Muutama kysymys (taas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä oon nyt käyny n 6kk salilla ja voimaa on tullut lisää ihan kiitettävästi. Aloittaessa olin todella laiha (tosin olen vieläkin), aloittaessa olin n. 180/55 ja nyt n. 180/63. Jep alipainoa on, ja tarkotus ois nyt nostaa toi paino tonne 70-80kg kohille.

Nykyinen saliohjelma menee about tälleen:

Vinopenkki 3x 10
Penkki 2 tai 3 x10 (riippuu jaksaako enään kolmatta kertaa)
Ylätalja 3x 10
Alatalja 3x 10
Pohkeet 3x 20
Reidet 3x 15 (reisien ojentajat myös)
Ojentajat (ei tietoa laitteen nimestä) 3x 10
Hauis tangolla 3x 10
Vatsat (ei tietoa laitteen nimestä) 1x 15, 2x 10

Teen siis nämä kaikki joka salikerralla, ja käyn salilla joka toinen päivä.

Ja nykynen ruokavalio on tämän tapainen

Aamupala (klo 10-12 aikoihin :D): Muroja, ~500kcal yhteensä
Lounas (klo 15 aikoihin): Lidlin salamipakastepizza n. 850kcal
Välipala (klo 16 aikoihin): Jäätelötuutti n. 150kcal(?) (välipala jää usein välistä jos olen ulkona tms.)
Päivällinen (klo 19-20 aikoihin useimmiten ennen salille lähtemistä): Lidlin salamipakastepizza n. 850kcal
Iltapala (klo 01 aikoihin): Muroja, n. 500kcal

Yhteensä siis n. 2850 kaloria. Kuitenkaan paino ei millään suostu nousemaan. Mitä siis pitäis lisätä tohon ruokavalioon? Ajattelin että jos söisin vielä 100g suolapähkinöitä päivässä, niin saisin 600kcal lisää.

Proteiinit puuttuu kokonaan.
Osta lisäravinteeksi vaikka proteiinijauhetta ja ota sitä välipalana ja iltaisin ainakin. Palautusjuoma treenin jälkeen olisi myös hyvä.
Ruoasta proteiinia saat taas lihasta, kalasta, kanasta, raejuustosta, rahkasta (paras Ehrmann) fetajuustossakin jopa ihan hyvin.
Hyvä olisi, että saisit 100-150g proteiinia päivässä.
Ja kannattaa kyllä ruokavalioon ottaa muutakin kuin tuota pakastepizzaa. Sillä tuskin kovin montaa vuotta elää.

Muut jatkaa :)

Joo unohtu mainita se, että aina salikerran jälkeen palautusjuomana toimii Mass recovery.

Muroista tulee proteiinia 30g/päivä, pizzoista 78g/päivä eli nyt päivässä tulee 108g proteiinia (kalorilaskurin mukaan)

Kannattaa noi pakaste pizzat yms heittää mäkee ja ottaa oikeat ruoat mukaan... Liha, kala proteiini puolelle ja riisi ja pasta hiilari puolelle... Hera ja joku kunnon gaineri... Kalorit vielä kovemmiksi...

Mitä siis pitäis lisätä tohon ruokavalioon?
Vedä tohon lisäks yks Lidlin salamipakastepizza n. 850kcal ja vähän muroja niin kyllä se paino siitä lähtee nousuun.

Ei kun oikeasti, laita ruokavalio kokonaan uusiksi. Kananmunaa, rahkaa, raejuusto, kanaa ym. proteiinipitoista, ohjeita löydät täältä vaikka kuinka. Ton nykyisen varaan ei kyllä kannata rakentaa yhtään mitään.

Joo tiedän et toi nykynen ruokavalio on huonoimmasta päästä, ja oon useaan otteeseen miettiny sen vaihtamista. Kuitenkin aina syystä tai toisesta jääny sitten vaihtamatta

Asutko yksin vai eikö teillä tehdä yhtään oikeeta ruokaa?

Helpoimmalla pääset( jos et ole sitä sorttia kuka ottaa loppuelämäkseen kammon kun syö pitkälti samoja ruokia) syömällä paljon pastaa, vaikka makaroni-jauheliha sörsseli on hyvä. 150-200g makaronia ja 200g jauhelihaa. Tai teet vaikka 400g/400g ja syöt lounaan ja päivällisen siitä. Sitten juot paljon maitoa, välipalana riittää pelkkä Ehrmann tod.näk. Ja sitten illalla syöt pähkinöitä+ treenin jälkeen kunnon (joku 300-500kcal 40-50g proteiinia) palkkarin ja tunti siitä vaikka 2-3 banaania + ruisleipää ja taas maitoa.

Tällä setillä pitkälti tulee 3000-4000kcal 200-300g proteiinia.

Ruokavalion lisäksi tuo sun ohjelma on myös aika hirveä. Jaloissa on ihmiskehon suurimmat lihakset, ja reenaat niitä vain muutaman sarjan per kerta, ja senkin liikkeen teet jossain laitteessa? Enemmän vapaita painoja mukaan, ja jätä nuo laitevitkutukset muille. Sinuna alottaisin vaikka Golden sixin, voin taata että tuolla + kokonaan korjatulla ruokavaliolla tuut kehittymään huomattavasti paremmin.

Suositut

Back
Ylös Bottom