Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
dogi sanoi:Kunhan nyt läppänä heitin tuon, mutta tosiasia on että potkunyrkkeily täyttää nuo kummatkin vaatimukset (vyöarvot + heitot)
AndyS sanoi:Millä säännöillä sparrasit näiden judon ja eurooppalaisen jujutsun danien kanssa? Et kai vain BJJ:n säännöillä?
Joe Son sanoi:Jooh ois pitäny toki sanoa tarkemmin =). BJJ:n säännöillä toki.
Mut, esim jos olis ollu Pride/ufc säännöt, Tilanne olis ollu sama, ejj ja judo äijät ois saanu pataansa. Mut bjj äijiltä olis tullu turpiin mitä todennäkösemmin.
Pointti oli siis se sama minkä monet on sanonu. Taekwondossa, judossa tai eurooppalaisessa jiu-jitsussa ei tarvii olla niin kova jätkä ku bjj:ssä saadakseen mustan vyön. Ainakaan Suomessa.
Zimpanssi sanoi:Ja mitä tulee noihin "voitin danin siinä ja siinä" juttuihin niin kannattaa puhua heistä yksilöinä. Eikä yleistää kattamaan koko lajia. Eiköhän TKD:sta ja judostakin löydy tyyppejä, jotka laittavat sinulle "tipanlinssiin", vaikka suuri mestari ilmeisesti oletkin..
Joe Son sanoi:Juuri se, että minä pystyn voittamaan judon/ejj:n mustan vyön kertoo siitä, että kyseinen henkilö on saanut vyönsä liian helposti. Siitä nimenomaisesta syystä, että en todellakaan ole mikään mestari ;P
Joe Son sanoi:Sen verran tosta bjj:n mustasta vyöstä. Oon muutaman bjj:n mustavyön kanssa sparrannu ja turpiin on tullu rankalla kädellä =).
Myös judon ja eurooppalaisen jiu-jitsun mustavöiden kanssa on tullu sparrattua ja jopa näitä kyseisiä henkilöitä oon vienykki.
...
Niin ja Markulla on myös judossa mustavyö.
Juuri tästä on kysymys vertailtaessa eri lajien paremmuutta.AndyS sanoi:... Ihan sama kuin sanoisit, että on nuo tenniksenpelaajat paskoja, kun eivät voita sinua kuulantyönnössä...
Joe Son sanoi:Mitään muuta yrittäny sanoa kun, että bjj:ssä on vaikeempaa saada vöitä ku muissa lajeissa.
AndyS sanoi:Vika olikin siinä, kun perustelit tätä sillä, että BJJ:n mustavyöt osasivat BJJ:a paremmin kuin judon mustavyöt, kun tietenkin pitäisi verrata BJJ:n mustavöiden osaamista BJJ:ssa ja judon mustavöiden osaamista judossa.
Voisinhan minäkin sanoa, että BJJ:ssa saa helpommin vöitä kuin kickboxingissa, koska BJJ:n mustat vyöt eivät ole kickboxingsparrissa yhtä kovia kuin kikkarin mustat vyöt. Miltä kuulostaisi?