Muuttomiehen työ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zippis
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
35
Terve.

Olen tässä ajatellut, että mikä olisi se minun tuleva työpaikkani koulun jälkeen. Tänään tutkin asiaa tarkemmin ja ajattelin, että muuttomiehen työ olisi mielenkiintoista. Onko täällä kyseisen alan ammattilaisia tai entisiä muuttomiehiä? Minullla olisi muutamia peruskysymyksiä. Tiedän, että melkeinpä mistä tahansa foorumilta löytää myös tietoa, mutta ajatellaan nyt näin 2010-2011 vuotena olevia tietoja. Elikkäs;

-Minkälaiset työajat ovat suunnilleen?
-Minkälaista palkkaa muuttomiehet saavat? Mihin työehtosopimukseen muutttomiehet "kuuluvat"?
-Onko työ loppujen lopuksi niin raskasta ja kuluttavaa vai onko se vain asennekysymys?

Itse haluaisin työpaikan, jossa ei ole yövuoroja (22.00->04.00 välillä en töitä suostu tekemään), palkka +2000e kuukaudessa käteen ja saisi samalla "ruumiillista" työtä tehtyä. Linja-auton kuljettajaksi olisi myös kiva ryhtyä, koska palkka on meielstäni erittäin hyvä(alle 4v työtä tehneenä noin 14e/h ilman lisiä), mutta en ikinä kyllä halua tehdä työtä, jossa istun vain ja ajan. Palkassa tietenkin voi joustaa, koska työn tarkoitus on olla mukavaa ja semmoista jossa viihtyy, vaikka palkka ei olisikaan ihan mitä tahtoo. Mielummin mukava työpaikka ja huono palkka kuin toisinpäin. Eli siis mikäköhän voisi olla tuleva työpaikkani:jahas:Ja mikä olisi mahtavampaa kuin päästä töihin firmaan, joka on ns. "suuri, tunnettu ja varma työnantaja"!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen tässä ajatellut, että mikä olisi se minun tuleva työpaikkani koulun jälkeen. Tänään tutkin asiaa tarkemmin ja ajattelin, että muuttomiehen työ olisi mielenkiintoista.

Eikö nuita hommia ole tarjollu ihan keikka luontoisesti, että pääsee testaamaan miltä se tuntuu viedä 100kg jääkaappipakastinta sinne kuudenteen kerrokseen rappusia pitkin kun hissiä ei ollut :)
Mutta kannattaa käydä kokeilemassa jos ei pelkää raskasta ja fyysistä työtä! Kerro vielä jälkeenpäin miltä hommat maistuu..

Kaveri tekeepi.. Pitkää päivää n. 12h ja palkka jossain 12e kieppeillä tunti. Kädet ja selkä ja jokapaikka tukossa kokoajan, eli varaudu ettei puntti kulje samanlailla ja saat käydä hierojalla kerran viikkoon..

Hmh. Ei lupaavalta vaikuta, vaikka en ruumiillista työtä pelkääkkään. Sit olis kyl muitakin aloja, jotka saattaisi kiinnostaa; varastotyö, satamatyö ja ehkä vartijan työ on myös alkanut kiinnostamaan. Täytyy tässä tutkia kun vielä 6kk aikaa valmistumiseen ja siitä sitten olisi tarkoitus töihin päästä. Ei olis kummiskaan kiva tehä työtä, jossa jää 1500e rahaa käteen kun on käynyt kummiskin kolme vuotta kouluakin valmistumisen eteen:whip:

Olin itse eräässä muuttofirmassa töissä yhdeksän vuotta.Työajat ovat vaihtelevan mittaisia kahdesta kahteenkymmeneen tuntiin päivässä.palkka n.10€-13€/tunti.Muuttomiehet eivät kuulu minkään työehtosopimuksen piiriin,mutta osa firmoista noudattaa AKT:n sopimuksia.Työssä jaksaminen on asenne kysymys.Jotkut päivät voivat olla raskaita,mutta mitään ihmeellistä kuntoa ei vaadita.Pidemmällä aikavälillä työ on kuluttavaa selälle ja polville.Isolla lihasmassalla varustetut bodarit eivät yleensä pärjää,eikä työ sovi heille.

Hmh. Ei lupaavalta vaikuta, vaikka en ruumiillista työtä pelkääkkään. Sit olis kyl muitakin aloja, jotka saattaisi kiinnostaa; varastotyö, satamatyö ja ehkä vartijan työ on myös alkanut kiinnostamaan. Täytyy tässä tutkia kun vielä 6kk aikaa valmistumiseen ja siitä sitten olisi tarkoitus töihin päästä. Ei olis kummiskaan kiva tehä työtä, jossa jää 1500e rahaa käteen kun on käynyt kummiskin kolme vuotta kouluakin valmistumisen eteen:whip:

Jos 8h päivää teet niin 1500 käteen/kk on HYVÄ palkka juuri koulusta päässeelle. Itse aloitin 8e/h josta jäi 2viikossa jotain +600 käteen eli max 1300e... Riippuu tietysti paikkakunnastakin nuo palkat, itse tampereella. Mutta harvalla johtajatason palkkoja heti koulusta päästyään... Enkä siis sano että 1500 on johtajatason pallka

Jos 8h päivää teet niin 1500 käteen/kk on HYVÄ palkka juuri koulusta päässeelle. Itse aloitin 8e/h josta jäi 2viikossa jotain +600 käteen eli max 1300e... Riippuu tietysti paikkakunnastakin nuo palkat, itse tampereella. Mutta harvalla johtajatason palkkoja heti koulusta päästyään... Enkä siis sano että 1500 on johtajatason pallka

Niih, no vertasin tota palkkatasoa aikalailla tohon linja-autonkuljettajan palkkaan, koska siellä on mielestäni hyvä palkka ja se 1,5k tuntuu hirmuisen pieneltä kun ajattelee, että pitäs laskut, vuokra, 2 lasta kasvattaa ja naikkonen opiskelee. Hmh. On tää elämä hassua. Parempi vaan olla vaatimatta hyvää palkkaa ja tehdä jotain työtä. Kai se menee niin, että elämä kuljettaa:rolleyes:Eipä tässä nyt sitten mitään sen kummosempaa sotaa tarvitse palkkojen takia aloittaa. Kattellaan mihin sitä tässä joutuu.

Jos rohkeutta riittää niin itse lähtisin tekemään muuttohommia omiin nimiin. Toiminimi pystyyn, yks tuttu kaveri mukaan ja lainarahalla joku perälaudallinen koppiauto. Muuttomiesten laskutus on kuitenkin noin 70-100e tunti. Siitä dieselkulut, kaverin palkka (n.25-30e yhteenlaskettuna vakuutukset ym tellit ja lellit) auton lainanlyhennys ja vakuutukset. Avot, firman tilille kilahtaa se 25-30e/h joten jos keikkaa on kohtalaisesti, se 2000e/kk on realistinen...

Niih, no vertasin tota palkkatasoa aikalailla tohon linja-autonkuljettajan palkkaan, koska siellä on mielestäni hyvä palkka ja se 1,5k tuntuu hirmuisen pieneltä kun ajattelee, että pitäs laskut, vuokra, 2 lasta kasvattaa ja naikkonen opiskelee.

Tervetuloa työelämään. Sun tilanteessa etsisin itse jotain jakeluautohommaa kun kerta C-kortti löytyy. Parempaa hommaa kuin muuttomiehenä vaikkei mitään kevyintä hommaa sekään. Ja voi tehdä isoa tiliä jos tekee ylitöitä ja firma maksaa niistä.

Velipoika teki ennen sivariaan puolisen vuotta roskakuskin hommia. Kehui työtä mielettömän kivaksi ja oli jopa palkkaansakin tyytyväinen (n. 12,5e/tunti).

jo on jannulla toiveet palkan saannista :D ekassa työpaikassa.

