Nainen päättää, mitä mies syö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Belmondo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äiti päättää mitä perhe syö. Mies päättää mitä mies syö! :hyper:

Täytyy sanoa, että oudolta kuulostaa jos nainen päättää ravintolassakin mitä mies syö. Toisaalta kun miettii vaikka pitsan täytteitä ja niiden valintaa, niin kuinkas usein miehelle on ihan sama mitä siinä pitsassa on ja nainen sitten valkkaa täytteet? Sama juttu normaalien ruokaostosten kanssa, nainen on kuitenkin monessa taloudessa se, joka ostaa ruuat ja tekee ruuan. Monelle miehelle on sitten ihan sama mitä syödään kuhan vaan sitä ruokaa on pöydässä.

Että kyllä nainen ainakin jossain määrin päättää mitä mies syö, onneksi olen sinkku ;)

Belmondo sanoi:
Jos se olisi oikeasti ihan sama, osoittaisit lähintä paikkaa ja mars sinne. [provo] Ts., olet vain päättämätön ja saamaton vätys [/provo]. Olen yhä sitä mieltä että tällanen veltto "ihasama"-käytös on naisen silmissä yhtä miehekästä ja seksikästä kuin String-Emil.

Jep. Olet ihan oikeassa, tunnustan. Olen taktikoinut elämän niin, että suurimman osan ajasta olen oikeasti ihan saamaton vätys, jolle makuuhuoneen verhojen väri on "ihasama", pikaruokapaikka on "ihasama", päivittäiset ruokalajit on "ihasama" (kunhan niistä saa tarpeeksi proteiinia :D ) ja kukkapenkkiin istutettavat kasvit yms. menee samaan kategoriaan. Sitten tiettyinä päivinä isken päälle vaihteen, jossa varaan etukäteen ravintolan, josta olen ottanut selvää, mm. suosittelen vaimolle jotain ruokaa listalta, keksin jotain erikoista iltaohjelmaa ja annan vaikutelman, että tämän illan osalta narut on tiukasti mun hallinnassa. Sitten voi taas vätystellä seuraavan kuukauden ihan rauhassa ja keskittyä omiin asioihin vajoamatta String-Emilin miehekkyyden tasolle. ;)

S0874 sanoi:
:anssi: Useimmiten mä olen myös se joka siitä ruokalistalta osaa jotain suositella toiselle osapuolelle... siis tyyliin "nyt kun ollaan tämän tasoisessa paikassa niin kalaa ei tod. kannata ottaa".

Ihan mielenkiinnosta: minkä tasoisessa paikassa ei oteta kalaa?
Paikan laatu on niin huono että kalan tuoreuteen ei voi
luottaa? Paikka niin hyvä, ettei voi ottaa, miksei?
Jos kyseessä on liharavintola tai paikkakunta, maa, jne.
jossa kalaa ei vain käytetä ymmärrän, mutta en tätä 'taso'
pointtia.

-Franco

Belmondo sanoi:
miehekästä ja seksikästä kuin String-Emil.

:kuola:

attachment.php

Liitteet

• imits.jpg
    imits.jpg
    39,1 KB · Katsottu: 458
Huppe sanoi:
Miten joku Pizzaählämi tietää jotain suomalaisten miesten ruokailutottumuksista? Sieltähän käydään vaan krapulassa darrapitsaa eikä mitään muuta. Itse tulee kokkailtua enemmänkin ja todellakin hyvän ruoan perässä mennään kauemmaksikin syömään. Vaikka Chiang Maihin Thaimaahan jos tahtoo hyvää currya!
Pizza Expressillä on tuskin mitään tekemistä Hertsikan pizzaählämien kanssa - kyseessä on nimittäin brittiläinen hieman kalliimmanpuoleinen pizzaketju. "Tutkimus" kertoo ehkä jotakin sikäläisen Pizza Expressin asiakaskunnasta, mutta ei yhtään mitään suomalaisten ravintolatottumuksista. Toisin kuin Brittilässä, naiset maksaa kokemukseni mukaan Suomessa laskuja siinä kuin miehetkin.

Pizza Expressissä on kyllä herkullisia pizzoja ja ihanaa talon viiniä, kokeilkaa ihmeessä jos joskus käytte Lontoolassa. Pizzat on siinä £10 kieppeillä per kipale, joten on hieman tyyriimpää kuin Herttoniemen Ählämillä :offtopic: .

Jopas taasen roskalehdet yllättävät. En tue moisia humpuukkilehti, mutta töissä joku onneton menee ostelemaan niitä, eihän siinä jää tauolla muuta mahdollisuutta kuin lukasta se =)

Meitin taloudessa nainen on yleensä se vätys, jolle on ihan sama mitä syödään ja missä käydää. Poikkeuksena ovat pitsan täytteet. Kaikki pitsat ovat hyviä, joten on minun vuoro olla "aivan sama"-asenteelle :) Ei tuommoisia tutkimuksia tosissaan kannata ottaa.

Kyllähän nämä Iltiksen tutkimukset tiedetään...viimeksi viikko sitten hekottelin tutkimukselle, jonka mukaan naisten mielestä nelikymppiset miehet peittoavat nuoret kollit sängyssä 10-0 (tai jotain sinne päin) :) Että kaikkea ne jaksavatkin tutkia ja selvittää ja repiä niistä "uutisiakin". Just joo. Eli siis jos naapurin Helmi jyystää mieluummin nelikymppisen Pertin kuin Pertin 18-vuotiaan viriilin pojan kanssa, niin kaikki suomalaiset naiset on samaa mieltä :rolleyes: No tää nyt on vähän :offtopic: ja kärjistämistä, mutta eipä nuo pizzaketjujen (olkoon miten laadukas tahansa) tutkimukset voi kovin yleistettävissä olla.

Meillä minä maksan melkeinpä aina ravintolassa, tulot on huomattavasti isommat. Aika paljon olen kyllä kotona päättänyt mitä syödään, koska tiedän ravintoasioista ja treenaamisesta enemmän ja mies haluaa oppia. Mutta ikinä ei tulisi mielen viereenkään mennä valkkaamaan sille ruokaa ravintolassa! Ei mulla ole tarvetta ottaa äidin roolia mieheeni nähden.

Sinä päivänä, kun avokki ei osaa raflassa päättää mitä söisi, niin jääköön nälkäiseksi prkl - minen ala aikuiselle miehelle ruokia valitsemaan :evil: :D

... kotona taas päätetään murkinoista fifty-fifty, koska ruoanlaitto- ja kaupassakäyntivuoro vaihtuu viikottain. Eipä ole tähän asti valittamista ollut, puolin eikä toisinkaan :)

No enpä muista että vaimo olisi ikinä missään ulkona syödessä päättänyt syömisiäni. Monesti on kyllä ehdottanut jotain, kun on ravintola-alan ihmisiä kuitenkin. Ja nykyään suositaan S-ketjuun kuuluvia ravintoloita, voi katos maksaa sen safkan s-tililtä bonuksista, eli eihän sitä silloin käytännössä maksa kumpikaan. ;)

Mutta muuten se on yleensä emäntä joka maksaa, ainakin nämä pikaruokalat sun muut, meillä on silleen, että emäntä maksaa ruokapuolen ja minä tuon autopuolen, joten menee ihan sujuvasti. Tottakai joskus tarjoan safkat vaikka synttäreiden kunniaksi, mutta se onkin sitten jo asia erikseen.

Kyllä meillä kumpikin valitsee omat ruokansa, mutta yleensä se olen minä joka valitsee ravintolan, johtunee siitä että olen itse ravintola-alalla ollut töissä jo vuosia, ja toisaalta syön muutenkin usein lounasta yms. ulkona ystävien kanssa... Ennen sinkkuna tietenkin enemmän, nykyään vähemmän, mutta kuitenkin useamman kerran kuukaudessa. Toisin sanoen, suurin osa paikallisista ruokapaikoista on tullut testattua...

Ja maksupuoli menee kyllä fifty-fifty, tai niin kuin Nykänen tähän sanoisi, fifty-sixty... :D Se maksaa kummalla sattuu olemaan rahaa matkassa, ja se yleensä on aika tasan mennyt. Samaa käytäntöä käytetään myös kotiruoan suhteen, se käy kaupassa kumpi kerkeää.

Kyllähän se niin on, että suhteen alussa on miehen tehtävä maksaa ravintolassa, se antaa miehestä hvyän vaikutelman ja muutenkin tapoja omaavan kuvan, mutta jossain vaiheessa siirrytään siihen tasa-arvoon eli kumpikin maksaa vuorotellen, tai sitten se kummalla on palkka paremmin kohdallaan.. Mä ainakin tarjoaisin aina ja joka kerta, jos vaan sitä rahaa tulis hiukkasen enemmän. No sitten kun musta tulee rikas ja kuuluisa... :D

Hehheh en oo ikänä tullu ajatelleeksikaan että nainen päättäs mitä mies syö:D Ehkäpä jossain tohvelisankari-liitoissa. Mun mutsi kyllä päättää mitä safkoja kotiin ostetaan ja ukko tuo ostokset. Onneks en asu enää kotona, kun kana on äipän mielestä tylsää ja kuivaa!:D

nooh...meillä ainakin ravintolalaskut maksetaan puoliksi, mutta yleensä pienillä vihjeillä ohjailen miestä ottamaan vähän terveellisemmän vaihtoehdon, yleensä mies syö tosi epäterveellisesti...mutta en kyllä päätä mitä mies syö :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom