MyCafé -kahvilaitteen osto?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kahvinatsin vouhotusta, kannattaa jättää väliin jos pikakahvi maistuu!!!

Muistaakseni tälläisiä samalla mekanismilla toimivia koneita on muitakin, esim Philips Senseo. :urjo:

Hyvään kahviin tarvitaan muutama juttu:
-tuoretta kahvia (mieluiten papuina) (15€)
-mylly (ei silppuri) (49€)
-keitin tai pressopannu (15€-100€)
-vähän taitoa

Itselläni on kohtuu hyvä espressokone, kunnon mylly ja pakastimessa paahdettuja papuja. Väitän, että pienellä treenillä onnistuu tekemään parempaa kahvia tai espressoa kuin 99% suomalaisista kahviloista.
Jos yhdessä podissa on jotain 10g(?) kahvia niin 150 podia tekee 1,5kg. Tämä siis irtoaa 67,50€lla, kahvin kilohinnaksi tulee siis rouheat 45€?

Tuolla hinnalla saa pienpaahtimoista tuoreempaa kahvia, todennäköisesti parempilaatuisena ja enemmän. Verkkosivuillakin lukee: "MyCafé Talon Paahto ja Parisienne sisältävät Arabica-kahvipapujen luontaisia aromeja ja MyCafé Gourmet Hazelnut sisältää luontaisien aromien lisäksi luontaisen kaltaista aromia (hasselpähkinä)." Kuulostaa lähinnä pikkasen parannellulta pikakahvilta, kahvia on mukana, mutta missä muodossa? Pakattu USA:ssa, kahvi on mistä maasta? Arabicaa viljellään tsiljoonassa paikassa ja useita eri laatutasoja. Kahvi on pakattu podeihin heti paahtamisen ja leikkaamisen jälkeen, wtf, miten kahvia leikataan?

Rahastusta mun mielestä. Käykää ihmiset vaikka Kaffecentralenissa juomassa kahvia, sen jälkeen jos MyCafe maistuu edelleen paremmalta niin kannattaa hankkia. Johonkin markettikahviin ei ehkä tuon hintaluokan masiinaa (ja KAHVIA!) kannata verrata.

kahvinatsi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite kävin jossain MyCafe-puljussa ottamassa eurolla mukaan jonkun hasselpähkinäflavourkahvin. Oli kyllä niin hirveetä kuraa että! En oo maistanu tommosen keittimen "tavallista" kahvia, mutta toi pähkinäjuoma maistu lähinnä joltain lämpimältä järvivedeltä, johon oli pistetty labrassa tuotettua tekopähkinää. Omasta 15 euron keittimestä irtoo kyllä paljon paremmat mokat. Harkinnassa on joku stydimpi espressohärveli.

Ei se nyt noin pahaa ole :D Mun mielestä ton vehkeen normikahvi on ihan hyvää, en kyllä ole mikään kahviekspertti et osaisin arvioida kahvien makuja..
Kallis kone kyllä siihen nähden mitä se tekee

Hyvää kahvia sillä tulee, mutta laite kallis ja eipä oo poropusseja lähikaupassa. Ihan kätevä peli olisi, ja itse kone näyttävän näköinen. Tyydyn kyllä normi keittimeen vielä kuitenkin.

Palautetta hankinnasta

Nyt on aamuisin kahvia tullu uudella laitteella tehtyä.
Kahvin makua ei todellaakaan voi verrata baristan tekemään täysmaitoon ja laatukaviin kahvilassa/taitavan kotibaristan tekeleisiin.

Mutta kannattava hankinta, vaikka arvostankin perinteitä. Aika muuttuu ja kahvin teko sen myötä. Laite tuo oman eksotiikkansa kahvihetkiin.
On mukava vaihdella kahvimakuja, joita on jo vissiin seitsemää makua ja ne on todellakin kaikki ihan eri makuisia.
Siistiä puuhaa, kun vain sujauttaa kahvinapin paikoilleen ja kone tekee loput.
Parasta ja eniten arvostan kahvin pinnalle tulevaa cremaa, joka kotikonstein yleensä vaatii jo enemmän laitteistoa, kun pelkkä keitin. Vaahtoa on juuri sopivasti ja pinnalle voi ripotella makunsa mukaan mitä haluaa.

Hinta oli 149€ ja kahvipodeja tuli roppakaupalla mukaan + kaksi mukiakin.
Jos on hankkimass expressokeitintä kannattaa ostaa tämä, nimittäin onnistuu hyvin tällä laitteella!

Tuo laite voi olla YHDESSÄ tapauksessa ihan OK:

-Jos asut yksin
-On kiire aamulla
-haluat kuitenkin kupin kahvia ennen lähtöä
-Et ruikuta rahasta

Jos nämä toteutuu niin toi vehje voi olla käytännöllinen. Vitun kallistahan se on ja kuten kahvinatsi(tm)-CabraIbex sanoi, ite tehtynä jauhekahvi on taivaallisen hyvää.

Itselläni ei luotto riitä mihinkään asiaan tai tavaraan, johon voi liittää sanan : "Jussila". Tuo muija voi olla kiero kuin entinen miehensä.

Viimeksi muokattu:
Itselläni ei luotto riitä mihinkään asiaan tai tavaraan, johon voi liittää sanan : "Jussila". Tuo muija voi olla kiero kuin entinen miehensä.

En tunne Jussilaa henk.koht. mutta kyllä minullakin tuo sana särähtää korvaan. Ensiksi selailin noita sivuja ehkä vähän skeptisenä mutta, kun huomasin Jutta Jussilan siellä hääräämässä niin se oli sillä selvä, en usko tuohon laitteeseen pätkääkään. Ja en ole laitetta kokeillut mutta myyjän maine ja edelliset bisnekset eivät herätä luottamusta ja varmasti jää laite hankkimatta.

Siis ei millään pahalla ketään kohtaan, tuollainen mielleyhtymä mulle vain tulee...

Tuo laite voi olla YHDESSÄ tapauksessa ihan OK:

-Jos asut yksin
-On kiire aamulla
-haluat kuitenkin kupin kahvia ennen lähtöä
-Et ruikuta rahasta

Hmm... mulla tuon aamun kahvinkeiton ajastamisen hoitaa digitaalinen ajastinkello johdon välissä. Pakkaa vaan illalla kaiken valmiiksi ja kun heräät, niin voit ottaa tuoretta kahvia heti kupillisen.

Tosin nyt keitän töissä, niin ei mene tuotakaan aikaa aamu-unista hukkaan :eek: :D

Heh, kyllä tulis meidän perheen kahvinjuonti kalliiksi moisella lelulla. :P
Menee yhteensä n.20 kuppia päivässä..
Moccamaster rulettaa. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisi olla iha näppärä vehje mutta hinta o aivan törkee jos vähän enemmän kahvia juo. Ei laite niin pahan hintanen ole mutta noi padit taitaa tulla pidemmän päälle kalliiksi.

hmm, vesi ei ole enää aamulla niin kylmää kuin sen pitäisi olla, kun se on yön seisonut keittimen säiliössä...

Tosi.

Itse en ole ajastanut juuri tuon takia, kun haluan tehdä "raikkaasta" vedestä kahvini. Tuossa yön aikanahan vesi seisoo n. 8h joten se ei enää kelpaa minun herkkupersemakuhermoilleni.:D

Ei vais, tuohan toimii kyllä tuo TLPn ratkaisu kuin junan vessa.

Itse en lähtis tuollasta lelua hommaamaan mutta meitä on moneksi.
Olen panostanut kahvitteluun aika lailla ja nykyisen kokoonpanon hinta pyörii siinä 1500 egen tienoilla.
Siis mylly+keitin. Mulla itse kahvikoneen kuivapaino on 25 kiloa. Ja mylly 7,5kg.
Olen käynyt aina noin kahden viikon välein ostamassa papuja noin 400-500grammaa ja espressopapujen kilohinta on siinä 30 euron hujakoilla.
Meidän talouden kulutuksella menee siis about kilo kuussa joten hyvän espresson hinta on päivässä 1 euro.
Kun tämän jakaa kahdella niin summa ei päätä huimaa. Vehkeet ovat kalliit mutta laskeskelin että jos vuodessa joisi saman verran epressoa kuin nyt mutta kahvilasta ostettuna olis vuoden jälkeen summat aika tasan.
Eli kunnon espressokeitin+mylly+10 kiloa kahvia tai vuodessa kaksi erikoiskahvia per päivä kahvilassa. Se miten hyvää sumppia saa aikaiseksi on sitten itsestään kiinni mutta väittäisin omat kahvini pesevän reippaasti suurimman osan noista ketjukahvilakahveista.
Helsingissäkään ei kunnon cappuccinoa saa kuin muutamasta paikasta ja näistä osassa riippuu todella paljon siitä kuka sattuu sen kupillisen tekemään.
Sinäänsä mielenkiintoista asiassa on se että perustetaan noita "kahviloita" joka tuulikaappiin ja satsataan vehkeisiin monta tonnia muttei kouluteta henkilökuntaa kunnolla :david:

hmm, vesi ei ole enää aamulla niin kylmää kuin sen pitäisi olla, kun se on yön seisonut keittimen säiliössä...

Laittaa veden keittimeen jääpalojen muodossa niin aamulla on takuuraikasta vettä keittimessä ja pääsee nautiskelemaan makuhermoja hivelevästä kahvielämyksestä :D

Zone-sarja -42%
Laittaa veden keittimeen jääpalojen muodossa niin aamulla on takuuraikasta vettä keittimessä ja pääsee nautiskelemaan makuhermoja hivelevästä kahvielämyksestä :D

Tai pakastaa kahvin heti tuoreeltaan ja sulattaa mikrossa aamulla?!

Soif09.gif

Itse en lähtis tuollasta lelua hommaamaan mutta meitä on moneksi.
Olen panostanut kahvitteluun aika lailla ja nykyisen kokoonpanon hinta pyörii siinä 1500 egen tienoilla.
Siis mylly+keitin. Mulla itse kahvikoneen kuivapaino on 25 kiloa. Ja mylly 7,5kg.
Olen käynyt aina noin kahden viikon välein ostamassa papuja noin 400-500grammaa ja espressopapujen kilohinta on siinä 30 euron hujakoilla.
Meidän talouden kulutuksella menee siis about kilo kuussa joten hyvän espresson hinta on päivässä 1 euro.
Kun tämän jakaa kahdella niin summa ei päätä huimaa. Vehkeet ovat kalliit mutta laskeskelin että jos vuodessa joisi saman verran epressoa kuin nyt mutta kahvilasta ostettuna olis vuoden jälkeen summat aika tasan.
Eli kunnon espressokeitin+mylly+10 kiloa kahvia tai vuodessa kaksi erikoiskahvia per päivä kahvilassa. Se miten hyvää sumppia saa aikaiseksi on sitten itsestään kiinni mutta väittäisin omat kahvini pesevän reippaasti suurimman osan noista ketjukahvilakahveista.
Helsingissäkään ei kunnon cappuccinoa saa kuin muutamasta paikasta ja näistä osassa riippuu todella paljon siitä kuka sattuu sen kupillisen tekemään.
Sinäänsä mielenkiintoista asiassa on se että perustetaan noita "kahviloita" joka tuulikaappiin ja satsataan vehkeisiin monta tonnia muttei kouluteta henkilökuntaa kunnolla :david:

Täysin :offtopic: mutta minkä merkkinen kone sulla on? Itsellä on ihan francisfrancisin podeilla toimiva fässhön-keitin, mutta tuollainen La Pavoni himottaisi.

Täysin :offtopic: mutta minkä merkkinen kone sulla on? Itsellä on ihan francisfrancisin podeilla toimiva fässhön-keitin, mutta tuollainen La Pavoni himottaisi.

:offtopic:

La Pavonin kahvakeittimet vaativat paljon harjoittelua, jotta jälki on edes kelvollista saati sitten tasaisen varmasti hyvää. Voi olla että hermo saattaa mennä :) Itsellä on Rancilion Silvia keittimenä ja DeMoka MiniMoka myllynä, hyvä setti ja esso-pohjaiset juomat onnistuu todella hyvin. Kulutus jotain kilon luokkaa papuja kuussa.

La Pavonin kahvakeittimet vaativat paljon harjoittelua, jotta jälki on edes kelvollista saati sitten tasaisen varmasti hyvää. Voi olla että hermo saattaa mennä :) Itsellä on Rancilion Silvia keittimenä ja DeMoka MiniMoka myllynä, hyvä setti ja esso-pohjaiset juomat onnistuu todella hyvin. Kulutus jotain kilon luokkaa papuja kuussa.

Itselläni eka setti La Pavonin Europiccola ja Minimoka mylly. La Pavoni on VAIKEA keitin ja laadun heitot sekä aneeminen höyrytysvoima ei puhutellut vaan myin pois.
Nykyään multa löytyy ECM Giotto Premium sekä Rancilion Rocky mylly(annostelijaton)
Saahan siihen FrancisFrancisiin vaihdettua toisen kahvan niin onnistuu esson teko kaffenpuruillakin. Hyvä pumppu siinä kuitenkin on? Ulka? Riippuu taasen siitä että mikä Francis sulla on.
Kun aloittelee kannattaa muistaa panostaa siihen myllyyn!!!
Sori tämä OT.

Latest posts

Back
Ylös Bottom