SUPERCARB 1kg -40%

naiset ja akne

Mua akne on kiusannut jo pari vuotta. En syönyt yhdessä vaiheessa juuri lainkaan rasvaa. Siitä se akne sitten lähtikin. Lisäks mulla on pintakuiva iho, joten todella hankala käsitellä.. Paukamia pukkas vaikka kuinka pesi ja rasvas...
Nykyään mun iho on parempi kuin pariin vuoteen. Arvet on jäänyt, mutta nypyt onneksi poissa. Ajan mittaan ne arvetkin siitä haalenee..

Tässä asiat, jotka paransi mun aknenaaman:
1. Hyvien rasvojen runsas käyttö (yli 1g per painokilo). Rypsiöljyn lisäys kaurapuuroon ja rahkaan, kookosöljyn runsas käyttö leivän päällä yms.
2. Humektan voide kasvoille aamuin ja illoin. Erittäin hyvä rasva akneiholle.
3. Kookosöljyä koko naamaan yöksi (joo ei imeydy ihoon, mutta pysyy iholla suojaten sitä yön yli)
4. Iltaisin rasvaan ihoni anti-age rasvalla (jep ikääntyneille ihoille tarkoitettu voide siis. uudistaa ihoa ja sisältää ihoa rauhoittavaa A-vitamiinia)
5. Runsas nesteiden juonti
6. Ihon kuorinta pois kuorittavalla kasvonaamiolla joka ilta (http://images.ulta.com/is/image/Ulta/2215221?$detail$)
Ja tietysti ihon peseminen aamuin illoin kunnolla!

Oon nyt niin ilonen kun niitä saamarin ihonalaisia paukamia ei enää näy. Toki nyppyjä välillä tulee, mutta ne ei mua todellakaan haittaa sen helv*tin jälkeen! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Täytyypä tännekin nyt päivitellä ihon kuntoa. Olen ollut kohta 3 viikkoa ketoosidieetillä ja iho on ihan uskomattoman hyvässä kunnossa. Ei finnin finniä! :fuckyeah: Viljojen pois jäänti ja veden runsas juominen on tehnyt todellakin ihmeitä. Toki tämä vaikuttaa hormonitoimintaankin ja sitä kautta myös ihoon.

Nappikuuri puolivälissä ja naama on suorastaan ihan kivassa kunnossa, mitä nyt aika punaisena helottaa. Haluaisin niin kovasti koittaa edes vähän istuskella tuolla auringossa, mutta ei taida uskaltaa. :( Onko kenelläkään Roa- tai sen sukulaiskuurin syöneellä kokemusta sietääkö yhtään arskailla? Yksilökohtaistahan sekin johonkin pisteeseen asti tietysti on, mutta kysäisenpä kuitenkin.

Aurinkorasvaostoksille heti huomenna joka tapauksessa mars.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ah tykkään tästä roa-kuurista :) Mun kasvot näytti tälle viimeksi kymmenen vuotta sitten, ottamatta tietysti lukuun yksittäisiä arpia poskissa. Toivon vaan että kuurin jälkeen tätä vauvanpeppuilua jatkuu hamaan tulevaisuuteen saakka. Taidan itkeä jos akne palaa yhtä pahana tai jopa pahempana, kuten antibioottikuurien jälkeen kävi. En pysty katsomaan vanhoja valokuvia, enhän mä edes muistanut että naamani oli nyt niin kauheassa kunnossa. Kunpa olisin uskaltanut/jaksanut/halunnut/tajunnut hakea ihotautilääkäriltä apua jo viisi vuotta sitten kun pahin vaihe puhkesi.

Mulla ollut siis kuuri jotain kaksi kuukautta. Välttelen aurinkoa normaalistikin ja käytän aurinkorasvaa lähes fanaattisesti vanhentavan vaikutuksen pelossa, joten en ehkä ole paras henkilö kertomaan arskan vaikutuksista kuurin aikana. Pari kertaaa olen kuitenkin unohtanut aurinkosuojan kokonaan ja oleskellut ihan huoletta auringossa pari tuntia. Ainakaan minä en palanut, eikä tullut maailmanloppua tai mitään. Yksilökohtaistahan se tosiaan on.

^ Toimin kanssa itseni koekaniinina tuossa taannoin, istuin vartin aamuauringossa ilman rasvoja ja sain jo pienet rusketusrajat! Tein nopean päätöksen ja ostin vahvinta mahdollista kuorrutetta loppukesäksi. Lääkärin tapaaminen lähestyy kun käväisin tuossa puolivälin verikokeissa, pitää häneltä vielä tivata asiasta.

Olen kärsinyt teinistä asti aknesta, nyt aikuisiällä iho jo kohtuu ok. Jätin e-pillerit pois syksyllä ja sain antibioottikuurin, koska hormonit pistää ihon aina sekaisin. Iho pysynyt siedettävän näköisenä. Häiritsevä asia on se, että vaikka iho olisi hyvässä kunnossa, niin otsaan saattaa ihan noin vain varoittamatta yhtäkkiä ilmestyä punaisia finnintapaisia näppylöitä ja otsan iho on tuolloin tosi epätasainen. Ei muualle. Ne näppylät hengailee mun otsalla vähän aikaa ja kun en koske niihin, ne häviää n. Viikossa pois. Oliskohan aika tarkistaa syömisiä, onko tämä kenties allergiaa vai johtuu vaan hormoneista? Tätä tapahtuu myös sen antibioottikuurin aikana.

Aaargh, mulla on taas yläselässä lievä pitsa ja kaulassa sekä hiusrajassa patteja. Johtuukohan siitä, että pesen hiukset nykyään vain joka toinen päivä? Vai siitä, että olen juonut joka päivä yhden oluen? Luin jostain että alkoholi voi aiheuttaa hormoniaknea naisille.

Nyt tarttee tosissaan tehdä kaikki voitava sen eteen, että selän finnit lähtisivät, koska otan ensi kuussa tatuoinnin selkään :cool: onneksi ne ovat jo vähentyneet. Kokeilen maidotonta ja vähärasvaisempaa ruokavaliota ja maksimaalista hygieniaa selkään. En jotenkin jaksa uskoa että yksi alkoholiannos päivässä olisi mitenkään osallisena finneihini, mutta varmuuden vuoksi vähennän pariin viinilasilliseen viikossao_O

Auttakkee!
Ihoni on ns. syntymäkuiva, ja olen muutenkin varsin kuivan kälpäkkä, esim. nenäverenvuoto on hillitöntä, puhumattakaan sitten muista limakalvoista... Esipuberteetin puhjetessa alkoi erittäin kuivaan/ohueen/herkkään ihooni tulla pieniä mustapäitä, mutta muuten se oli hyvässä kunnossa lukuun ottamatta noroina valuvia öljyvanoja sekä jäätäviä hormonifinnejä n. 4-7kpl/vuosi. Nyt olen 18v ja iho on viimeisen puolen vuoden aikana todellakin räjähtänyt (olen tämä ajan käynyt salilla, hmm...) ja mm. nenänpäässäni on niin hävettävän suuri paukku että muistutan ulkonäöllisesti sarvikuonoa. Muutenkin erityisesti T zone on minulla ongelma; poskissa ei ole ikinä mitään. Nenä-leuka seutu onkin sitten asia erikseen, sillä se näyttää siltä kuin olisin sitä hieman hiekkapaperilla hieraissut; koko alue on pienten ja epämääräisten kiusankappaleiden peitossa. Kun tämä inhorealismi on päässyt vauhtiinsa, kerrottakoon että leukani on saanut lisäsenttejä syvällä majailevista ihme paukamista, joita ilmestyy siistiin riviin, mutta eivät ole kipeitä tai märki(?). Pointti tälle kaikelle oli se, etten oikein osaa ottaa selvää tästä ihostani, onko tämä aknea vai ärsyttääkö jokin ulkoinen asia/aine ihoani?

