Myohaisen illan treeni -- mita PWO hiilareita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EdamamE
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt tulee yksinkertainen ja nopee kysymys jonka tohdin tanne postata kun en aikani selattuani loytanyt samaa kysymysta taalta / muista threadeista...

Olosuhteiden pakosta paasen paivittain salille vasta n. klo 20, himassa olen 21:30 mennessa. Nukkumaan pitas menna viim 23. Eli millasen maaran maltoa kehtaa tohon aikaan viela palkkariin laittaa huomioiden, etten kylla ehdi enaa mitaan kanan rintaa ja perunaa ennen sankyyn menemista vetasta? Toisin sanoen mita hiilareita kannattas nauttia "post workout" noin myohaan ylipaataan? Asia tulee karjistymaan eritoten kisadietin aikana, joten siksi huolissaan...

Suuret kiitokset vihjeista ja ohjeista :-)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Selvennykseksi: en nyt oleta et voitas maaritella mitaan tarkkoja gramma maaria, mutta noin yleisesti: laittaisitteko itse palkkariin saman maaran maltoa oli vuorokauden ajankohta mika tahansa? Mita muuta ravintoa viela sen jalkeen ennen nukkumaan menoa? Kiitsa.

Kyllä mä sinne saman määrän maltoa laittaisin kuin muutenkin. Ja kannattaa miettiä, onko sillä illalla syödyllä hiilarilla ylipäätään minkäänlaista käytännön merkitystä laihtumisen kannalta.

Minusta ei. Mä en laihdu tippaakaan, vaikka jätän myöhäisen iltasyömisen pois. Treenaan yleensä klo 21.30-00.00 välillä ja sen jälkeen syön päivän isoimman aterian. Enkä ole lihonut ton järjestelyn takia ollenkaan.

Yllättäen sillä isoimmalla aterialla on todellakin tarvetta juuri treenin jälkeen. Toinen tärkeä tilanne on treeniä ennen.

Ensin kovalla työllä rasittaa lihaksia treeneissä ja ei sen jälkeen tarjoa kasvuainetta ja ravinteita on ehkä huonoin ratkaisu ikinä kehityksen kannalta. Kunnon ruuan muodossa.

Kiitos vastanneille. Pitaapa rohkeesti kokeilla viimeisen ruoka-annoksen koon lisaamista sitten, vaikka myohaiseksi meneekin... Toisaalta voisi ajatella, etta jos ennen treenia syo sen tosiaan paivan suurimman annoksen, sit treeni, jonka jalkeen palkkari ja just ennen nukkumaan menoa viela vaikka rahkaa, marjoja ja leseita, niin etta se olisi tarpeeksi. Mutta kokeilemallahan se selviaa!

Mulla ei patin kasvattaminen ole päällimmäisenä mielessä mutta voimareenin jälkeen, klo 22.30-23.00 aikaan vetäisen palkkarin jossa 1dl hera+1dl malto+krea ja sit kotosalla tonnikalaprk, 20g öljy+omegakapselit ja 4dl maitoa naamaan. Satunnaisesti pähkinöitä/leikkelettä/juustosiivua vielä siihen päälle. Oon todennut riittävän reilu 90kg ruholle ihan hyvin.

Iso ruoka ennen treeniä mulla on n. klo 17 ja n. klo 20.30 menee vielä bansku/hieman leipää juuri ennen salille lähtöä.

Laittasin palkkariin rasvaprossasta ja tilanteesta riippuen 0,5-1g/kg hiilaria, ja söisin himassa enää pääsääntösesti protskua ja rehuja.
Vois olla verensokerin ja unenlaadun kannalta parempi olla heittelemättä niitä just ennen nukkumaanmenoa. Ja jos syöt ni syö kalaöljyä riittävästi alle, tasottaa insuliinia tehokkaasti, verensokeri ei pääse nousemaan niin nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom