MV:ssa tekniikkaongelmia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juntune
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä avuksi kun maastavetoa tehdessä painoa on vaikea laskea polvien alle? Samoten kun ylösnostovaiheessa polvien alapuolelta nostaminen tuntuu jotenkin todella vaikealta. Polvet tuntuvat olevan tiellä. Muuten kyllä liike onnistuu ja tuntuu menevän ihan hyvin perillekin.

EDIT: Niin ja aloittelija siis olen. Jalkatreenit olen aloittanut vasta tänä syksynä.

Kokeile sumomavee. Siinä on ehkä vähemmän polvet tiellä.

Minkä pituinen olet? Venytteletkö alaselän, takareidet ja pohkeet kunnolla? Suoritustekniikan onnistuminen voi olla em. paikkojen kankeudestakin kiinni. Entä oletko varma, ettet käytä liian isoja painoja? Oletko kysynyt neuvoa tekniikan suhteen joltain kokeneelta nostajalta?

Luultavasti sulla polvet ovat edempänä kuin nilkat tehdessäsi vetoa.
Koita työtntää takamusta enemmän taaksepäin, aivan kuin olisit istumassa tuolille.

Originally posted by Brickster
Luultavasti sulla polvet ovat edempänä kuin nilkat tehdessäsi vetoa.
Koita työtntää takamusta enemmän taaksepäin, aivan kuin olisit istumassa tuolille.

Tuo kuulostaa mahdolliselta. Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla kiinnittää tuohon huomiota.

Minkä pituinen olet? Venytteletkö alaselän, takareidet ja pohkeet kunnolla? Suoritustekniikan onnistuminen voi olla em. paikkojen kankeudestakin kiinni. Entä oletko varma, ettet käytä liian isoja painoja? Oletko kysynyt neuvoa tekniikan suhteen joltain kokeneelta nostajalta?

Olen vajaa 180 ja venyttelen kyllä mielestäni tarpeeksi. Painot olen pitänyt aika minimissä koska tosiaan vasta tekniikkaa opettelen. Kysyin kaverilta joka on pidempään treenannut, mutta hän ei osannut auttaa. Huomasi vaan virheen tekniikassa muttei osannut auttaa korjaamaan.

Mulla ainakin auttaa, kun keskittyy siihen, että painaa kantapäitä lattiaan, ja "nojaa taaksepäin". En sitä osaa oikein paremmin selittää.

Joskus loppukesästä joku oli pistäny tänne linkin artikkeliin, jossa oli selitetty seikkaperäisesti ideaali maastanostotekniikka. Itse en sitä searchilla löytäny, mutta jos joku sattuu löytämään ko. linkin, niin jos voisi ystävällisesti ilmoittaa. Tekisi mieli itsekin lukea ko. artikkeli uudestaan.

Originally posted by Persetan

Joskus loppukesästä joku oli pistäny tänne linkin artikkeliin, jossa oli selitetty seikkaperäisesti ideaali maastanostotekniikka. Itse en sitä searchilla löytäny, mutta jos joku sattuu löytämään ko. linkin, niin jos voisi ystävällisesti ilmoittaa. Tekisi mieli itsekin lukea ko. artikkeli uudestaan.

Olisiko ollut tämä ? Jos ei, niin on siitä ainakin vähän apua.:)

Vatsa ja selkä tiukkana, rinta ulos ja katse eteen/ylös (ei lattiaan), niin ja hartiat rentona edessä.
Silloin ei tule nojattua niin helposti eteen, mikä on monilla ongelmana.

Back
Ylös Bottom