Nyt on kyllä jo pakko kommentoida, en yleensä ala kinastelemaan tosin. Kyseessä ei ole siis ensimmäinen työpaikka, vaan 15v lähtien ollu kesätöissä, jokainen kesä ja muutenkin vajaa 2 vuotta melkein tekemässä sekalaista työtä ja nyt suorittamssa opintoja loppuun, koska ei löytänyt vakituista työtä ja palkka oli siel 1000-1500e euron välillä sekatyöpaikoissa ilman koulutusta. Kelasinpahan vaa, että jos on toisen asteen tutkinto ja parit ajokortit alla niin saisi paremmin töitä ja rahaa. Ja tää o kyllä muutenkin aivan anaalista oleva tilanne kun ei ole hajuakaan mitä haluaa tehdä ja suorittaa opintoja, joista ei ole kyllä pahemmin edes kiinnostunut. Tai siis pääsin joskus kyseiselle alalle, koska oli ainut, johonka ei ollut pääsykokeita?:wall:

No ei sillä varmaan oo mitään väliä vaikka sulla ois 7 tutkintoa ja vuosikaupalla työkokemusta jos muuttomieheks meinaat. Sitä duunia kun voi tehdä joku peruskoulu drop-outtikin ja palkka on sen mukainen.

Kyllähän tossakin tienaamaan pääsee riippuen firmasta, johtuen työajoista, ei kyllä palkasta. Työpäivät kun vissiin monissa paikoissa venyy yli 10 tuntiin.

Ja mikä olisi mahtavampaa kuin päästä töihin firmaan, joka on ns. "suuri, tunnettu ja varma työnantaja"!

Kesko, Inex, Tuko Logistics. ;) Varasto hommaa isossa talossa. Vakkariksi kun pääsee niin ei sieltä pois heitetä. Nettisivujen kautta työhakemus sisään. Useampi frendi on ollut tai on nykyäänkin kyseisissä taloissa. 2-vuorotyössä tienaa helposti 2000e/kk bruttona ja ylitöillä reilusti lisää (+30.000e/v). Kaupan TES lisineen ja suoritepalkka joka ainakin keräilijöillä nostaa liksaa mukavasti. Työajat menevät 6-14 ja 14-22 vuoroviikoin yleensä. Yövuoro 22-06 sinua ei kiinnostanut, mutta monia houkuttelee 45-50.000+e/vuositulot, yövuoroon ei kyllä pääse ihan helposti jokainen. Yksinkertaista hommaa ja helppoa rahaa. Jos vaan pääkoppa kestää ns. liukuhihna duunia niin siitä vaan tienaamaan rahaa. Kyseisillä taloilla on omat pienet kaupat mistä saa työntekijät ostaa halvalla sapuskoja ,kodintarvikkeita yms. Firmoista löytyy myös salit ja harraste toimintaa, reissuja yms. Näihin taloihin ei ole kummempia pääsyvaatimuksia. Jos katsoo taas Mollista pikku varastojen liksoja niin 1500-1700e/kk tarjoavat miinus verot, toki pelkkä päivätyö. Surkeita liksoja. Jos haluaa tienata perus duunari hommissa niin vuorotyötä, vkloppuja, överiä.. Sitten voikin ostella uutta autoa, omaa asuntoa, matkustella yms. Tai sitten ei. Ei ole vapaa-aikaa.

Ainakin jakeluhommat pakulla/kuorkilla on aikamoisen puuduttavaa. Vuodessa kypsyy, ellei jo aikaisemmin. Noh, toiset tykkää. Itsekin tekisin mieleistä hommaa vähän pienemmälläkin liksalla, ei vaan ole vielä löytynyt. Harkitse tarkkaan!

Ei oo muuttohommat häävejä. Forkut jumissa, jalkapohjia ja nilkkoja särkee, välillä selkäki juilii vaikka kuin koittaa. Kovilla pakkasella juokset portaita ja käyt välillä -30 asteessa jäädyttään hiet -> ei saatana. Palkka itellä (osa-aikanen) n. 10e/h. Kerran jäi tonni käteen 2 viikon jaksolta ku tein reilut 100 tuntia ja sain muutamat päivärahat vaan kyllä siinä mehut jää portaikkoon.

1,5 vuotta tehny siis näitä hommia ja nyt jo kyrsii :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom