Nälän loitolla pitäminen

Eri asia sitten, kuinka iso osa siitä kannattaa ottaa tyydyttyneestä rasvasta. Sitäkin tietysti tarvitaan, mutta kuinka paljon?

Eikös suositukset ole että n. 10% päivittäisestä rasvansaannista tulisi tyydyttyneenä. Kannattaa muistaa että ihmisen elimistö valmistaa hormoneja tyydyttyneestä rasvasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: ei se toinen muija tainnu saada haluamaansa vastausta siihen että miksi sen kaveri on laiha ja se läski.
"ihan saman verran syödään ja liikutaan, varmaan aineenvaihdunnasta ja geeneistä kiinni "
ja lopputulos oli oikeesti että se syö 50% enemmmän.

oliko tossa dokkarissa muuten puhetta keitoista vai soseesta.
keitoissa kun tuppaa olla vielä purtavaa ja soseet pystyy vetää purematta.
jos ajattelee että pureskelee ruuan erittäin hyvin ja juo samalla paljon vettä eikö lopputulos ole sama.
kukaan vaan tuskin pitkällä aikavälillä tuskin pystyy muuttamaan syömistottumuksia(puremis).

Dokkarissa mielestäni safkat soseutettiin. Ja sitä myös suositeltiin laihduttajille.

Nälkä pysyy loitolla jos ei päästä ateriavälejä liian pitkiksi. Itte pidän 4h välejä maksimina mitä hereillä ollessa oon syömättä. Nykysin ei dietillä sellasta näläntunnetta oo koskaan melkeenpä. Vähän voi heikottaa jos on liian vähän jostain syystä syöny. Suurin osa sapuskasta on proteiinia ja hiilarit hyvin maltillisia suurimman osan ajasta.

Makean himo on sitte eri asia, mutta en sitä nyt suoraan näläks laskis :kuola:

Nälkä pysyy loitolla jos ei päästä ateriavälejä liian pitkiksi. Itte pidän 4h välejä maksimina mitä hereillä ollessa oon syömättä. Nykysin ei dietillä sellasta näläntunnetta oo koskaan melkeenpä. Vähän voi heikottaa jos on liian vähän jostain syystä syöny. Suurin osa sapuskasta on proteiinia ja hiilarit hyvin maltillisia suurimman osan ajasta.

Makean himo on sitte eri asia, mutta en sitä nyt suoraan näläks laskis :kuola:

Usein ihan puhdas nälkäkin sekoitetaan makean himoksi. Jos itselläni tulee ns. "makean himo" vedän vain jotain kunnon safkaa poskeen niin himot lähtee. Melkoinen harhaluulo koko makean himo käsite sanoisin. Ainakin omalla kohdallani.

Tuo asia muuten muuttuu melko totaalisesti dieetillä, eli tuolla neuvolla ei sinällään ole merkitystä. Ei pidä raskainkaan punttitreeni nälkää loitolla montaa minuuttia, kun kokonaiskalorit alkavat olemaan alhaalla. Bulkilla treenin jälkeinen syöminen onkin hieman eri juttu, silloin ei välillä meinaa sitten millään upota ruoka.

Vaikka itse en varsinaisella dieetillä ole ollut, olen varmasti syönyt joskus alle kulutukseni ja siltikin pitkät juoksulenkit veivät nälän hetkellisesti pois. Punttaus ei välttämättä mutta rankka aerobinen liikunta kylläkin.

Vaikka itse en varsinaisella dieetillä ole ollut, olen varmasti syönyt joskus alle kulutukseni ja siltikin pitkät juoksulenkit veivät nälän hetkellisesti pois. Punttaus ei välttämättä mutta rankka aerobinen liikunta kylläkin.
Tuo on hieman eri asia, kuin se, että on ollut miinuskaloreilla jo pari kuukautta. Näläntunne on tällöin jatkuva, eikä sitä mikään liikunta vie mennessään kuin korkeintaan suorituksen ajaksi.

Ei välttämättä paras neuvo. Hommaat itsellesi naisen, sitten homma kusee. Morkkiksessa ei tee ruokaa mieli:D

hah:hyper:Tai sitten NIIN hyvän naisen että se varmasti vie ajatukset ruoasta;)

Tottakai pähkinät pitää nälän loitolla kun niissä on niin jumalattomasti kaloreita.. Ei siihen nälän voittoon ole muuta lääkettä kuin nälkiintyminen.. Mitä pidemmän aikaa olet nälässä niin sitä vähemmän sitä enää kohta tuntee. (ja tarkoitan siis että pidemmän aikaa nälässä, enkä pitkää aikaa syömättä)
kalorit ei ole ratkaiseva juttu nälän loitolla pitämisessä. en tiedä monestikko se pitää sanoa että proteiini pitoinen ruoka pitää parhaiten nälän loitolla(ja tämä nyt ei tarkoita että pelkkää proteiinia mätetään nassuun) ja tämä ei ole mitään mutua vaan tutkimuksissa todettua. kaikissa siis samat kalorit, vertailuissa siis proteiini>>hiilihydraatti>>rasvapitoinen ruoka.
:
jos ajattelee että pureskelee ruuan erittäin hyvin ja juo samalla paljon vettä eikö lopputulos ole sama.
).
niin en tiedä onko sama. hehän joivat ensin vesilasin ja söivät sitten. toinen ryhmä taas sekoitti saman ruoan samaiseen määrään nestettä monitoimikoneella. se piti nälän huomattavasti paremmin ja selitys löytyi siitä kun vesi "raakana" juotuna valuu ns sukkana läpi kehosta, mutta kun se on ruoka on veteen soseutettuna niin samaa ei tapahdukkaan, vesi ei siis silloin mene sukkana läpi vaan jää lillumaan vatsaan kauaksi aikaa. kylläisyyden tunne kestää pidempään.

pähkinäkouralliset pitävät nälkää

Jaa ei mulla vaan. Voin esimerkiksi syödä 500g pähkinöitä (vajaa 3000kcal!!) ja vetästä vielä muuta huiviin sen jälkeen. Mun mielestä pähkinät nimenomaan on petollisia koska ei täytä paskan vertaa mutta sisältää hulppeesti energiaa.

Esimerkiksi joku 700g kaalisalaattiämpäri muilla rehuilla ja jossa on vähän rasvalisää ja prodejauhetta mukana saa paremmin ähkyyn eikä tee sitten muuta mieli pitkään aikaan.

Mutta näin meillä.

acromion, nälän pitäminen ja suhteellinen "täyttävyys" ovat nähdäkseni kaksi eri asiaa. Monikaan ruoka tai välipala ei välttämättä täytä tehokkaasti, mutta nostaa verensokeritasoa ja pitää sen todellisen nälän poissa pitkään. Joskus kannattaa tarkkailla, syökö nimenomaan nälkään vaiko "ei-täyteen" oloonsa - jälkimmäinenhän on petollista painonhallinnan kannalta.

Jos on tottunut syömään aina, kun vatsa ei ole täynnä, ei oikeasti koskaan seuraa sitä todellista näläntunnetta. On totta, että esimerkiksi salaattikasa saa aikaan täydemmän olon kuin pähkinät, mutta ainakin minulla pähkinät pitävät nälän poissa pidempään (luonnollisesti, onhan niiden sisältämä energiamäärä huikeasti isompi).

en jaksanu lukee enempää kun pari postia vaan, mutta kommentoinpahan vaan että puurolla ei kyllä nälkää pidetä loitolla - päinvastoin.

hyvä vinkkejä dieetille (sarkasmia):hernekeittoa,pähkinöitä,syö useammin (näin kaveri varmaan tekee..) hojo hojo,

käsitin postaajan etsin mahaa täyttäviä vähä kalorisia ruoka-aineita mm. tuota kaalia

...hernekeittoa...toinen sanoo että syö 4 tunnin välein...varmaan syökin,ei kai tuota pitempää ruokaväli voi edes treenaamaton ihminen pitää?

hyvä vinkkejä dieetille (sarkasmia):hernekeittoa,pähkinöitä,syö useammin (näin kaveri varmaan tekee..) hojo hojo,
No olipas helvetin rakentava viesti. :jahas: Ei sitten ollut kuitenkaan omia ehdotuksia tarjota?

Useimmat ihmiset syövät noin kaksi kertaa päivässä helvetillisen kasan ruokaa, joten siksi on ihan oikein korostaa tuota usein syömistä.

acromion, nälän pitäminen ja suhteellinen "täyttävyys" ovat nähdäkseni kaksi eri asiaa. Monikaan ruoka tai välipala ei välttämättä täytä tehokkaasti, mutta nostaa verensokeritasoa ja pitää sen todellisen nälän poissa pitkään. Joskus kannattaa tarkkailla, syökö nimenomaan nälkään vaiko "ei-täyteen" oloonsa - jälkimmäinenhän on petollista painonhallinnan kannalta.

No joo onhan tuo totta. Itselleni ne vain merkkaavat samaa asiaa, eli jollen ole täynä, ja olen kotona tekemättä mitään hektistä, alkaa pian tehdä mieli jotain syötävää. Mulle siis nälkä=ei ole täynnä, eli pidän itseni mahdollisimman täytenä isoilla salaattikasoilla, niin selviän seuraavaan ateriaan. Pähkinöitä jos syö niin tulee vaan hirmu himo syödä jotain lisää.

Mutta siis jatkakaa.

Olen Stash:in kanssa samoilla linjoilla mahalaukun täynnä olemisesta ja verensokerin tasosta.
Bulkkaamalla, kun on omakin mahalaukku tullut joskus venytettyä kunnon repuksi, niin nälkä iski vaikka mahassa oli kaiken järjen mukaan vielä ruokaa ja verensokeri kohdillaa.
Nyt, kun vatsalaukua on tullut kutistettua, pelkkä omenakin saatta pitää näläntunteen pari tuntia poissa.
Eli toiseen näläntunteen tyyppiin voi auttaa eri ruoka paremmin, kuin toiseen.(?)

Mulla raa'at sipulit toimii hyvin vatsan täyttäjinä, kun mulla ne tuottavat jongun verran kaasuja, jotka sitten tietysti ottavat tilaa mahalaukusta.
Röystäilen siis jongun verran, mutta maha tuntuu todella pitkään kylläiseltä.

Jos pieni hiuko yllättää niin Niksipirkan henkeen kannattaa pilkkoa tuoreita kasviksia ja hedelmiä valmiiksi Tupperwaaran rasioihin ja niitä sitten vaan naamaan. Toki henkilöstä riippuu, mutta hyvähän se on sitä vettäkin kokeilla josko nälkä sen avulla pysyisi vähän paremmin poissa.

Edit: Niitä hedelmiä, ei rasioita

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom