Muutama pahe

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ne on siis kaakao (mihin sekoitan heraproteiinin) ja meetvursti (ei leipää ilman meetvurstia) ja majoneesi (lähes joka paikkaan paitsi liukuvoiteena) eli onko rasvapommeja tai pitääkö rajoittaa käyttöä ja onko juusto paha rasti myös

Mielummin majoneesia (ei mitään kevyt versiota) ku ketsupoo. Ketsuppi on hirveen makeeta ja suolasta.. (ja mä oon allerginen tomaatille :D )
Mikä majoneesissa vikana, jos se on tuoretta ja ei laita leivän päälle sitten sitä voita ollenkaan. Majoneesihan on munan valkuaista ja öljyä, öljyn laadusta ei tiiä mutta paremman makusta se on ku joku Keiju tai vastaava.

Ja kaakaokin ok, paitti eikö sekin oo aika sokerista? ei siitäkään oo mitään "kaikki tarvitsemasi lisäaineet" eli light versiota?

Käytän kaupan kevyt majoneesia voin korvikkeena siinä on joku 30/100g rasvaa taitaa olla jotakin kasvisrasvaa se on vaan niin maukasta ettei viitti luopua. Kaakaon juontia en lopeta koskaan mutta olisin silti kiinostunut onko ihan haitallista. Onko vaalea leipä kirosana täälläpäin? (syön vaaleaa vain sillointällöin). Entä kahvi? Pitää ny käyttää thread hyödyksi ja kysyä ummet ja lammet.:piis:

Originally posted by Kusimato
Käytän kaupan kevyt majoneesia voin korvikkeena siinä on joku 30/100g rasvaa taitaa olla jotakin kasvisrasvaa se on vaan niin maukasta ettei viitti luopua. Kaakaon juontia en lopeta koskaan mutta olisin silti kiinostunut onko ihan haitallista. Onko vaalea leipä kirosana täälläpäin? (syön vaaleaa vain sillointällöin). Entä kahvi? Pitää ny käyttää thread hyödyksi ja kysyä ummet ja lammet.:piis:

Onhan se totta, että vaalea leipä on epäterveellisempää kuin tumma, mutta kyllä vaaleaa voi vetää kunhan se pysyy rajoissa.
Kahvi ei tietääkseni ole haitallista paitsi jos käyttää kreatiinia.
Ja silloinkin haitat ovat pienet.

Originally posted by tomppa82
Onhan se totta, että vaalea leipä on epäterveellisempää kuin tumma, mutta...

Epäterveellistä?
tarkoitatko kuitujen ja ravinteiden köyhyyttä?
eikai se muuten vaalea leipä niin "epäterveellistä" ole.
mä sanoisin et köyhää.

korjatkaa jos olen väärässä!

Originally posted by HooEee
Epäterveellistä?
tarkoitatko kuitujen ja ravinteiden köyhyyttä?
eikai se muuten vaalea leipä niin "epäterveellistä" ole.
mä sanoisin et köyhää.

korjatkaa jos olen väärässä!
Korkea glykeeminen indeksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by metalman
kaakaossa nyt ei oo paljoa mitään rasvaa, anna palaa vaan :)

ei rasvaa vaan paljon hiilareita..mut eipä se haittaa ku eihän sitä kaakaota kilotolkulla syödäkkään..:whip:

Kahvi ei myöskään ole hyväksi säännöllisesti nautittuna. Huonontaa mm. insuliiniherkkyyttä. <a href="http://www.johnberardi.com/articles/qa/afc/afc_jun212002.htm" target="_blank">Tässä</a> lähde ja lisätietoa.

Originally posted by astro
<a href="http://www.johnberardi.com/articles/qa/afc/afc_jun212002.htm" target="_blank">Tässä</a> lähde ja lisätietoa.
Jos jollain on ihan oikeaa tieteellistä faktaa tästä aiheesta, niin laittakaa toki linkkiä.

Voi voi!

Onneksi meikäläisen ei tartte (vielä) tollasista rasvapommi jutuista välittää kun voi syödä vaikka hevosen joka aterialla eikä silti tule läskiä.

:thumbs:

Originally posted by Kusimato
Kaakaon juontia en lopeta koskaan mutta olisin silti kiinostunut onko ihan haitallista. Onko vaalea leipä kirosana täälläpäin? (syön vaaleaa vain sillointällöin). Entä kahvi? Pitää ny käyttää thread hyödyksi ja kysyä ummet ja lammet.:piis:

Raaka kaakaojauhe (sokeriton, myydään ruokakaupassa leivontatarvikkeena tms.) löytyy Finelistä kuten sokeroitu kaakaokin. Perustiedot: p 20, hh 12, r 27, kuitu 30[sic!]. Kaakaon proteiinissa on huono aminohappokoostumus. Kaakaon rasvakaan ei taida olla erityisen hyvälaatuista. Kaakaota käytetään kuitenkin kerrallaan vain muutamia grammoja. Siinä on tietysti pieniä määriä sekalaisia nautintoaineksia, jotka voivat aiheuttaa jopa riippuvuutta. Tämä on varmasti niitä ruoka-aineita, joista saattaa yhtenä vuonna löytyä tutkimuksissa jotain positiivista, seuraavana negatiivista, sitten taas jne. Juo pois, saat kuitenkin syövän heraproteiinista ja kuolet ennen kuin kaakao ehtii vaikuttaa.

Vaaleassa leivässä on nopeaa hiilaria, jota monet täällä pelkäävät enemmän kuin syöpää. Lisäksi puhdistetuissa jauhoissa on vähemmän kuitua ja monia muita hyödyllisiä aineita kuin täysjyvässä.

Kahvi on pahan makuista, lopeta heti sen juominen.

edit: Sokeroidussa kaakaossa on hh yli 70%, koska puhtaaseen kaakaojauheeseen pitää lisätä tilavuudeltaa n. saman verran sokeria, jotta saadaan miellyttävä maku. Raakaan kaakaojauheeseen voi itse lisätä keinotekoisia makeutusaineita.

Originally posted by Tomi
Jos jollain on ihan oikeaa tieteellistä faktaa tästä aiheesta, niin laittakaa toki linkkiä.

Eli tämä ei ole oikeaa tietoa?:
"In one study, four groups were used to evaluate the effect of caffeine and glycemic index on insulin sensitivity.

- The first group got decaf and a low-GI breakfast. They saw a normal blood glucose and insulin response.
- The second group got decaf and a high-GI breakfast. They saw a bigger insulin and glucose response in the blood.
- However, when the low GI group got regular coffee with breakfast, their blood profile was worse than that of those who got the high-glycemic breakfast and decaf. Therefore coffee/caffeine can turn a low glycemic meal into a high glycemic meal!
- Finally, the group that drank coffee and had the high-glycemic meal ended up looking like diabetics."

Koska kyseessä on tiivistelmä luennosta (ja lyhyt vastaus Q&A-palstalla), ei luennoitsijan käyttämään tutkimukseen ole viittattu tarkasti, jotta voisi itse tarkistaa, millä tavalla tutkimus on tehty ja onko käytetyissä menetilmissä jotain vikaa. Itse en kuitenkaan näe mitään epäselvää siinä, että syöttää eri ryhmille eri safkaa ja mittaa verensokerin ja insuliinin.

edit: Pitemmän kaavan mukaan: <a href="http://www.johnberardi.com/articles/supplementation/caffeine.htm" target="_blank">Caffeine Roundtable</a>

Originally posted by Arvo Paperi
Tämä on varmasti niitä ruoka-aineita, joista saattaa yhtenä vuonna löytyä tutkimuksissa jotain positiivista, seuraavana negatiivista, sitten taas jne. Juo pois, saat kuitenkin syövän heraproteiinista ja kuolet ennen kuin kaakao ehtii vaikuttaa.Kahvi on pahan makuista, lopeta heti sen juominen.

Jep. Suklaata(tummaa, ja pähkinä) ja kaakaota suositellaan nykyään urheilijoille. Raakakaakaossa on kuulemma hyviä antioksidantteja ja palautumista edistäviä aineita.

Kahvista on paljon tutkimuksia. Kofeiini on tietyissä olosuhteissa hyvästä, muutoin kahvi sucks! Terveyshaittoja ei kait voi kiistää. Pahin haitta kahvista on se että se happamoittaa elimistöä, joka taas on osoitettu olevan huono asia. Totaalikieltäytymiseen ei silti ole syytä. Kuppi päivässä, ilman sokeria, ei tunnu missään.

Originally posted by fysio
Kahvista on paljon tutkimuksia. Kofeiini on tietyissä olosuhteissa hyvästä, muutoin kahvi sucks! Terveyshaittoja ei kait voi kiistää. Pahin haitta kahvista on se että se happamoittaa elimistöä, joka taas on osoitettu olevan huono asia. Totaalikieltäytymiseen ei silti ole syytä. Kuppi päivässä, ilman sokeria, ei tunnu missään.
Viimeisin tutkimus, josta minä mediassa kuulin, kertoi kahvin olevan vahva antioksidantti... tiedä sitten, mutta tosiaan kohtuullisesta käytöstä tuskin on ainakaan mitään merkittäviä haittoja.

Suositut

Back
Ylös Bottom