Ennen hoidin ihoani tavallisilla kosmetiikkatuotteilla, mutta aloin jossain vaiheessa kyllästyä läträämiseen, sekä epäillä kaiken maailman kemikaaleja. Kokeilin apteekista mm. Aqualania (moni ystävä suositteli), mutta se ei imeytynyt laisinkaan ihooni. Vaihdoin sitten puhtaaseen jojoba-öljyyn ja kasvojen/meikkien puhdistukseen vain vettä tai apteekin Avecydiä. Aluksi ihoni suorastaan imi öljyn itseensä, ja se todella rauhoitti/tasoitti kasvojen väriä, joka sävyltään muistuttaa punajuurta ( tämä on kai rosaceaa). En tiedä onko öljy alkanut sittenkin tukkia huokosia? Onko kellään kokemusta? Ravinnossa ei juurikaan ole karsimista; ainoat rasvanlähteet ovat pähkinät ja oliiviöljy, sokeria en syö ja maitoa tulee aamupalan rahkasta sekä herasta treenipäivinä. Poikaystävälläni kananmuna oli kaiken pahan alku ja juuri; lopetti munilla leikkimisen ja iho on kuin vauvan peppu!

Lääkäriin menoa olen vältellyt tähän saakka, sillä heidän tarjoamansa keinot ovat rajalliset, mutta vaihtoehdot alkavat käydä vähiin. Hormonit ei minulle sovi lainkaan, vaan saavat aikaan depressiota ja ihmeellisiä itkukohtauksia sekä kohtuutonta limakalvojen kuivumista, joten ne lienevät pois suljettuja. Antibiootteja en kauheasti uskaltaisi kokeilla, sillä lyhytkin ns. välttämätön antibioottikuuri saa aikaan syöksyripulin. Viestistäni ehkä huokuu hieman epätoivo, joten jos jollakulla on ideoita naamavärkkini pelastamiseen, niin neuvoja otetaan vastaan!:)

^Onko sun mahdollista käydä ammattitaitoisella kosmetologilla joka selvittäisi sun ihotyypin ja tilanteen kunnolla ja auttaisi löytämään sopivan hoidon ja tuotteet kuivalle ihollesi? Kuivuus on pahin ongelma finnienkin kanssa kun iho ei pääse hengittämään ja puhdistamaan ns. itse itseään. Minä en ainakaan uskalla käyttää öljyä naamassa juuri tuon tukkimisefektin takia. Olen saanut ihoni kuntoon hormooniaktenen ja ruusufinnin osalta sillä, että sain oikeat tuotteet iholle kosmetologilta, kunnon kosteuttavan hoitokuurin hoitolassa, jätin sokerin ja höttöhiilarit vähemmälle, syön paljon hyviä rasvoja, juon paljon vettä ja vähensin kaikilla mahdollisilla tavoilla kortisolin ja muiden stressihormoonien tuotantoa eli lopetin stressaamisen.

Käly vinkkasi että suolasaippua olisi paras apu finneihin, etenkin jos iho on rasvainen eikä kuiva edes pinnasta. Tänään hankin siis sen ja pari kertaa päivässä jos sillä kuuraan niin jospa selkä puhdistuisi. Lakanat ja vaatteet pitäisi varmasti myös vaihtaa mahdollisimman usein. Selkä on entistä pahemmassa kunnossa ja reilun kuukauden päästä sen on oltava parempi:eek:
En ole onnistunut parantamaan ruokavaliota kuin vähän, näin rasittuneena kun se on niin hemmetin vaikeaa mulle:( mutta ei mahdotontao_O
Lisäksi mun täytyy lopettaa näppylöiden nyppiminen ja repiminen likaisilla ja rasvaisilla käsillä, se jos mikä varmasti vain pahentaa tilannetta!

Pakko tulla heti hehkuttamaan suolasaippuaa, uskon nimitäin että se tehoaa tohon selkään! Käytin sitä eilen niin että ensin pesin selän kuorivilla pesuhanskoilla ja hieroin sitä suolakiveä oikein lujaa ongelmakohtiin enkä huuhdellut pois. Kirveli jonkin verran kuivuessaan. Aamulla selkä ei ollut hiestä kiiltävä ja rasvainen kuten yleensä ja ihan kuin finnitkit olisivat alkaneet kadota jo yhden käytön jälkeen:) täytyy jatkaa samaa käsittelyä pari kertaa päivässä!

Kokeilin joskus kanssa suolaa ihonhoitoon luettuani merisuolan positiivisista vaikutuksista vähän kaikkeen. Taisin tehdä siitä laimeaa liuosta veden kanssa ja jopa sekoittaa perusvoiteeseen ja lotrata iholle. En muista kuinka kävi, mutta muistan lukeneeni suolatun rasvan auttavan vähän kaikkeen juurikin finneistä atooppiseen. Nykyään menee itsellä sisäisesti, teinhän tuon lääkekuurin vuoksi päätöksen elää muutoin mahdollisimman vähällä ihonhinkkauksella.

Nyt on muuten iho kivassa kunnossa! Kun on tullut rusketusta, ei naamakaan ole ihan niin silmiinpistävän helottava. :D Puolivälin labrat ok, maksa ei ole poksahtanut vaikka olenkin sitä hieman härnännyt.

Mie muistan joskus ostaneeni kampista jotain kuolleenmerensuola hoitojuttuja. Käsiin ne toimi ja oli pehmeä mutta naamaan tuli ihan päinvastanen vaikutus. Kuivu ja kutisi. Finneistä tuli entistä kipeämpiä.

Ööö.. Tyhmä kysymys varmaan, mutta eikö kukaan teistä tunne avitcid-nimistä voidetta? Reseptilääke toki, erittäin toimiva. Itselleni sain reseptin kun taipumusta ihon pigmenttimuutoksiin heti helmikuun alusta ensimmäisten auringonsäteiden ilmestyttyä. Auttaa niihin kohtuullisesti, vielä paremmin kuitenkin varhaisteinipoikieni akneen. Olen kyllä kuullut, että joillekin ei sovi, mutta mun perheessä me kolme ollaan ongelmitta käytetty ja poikien teini-iholle ollut aivan ehdoton, finnit pysyy pois kun jaksaa noin joka toinen ilta käyttää. Mene ja tiedä, ei kai tämä kaikille sovi tämäkään. Vaikuttava aine on a-vitamiinin esiaste, nimeä en tähän hätään muista.

Ööö.. Tyhmä kysymys varmaan, mutta eikö kukaan teistä tunne avitcid-nimistä voidetta? Reseptilääke toki, erittäin toimiva. Itselleni sain reseptin kun taipumusta ihon pigmenttimuutoksiin heti helmikuun alusta ensimmäisten auringonsäteiden ilmestyttyä. Auttaa niihin kohtuullisesti, vielä paremmin kuitenkin varhaisteinipoikieni akneen. Olen kyllä kuullut, että joillekin ei sovi, mutta mun perheessä me kolme ollaan ongelmitta käytetty ja poikien teini-iholle ollut aivan ehdoton, finnit pysyy pois kun jaksaa noin joka toinen ilta käyttää. Mene ja tiedä, ei kai tämä kaikille sovi tämäkään. Vaikuttava aine on a-vitamiinin esiaste, nimeä en tähän hätään muista.

Mulla on käytössä tuo voide. Toimiihan se toki, mutta varjopuolena myös kuivattaa omaa ihoni aika rankasti. :( Täytyy käyttää harkitusti ja harvakseltaan, niin auttaa.

Noni tällä viikolla alko kosmetologiopinnot ja olen toiveikas että löytyis ratkastu jota ei ole vielä kokeiltu! Ensi viikolla ilmeisesti aletaan jo repimään naamasta kaiken maailman näppyjä irti :D apua....

Pakko hehkuttaa! oon kaks päivää makoillu kasvohoidoissa eikä IKINÄ oo ollu näin sileä ja tasanen naama <3 kiitos menkkojen se tasasuus katos äkkiä :(

Torstaina heitän huiviin viimeiset isotretinoiinit. Sormet ristiin, ettei naama räjähdä käsiin heti kuurin loputtua. Johan tätä on kestänytkin, ei huvittaisi ihan äkkiä uutta satsia popsia. Jos ei yksi auta, niin tuskin lähden uudestaan tähän rumbaan - alkaa muutenkin tehdä vähän pahaa elimistölle jos yhtenään nappailee. Naama on kyllä ihan edustuskunnossa - jokunen punainen täplä parantumassa kuivamisen seurauksena tapahtuneen rikkoutumisen jäljiltä ja yksi finni laskemassa. Vähän huolettaa, kun käsittääkseni tässä vaiheessa näitä finnejä ei kuuluisi käytännössä juurikaan ilmaantua.. mutta on kyllä juuri pahin hormonipiikki takana, joten pysyn rauhallisena. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom