun tuli se mainos missä nuori salskea uros pesee pyykkiä vatsaansa vasten ja himokas täti kyttää, tunsin että me miehet ollaan objekteja, en toivu ikinä...
 

Ylipäätäänkin tuo Elovena-tyttö on mielenkiintoinen jo ihan siinä perinteissä kansallispuvussaan. Eikö se vähintäänkin loukkaa meidän agraaria, talonpoikaista landekulttuuria. Lisäksi tuon likan asento (tähyää jonnekin/tervehtii) tuo mieleen lähinnä isä aurinkoisen ajat ja jonkun kolhoosin propagandajulisteen. Ei sentään, vasara puuttuu vielä tuon sirpin kaveriksi.
 
Ylipäätäänkin tuo Elovena-tyttö on mielenkiintoinen jo ihan siinä perinteissä kansallispuvussaan. Eikö se vähintäänkin loukkaa meidän agraaria, talonpoikaista landekulttuuria. Lisäksi tuon likan asento (tähyää jonnekin/tervehtii) tuo mieleen lähinnä isä aurinkoisen ajat ja jonkun kolhoosin propagandajulisteen. Ei sentään, vasara puuttuu vielä tuon sirpin kaveriksi.

Minä lähinnä mietin, että miten vitussa Elovenatyttö ei ole katseenvangitsemista ja epätotuudenmukaista mainontaa. Ei sielä kukaan nainen ole kansallispuvussa viljaa niittämässä. Tuossa tuon tytön tilalla pitäisi olla paskainen traktori ja sen kuskina karvainen landepaukku. Perkele.
 
Tuolla mainonnan eettisellä neuvostolla on kyllä mopo karannut pahemman kerran lapasesta. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, niin ymmärrän kyllä heidän huolensa tyttöjen ulkonäköpaineista ja ties mistä, mutta heidän valitsemansa keinot ovat täysin toimimattomia. Mainoksissa esiintyvistä tisseistä nipottaminen ei varmasti paranna tilannetta yhtään. Jos sillä jokin vaikutus on, niin se on ainoastaan huonompaan suuntaan. Tällainen "esineellistämisestä" meuhkaaminen sisältää itse jo sellaisen asenteen, että nainen todella on esine, jolla ei mainoksessa voi olla muuta funktiota kuin toimia koristeena. Eli pahimpia esineellistäjiä ovat juuri nämä M.E.N:n apinat. Perkele.
 
Tuolla mainonnan eettisellä neuvostolla on kyllä mopo karannut pahemman kerran lapasesta. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, niin ymmärrän kyllä heidän huolensa tyttöjen ulkonäköpaineista ja ties mistä, mutta heidän valitsemansa keinot ovat täysin toimimattomia. Mainoksissa esiintyvistä tisseistä nipottaminen ei varmasti paranna tilannetta yhtään. Jos sillä jokin vaikutus on, niin se on ainoastaan huonompaan suuntaan. Tällainen "esineellistämisestä" meuhkaaminen sisältää itse jo sellaisen asenteen, että nainen todella on esine, jolla ei mainoksessa voi olla muuta funktiota kuin toimia koristeena. Eli pahimpia esineellistäjiä ovat juuri nämä M.E.N:n apinat. Perkele.
Ensi kerralla kun tulee joku naisille suunnattu nainen missä on vähäpukeinen mies, voisi ihan keljuilumielessä tehdä valituksen tuonne.
 
Moraalinvartijat ja eettinen neuvosto taas koolla!
Mainoksen puumanainen närkästyttää

Atria, Mainonnan Eettinen Neuvosto ja Kuluttajavirasto ovat saaneet valituksia Atria-Fresh-mainoksesta, jossa vanhempi nainen aloittaa suhteen nuoren miehen kanssa, Suomen Kuvalehti kertoo.

puuma1610MN_410_uu.jpg

Atria Fresh -mainoksessa esitetään kiihkeitä katkelmia naisen ja häntä selvästi nuoremman miehen suhteesta.

Mainoksessa esitetään kiihkeitä katkelmia naisen ja häntä selvästi nuoremman miehen suhteesta. Palautteessa mainosta on moitittu moraalittomaksi ja seksistiseksi, ja siinä esiintyvää miehen on luonnehdittu näyttävän lähes alaikäiseltä naisen rinnalla.

Toisaalta mainosta on puolustettu humoristisena ja tarinaltaan hyvänä.

Suomen Kuvalehden mukaan sekä Mainonnan Eettinen Neuvosto (MEN) ja Kuluttajavirasto ovat saaneet valituksia mainoksesta.

MEN ei ole ottanut Atrian mainosta käsittelyyn, mutta Kuluttajavirastosta kerrotaan Suomen Kuvalehdelle että mainos arvioidaan ja katsotaan, onko jatkotoimenpiteisiin aihetta.

Atrian markkinoinnin ja tuotekehityksen sekä kaupallisten toimintojen johtaja Jarmo Lindholm kiistää SK:n haastattelussa, että yhtiö haluaisi herättää keskustelua sukupuoliasenteista tai ns. puumailmiöstä. Amerikasta rantautuneella puuma-termillä tarkoitetaan yli 40-vuotiaita naisia, jotka hakevat nuorta miesseuraa.

- Molemmat mainoksessa esiintyvät ovat aikuisia ihmisiä, miehen ikä on 27 vuotta eli hän ei todellakaan ole alaikäinen, Lindholm sanoo SK:lle.

Partiotyttömainokset lopetettiin

Viime vuonna DNA lopetti kohutun partiotyttömainoksensa esittämisen, kun Kuluttajavirasto oli ottanut yhteyttä teleoperaattoriin. Tuossa mainoksessa asetelma oli päinvastainen kuin Atrian mainoksessa: Vanhempi mies flirttaili neljän nuoren, partioasuun pukeutuneen naisen kanssa.

Kuluttajaviraston mukaan mainokset sisälsivät stereotyyppisiä mielikuvia, jotka ovat ihmisarvoa alentavia. MEN ei sen sijaan löytänyt mainoksesta huomautettavaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101410423853_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101610435807_uu.shtml

Nyt ihan oikeasti hei! :curs:
 
Olin yksi noista valittajista. Ihan vittuilumielessä ja näemmä kannatti, kun asiasta tuli hieman puhetta. :kiesi:

Puumanainen, tee mulle sämpylä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom