närästää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

Kipi I

Banned
Ikä
43
Onko muilla samaa ongelmaa että koko ajan närästää ja on ähky olo kun vetää safkaa minkä kerkee ja mikä vois auttaa :confused: vähempi syöminen ei onnaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kipi I
Onko muilla samaa ongelmaa että koko ajan närästää ja on ähky olo kun vetää safkaa minkä kerkee ja mikä vois auttaa :confused: vähempi syöminen ei onnaa :D

Kannattaa katsoa mitä syö.. Ehkä vastaus löytynee sieltä? Yksi työkaverini joka silloin tällöin käy kanssani salilla valittelee ainaista närästystä mutta silläpä nyt kaikki syömiset yms onkin ihan persiillään :D

Paljoa en tiedä, mutta sen tiedän että proteiini liian suurina kerta annoksina aiheuttaa, ainakin minulla, närästystä. Ei kannata ainakaan yli 50 grammaa ottaa kerralla.

Originally posted by Tume
Paljoa en tiedä, mutta sen tiedän että proteiini liian suurina kerta annoksina aiheuttaa, ainakin minulla, närästystä. Ei kannata ainakaan yli 50 grammaa ottaa kerralla.

eiköhän tämäkin ole ihan henkilökohtaista...mut eiks muuan jari mentula ota aina jotain 60g mut taitaa sillä olla vissiin ruuansulatus systeemit eri luokkaa ku meillä "tavallisilla" tallaajilla..:evil:

Originally posted by Kipi I

Perusjuttu: Vatsalaukku on täynnä ruokaa ja happoja. Hapot nousee ylävatsaan ja ruokatorveen. Tuosta aiheutuu närästystä.

Mikä auttaa? Ehkä kaukaa haettu juttu, mutta vatsalaukun venytyskuuri. Tämä ei muuten ole mikään vitsi. Vatsalaukku mukautuu ja tottuu saamansa ruuan määrään. Jos vatsalaukkua venyttää JÄRJESTELMÄLLISESTI normaalia suuremmilla ruokamäärillä kolme viikkoa, vatsalaukku venyy uusiin mittoihin ja vatsahapot eivät enää nouse entisillä määrillä ruokatorveen ja vatsalaukun yläosaan. Venytyskuuria ei tarvitse tehdä ruualla. Sen voi tehdä myös runsaalla vedellä ruokailujen yhteydessä. Venytysaikana hapot kyllä polttelee ja närästää, mutta vesi jonkin verran laimentaa.

Venytyskuurin jälkeen täysinäisyyden tunteen saavuttamiseen vaaditaankin sitten enempi ruokaa. Kylläisyyden tunteen ensimmäinen aiheuttaja on venytyksissä oleva vatsalaukku. Tämä vois olla kokeilun arvoinen kikka niillekin jotka yrittää nostaa painoa, mutta ei kerta kaikkiaan pysty syömään riittävästi. Sekundäärinen vaikutus kylläisyyden tunteesta tulee vasta kohonneesta verensokerista.

Vice versa. Vatsalaukku myös pienenee noin samassa ajassa (3 viikkoa), mutta silloinkaan ei saa tulla mässäilylipsahduksia YHTÄÄN. Tämä helpottaa dieetin aikana. Jos pystyy ilman lipsahduksia ja hiilarimässäilypäiviä tuon ajan oleen vähemmillä sapuskoilla, niin alkaa tulemaan kylläisemmäksi pienemmillä ruokamäärillä. Tämä vatsalaukun adaptoituminen ruokamääriin sopii verensokeritasojen kanssa myös dieettioppeihin, että syödään pieniä aterioita usein.

Olikohan tämä nyt asian vierestä? No toivottavasti antaa edes dieettaajille vähän lisäoppia.

No kokeile nyt ainakin juomisen lisäämistä, lähinnä vettä tai jotain kivennäisvesiä joskus. Mitään happamia juomia ei kannata niellä, esim. kolajuomissa on pH tosi alhainen. Hiilihapotettujen juomien hiilidioksidikaasu menee myös mahaan asti ja oikein pumppaa sitä mahalientä ruokatorveen (Vichyllä en oo huomannu tota vaikutusta niin vahvana, kumma kyllä). Kahvin lipittämistäkin vois vähentää.

Nimimerkillä: Kokemusta närästyksestä on! Valkuainen ei mua ihmeemmin närästä, pieruttaa kylläkin aivan perkeleesti.

luin jostai et vedenjuominen auttaa närästykseen. vaikka veden litkiminen sillä hetkelläki tuntuu vaa pahentavalta ni kannattaa kokeilla vaikka hampaat irvessä jos vaikka auttaisi. itellä tulee närästystä aina ku oon piristeet ottanu ennen treeniä (kofua sun muuta) ja vedenjuonti on sitten parasta mitä siihen tilanteeseen keksin. muutoin käytän rennietä (mikä on yllättävän toimiva ;) ) jos sattuu tulee vaikka syömisen jälkeen.. en piristeiden kanssa koska se voi lievittää vaikutuksia (ehkä)..

Juo pelkästään vettä ja maitoa, kaikki mehut ja limsat ainakin edesauttaa tota närästystä. Ja ei varmaan haittaa jos laittaisit ruokavaliosi tänne näkyviin.

Semmonenkin vaiva on olemassa kuin refluksitauti, missä ruokatorven ja mahalaukun välinen portti on löysä ja falskaa happoja mahalaukusta ruokatorveen eli närästää. Ja haponnousu voi aiheuttaa sitten ruokatorveen tulehduksen.

Tuommoinen jauhe veteen sekoitettuna kun Samarin auttaa väliaikaiseen närästykseen. Ideana vatsahappojen neutralointi, ei mene kauaa kun närästys loppuu. Suosittelen kyllä, polte häviää saman tien.

Tuota ei sitten kannata ihan koko aikaa kitata, aiheuttaa hapon erityksen lisääntymistä -> pahemmat vaivat. Satunnaisesti ihan ok. Jatkuvaan närästykseen on lääkehoitoakin olemassa jos tarvetta on.

Itelle esim appelsiinimehu tyhjään mahaan saattaa aiheuttaa närästyksen.. :rolleyes:

maizena jauhoa joka aamu veteen sekoitettuna. itse sain sillä todella pitkäaikaisen närästyksen loppumaan. muistaakseni 2kk putkeen söin sitä. nykyään närästää harvoin. ennen en pystynyt edes kaljaa juomaan kun rupes niin paljon sekin närästään, nykyään pystyy sitäkin juomaan ilman närästyksiä. ennen maizena kokeilua söin rennietä, mutta ei se auttanut kuin vähäksi ajaksi kerrallaan, lisäksi mulla on todettu tuo refluksitauti mutta tuon maizena session jälkeen lähes jokapäiväiset närästykset lähti.

maizena jauhoa joka aamu veteen sekoitettuna. itse sain sillä todella pitkäaikaisen närästyksen loppumaan. muistaakseni 2kk putkeen söin sitä. nykyään närästää harvoin. ennen en pystynyt edes kaljaa juomaan kun rupes niin paljon sekin närästään, nykyään pystyy sitäkin juomaan ilman närästyksiä. ennen maizena kokeilua söin rennietä, mutta ei se auttanut kuin vähäksi ajaksi kerrallaan, lisäksi mulla on todettu tuo refluksitauti mutta tuon maizena session jälkeen lähes jokapäiväiset närästykset lähti.

Sori, kaivelen vähän vanhoja threadeja, mutta sama vaiva mulla. Kiinnostava kikka sulla ja oon sen kyllä aikasemminki täältä Pakkotoistolta joskus kai lukenut (ei tosin tainnu olla sun kirjottama). Jostain syystä en oo ite vielä tota "kunnolla" ehtiny kokeilemaan, mutta nyt aion taas. Muutaman epäsäännöllisen päivän vedin ja saatto tosiaan olla, että vähän helpotti. Vedin kanssa retiisejä tyhjään vatsaan aamulla, koska ne kuulemma vois auttaa myös. Naurakaa vain, mutta jos on jo kaikki viralliset keinot kaluttu läpi tuloksetta, niin kyllä sitä on jo melkein valmis ostamaan vaikka säkin paskaa helpotuksen toivossa.

Yks mikä on nyt ollu mielessä, on Betaiini hydrokloridi. Se kuulemma on jollain vieny kokonaan närästyksen pois. Itseasiassa on vähän typerää, että Rennie tuntuu vaan pahentavan oireita. Toisaalta taas ei viiti ilmankaan olla, koska se tuntuu vähän samalta kuin kusisi housuunsa. Samoin protonipumpun inhibiittorit pidemmällä jaksolla ovat toimimattomia. Alsucral olisi hyvä muuten, mutta siinä oleva alumiini on taas vähän huono juttu ainakin pääkopalle.

Onko sulla Neutraali mitään käsitystä, mistä johtuu Maizenan teho?

Kiitos.

ei oo mitään tietoa mihin se teho perustuu, mutta todella toimivaa se oli. ei oo tähän päiväänkään mennessä tullut entiset närästys oireet takaisin vaikka tuosta mun maitzena "kuurista" on jo tosi kauan. suosittelen kaikille joilla on päivittäistä närästystä. meikäläisellä tuo auttoi. renniet ja muut on sontaa maitzenan rinnalla ja ne ei helpotakaan ku muutan tunnin ajan tai oikeestaan mulla ei helpottanut ku noin tunnin ajan rennie, oli sen verran rankkaa närästystä. toki vieläkin välillä närästää, mutta todella harvoin.

Itellä wörkkis Valmarin sitraattiliuos. Luulen että se vaikutti myös yöhikoiluun. Päätäni en laita pantiksi, kun muuttuneet kelit saattaa vaikuttaa asiaan.

Itselläin todettiin vatslaukun tähystyksessä refluksi. Tämän lisäksi vatsahapon eritys oli liiallista. Homma ei ollut vielä onneksi jatkuvaa joten puukkoa ei tarjottu hoidoksi. Ranitidiini-valmisteita nappailin sitten useamman vuoden putkeen ja erittäin ongelmallista oli jos halusi olutta nauttia... Samoin maustettu ruoka ja kahvi tekivät "nannaa" masulle ja torvelle.

Aika aikaansa kutakin. Alkoi niin paljon käämejä poltella tuo homma että aloin jo selvitellä puukkohoidon mahdollisuutta. Päätin kuitenkin pistää ruokavalioni täysremonttiin ja samalla pudottaa pahasti käynnistynyttä keskivartalolihavuuttani. Tämä projekti alkoi käytännössä täysteholla tämän vuoden alussa.

Homma kannatti. Nykyään närästys on erittäin harvinainen vieras ja jopa kaljalla voi käydä saamatta närästystä (tämä oli ennen suoranainen mahdottomuus). Jopa kuivaa valkoviiniä voi nauttia pelkäämättä närppää.

Vesi ja kaiken maailman alcazelzerit vaativat varovaisuutta närästyksen hoidossa. Ne tosiaan auttavat tilapäisesti ja ennenkaikkea tilapäiseen närästykseen. Molempien teho perustuu hapon laimentamiseen tai neutralointiin. Ranitidiini perustuu sitä vastoin hapon tuottamisen estoon ja sitä voidaan käyttää vuosiakin ilman sivuvaikutuksia.

Eli jos närästys jatkuu pitkään kannattaa aina kääntyä lääkärin puoleen. Vatsahaava ei ole kiva vieras...

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom