Muutama kysymys ravintoon liittyen

Tarvisin vastauksen muutamaan kysymykseen, jotka minua askarruttavat. Tässä
tulee:

1. Ostin Voimapuodista purkin magnesiumia. Mihin aikaan päivästä ja kuinka monta tablettia mun kannattais ottaa? (tabletissa 200mg magnesiumia)

2. Onko iltapalan syöminen juuri ennen nukkumaan menoa haitallista? Kannattaisiko syödä kenties pari tuntia ennen nukkumaan käymistä?

3. Mistä voisi johtua se, että minulle tulee aina syömisen jälkeen paha olo, välillä
saa tehdä töitä oikein kunnolla yökkimisen estämiseksi. Tämä tulee aina, vaikka olisi hirveä nälkä, ja vaikken olisi edes syönyt paljoa, niin tulee jo paha olo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Ostin Voimapuodista purkin magnesiumia. Mihin aikaan päivästä ja kuinka monta tablettia mun kannattais ottaa? (tabletissa 200mg magnesiumia)
Ite nappaan 350mg tabletin illalla ja tuntuu toimivan (pohkeet ei kramppaa niinkuin ennen).

2. Onko iltapalan syöminen juuri ennen nukkumaan menoa haitallista? Kannattaisiko syödä kenties pari tuntia ennen nukkumaan käymistä?
Ei ole haitallista, kunhan et syö kovin hiilihydraattipitoista iltapalaa.

lidlin kalapuikot vaikuttais hyvältä iltapalalta?

100g:

energiaa 720kj/172cal
proteiinia 12g
hiilihydraatteja 0,05g
rasvaa 0,6g

100g:

energiaa 720kj/172cal
proteiinia 12g
hiilihydraatteja 0,05g
rasvaa 0,6g

Tai raejuustoa jugutin kanssa sekoitettuna, Body for life tyyliin..
Mutt mutt kumminkin olenko nyt ymmartanyt oikein miksi hiilihydraateja ei saa syoda enne nukkumaan menoa?
Koska hiilihydratit tuottavat paljon energiia ja glcosia ja fruktosia jota ei sitten kuluta kun on nukkumassa ja kertyy maksaan, joka sitten vapauttaa glycegenia (miten se nyt kirjoitetaan) joka sitten varastoituu (muutuu laskiksi). Ja koska insulini arvot nousevat nukkumaan mentya kaikki tama myos nopeutuu.

Niklas

100g:

energiaa 720kj/172cal
proteiinia 12g
hiilihydraatteja 0,05g
rasvaa 0,6g

Jos niissä kalapuikoissa on se korppujauhopanerointi päällä niin sanoisin että nuo arvot on suht bullshittiä. Finelissäkin kalapuikossa per 100g on n. 315kcal, p14g, hh29g, r16g.

Tarvisin vastauksen muutamaan kysymykseen, jotka minua askarruttavat. Tässä
tulee:

3. Mistä voisi johtua se, että minulle tulee aina syömisen jälkeen paha olo, välillä
saa tehdä töitä oikein kunnolla yökkimisen estämiseksi. Tämä tulee aina, vaikka olisi hirveä nälkä, ja vaikken olisi edes syönyt paljoa, niin tulee jo paha olo.

Löystynyt vatsaportti? Käy lääkärissä.

Magnesiumia? No jos haluaa mahansakin vielä sekaisin tuon yökötyksen (jeah, lekuriin...) lisäksi, niin mikä ettei. Ei siitä pahemmin haittaa ole, mutta ennemmin magnesiumia kämmeniin ja eiku treenaamaan. Oman kokemukseni mukaan treenin aiheuttamat krampit lähtevät kalsiumilla, myös treeniin tottumisella lienee osuutta asiaan :eek: . Iltasyömisen haitallisuudesta en ole ollenkaan niin vakuuttunut, eivätkä ainakaan ne jotka proteiinia markkinoivat :D ! Kohtuus kaikessa, ja tuo pari tuntia kuulostaa ihan kivalta, ellei se sitten tarkoita vaikkapa sitä, että iltatreenien jälkeen pitää valvoa puoli yötä nälkäisenä. Joo... nälkäinen kroppa tuskin pahemmin varastoi mitään...

Täytyypä vilkaista uudelleen Lidlin pakastealtaaseen, sillä noin vähärasvaista/hiilarista versiota en ole vielä nähnytkään, vaikka finelin verisota kevyempiä ovatkin olleet. Ihme on siis tapahtunut, hallelujaa! Tai sitten eräs on epähuomiossa ostanut paketin tavallista perusseitiä. Siitä muuten saa tosi hyvän iltapalan kun sen valurautapannussa hiljalleen paistelee hernemaissipaprikan kanssa ja heittää mausteeksi vähän tacomaustetta ja tabascoa :kuola:

vituilleenhan ne onnistuin kattomaan..:nolo: nuo mitkä eilen laitoin oli pakkauksen englannin kielellä olevat arvot, ja niissä lueteltu paljonko sokeria jne.. anteeksi

fish fingers: 100g

prot 12
hiilih 14
rasv 7,5

aika hyvät arvot silti

pakkaus 450g (1euro)

Juu eivät yhtään hullummat arvot nyt :)

Mun pitää usein syödä purkkaa ruuan jälkee muuten tulee sellane ällö olo, voisit koittaa sitä tai sitten kuten mainittiin niin käydä lääkärissä.

Mun pitää usein syödä purkkaa ruuan jälkee muuten tulee sellane ällö olo, voisit koittaa sitä tai sitten kuten mainittiin niin käydä lääkärissä.

Jos TUO auttaa niin kuulostaisi ihan siltä niinkuin hotkisit etkä pureskelisi ruokaa kunnolla?

Tai raejuustoa jugutin kanssa sekoitettuna, Body for life tyyliin..
Mutt mutt kumminkin olenko nyt ymmartanyt oikein miksi hiilihydraateja ei saa syoda enne nukkumaan menoa?
Koska hiilihydratit tuottavat paljon energiia ja glcosia ja fruktosia jota ei sitten kuluta kun on nukkumassa ja kertyy maksaan, joka sitten vapauttaa glycegenia (miten se nyt kirjoitetaan) joka sitten varastoituu (muutuu laskiksi). Ja koska insulini arvot nousevat nukkumaan mentya kaikki tama myos nopeutuu.

Niklas

Varmaankin todennäköisempi sy perustuu kasvuhormonin eritykseen joka tapahtuu nukahtamisen jälkeen, ja ikävä kyllä insuliini ja GH ei voi toimia samaan aikaa kuin hetkittäisesti esim. paaston jälkeen. Lisäksi jos insuliinitasot ovat korkealla yöllä niin se auttaa rasvaa pysymään siellä missä se on varastoitunut eli perseessä. Ja luultavasti elimistö tuottaa hormonaalisista syistä yöllyä syötyä HH varten enemmän insuliinia kuin muuten. Joten lisää ihraa poskiin. Mä syön ainostaan hiilaripäivänä illalla hiilareita.

Muuten ihan jees mut loppu just purkka:D Nyt on aika varattu vatsakirurgille. Parin viikon päästä siis selvinee mikä vaivaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom