mustelmia treenistä (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lokakuu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Sweden
Onko mahdollista, että salitreenistä olen saanut outoja mustelmia? Yleensä ihoni ei ole erityisen herkkä, mutta viime viikkoina on ruvennut ilmestymään pieniä mustelmaryppäitä jalkoihin ja käsiin. Etureisiin on tullut mustelmat SJMVn ylösnostovaiheesta (ilmeisesti isken peukalot liian lujaa reisiin kun tuon tangon ylös), mutta kun näitä jälkiä on vähän joka puolella.. Muilla samaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miulle tulee kanssa. Tosin niitä on kyllä aina tullut aivan tyhjästä. "Pari" kertaa on kyllä mietityttänyt, että onkohan tuo aivan normaalia. Kyykky on kaikista pahin. Aina kyykyn jälkeen reidet on aivan täynnä sellasia pikkurillin pään kokosia pikkumustelmia. Nytkin on polven sisäpuolella nyrkin kokonen mustelma, kun ne minimustelmat ovat yhdistyneet. Eilen oli vetopäivä ja nyt on muutaman sentin kokoset mustelmat säärissä siitä kun se tanko on osunut niihin. Siis ihan vaan hipaissut.

En nyt oo jaksanut niistä mitään stressiä ottaa, kun ei mihinkään oo koskaan koskenut. Onneksi tulee syksy ja voi taas verhoutua. Ehkä ne säälivät katseetkin siitä sitten vähenee :D

Käykää molemmat I ja II postaajat lääkärissä. Pyydä tarkistamaan perusverenkuva. Lähinnä trombosyytit kiinnostavat jos mustelmia ilmaantuu herkästi tai itsekseen. Ei tuo nyt ihan normaalia ole "marla" jos kyykätessä tulee verenpurkaumia reisiin.
K-vitamiinin puutos on aika hankala saada aikaiseksi länsimaissa, joten siitä tuskin on kyse.

Trombosytopenia saattaa aiheuttaa noita pieniä mustelmia, mutta yleensä ihossa näkyy myös pieniä pistemäisiä petekkioita. Petekkiat yleensä ilmaantuu alueille, joihin kohdistuu paljon painetta esim. jalat ja kädet. Mustelmia saattaa ilmaantua ihan pienimmistäkin kolauksista, joita ei itse edes välttämättä huomaa. Ei ole mikään vaarallisin tauti, mutta jos trombosyytit ovat kovin matalalla, on korkeampi riski sisäiseen verenvuotoon esimerkiksi kaatumisen seurauksena. Kannattaa käydä lääkärissä, osaavat paremmin siellä kertoa. Itse olen trombosytopeenisen purppuran sairastanut virusperäisen taudin seurauksena. Oma kroppa alkoi tappamaan verihiutaleita, kun luuli niitä virukseksi. Kortisonilla saatiin nopeasti nostettua oikeille tasoille ja puoli vuotta söin kortisonia varuiksi.

En mie taida kehdata varata aikaa lääkärille muutaman mustelman takia. Täytyy kysäistä joskus ohimennen jos tulee muuta asiaa lääkäriin. Vaikea uskoa, että mistään vakavammasta olisi omalla kohdalla kyse. Veri hyytyy normaalisti ja kun tosissaan noita mustelmia on tullut niin kauan kuin vain muistan. Käyn vielä säännöllisesti luovuttamassa verta, kai ne siellä huomaisi jos siinä jotain vikaa on.

Mulla on sääret ja polvet aivan raiskatut ja mustat kun en osaa mavea tehdä kuin sääriä pitkin. Selässä taitaa olla ikuinen jälki tangosta kyykkäilyn seurauksena. Näillä mustelmilla ei taida olla ikinä asiaa miesten shortsikilpailuihin, mut mitä sitten? Suuri osa vuodesta menee kuitenkin talvivaatetuksessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En mie taida kehdata varata aikaa lääkärille muutaman mustelman takia. Täytyy kysäistä joskus ohimennen jos tulee muuta asiaa lääkäriin. Vaikea uskoa, että mistään vakavammasta olisi omalla kohdalla kyse. Veri hyytyy normaalisti ja kun tosissaan noita mustelmia on tullut niin kauan kuin vain muistan. Käyn vielä säännöllisesti luovuttamassa verta, kai ne siellä huomaisi jos siinä jotain vikaa on.

Juu, luovutuksessa kyllä huomaisi asian :)

Mulla on sääret ja polvet aivan raiskatut ja mustat kun en osaa mavea tehdä kuin sääriä pitkin. Selässä taitaa olla ikuinen jälki tangosta kyykkäilyn seurauksena. Näillä mustelmilla ei taida olla ikinä asiaa miesten shortsikilpailuihin, mut mitä sitten? Suuri osa vuodesta menee kuitenkin talvivaatetuksessa.
kannattaisko hommata suojat ?

Tietenkin tuo saattaa johtua myös alueelle kohdistuvasta paineesta ja siitä johtuvasta verisuonten katkeilusta tms. Lääkäri en ole, en voi sen tarkemmin analysoida, mutta tuo nyt maalaisjärjellä kuulostaa hyvältä selitykseltä.

Aivan kuten tehokkaan salitreenin, myös hyvän seksin tunnistaa siitä että tulee mustelmia. No se nyt oli paskapuhetta mutta kyllä erinäisiä verenpurkaumia mullakuin ilmestyy etenkin kyykätessä tangon kohtaan ja sitten vyön käytöstä kovemmilla painoilla. Vyön reunat painaa joskus tuohon vyötärölle niin että tulee mustelmia.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom