Muutama aloittelijan kysymys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees, searchillla ja FAQ:sta löytyi paljon tietoa jo mutta muutamia juttuja jäi vaivaamaan.

Olen 19v / 184cm / 91kg ja nyt kesän aikana on tullut muutamia ikäviä lisäkiloja. Kuntokin on pirun huono ja pitäisi inttiin lähteä puolen vuoden päästä ja motivaatio on nyt kova treenaamiselle. Haen kuntosalikortin tästä viikonpäästä ja nyt mietinkin millaisella treenillä kannattaisi lähteä liikkeelle. Tarkoituksena on saada kunto nousuun, kesän aikana ilmaantunut pelastusrengas vatsan ympäriltä pois ja jaloista ylimääräistä rasvaa pois myös. Eli pitäisi muuttaa rasva lihaksiksi :-)

Olen siirtynyt terveellisempiin ruokiin ja nykyään kana+riisi on aika yleinen ruoka mitä tulee syötyä. Tarkoituksena olisi että kävisin salilla 3 kertaa viikossa (ma, ke, pe).

Millaista kunto-ohjelmaa suosittelisitte?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alkuun joku 3-jakonen tai semmonen peruskunto-ohjelma, jossa tehtäisiin pelkkiä pääliikkeitä kolmena kertana viikossa. Lenkit olisivat varmaan ihan kätsyjä diettiä ja peruskuntoa ajatellen.

Aika vaikee vastata noin ympäripyöreeseen kysymykseen...Kannattaa nyt puntilla ainakin alkuun reenailla kahteen jaetulla ohjelmalla (esim. joka toinen kerta yläkroppa ja joka toinen kerta alakroppa) pitkiä sarjoja (15-20 toistoa). Lisäksi kannattaa harrastaa jotain aerobista (lenkkeily, pallopelit, jne) pari-kolme kertaa viikossa...ja tietenkin lukea paljon pakkotoistoa niin eiköhän se siitä.

Kolmella punttireenillä viikossa kannattaa ottaa joko kahteen tai kolmeen jaettu ohjelma. Jos aikaisempaa reenikokemusta ei ole, niin kahteen jaettu voisi olla sopivampi. Tähän päälle sitten pari aerobista harjoitetta viikossa, lenkkeily on varmaankin paras inttiä ajatellen.

Muista, että et itse pysty vaikuttamaan siihen mistä päin kroppaa silavat sulavat ensimmäisenä. Genetiikka määrää sen.

Ööh jos sitä inttiä varten oot treenaamassa, eikä suunnitelmissa oo alkaa mikskään yber ultrasotilaaksi vaan ihan perus AUK tai RUK suunnitelmissa niin en mä oikeestaan oo sitä mieltä et niitä läskejä kannattaa alkaa kovin polttamaan ku ne palaa aika hätäseen jo siellä aamulenkeillä ja ihq tetsaus leikeissä.
Käy lenkeillä sen verran että jaksat juosta jonku viis kilsaa ni jo sillä pärjää siellä.
En mä nyt tietenkää ala sanoo ettet saa käydä salilla, mut aattelin vaa ku ei niillä käsillä tehä siellä mitään muutaku jotai 3,5 kg painavaa rk:ta kannetaan ja salille ei kaikilla ole paljookaan mahollista päästä armeijan aikana.

Back
Ylös Bottom