RegeX sanoi:
Jos muistan oikein pystyt Judossa pääsemään siniseen vyöhön asti pelkillä katoilla ja tekniikoilla.
Sä ilmaiset tuon jotenkin niin söpön kummallisesti. ;) Vastaus on ei, et pysty, vaan lisäksi tulee se hirveä kauhun hetki, jolloin sut pistetään treeneissä vääntämään iii-han täysillä itseäsi parempaa vastaan. Mutta onneksi sitä ei tarvi judossa siniseen vyöhön tehdä kun 1x2 minuuttia, eikä sitäkään o ihan pakko sitä toista minuuttia vääntää täysillä jos on nuha.
Kyllä sä teoriassa pystyt suorittamaan judossa 1. danin osallistumatta ensimmäiseenkään kilpailuun, mutta se on kyllä niin pitkä ja työläs tie, että paljon helpommalla pääsee kun panostaa vähän siihen kilpailemiseen.
Tarkemmat graduointimääräykset löytyvät allaolevasta linkistä. Jos lukee, niin kannattaa lukea ajatuksella.
http://www.dan-kollegio.fi/2 Graduoinnit/2.3 Graduointivaatimukset/2.3 Graduointivaatimukset.htm
RegeX sanoi:
Ja se että joku Judon EM-1 voittaisi Juntusen, mitä tämä nyt sanoo?
Mä en usko että näihin "meidän isä voittaa teidän isän" -spekulaatioihin kannattaa kenenkään sanoa yhtään mitään.
Mutta kuka sanoo mikä vyö Juntusella on judossa? (Minä en tiedä.) Eurooppalaisessa jujutsussa sillä on ainakin musta.
RegeX sanoi:
Tarkoittaako se että Judon 1-danin mustat vyöt ovat samaa maata kuin 1-danin BJJ vyöt?
No jos tässä maassa on tasan 1 BJJ dan ja aika monta judon 1. dania, niin se nyt on ainakin varma, että niihin judodaneihin mahtuu enemmän eritasoisia tyyppejä.
Tähän mennessä Suomessa BJJ-vöitä on jaettu erittäin niukasti ja varsin hyvin laskelmoidun markkinointisuunnitelman mukaan. Ja niin tietysti pitääkin tehdä kun lanseerataan uutta lajia. Henk.koht. vähän naurattaa tommonen että aikuisille ihmisille jaetaan natsoja, mutta se tietysti johtuu pelkästään omasta taustasta. Jatkossa vyöpolitiikka varmaan lieventyy BJJ:ssäkin.
Mutta mielenkiintoinen jatkokysymys: mitäs se sitten tarkoittaa, että pelkästään Alliance Helsinki on voittanut enemmän EM- ja MM-mitaleja kuin kaikki Suomen judokat yhteensä ikinä? Ja kaikki nämä parista kisasta. Miten tätä mielenkiintoista tilastotietoa tulisi tulkita?!?! Olen hämmentynyt.