SUPERCARB 1kg -40%

naiset ja akne

Tähän vakavanhaan ketjuun tilanteen päivittelyä. Aurinkomatkan ja kreatiinin jälkimaininkina naama räjähti jälleen pysyttyään hyvässä kunnossa ehkä puolisen vuotta kuurista. Kärvistelin vuoden alati pahenevan nassun kanssa, mutta nyt tuntuu löytyneen apu siihen kriisiin. Nimittäin ostin vauvanperseosastolta mitä lie first protection -voidetta päivärasvaksi (seisoskelen pakkasessa viran puolesta) ja yöksi levittelen saman osaston sinkkivoidetta. Iho rauhottui ihan parin päivän rutiinien jälkeen huomattavasti ja nyt ovat nousevat finnit ja ruvet tiessään. Kosmetologilta saa ainakin jotain ihan naamalle tarkoitettua sävytettyä ja sävyttämätöntä sinkkivoidetta, mitä käyn nappasemassa heti kun oon lähempänä luottopuljuani. Kannattaa kokeilla, ken ihonsa kanssa taistelee - sama sotku ei muistaakseni auttanut kun parikymppisenä kokeilin, mutta tällä kertaa se oli juuri se, mitä nassuni kaipasi.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Maanantaina kävin vihdoin ihotautilääkärillä näyttämässä kasvojani. Minulla on akne, ruusufinni ja ekseema! Tänään aloitin isotretinoiinikuurin. Olen syönyt samaa lääkettä viitisen vuotta sitten ja silloin tulos oli hyvä. Nyt tuskin maltan odottaa hoidon tuloksen näkymistä. Ja ikäähän tällä finninaamalla on 45 vuotta :oujee:

Ihmettelin, kun tässä tovin on iho ollut omasta mielestäni huonossa kunnossa. Tukkeumia ja otsa täynnä pientä ryyhkää. Lähestyvistä naistenpäivistä johtuu osa, ja osa selittynee ihon kuivuudella. Lyhytpinnaisena kuitenkin aloitin lyhyen kuurin tetrasykliiniä ja lisään myös rasvaa ruokavalioon sekä sinkkiä tablettina. Jospa helpottais. Kasvohoidossakin voisi toki pitkästä aikaa käydä. :rolleyes:

Onko kellään muulla samaa ongelmaa että naamassa vain jokunen satunnainen näppylä joskus, mutta olkapäissä ja selässä aika karmiva määrä. Ei sellaisia isoja kipeitä syviä patteja, vaan enimmäkseen pienempiä mutta todella paljon? Hormonaalista lienee, puhkesi ekan kerran ikuisuus sitten kun aloitin minipillerit mitä ei ikinä olisi pitänyt tehdä ja nyt viimeisimmän kerran synnytyksen jälkeen reilu 3v sitten (ei hormonaalista ehkäisyä enää).

Hikoilu jota esiintyy runsaasti etenkin öisin varmaan pahentaa ongelmaa. Aloitin juuri kokeilun Dermosilin cleansing facial mask - tuotteella jota siis selkään levitän yöksi. Ruokavaliossa olisi puhdistamisen varaa mutta en jaksa uskoa senkään auttavan enkä pysty elämään kovin askeettisesti...

Paras deodorantti ikinä muuten on luonnondödö Schmidt's. En ikinä olisi ennen kokeilua uskonut että se pitää jopa paljon paremmin kuin mikään alumiinia sisältävä!

Mulla tulee kesäisin kunnon näppyläarmeija yläselkään, olkapäihin. Johtunee kovemmasta treenimäärästä ja kreatiinin käytöstä yhdistettynä hikoiluun. Lähtee talvella pois.

Mulla tulee kesäisin kunnon näppyläarmeija yläselkään, olkapäihin. Johtunee kovemmasta treenimäärästä ja kreatiinin käytöstä yhdistettynä hikoiluun. Lähtee talvella pois.
Mäkin pystyin lomalla treenaamaan enemmän kuin tavanomaiseni 2krt/vk mutta siitä on jo viikkoja ja tilanne nyt vielä pahempi, hikoilen öisin ympäri vuoden nykyään - siis sen 3v jona aikana aknea on selässä taas ollut paljon, vaikkei makkarissa ole todellakaan kuuma :(
Kreatiinia kun joskus kokeilin alkoi naamakin kukkia niin se kokeilu loppui siihen.

Tuo mainitsemani cleansing mask on toiminut ihmeen hyvin :oujee: Eka tuote ikinä, josta niin voin sanoa. Selkä ei ole kokonaan puhdistunut, mutta huomattavasti parempi kuin ennen tuotteen käyttämisen aloittamista. Hikoilu taas ei ole vähentynyt yhtään, viime yönäkin heräsin lähestulkoon märissä lakanoissa :(

Mulle tuli jossain vaiheessa selkään sellaisia aknenäppylöiden näköisiä, kokoisia ja tasan varmasti yhtä kipeitä.
Näitä alkoi ilmenemään viime talvena.
Ja vain ja ainoastaa yläsellässä. En ole koskaan kärsinyt aknesta, finneistä tai huonosta ihosta.
Mutta yhdistän sen jotenkin hikoiluun tms. koska treenrät lisääntyi talvella.

Käytin kuurin apteekin käsikaupasta saatavaa Basironia.
Nyt olen ollut n. kk ilman sitä ja selkä ok.
Basiron on hyvää rasvaa mutta se värjää tai siis lähinnä poistaa värin tekstiileistä eli vaatteista ja petivaatteista.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hmm, kesäinen akne yläselästä ja olkapäistä on kadonnut, treenimäärät ja intensiteetti sama kuin ennenkin. Nyt tosin painoa on hieman enemmän, niin voisiko tuon yhdistää alhaiseen rasvaprosenttiin? Muistan kun joskus alhaisissa rasvoissa mulla oli kasvoissa järkyttävä akne. Tosin voihan se olla stressihormoneista kiinni jos on ollut alhaisemmilla kaloreilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom