Nälän loitolla pitäminen

nyt on aika taas keventää etureppua kevättä kohti.

milläs porukka yrittää pienentää dieetillä nälän tunnetta?

joku aikanaa sanoi vetävänsä kaalia, kun siinä ei ole kaloreita oikeastaan lainkaan,mutta tuota pallollisen syöneenä sanon,että eipä tule tavaksi!:urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nälältä ei voi välttyä, mutta sitä voit pienentää kun syöt usein proteiini- ja rasvapitoista ruokaa sekä kuituja.

proteeiini pitoinen ruoka pitää parhaiten nälän loitolla eli lihaa,kanaa,kalaa reiluhkosti suhteessa hiilariin esim pastaan. hiilari ja rasvapitoinen pitiviät huonosti näläntunteen poissa.. lisäksi keiton muodossa oleva ruoka pitää paremmin nälän loitolla kuin sama ruoka kiinteänä syötynä. ainakin uusimpien tutkimusten mukaan.

ainakin prisma dokkarin mukaan jonka katsoin ykspäivä
http://ohjelmat.yle.fi/prisma/aikaisempia_aiheita

Mulla parhaiten pitää nälkää puuro kunnon voisilmällä. Pelkkä puuro menee nopeesti läpi koneesta, mutta rasva tuntuu hidastavan imeytymistä huomattavasti.

Vesi ja puuro on hyviä tapoja pitää nälkä loitolla.

Kaurapuuron hiilihydraatit imeytyvät hitaasti ja pitävät nälän loitolla pitkään.

Vesi täyttää vatsaa ja saa aikaan, ainakin hetkeksi, täyden olon tunteen, mutta sitten pitää koko ajan ravata vessassa. :P

Hampaiden pesu on kanssa hyvä konsti, ei nääs kauheasti kiinnosta syödä kun kaikki maistuu pahalle.

Vesi täyttää vatsaa ja saa aikaan, ainakin hetkeksi, täyden olon tunteen, mutta sitten pitää koko ajan ravata vessassa.
vesi valuu melkein suoraan läpi. ei paljoa hyödytä hetkelliset täyttymykset jos nälän tunnetta haluaa oikeasti pitää loitolla.

nyt on aika taas keventää etureppua kevättä kohti.

milläs porukka yrittää pienentää dieetillä nälän tunnetta?

joku aikanaa sanoi vetävänsä kaalia, kun siinä ei ole kaloreita oikeastaan lainkaan,mutta tuota pallollisen syöneenä sanon,että eipä tule tavaksi!:urjo:
Nikotiini vähentää näläntunnette...

joo,mullakin on ilmeisen suora putki alakertaa tuon veden kanssa läträämiseen.

Kuulem pähkinät pitää nälän loitol en sit tied :D Hamstraa normipahkinoita 100g poskeen kuin oravat kerraksee ehheh.. Itel auttaa esim protskujuoma / rasvanpolttajat ja sitte se että syöt mutta pienennän vaa annosta etkä vedä ittees ähkyyn :o Huomaa kyl nopeesti että vatsalaukku pienenee eikä ole nälkä koko aikaa... Kahvi vie myös näläntunnetta mulla :)

Mullaki tulee samantien kusen luiskauksena vesi pihalle ja entistä nälempi :D

Tottakai pähkinät pitää nälän loitolla kun niissä on niin jumalattomasti kaloreita.. Ei siihen nälän voittoon ole muuta lääkettä kuin nälkiintyminen.. Mitä pidemmän aikaa olet nälässä niin sitä vähemmän sitä enää kohta tuntee. (ja tarkoitan siis että pidemmän aikaa nälässä, enkä pitkää aikaa syömättä)

(ja tarkoitan siis että pidemmän aikaa nälässä, enkä pitkää aikaa syömättä)[/QUOTE]

Totta nälän tunteeseen tottuu hyvinki nopeesti. Ka:rock:veri puhuu asiaa

Oli varsin hyvää asiaa tossa dokkarissa.

Mulla toimii proteiinipitoinen ruoka ja hiilareista esim. täysjyväpasta pitää oman kokemuksen mukaan nälän kurissa paremmin kuin vastaava määrä tavallista vaaleaa pastaa.

Mut kyllä siihen nälkäänkin pitää hiukan totutella, jos meinaa painoaan pudotella. :itku:

Minulla rankka liikunta vie nälän tunteen hetkellisesti (no 2-3 tuntia) treenin jälkeen. Tämä ei välttämättä ole hyvä juttu palautumisen ja kehittymisen kannalta mutta näin vain asia on.

Lisäksi rasva"lisät" eli voisilmä puuroon, reilusti öljyjä salaatteihin tai ruokiin ja pähkinäkouralliset pitävät nälkää, samaten kuin proteiinipitoisempi ja hitaita hiilareita sisältävä ruokavalio. Eli sama juttu mitä monet muutkin ovat todenneet. Lisäksi uskon itse siihen, että syömällä monipuolisesti ja sellaisia ruokia, joista itse oikeasti tykkää (eikä sellaisia, jotka on vain pakko syödä vaikka maistuvat hemmetin pahalle), pitävät nälkää jostain syystä paremmin kuin sellaiset ateriat, jotka joutuu syömään väkisin.

Minulla rankka liikunta vie nälän tunteen hetkellisesti (no 2-3 tuntia) treenin jälkeen. Tämä ei välttämättä ole hyvä juttu palautumisen ja kehittymisen kannalta mutta näin vain asia on.
Tuo asia muuten muuttuu melko totaalisesti dieetillä, eli tuolla neuvolla ei sinällään ole merkitystä. Ei pidä raskainkaan punttitreeni nälkää loitolla montaa minuuttia, kun kokonaiskalorit alkavat olemaan alhaalla. Bulkilla treenin jälkeinen syöminen onkin hieman eri juttu, silloin ei välillä meinaa sitten millään upota ruoka.

Edit. normaaliin tyyliin dieetatessa (myös hiilareita koneessa) on vähän paha saada hirveitä määriä rasvaa mahtumaan dieettiin, ainakaan voisilmää puuroon.

Edit. normaaliin tyyliin dieetatessa (myös hiilareita koneessa) on vähän paha saada hirveitä määriä rasvaa mahtumaan dieettiin, ainakaan voisilmää puuroon.

Paskanmarjat..

Mä vedin 30g voisilmää (60-70 % rasvaseosta) puuroon joka aamu ja usein myös vähintään toisen kerran päivässä. Siinä on rasvaa siis 18-21g.

Jos tähtää esim makrojakaumaan 40/30/30 (HH/P/R), niin 2000kcal mahtuu kuitenkin n. 70g rasvaa.

Itsekin katsoin tuon prisma dokkarin. Ihan hyviä juttuja siinä. Kalsiumpitoinen ruokakin poistaa rasvaa ulosteen mukana aktiivisesti köytettynä ihan kohtalaisia määriä. (Mitenköhän tää liittyi tähän, :D) Mutta tosiaan, keittomuotoon väsätyt sapuskat pitävät nälän. Tehosekoitin siis kovaan käyttöön! :whip:

Paskanmarjat..

Mä vedin 30g voisilmää (60-70 % rasvaseosta) puuroon joka aamu ja usein myös vähintään toisen kerran päivässä. Siinä on rasvaa siis 18-21g.

Jos tähtää esim makrojakaumaan 40/30/30 (HH/P/R), niin 2000kcal mahtuu kuitenkin n. 70g rasvaa.
Eri asia sitten, kuinka iso osa siitä kannattaa ottaa tyydyttyneestä rasvasta. Sitäkin tietysti tarvitaan, mutta kuinka paljon?

proteeiini pitoinen ruoka pitää parhaiten nälän loitolla eli lihaa,kanaa,kalaa reiluhkosti suhteessa hiilariin esim pastaan. hiilari ja rasvapitoinen pitiviät huonosti näläntunteen poissa.. lisäksi keiton muodossa oleva ruoka pitää paremmin nälän loitolla kuin sama ruoka kiinteänä syötynä. ainakin uusimpien tutkimusten mukaan.

:offtopic: ei se toinen muija tainnu saada haluamaansa vastausta siihen että miksi sen kaveri on laiha ja se läski.
"ihan saman verran syödään ja liikutaan, varmaan aineenvaihdunnasta ja geeneistä kiinni "
ja lopputulos oli oikeesti että se syö 50% enemmmän.

oliko tossa dokkarissa muuten puhetta keitoista vai soseesta.
keitoissa kun tuppaa olla vielä purtavaa ja soseet pystyy vetää purematta.
jos ajattelee että pureskelee ruuan erittäin hyvin ja juo samalla paljon vettä eikö lopputulos ole sama.
kukaan vaan tuskin pitkällä aikavälillä tuskin pystyy muuttamaan syömistottumuksia(puremis).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom