Ville1Suuri sanoi:
Mites muuten se jeesuksen "pääoppi": anna keisarille se mikä sille kuuluu jne... Miksi katolinen kirkko on helkutin rikas eikä lahjoita rahavarojaan köyhille ja hätää kärsiville? Itse ainakin olen ymmärtänyt, myös KKHS:n jutuista, että jeesus opetti luopumaan maallisesta omaisuudesta, ei keräämään sitä, niinkuin kirkko tekee.
Niinhän se menee, kyllä jenkeissäkin eräät Pat Robertsonit ja Jerry Falwellit, oikeen uskon jättiläisiä nämä miehet, on vähän (pun intended) saatanan rikkaita.
Tod näk kato Jeesus meinasi sillä että pitäs jättää kaikki ja seurata häntä, että pitäis jättää ikään kuin hengellisellä tasolla kaikki, mut hynän saa pitää.
Tai se että helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan miehen päästä taivaaseen...sen voinee tulkita jotenkin metaforisesti niin, että ei tartte antaa omaisuuttaan kelleen, mut voi slti hurskastella kukkona tunkiolla.
Sananlaskuissa: 15:6. Vanhurskaan huoneessa on suuret aarteet, mutta jumalattoman saalis on turmion oma.
Psalmi 112: 1-3:
Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa
hänen käskyjänsä!
2. Hänen jälkeläisensä tulevat voimallisiksi maassa, oikeamielisten suku tulee siunatuksi.
3. Varallisuus ja rikkaus on hänen huoneessansa, ja hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti.
Kun taas Matteuksen Evankeliumi, 19. luku 23-24 jae:
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Eli onko sinne taivaaseen rikkaalla asiaa vai ei?
ja btw, vaikka tässä huitsin pakanan herjaankin, minä itse uskon Jumalaan, jopa siihen kristittyyn versioon...mutta Raamatun oikeellisuuteen ja erehtymättömyyteen suhtaudun varauksella.