Muukalaislegioona

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Devin
  • Aloitettu Aloitettu
Pietiläiseltä löytyy lisäksi "Legioonan isku Kolweziin". (Kyösti Pietiläinen, Juhan-Ville Kaarnakari)
Kertoo yksityiskohtaisemmin ko. konfliktista.
Lisäksi kirjoittanut seuraavan opuksen:
Pietiläinen, Kyösti & Pietiläinen, Petri: Kotkanpoika ja albatrossi : Legioonalais-Petersin varhaiset merimiesvuodet. Helsinki : Tammi, 2006. ISBN 951-31-3645-0.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt jotain lähdettä messiin.

Kyllä ne vetää. Tuskin Blackwaterilla on FFL:n tyyppejä (koska omasta maasta löytyy parempiakin), mutta vielä reilu vuosi sitten http://www.blackwaterusa.com -sivustolla oli hakemus, jossa oli kaikki vaatimukset jne PMC (nykyisin löytyy vain typistetty).
Vaatimuksia oli ihan vtun pitkä lista, mutta palkkakin ~250$/pvä. Lisineen varmasti paljon paremmin.

Ehkä eurooppalaiset firmat ei tarjoa niin kovaa palkkaa, mutta ei heilläkään tarvi katsella alennusten perään.

According to data provided to the House panel, the average per-day pay to personnel Blackwater hired was $600. According to the schedule of rates, supplies and services attached to the contract, Blackwater charged Regency $1,075 a day for senior managers, $945 a day for middle managers and $815 a day for operators. -http://www.outsidethebeltway.com/archives/blackwater_mercs_make_more_than_petraeus/

Itse olen sotilaallinen kaveri, arvostan ja kunnioitan armeijaa, upseerin uraakin suunnittelin pari vuotta sitten, nuorempana ja siloposkisempana.

Mutta.. Aivan vitun tyhmää lähteä Suomesta jonnekin Ranskaan ottamaan vapaaehtoisesti turpaansa, rääkkäämään itseään ja leikkimään äijää. Sama asia kuin tunkisi itseään Venäjän tai Yhdysvaltain armeijaan, tappamaan itseään väkisin. Ja tiedän että tuskin muukalaislegioonassa viiden vuoden aikana kuolee ja varmasti on muutakin ajanvietettä kuin turpaansa saaminen mutta silti tollanen menee jo yli.

Joskus juttelin asiasta yhden veteraanin kanssa ja mies ihmetteli myös sitä, että jos on mahdollisuus elää rauhan keskellä, miksi pitää vapaaehtoisesti lähteä sotimaan? Hullu sellainen ihminen on, joka sodasta nauttii.

On parempia/fiksumpiakin tapoja pitää itsensä kunnossa ja lähitaistelukykyisenä kuin toisen valtion "koiraksi" lähteminen.

Edit: Ei mulla muuta, monesti vaan tuntuu että nämä ammattisotilaaksi ryhtymisestä netissä haaveilevat kundit ovat vain yksinkertaisesti tuijottaneet liikaa leffoja ja Hollywood-näyttelijöiden tehtailemia sotasarjoja.

Itsellä samanlainen tausta kuin Mänätserillä ja komppaan täysin jannun postausta. Ei vain pysty käsittään näitä joitain sankareita. Jos nyt niin kova jätkä välttämättä haluaa olla, niin kyllä se luultavasti kotimaan rajojen sisäpuolellakin onnistuu..

Itsellä samanlainen tausta kuin Mänätserillä ja komppaan täysin jannun postausta. Ei vain pysty käsittään näitä joitain sankareita. Jos nyt niin kova jätkä välttämättä haluaa olla, niin kyllä se luultavasti kotimaan rajojen sisäpuolellakin onnistuu..
Komppaan Mänätresiä ja myös sua. Niitä omia rajojaan voi jokainen lähtee kokeilemaan vaikkapa turvallisuusalalla. Jonnekkin levottomaan mestaan vaan töihin, niin saa kokea sitä toimintaa ihan kotimaan rajojen sisäpuolellakin. Ei tartte lähteä muukikseen. Nostan kyllä hattua jokaiselle, joka oikeasti sinne lähtee.

Parin kaljan jälkeen varmaan useampikin löytyy.

Voi kaveria hieman vituttaa jos huomaakin ettei oikein nauti olostaan.

Mutta myönnän kyllä että jos olisin syntynyt esim. Yhdysvaltoihin niin olisi varmaankin hyvin todennäköistä että liittyisin armeijaan ja lähtisin Irakiin. Sama juttu Ranskan kanssa. Mutta suomalaiseksi kun olen syntynyt, en halua kokeilla josko sitä selviäisi muukalaislegioonassa ja sitten itkeäkin vain äidin lihapullia seuraavat viisi vuotta kun ei paikan päällä pärjääkään.

edit: Mutta meikä nyt onkin aina ollut kohtuullisen mukavuudenhaluinen jätkä. Niin kuin Eddie Murphy Showtime-leffassa, mieluummin sitä näyttelisi kovaa jätkää kuin olisi oikeasti. :D

Erittäin samaa mieltä.
Perseeseennaintiriskikin kasvaa suuresti jossan legioonalaiskirjassa kirjoittaja kertoi kuinka kouluttajista perämieheyteen suuntautuneet käyttivät asemaansa, eli tässä tapauksessa alokkaiden anuksia, surutta hyväkseen.

Ainakin hetken aikaaois vähän hankala esittää kovaa jätkää sen jälkeen, kun pylly ois kipiä ja suussa maistuis alikessun kikkeli.

Parin kaljan jälkeen varmaan useampikin löytyy.
:hyvä:

According to data provided to the House panel, the average per-day pay to personnel Blackwater hired was $600. According to the schedule of rates, supplies and services attached to the contract, Blackwater charged Regency $1,075 a day for senior managers, $945 a day for middle managers and $815 a day for operators. -http://www.outsidethebeltway.com/archives/blackwater_mercs_make_more_than_petraeus/

Päälle 800 taalaa per päivä. :rock: Eipä tarvitsisi kovin monta päivää hommissa olla niin elelisi mukavasti jo loppukuun.

Pietiläisen kirjojen tarinat ovat sinällään kyllä mielenkiintoista luettavaa, mutta alkoi vituttaa lukea sitä ainaista itsekehua..Aivan sama oliko Pietiläinen laivalla kantta kuuraamassa vai jossain hevonvitussa sotimassa, niin kovempaa jätkää ja panomiestä ei löytynyt..Paskaa sanon minä..

Pietiläisen kirjojen tarinat ovat sinällään kyllä mielenkiintoista luettavaa, mutta alkoi vituttaa lukea sitä ainaista itsekehua..Aivan sama oliko Pietiläinen laivalla kantta kuuraamassa vai jossain hevonvitussa sotimassa, niin kovempaa jätkää ja panomiestä ei löytynyt..Paskaa sanon minä..

haha joo ihan vi**n läppä äijä..
yhdessä kohdassa sanoo että "minä olen perus suomalainen mies enkä halua tapoillani tai muilla uroteoillani kehuskella, toisin kun monet muut" ja suunnilleen seuraavalla sivulla "itsetuntoni kasvaa kilpaa haukseni kanssa" yms.yms.

Minä pidin Pietiläisen Legioonalaiskirjasta. Luennossa on tällä hetkellä tuo Pietiläisen merimiesaikaa käsittelevä kirja.

Suosittelen.

mulla on kanssa pietiläisen 120 päivää legioonalaiseski ja legioonan isku Kolweziin. Suosittelen lukemaan molemmat. Lisäks kannattaa lukea Jaakko Sarlin-Lappeteläisen kirja joka kertoo sen ajasta Algerian sodassa.

Mistä tämä kertooo?

Vuonna -78 kapinallisryhmä Katangan tiikerit rupes mielipuolisesti ryöstämään/raiskaamaan/murhaamaan Kolwezin lähiympäristöä ja ranska oli ainut suurvalta mikä teki asialle jotain ja lähetti laskuvarjojääkärit paikalle putsaamaan alueen.. Todella hyvä ja mukaansatempaava kirja joka kertoo siis Pietiläisen ryhmän liikkeistä alueella.

Uskon kyl et se on ollu ihan kovan luokan sotilas joka on todella motivoitunut.
Onhan noissa kirjoissa vähän ehkä yliammuttu sen pelottomuus ja kovuus..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom