JohnnyB sanoi:Kerrostaloissa nyt vaan sattuu kuulumaan kun ihmiset liikkuu, äänieristykset ei yleensä ole parhaat mahdolliset. Meille kuuluu lasten juoksua alemmasta kerroksesta, mutta käynkö siitä itkemään täällä, EN, koska se kuuluu kerrostaloelämisen varjopuoliin ja on hyväksyttävä jos aikoo kerrostalossa asua.
Ei ole hyväksyttävä, eikä muita kuin korkeintaan sinun naapureitasi kiinnosta se ettei juuri Sinua häiritse muiden melu. Poikkeuksetta taloyhtiöissä on järjestyssäännöt joissa määritellään milloin talossa tulee olla hiljaa. Ei niitä sääntöjä ole turhaan keksitty.
Itse olen ehtinyt asua niin monen eri kerrostaloasukin alakerrassa että todellakin tiedän mitä homma on pahimmillaan ja parhaimmillaan.
Toisista hepuista ei ole kuulunut pihaustakaan, toiset taas ovat jumalattomia tömistelijöitä ja bilettäjiä. Paras tapaus polki kantapäällä tahtia soittaessaan kitaraa kuulokkeet päässä, luullen soittavansa hiljaa. Oli kova poika soittamaan, saattoi soittaa putkeen esim. iltakymmenestä pitkälle aamuyöhön ja töminä oli sen mukaista. Näiden pahimpien tapausten kanssa on pitänyt käydä juttelemassa. Poikkeuksetta melu on tällä vähentynyt.
JohnnyB sanoi:Sitä paitsi, tuskin tämä sinun yläkerrassasi asuva henkilö tahallaan aiheuttaa kävelyllään ääntä.
No se on selvä, harvallapa motivaatio riittää ihan tarkoitukselliseen häirintään. Se yläkerrassa asuva henkilö voi kuitenkin olla niin junnu tai muuten tietämätön kerrostaloasukki, ettei ole koskaan joutunut kuuntelemaan jonkun kantapääkävelyä tai mölyä itse illalla tai yöllä.