Itse olen sotilaallinen kaveri, arvostan ja kunnioitan armeijaa, upseerin uraakin suunnittelin pari vuotta sitten, nuorempana ja siloposkisempana.
Mutta.. Aivan vitun tyhmää lähteä Suomesta jonnekin Ranskaan ottamaan vapaaehtoisesti turpaansa, rääkkäämään itseään ja leikkimään äijää. Sama asia kuin tunkisi itseään Venäjän tai Yhdysvaltain armeijaan, tappamaan itseään väkisin. Ja tiedän että tuskin muukalaislegioonassa viiden vuoden aikana kuolee ja varmasti on muutakin ajanvietettä kuin turpaansa saaminen mutta silti tollanen menee jo yli.
Joskus juttelin asiasta yhden veteraanin kanssa ja mies ihmetteli myös sitä, että jos on mahdollisuus elää rauhan keskellä, miksi pitää vapaaehtoisesti lähteä sotimaan? Hullu sellainen ihminen on, joka sodasta nauttii.
On parempia/fiksumpiakin tapoja pitää itsensä kunnossa ja lähitaistelukykyisenä kuin toisen valtion "koiraksi" lähteminen.
Edit: Ei mulla muuta, monesti vaan tuntuu että nämä ammattisotilaaksi ryhtymisestä netissä haaveilevat kundit ovat vain yksinkertaisesti tuijottaneet liikaa leffoja ja Hollywood-näyttelijöiden tehtailemia sotasarjoja.