Muukalaislegioona

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Devin
  • Aloitettu Aloitettu
Saako tyhmänä kysyä, mitä hyötyä kyseiseen legioonaan liittymisestä on? Kokemus? Ite olen jo parisen vuotta rauhanturvaajan ammatista haaveillut ja kunhan eka intin ja lukion suoritan loppuun niin voisi suuresti harkita hakemista jonnekkin päin maailmaa, mikäli vain tarvetta on enää siihen aikaan kyseiseen duuniin. Ja kaikki mitä olen tästä muukalaislegioonasta kuullut on saanu melkeen sydämmen pysähtymään miten ankaraa se on, tiedä siitä sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en lukenut wikipediasta, vaan Pietiläisen kirjasta. Kari Pietiläisestä tuli Karl Peterson.

Kiviäkin kiinnosti.

En tiedä onko varsinaisesti hyöty, mutta eikös muukiksesta saa virallisen ja laillisen toisen henkilöllisyyden?

Joo ei siitä taida muuta hyötyä olla kuin Ranskan kansalaisuus ja sotilaskokemus. Olen käsittänyt että yleensä menijät ovat joko seikkailijoita tai sitten kotimaassaan ongelmiin joutuneita, pikkurikollisia jne. joilla ei ole oikein muita mahdollisuuksia.

Muistan lukeneeni, ettei sinne rikollisia edes huolita. Hakijoiden taustat tutkitaan hyvin tarkkaan.

Muistan lukeneeni, ettei sinne rikollisia edes huolita. Hakijoiden taustat tutkitaan hyvin tarkkaan.

Alkujaan muukalaislegioona taisi koostua pääasiassa hylkiöistä, mutta nykyisin se on kovamaineinen sotilaseliitti eli pääsykokeisiin todellakin kannattaa valmistautua huolella. Ja sitten yksi pointti mitä kukaan ei tunnu muistavan eli kielitaito. Koulutuskielenä on vain ja ainoastaan ranska.

Sit kannataa varmaan ostaa toi Legioonalainen peters niin saa vähän laajemman kuvan koko touhusta.

Siihen aikaan kun Pietiläinen legioonaan meni, niin oli se asenne sielä hieman erilainen. Kaikki halukkaat otettiin sisään ja turpaan sai jos ei naama miellyttänyt. Ei kyllä anna lähimainkaan oikeaa kuvaa nykyisestä Ranskan muukalaislegioonasta.

En tiedä onko varsinaisesti hyöty, mutta eikös muukiksesta saa virallisen ja laillisen toisen henkilöllisyyden?

Entiset legioonalaiset vetää tajutonta palkkaa palkkasotilaina ja työskentelemällä turvallisuusfirmoissa.

Kyllähän Legion Etrangerellä on ihan työehtosopimukset ja kaikki. Nykyään ihan samalla tapaa virallista hommaa kuin minkä tahansa sivistysmaan ammattisotilailla. Palkka nousee taulukon mukaan, ja lisät ja etenemiset samalla kaavalla.

Pietiläinen oli 2. laskuvarjorykmentissä spollena muistaakseni, koska jäljitti ja jahtasi karkureita, jotka olivat toisinaan hyvinkin vaarallisia.

Itse olen sotilaallinen kaveri, arvostan ja kunnioitan armeijaa, upseerin uraakin suunnittelin pari vuotta sitten, nuorempana ja siloposkisempana.

Mutta.. Aivan vitun tyhmää lähteä Suomesta jonnekin Ranskaan ottamaan vapaaehtoisesti turpaansa, rääkkäämään itseään ja leikkimään äijää. Sama asia kuin tunkisi itseään Venäjän tai Yhdysvaltain armeijaan, tappamaan itseään väkisin. Ja tiedän että tuskin muukalaislegioonassa viiden vuoden aikana kuolee ja varmasti on muutakin ajanvietettä kuin turpaansa saaminen mutta silti tollanen menee jo yli.

Joskus juttelin asiasta yhden veteraanin kanssa ja mies ihmetteli myös sitä, että jos on mahdollisuus elää rauhan keskellä, miksi pitää vapaaehtoisesti lähteä sotimaan? Hullu sellainen ihminen on, joka sodasta nauttii.

On parempia/fiksumpiakin tapoja pitää itsensä kunnossa ja lähitaistelukykyisenä kuin toisen valtion "koiraksi" lähteminen.

Edit: Ei mulla muuta, monesti vaan tuntuu että nämä ammattisotilaaksi ryhtymisestä netissä haaveilevat kundit ovat vain yksinkertaisesti tuijottaneet liikaa leffoja ja Hollywood-näyttelijöiden tehtailemia sotasarjoja.

Edit: Ei mulla muuta, monesti vaan tuntuu että nämä ammattisotilaaksi ryhtymisestä netissä haaveilevat kundit ovat vain yksinkertaisesti tuijottaneet liikaa leffoja ja Hollywood-näyttelijöiden tehtailemia sotasarjoja.

Siltähän tuo tuntuu, yksi tuttu lähti tuonne teiniangsteissaan kun tyttöystävä jätti. :david:

Kieltämättä monelle tulee shokkina paikan ankarat olosuhteet, ja varsinkin Suomen kaltaisessa maassa kasvaneelle voi olla aikamoinen ympäristö. Kyllähän jonkun persaukisen ryssän kelpaa oleskella siellä, mikäli rahkeet riittää kaikin puolin, kun ei ole niin nöpönuukaa kaikkien eri kulttuureista lähtöisin olevien joukossa oleskella, vaikka vähän paskakin aina silloin tällöin haisisi. Ei noiden hygieniataso taatusti ole sitä, mitä ne niissä ohjelmissa aina näyttää, kun pojat esim. hinkkaa jalkapohjiaan saippualla. Tatuointirajoituskaan ei eräiden videoiden perusteella pidä paikkaansa. Varmasti monista säännöistä poiketaan, kun porukka asettuu taloon. Simputukset vahvana esimerkkinä.

Siltähän tuo tuntuu, yksi tuttu lähti tuonne teiniangsteissaan kun tyttöystävä jätti. :david:

Voi kaveria hieman vituttaa jos huomaakin ettei oikein nauti olostaan.

Mutta myönnän kyllä että jos olisin syntynyt esim. Yhdysvaltoihin niin olisi varmaankin hyvin todennäköistä että liittyisin armeijaan ja lähtisin Irakiin. Sama juttu Ranskan kanssa. Mutta suomalaiseksi kun olen syntynyt, en halua kokeilla josko sitä selviäisi muukalaislegioonassa ja sitten itkeäkin vain äidin lihapullia seuraavat viisi vuotta kun ei paikan päällä pärjääkään.

edit: Mutta meikä nyt onkin aina ollut kohtuullisen mukavuudenhaluinen jätkä. Niin kuin Eddie Murphy Showtime-leffassa, mieluummin sitä näyttelisi kovaa jätkää kuin olisi oikeasti. :D

Armeejan jälkeen jos tuntuu samallta kuin tällä hetkellä niin aattelin kyllä lähteä. Ostan myös ton Petersin kirjan tässä lähiaikoina. Mutta eikö noita kirjoja ole kaksi? Legiolainen Peters ja 120 päivää legionalaiseksi?

Pietiläiseltä löytyy lisäksi "Legioonan isku Kolweziin". (Kyösti Pietiläinen, Juhan-Ville Kaarnakari)
Kertoo yksityiskohtaisemmin ko. konfliktista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom