Muut foorumit joissa käyt? +offtopic valve-/selkounet

Muut foorumit joissa käyt?

Joo, eli ajattelin kysyä että millä muilla nettifoorumeilla pakkislaiset käy? Laittakaa osoite ja vaikka jotain pientä kuvausta kyseisestä paikasta jos jaksatte.

Itse käyn muropaketissa ja höyhensaarilla

Muropaketti on tietokonefoorumi ja höyhensaarilla puhutaan selkounista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Muut foorumit joissa käyt?

Originally posted by andor
höyhensaarilla

Oon itse kanssa käyny tuota kattelemassa. Aika mielenkiintoselta vaikuttaa.

Re: Muut foorumit joissa käyt?

Originally posted by andor

Muropaketti on tietokonefoorumi ja höyhensaarilla puhutaan selkounista.

Pitäis kirjoitttaa tonne höyhensaarille, luin joskus kun mulla itella on melkein joka yö valveunia. Ne on välillä vähän rasittavia kun eivät ikinä ole mitenkään mieluisia.

Re: Re: Muut foorumit joissa käyt?

Originally posted by Mike
Pitäis kirjoitttaa tonne höyhensaarille, luin joskus kun mulla itella on melkein joka yö valveunia. Ne on välillä vähän rasittavia kun eivät ikinä ole mitenkään mieluisia.

Valveunia?...kertoisitko hiukan lisää...

Tuolla höyhensaarilla oli näköjään juttua unihalvauksestakin.
Erittäin epämiellyttävä 'tila', itse ehkä kerran vuodessa koen tuon.

Ainakin itselläni koen niin pelottavia tunteita että kauhuleffat ovat kesyä kamaa.
Ns. unihalvauksessa voisi sanoa, että kroppa on unessa, et voi liikuttaa sitä, tuntuu kuin olisit halvaantunut. Mutta mikä pahinta, silmät ovat auki, näet siis todellisuuden mutta näet samalla aivojen luomia halluja siihen päälle. Yleensä siihen liittyy myyös erittäin voimakkaita pelkotiloja .Olet siis osittain unessa, osittain hereillä, spooky.
Todella pelottavaa, kaikki on on niin todellista että meinaa järki lähteä. Unen jälkeen ei ole helppoa todistaa itselleen että se oli unta.
Normaalin painajaisen jälkeen on aika helppo todeta että se oli unta, vaikka se oli miten pelottava tai 'todellinen'.

Joskus norm. painajaisessakin voi kokea tuon että ei voi liikkua/kautta liikkuu liian hitaasti tms, mutta se ei ole sama asia.
Ihminen kyllä tietää sen kun on kokenut unihalvauksen.

Itselläni on helpottanut kun luin asiasta paljon lääkärin ohjeesta kun luulin että oli jotain vikaa päässä.
Ja että on muitakin jotka kokevat samaa.

Itse olen ajatellut että osa yliluonnolisesta jutuista mitä ihmiset näkevät yöllä, asunossaan tai muualla missä nukkuvat, voi ehkä selittää tuolla.

Re: Re: Re: Muut foorumit joissa käyt?

Originally posted by MissFlightattendant
Valveunia?...kertoisitko hiukan lisää...

No voin herätä keskellä yötä ja nähdä jotain mitä ei ole. Fiilis on jotakuinkin kuin ruuvimeisseli tuossa selitteli. Itse vain kykenen liikkumaan, sitä on monta monta kertaa noustu sängystä adrenaliinivirrassa kun on sängyn vieressä seisonut vieras ihminen. Äänet, haut maut, kaikki menee sekaisin tuossa tilassa, voi tuntea esim jotain mitä ei ole. On vähän saatana pelottavaa välillä. Mulla on näitä ollut niinkauan kuin muistan ja kumppanit ovat tottuneet siinä matkan varrella kaikki tuohon säätämiseen. Luin noista aikanani siksi, kun luulin jo että olen ainoa, mutta noitahan on kovin monella.
En suosittele.

Jippiillä lukemassa Henkka89:n ja Mega Manin juttuja, sitte wwe.now.nu:n palstalla käyn kerran viikossa. Niillä siis käyn säännöllisesti, mutta jos on oikeen tylsää saatan piipahtaa vaikka demin palstalla lukemassa pissisten pyhiä juttuja:whip: naurut saadakseni

Re: Re: Re: Re: Muut foorumit joissa käyt?

Itse vain kykenen liikkumaan, sitä on monta monta kertaa noustu sängystä adrenaliinivirrassa kun on sängyn vieressä seisonut vieras ihminen. Äänet, haut maut, kaikki menee sekaisin tuossa tilassa, voi tuntea esim jotain mitä ei ole. On vähän saatana pelottavaa välillä. Mulla on näitä ollut niinkauan kuin muistan ja kumppanit ovat tottuneet siinä matkan varrella kaikki tuohon säätämiseen. Luin noista aikanani siksi, kun luulin jo että olen ainoa, mutta noitahan on kovin monella.
En suosittele.

Mulla on noita samoja ja usein! En oo vaan kehdannut ikinä niistä kertoa kun oon ajatellu olevani ihan kilari...

Hitsi se on pelottavaa. Varsinkin nyt kun asuu issekseen eikä voi herättää vieressä tuhisevaa kaveria ja pyytää ottamaan kainaloon kun näki "painajaista" :(

Re: Re: Re: Re: Muut foorumit joissa käyt?

No voin herätä keskellä yötä ja nähdä jotain mitä ei ole. Fiilis on jotakuinkin kuin ruuvimeisseli tuossa selitteli. Itse vain kykenen liikkumaan, sitä on monta monta kertaa noustu sängystä adrenaliinivirrassa kun on sängyn vieressä seisonut vieras ihminen. Äänet, haut maut, kaikki menee sekaisin tuossa tilassa, voi tuntea esim jotain mitä ei ole. On vähän saatana pelottavaa välillä. Mulla on näitä ollut niinkauan kuin muistan ja kumppanit ovat tottuneet siinä matkan varrella kaikki tuohon säätämiseen. Luin noista aikanani siksi, kun luulin jo että olen ainoa, mutta noitahan on kovin monella.
En suosittele.

Hui! :eek: :rolleyes: ... Varmaan on pelottavaa! Enpä ole itseasiassa moisesta tainnut aiemmin edes kuulla... En varmasti pystyis nukkumaan yhtään yötä yksin, jos itse näkisin tuommoisia valveunia..Tulisin varmaan hulluksi.. Siinä on sitten kumppanillakin hiukan totuttelemista...:rolleyes: Mistähän tuommoset voi johtua?...

Tekee kyllä pahaa ajatellakin, että joudut kestämään tuollaista...:( ...

Jaa-a, tuskin tää nyt mikään sairaus ainakaan on. Se on vähän vittumaista kun ei noihin voi totutella, ei sitä osaa ajatella että jahas tää on taas tätä kun tuossa lattialla on vettä, meen takas nukkumaan. Sitä vain oikeasti luulee että siinä on vettä, se on ensireaktio, sitten kun asiaa alkaa tutkimaan että vitussako tossa vettä on, niin eipäs sitä siinä enää olekaan. Kaikki toi on semmoisia just kun herää juttuja.

Mä herään usein siihen, että seinillä ja ilmassa on kaikenlaisia eläimiä, hämähäkkejä tai lentäviä pörriäisiä. Se on inhaa kun mä en tiedä mitä tekisin ja saatan hetken hikoilla peiton alla kauhusta jäykkänä.

Ehkä vaikee kuvitella jos ei ole koskaan kokenut:(

Jaa-a, tuskin tää nyt mikään sairaus ainakaan on. Se on vähän vittumaista kun ei noihin voi totutella, ei sitä osaa ajatella että jahas tää on taas tätä kun tuossa lattialla on vettä, meen takas nukkumaan. Sitä vain oikeasti luulee että siinä on vettä, se on ensireaktio, sitten kun asiaa alkaa tutkimaan että vitussako tossa vettä on, niin eipäs sitä siinä enää olekaan. Kaikki toi on semmoisia just kun herää juttuja.

Voiskohan tuota yrittää millään tavalla selvittää, et mistä noi johtuu... Onko niitä semmosia joitakin tyyppejä, joiden alaa on tuommoiset kummalisen uni jutut?... Tekis mieli yrittää auttaa jotenkin, mut vähän hankalaa, täältä käsin...:rolleyes:

Usein:
Muropaketti
Imperiumi, suomenkielinen metallimuusiikifoorum

Vähän harvemmin:
Koalitio, suomalaisen ex-legioonalaisen? ja palkkasotilaan? mesta
Glocktalk, jenkkiläinen asefoorumi
Westsidebarbell

i:offtopic:
Unista. Pari kertaa olen kokenut unihalvauksen. Toinen oli harmiton, mutta toisessa tuijotin tyttöystääni sängystä kuulemma todella pelästyneenä ja kykemättä liikkumaan, kun hän aamulla töihin lähteissään tuli jotain makkarista hakemaan. En tunnistanut häntä ja tilanne muutenkin tuntui joten yliluonnolliselta. Heräsin kun hän tarpeeksi monta kertaa toisteli nimeäni.
Sitten on pari sellaista unta joissa olen pelästynyt enemmän kuin koskaan missään. Molemmilla kerroilla heräsin normaalisti kesken unien. Sitten olin nukahtanut samantien "tajuamatta" sitä ja "herääminen" tapahtuikin sitten unessa jossa molemmilla kerroilla olin aivan tutussa paikassa, mutta pelästyin aivan helvetisti, että mitä minä täällä oikein olen. Ensimmäisellä kerralla olin huutanut aivan eläimellisesti ja säikäytin tyttöystäväni. Toisella kerralla
pomppasin sängystä keskelle makuuhuonetta huutamaan, tällöin onneksi olin yksin kotona. Vieläkin kylmää kun ajattelen noita. Molemmilla kerroilla oli sen hetkisessä elämässä jotain stressiä.

Unista vielä:

Mä näin pienenä sellasen valveunen pari kertaa jossa mun huoneessa käveli mua kohti vittumaisen hitaasti joko aivan pimeä hahmo, joka vaan pelotti, (vaikea selitää) tai sitten sellainen The Ring-leffasta pelottavan näköinen vääntyny kasvoinen hahmo. Etkä pysty liikkumaan tai huutamaan.
Sen jälkeen suoraan sanoen joskus pelotti aivan perkeleesti nukkua yksin, aikuisenakin vielä joskus vastaavien jälkeen..ennen kun luin asiasta ja puhuin siitä ekaa kertaa, ei pelota enää.

Landellakin näin aina joskun kesäöisin kummituksia/muuta omituista. Yritä sitten selittää jollekkin niistä kun pitävät hulluna. Vaikka itse olit varma että ne oli totta, nyt tosin tiedän että eivät, mutta niin todellista.

Nykyään näen noita myös, eri variaatioilla, eivät vaan aina pelottavia, joskus jopa 'iloisia'.
Vaikka tiedät hereillä että ne on unta, et vaan prkl osaa unessa sitä sanoa itsellesi.

Juttelin joskus yhden kaverin kanssa joka oli paljon noista lukenut. Sanoi että siinä tilanteessa kun tuommoinen ilmenee, pitäisi katsoa kelloa tai omia käsiään. Kellon pitäisi olla sitten kuulemma ihan päin helvettiä ja käsissä liikaa tai liian vähän sormia. Ei nyt tuntunut kovin vakuuttavalta, eikä siinä oikein osaa käyttäytyä rauhallisesti kun on monasti valmiina puolustamaan itseään tai sängyssä tyytyväisenä nukkuvaa kumppaniaan.

:offtopic: :offtopic: :offtopic:

Eli vielä unista.

Jos mun valveunissa on ihmisiä, niin ne on aina tummia hahmoja jotka on onneksi vaan paikallaan ja tuijottaa mua esim mun keittokomerosta:( Tsiisus jos ne vielä lähtis tulemaan kohti! Niissä ötököissä on ihan tarpeeks.

Toivottavasti mä vielä kasvan niin vahvaks, että vedän niitä kaikkia turpaan ja lujaa:D

Valveuniin tarjoaa selkeän selityksen http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valveuni.htm : "Uni ja valve sekoittuvat valveunissa toisiinsa, koska aivojen eri järjestelmät eivät ole siirtyneet selväpiirteisesti unitilasta valveeseen."
Miksi näitä sitten esintyy joillakin huomattavasti enemmän kuin muilla, jaa-a. Ehkä teidän aivoissanne on vain jotain vikaa.

Itselläni ei varsinaisista valveunista ole kokemusta, mutta kerran uni jäi tavallaan päälle, vaikka heräsin, mutta en nähnyt mitään olemattomia. Aistin, että jotkut ilkeät monsterit selvästi pyrkivät huoneeseeni, joten suljin oven, ja laitoin oven eteen jotain tavaraa. Samalla laitoin vahingossa radion päälle, ja se havahdutti minut kokonaan hereille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom