n00biella kaks kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja UCp
  • Aloitettu Aloitettu

UCp

Ikä
43
Moi kaikki!

Oon tässä pari kuukautta lueskellu tätä yleistä keskustelua ja hauskaa on ollu. Punttejakin nostelen, mutta kovin tarkkaan en sitä osastoa oo vielä tarkastellu. Mieltäni askarruttaa pari kysymystä ja ku mietin mistä saisin parhaiten vastauksen ni pakkis tuli mieleen. Eli:

1. Onko suomessa kentucky fried chickeniä? Olettasin, että jos on niin löytyy jostain helsingin suunnalta, mutta en oo varma.

2. Ja sitte toinen kysymys. Tää on tärkee. Kävin englannissa vaihdossa ja tykkäsin tosi paljon. Valmistun kohta (BA) ja oon pitkään miettiny, että kävisin englannista hakeen maisterin paperit. Aloin viime viikolla tutkia asiaa tarkemmin ja huomasin, että vuoden lukukausimaksut on 3000 punnasta ylöspäin. Ja tietenkin siellä minne mä haluan mennä ne on 7000 puntaa ja siitä ylöspäin. Eli en oo menossa jos en voita lotosta. Ja tässä tulee se kysymys: onko kellään kokemuksia postgraduate kursseista muualta päin maailmaa? Mitä maksaa ja millasta muuten oli? Tärkeintä on englanninkielinen opetus. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tee tolle tokalle kysymykselle uusi threadi hyvällä otsikolla, niin todennäköisyys kasvaa, että joku joka tietää lukee sen. Minä en tiedä.

Mitä joutuisit tekemään jos hakisit suomessa kouluun jossa voit suorittaa maisterin tutkinnon, saisitko jotain korvattua. Mikä siellä ulkomailla on parempaa.

lej sanoi:
Tee tolle tokalle kysymykselle uusi threadi hyvällä otsikolla, niin todennäköisyys kasvaa, että joku joka tietää lukee sen. Minä en tiedä.

Mitä joutuisit tekemään jos hakisit suomessa kouluun jossa voit suorittaa maisterin tutkinnon, saisitko jotain korvattua. Mikä siellä ulkomailla on parempaa.

Joo, täytyy varmaan tehdä. Luen tutkintoa englanniksi ja suomesta ei oikein löydy englanninkielisiä vaihtoehtoja. Suomessa pitäs muutenki alottaa suurinpiirtein alusta opinnot, eli menis kolme tai neljä vuotta ennen ku ois paperit kädessä. Esim. englannissa saisin vuodessa paperit jos ois maksaa se 7000 puntaa. Ja siellä on kymmeniä vaihtoehtoja niissä kursseissa. Tykkään muutenki matkustella ja nähdä maailmaa.

Itselläni ei ole kokemusta asiasta, mutta kaverini päivitää juuri bachelorin tutkintoansa masteriksi Irlannissa. Siellä ei isoja lukukausimaksuja ole.

Omskakas sanoi:
Itselläni ei ole kokemusta asiasta, mutta kaverini päivitää juuri bachelorin tutkintoansa masteriksi Irlannissa. Siellä ei isoja lukukausimaksuja ole.

Dublinin yliopistot vois kyllä selvittää. Tykkäsin siitäkin paikasta aika paljon ku käväsin pyörähtään. Voi kyllä olla, että pienemmät yliopistot ois sielläkin halvempia...

Antzu sanoi:
UCp: Mikä sun pääaine on? Kaikkia aineitahan ei ihan joka yliopistosta löydy...

International business. Kyllä noita taloustieteen kursseja löytyy... Sports management ois tosin sellanen, joka kiinnosta, mutta sitä ei oo kovin monessa paikkaa tarjolla. Ja suomestahan ei tolla tutkinnolla töitä löydy, joten sitte pitäs ulkomailta töitä hommata. Eipä se kyllä huono asia välttämättä olis.

fish sanoi:
No voi vittu sentään, osasin vastata puoleen kaverin kysymyksistä.

Niin, tulihan sieltä eka kysymykseen vastaus. Tyhmä kysymys se kyllä oli, mutta tärkee tieto mulle. Joten kiitos. :worship:

Miksi Kentuckyä kyselit? Helsingin Forum-kauppakeskuksessa on semmoinen kuin Southern Fried Chicken tai vastaava. Olisiko saman tyyppinen mesta, vai ei?

Jissen sanoi:
Miksi Kentuckyä kyselit? Helsingin Forum-kauppakeskuksessa on semmoinen kuin Southern Fried Chicken tai vastaava. Olisiko saman tyyppinen mesta, vai ei?

Liittyy etäisesti mun päättötyöhön. Voihan se olla samanlainen, pitää tutkia.

KFC:ta ei jaksa kovin montaa kertaa syoda, on sen verran ihraista kamaa. Taalla Kanadassa niita on pilvin pimein, mutta taitaa olla pari vuotta kun oon viimeks syonu. Harmi etta taalta ei saa maksalaatikkoa, siihen olis kylla himo...

denniszeims sanoi:
KFC:ta ei jaksa kovin montaa kertaa syoda, on sen verran ihraista kamaa. Taalla Kanadassa niita on pilvin pimein, mutta taitaa olla pari vuotta kun oon viimeks syonu. Harmi etta taalta ei saa maksalaatikkoa, siihen olis kylla himo...

Sulla on nyt menossa tyypillinen ulkosuomalaisen stressireaktio. Siinä vaiheessa kun tilliliha ja vetiset, mutta puoliraa'at perunat alkavat kiinnostamaan, on peli menetetty.

UCp sanoi:
International business. Kyllä noita taloustieteen kursseja löytyy... Sports management ois tosin sellanen, joka kiinnosta, mutta sitä ei oo kovin monessa paikkaa tarjolla. Ja suomestahan ei tolla tutkinnolla töitä löydy, joten sitte pitäs ulkomailta töitä hommata. Eipä se kyllä huono asia välttämättä olis.

Mul on kaveri joka luki jenkeissä tota Sports Managementtiä, oli duunissa jossain NHL:n lätkäjengissä, sai fudut kun tuli sulku, tuli Suomeen, ja nyt on pankissa pyörittelemässä jotain juttuja. Ja tosiaan, tota IB:tä nyt löytyy vaikka mistä.

UCp sanoi:
1. Onko suomessa kentucky fried chickeniä? Olettasin, että jos on niin löytyy jostain helsingin suunnalta, mutta en oo varma.
Ei, onneksi. KFC on paskaa. :urjo:

Yhdistelmä Brittein saaret ja Sports management. Haiskahtaa jalkapallolta... Hmm,otat lainaa, haet maisterin paperit pois, sitten johonki futisseuraan manageriksi. Managerin palkalla saat helposti maksettua lainan pois, eikä tarte lotota. :thumbs:

Viimeksi muokattu:
HKKK:ssa ainakin voi lukea englanninksi melkein kaikkea. Suuri osa aineen kuin aineen kursseista onenglanniksi. Ja jos IB:tä luet niin se löytyy myös HKKK:n pääaine tarjonnasta. Ja jos kouluun pääsee sisälle, niin eiköhän siellä hyvitetä melkein kaikki opinnot, jotka on suoritettu jossain kunnon koulussa!

hanter sanoi:
HKKK:ssa ainakin voi lukea englanninksi melkein kaikkea. Suuri osa aineen kuin aineen kursseista onenglanniksi. Ja jos IB:tä luet niin se löytyy myös HKKK:n pääaine tarjonnasta. Ja jos kouluun pääsee sisälle, niin eiköhän siellä hyvitetä melkein kaikki opinnot, jotka on suoritettu jossain kunnon koulussa!
Ja vaikkei hyvitettäisikään, niin sitten tentit ne. Ei ole vaikeaa jos perustiedot on jo hallussa, kun ei se ole ainakaan Turussa vaikeaa kylmiltäänkään. Nimim. puolet tenttinyt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom