näkemyksiä ja neuvoja omaan ohjelmaani..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tinke_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tämän pitäisi mielestäni olla oikeassa paikassa, muutoin korjatkaa. Kaipaisin hieman neuvoja omaan kunto ohjelmaani. Sen verran teen heti selväksi, että mielellään ei yhtään nippelisanastoa tai muutakaan kalorimäärien arvoja ym. ym. vaan niin, että tajuaa joka sanan :D

Eli sen verran kerrottakoon, olen 21v 182/80 jätkä..ja minulla on ollut jokuseen otteeseen viimeisen 3-4 vuoden aikana ns. kehonrakennustreenejä aina kestoltaan bout 4-6kk. Sikäli minulla ei ole lihasmassan kanssa ongelmia, ehkä hiukan rintalihakset pienentyneet, mutta muutoin ihan jees, käsivarret vielä kohtuu tikissä ja hauiksen ymärysmittakin pysynyt vielä vähä yli 40sentissä.

Kuitenki nyt ei ole kysymyksessä mikään bodaustouhu vaan rasvanpoltto ja yleiskunnon kohotus, ja aina olen ollut tyytymätön esim. tohon vatsanseutuuni. Tiedän että vatsalihaksiakin on kun niitä reenannut mutta ne eivät oikein pääse oikeuksiinsa rasvan alta. No takaisin treeniini, olen tässä nyt n. 3kk käynyt 4-5 kertaa viikossa lenkillä joskus 5-6 aikaan illalla, pituudeltaan n.3km suuntaansa ensin reipasta kävelyä ja sitten sama matka takaisin kevyttä hölkkää(kesto ollut n. 45min-60min). Sitten illalla vielä useita kymmeniä vatsalihas liikkeitä. Ruokavalioni alkaa yleensä aamulla ennen töihin menoa kaurapuuron/viilin/leivän merkeissä. Töissä yleensä kahvitunnilla syön sampylän ja sitten ruokatunnilla syön terveellisesti ja monipuolisesti mitä tarjolla ruokalassa sattuu olemaan. kotio päästessäni syön näläntunteesta riippuen,ylimääräistä iltasyömistä olen välttänyt ikäni, ehkä 1-2 kuppia kahvia tai jotain.
Olen aina pärjännyt omissa lihaskuntoiluissani pelkällä ruoalla, syönyt esim. tonnikalaa tai muuta vastaavaa korkean hiilihydraatti/proteiini pitoisuuden omaavaa ruokaa. Kuitenkin tähän kuntoiluun lähtiessäni hommasin itselleni vielä laihdutusvalmistetta joka sisältää mm. vihreää tee-uutetta, L-karnitiinia, L-tyrosiinia ym ym. näille tyypillisiä aineita. Elämäntapani ovat muuten aika normaalit, no röökiä palaa jonkun verran ja viikonloppusin käyn viihteellä mutta ei se nyt este pitäisi olla ohjelmalle.

Tällä hetkellä tilanteeni näyttää siltä, että paino on tippunut ehkä 2kiloa, paikat eivät ole kiinteytyneet, vatsa ei ole juuri muuttanut ulkomuotoansa. yleiskunto on kohonnut kohtalaisesti. En odottanut mitään ihmettä tapahtuvan mutta kokemuksesta esim. tohon lihaskunnon kehittämiseen tulokset on huomannut melko piankin, tässä tapauksessa vaikkakin on ollut vasta lyhyt aikaväli, alan vaipumaan epätoivoon. kohta täytyy mennä jonneki tun rasvaimuun ku muu ei auta :eek: tää on taas näitä mikä mulla toimii, ei ehkä muilla toimi juttui mut esittäkäähän omia mielipiteitänne tätä asiaa koskien ja nimenomaan selkokielellä, mielestäni toimin oikein eikä lihaksien pitäisi liiaksi kuormittua tässä reenissä vaan nimenomaan rasvan palaa.."nimimerkillä" ei taida tulla kesäpäckkiä ensi vuodeksikaan:(..

Jos tekisit jotakin liikettä omalla painolla niin vois auttaa. Esim. semmosia, että roikut leuanvetotangossa ja nostat jalkoja koukkuun ylöspäin ja sitten semmosia että kun ne jalkasi ovat koukussa ja roikut siinä, kierrät vasemmalle ja oikealle melkein 90 astetta. Ja vähennä sitä rasvan käyttöä ja lopeta tupakointi ja jos ei vieläkään tuota tulosta niin osta mainostelkkarista joku six second abs tai joku vastaava. :)

Mulla on kanssa aika samat ongelmat juuri tuon vatsan- tarkemmin alavatsan kanssa. Siinä on sellanen rasvahyndä joka tuottaa harmia. Taitaa olla yksi yleisimpiä -tutuksen aiheita muutenkin. Vaatii varmaan pitkää ja kurinalaista diettiä (1.vuosi), että saa kesäpackin, mutta onkohan se silläkään taattu. Vaivan viitsisi periaatteessa nähdäkin, jos tietäisi varmasti saavansa mitä haluaa. Joka tapauksessa jos siihen pyrkii, pitäisi jättää kaikki herkut pois (sokerit, kovat rasvat) Syödä kolmen tunnin välein kunnon ruokaa (kana, riisi, rahka, hedelmät, vihannekset öljy ym.) ja vetää aerobista riittävästi. Ja just pääasiassa isoilla vastuksilla vatsoja, että saa lihastäytettä vatsaan. Ihan samalla lailla treenataan vatsoja kuin jotain penkkiäkin periaatteessa. Eli kuormaa kunnolla ja välillä sitten kevyemminkin.

kohta täytyy mennä jonneki tun rasvaimuun ku muu ei auta :eek:

No jos menet, niin pistä kokemuksista tänne. Käynyt itsellänikin mielessä, vaikka en nyt päätöstä ole tehnyt asian suhteen.:evil:

Toi aerobinen tuntus olevan aika kova sana..keskittyen nimenomaan keskivartalon liikkeisiin. Painoilla mutta toki myös paljolti pelkkää omaa ruumiinpainoa vastassa käyttäen..ehkä noit perusvatsaliikkeet eivät täysin aja asemaansa, vaikka koittaa kääntöjäkin tehdä.Pitäisi vain omaa mielikuvitusta ottaa kehiin esmes tiedän, että n.15kg painon nostelu jalat koukussa sivulta toiselle sylissä olisi kovaa reeniä kyljille.
Itsekin myös painiskelen nimenomaan juuri tuon alavatsan kohdan kanssa.

Tarkoituksenani oli jaksottaa nämä reeni pätkät peräkkäin. vaikkakaan tämä ensimmäinen osio ei ole mennyt toivotulla tavalla, voisin varovasti siirtyä taas puntiksen puolelle ja ruveta siirtään enemmän tota keskivartaloreenin vastuuta sinne. Onhan toi yleis/kestävyyskunto silti jo hieman kohentunut. Vielä jos jatkasi semmosella 1krt/vk kävely/hölkkälenkillä.

Sitä ei itse aina uskokaan kuinka suurta osaa tuo nukkuminen/syöminen näytteleekään reenatessa. Varsinkin nuo sokerit ja rasvat, niitä tulee vedettyä aina huomaamattakin:( säännöllisempään ruokailuun en juuri pääse valillä niin epäsäännöllisten työaikojen vuoksi mutta ruoan sisältöön voisin kyllä kiinnittää vieläkin enemmän huomiota. Se hyvä puoli itsessäni, että en ole kyllä ns. roskaruoan ystävä joten mäkisen donaltsiin tuskin tulee kiusausta mennä ja se mitä tohon röökinvetoon tulee, järkevintähän se olisi lopettaa, olen miettinyt monta kertaa, että jollen olisi alottanut, olisin edes jatkanut ennemmin nuuskaamista, sekin tuntui paremmalta vaihtoehdolta silloin itselleni.

Antakaahan vielä vahvistusta siihen minkälaisella lisäravinto/rasvanpoltto valmiste setillä kannattaisi reenailla, mikäli semmoista välttämättä haluaisi käyttää, tarkoittaen nimenomaan sekä lenkillä, että puntiksella käyntiä. ja lisäravinteet mieluiten niin, että kaikki tarvittavat osaalueet tulisi tyydytettyä. eikös neet semmoiset maitoon sekoitettavat jauheet olisi ihan jees, onhan niissä paljon muutakin kuin pelkkiä proteiineja ja hiilihydraatteja. Ei nyt kuitenkaan viitsisi ostaa erikseen kaikenmailman aminohappoja ja vitamiineja ja proteiineja ja rasvanpolttajia ja ja ja...käy lompakkokin kovin ohueksi..

Salilla, jolla käyn on sellanen ikäänkuin ylätalja tyyppinen vehje, josta otetaan lenkit olan yli ja seisovilteen rutistetaan vatsoja. Vastusta saa lisäämällä niitä painolevyjä ja viimeksi vastusta oli niin paljon, että palaa vatsa kolmannella sarjalla jo 7 toiston jälkeen. Jos salillasi on ylätalja, koeta rutistella sillä noiden jalannostojen lisäksi.

Toisaalta kannattaa pitää mielessä, että ei ne lihakset vaan lihaksilta näytä, jos sitä rasvaa on päällä. Vatsaongelman kanssa dietti on ihan yhtä tärkeä kuin ne vatsatreenit, jos sitä rasvaa on päällä.

Mulla on taas taipumusta noihin snägäriruokiin. Pysyn kyllä niistä erossa, jos päätän niin. Mutta riski lipsua on. Hyväkeino on kantaa omia eväitä mukana, kun kulkee. Esim. ruisleipää ja kalkkunaleikettä, tonnikala-raejuusto- jalopeno salaattia pienessä purkissa ym.

Rasvanpolttoseteistä mulla ei ole kokemusta, mutta veikkaisin, että niitä ei kannata ostaa ennenkuin on 100% aloittanut dietin. Eli rahat menee hukkaan, jos käyttää jotain rasvanpolttajia ja silti syö esim. karkkia, pullaa, hampurilaista, rasvasia juustoja ym. Ruokavalio täysin kuntoon ensin. Mutta tsemppiä ja kun vielä itsekin pääsisin tavoitteeseeni:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom