Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavan yleinen vaiva suomalaisilla. Jos närästys vaivaa pahasti ja esimerkiksi ruoka nousee ylös, suosittelen lääkärikäyntiä. Katso googlesta "refluksitauti". Itse olen kahdesti ollut syväkurkkuna vastaanotolla gastroskopian merkeissä. Ukko kyljelleen, hoitsu söpösti paijaamaan päätä, kun lekuri työntää letkua kohti kitusia. Epämukavaa, mutta selviää ainakin mistä on kyse.
Monet ovat saaneet apua lääkityksestä, mutta ainakin itse olen huomannut ruokavalion tärkeyden. Dieetatessa minua ei oikeastaan koskaan närästä. Bulkilla puolestaan ei pystynyt edes aamulla syömään ja toisinaan ruoka yritti tulla nopeasti takaisin sitä tietä, mitä vatsalaukkuun päätyikin. Asiaan kannattaa suhtautua kohtuullisella vakavuudella, sillä pitkäaikainen vatsahappojen ylösnouseminen voi aiheuttaa suuriakin vahinkoja. Tsemppiä!
Itse taistelin pitkään tätä vastaan, ainut mikä auttoi oli röökinpolton lopettaminen, ts. sähköröökiin vaihto.. Poltatko?