Musan merkitys kehitykseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä ei vaikuta musiikki ollenkaan, nuorempana kun treenasin yleisillä trendisaleilla niin poppiahan siellä tuli mutta opettelin olemaan välittämättä. Nykyään pidän joskus minidisciä gymillä mutta usein vain tyydyn siihen, mitä kajareista tulee. Kuitenkaan raskaita liikkeitä, kulmasoutua, maastavetoa, kyykkyä tai penkkiä tehdessä en kuuntele sitten yhtään mitään. Pyrin pelkästään keskittymään. Pehkosen Ari sen sivuillaan sanoi, ettei musiikilla ole mitään tekemistä oikean psyykkaamisen kanssa, olen samaa mieltä.

PS. Vituttaa muuten äärettömästi stereotypia siitä, että kaikki "oikeat" treenaajat kuuntelevat heviä...

Timba79 sanoi:
Kaikki kun ei halua kuunnella poppia, eikä heviä, eikä räppiä, niin ei ole sellaista vaihtoehtoa joka käy kaikille. Eli IsoDinolta tuli se ainut järkevä ratkaisu, eli mp3 soitin ja napit korviin.
Jos musaa pitää saada, niin juuri näin.

Itellä menee niin, että jos on kyse kovasta reenistä (=voimareeni), niin hiljaisuus on parasta. Toiseksi parasta ei ole suinkaan ankara mättö, vaikka olenkin kuolometallin ja grind coren fani, vaan enempi hard rock tai kevyemmän luokan hevi tyyliin Peer Günt, Kotiteollisuus, Nightwish, AC/DC jne. Em. musakaan ei saa olla mulle kovin kovalla, muuten häiritsee.

Jos teen kevyempää jumppaa (=kehoilureeniä), niin silloinkin em. rokki on parasta, hiljaisuus toiseksi parasta.

Pahinta on listahittiradiokanavat tyyliin KissFM, NRJ ja Nova, jotka ovat kaikki :kakka:. Edelleen, ainoa edes kohtalainen kompromissi olisi salilla kuin salilla hiljaisuus, että kuuluisi vain rautojen kolke ja ähkinä & puhkina. Silloinkin toki saisi jokainen omia ämpäreitään kuunnella ihan niin lujalla, kuin korvat kestää, mutta eipähän kukaan voisi musan huonosta laadusta tai äänenvoimakkuudesta kitistä, kun sitä musaa ei olisi salin puolesta. Noista kahdesta kun ei todellakaan VOI ikinä olla yhteisymmärrystä.

Vaikka mun makuun soisi kuinka hyvää musaa, niin se saa aikaiseksi enintään semmosen ns. yleishyvän fiiliksen. Mikään musa ei riitä saamaan esim. maksimikyykkyyn tai penkkiin tarvittavaa keskittymistä tai tappofiilistä aikaiseksi, ei lähellekään. Se pitää löytyä omasta päästä, mikään kropan ulkopuolinen tekijä ei siihen riitä.

Musta tappofiilis löytyy just musasta. Ilman sitä on vaikea löytää sitä omasta päästä. OIkeastaan musiikin vaikutus omiin treenitehoihin on joskus todella oleellinen. Mutta pitää olla just se oma suosikkimusa. Conan barbaarin leffasoundtrack tarjoaa hyvät treenitehot. Wheel of Pain on suosikkini vaikka on siinä monia muitakin kovanluokan biisejä.

Big Evil sanoi:
Pehkosen Ari sen sivuillaan sanoi, ettei musiikilla ole mitään tekemistä oikean psyykkaamisen kanssa, olen samaa mieltä.
No perhana, kai sen sitten on niin oltava kun maailmanparantaja Pehkosen Arska niin sanoo!

.......tai ei välttämättä! Osa saa musiikista pirunmoiset fiilikset, osa ei. Osa joogaa lotus-asennossa ja osa kuuntelee heviä ennen maksimisuoritusta. Itelle kunnon mäiske tuo mukavat agret päälle jolloin rauta liikkuu eri tahtiin kuin vaikka täydessä hiljaisuudessa.

kyllä mulla ainakin musiikki vaikuttaa fiilareihin kunnolla ja kyllä hyvällä musikilla aina sen 1toiston lisää saa:)

Itse kun kotona treenaa, nii musiikki peittää mukavasti alleen toisessa huoneessa pauhaavan tv:n tai emännän kolistelut. Näin ei tule kiusausta mennä kattoo telkkua ja jumittamaan sohvaan kiinni.

Big Evil sanoi:
Pehkosen Ari sen sivuillaan sanoi, ettei musiikilla ole mitään tekemistä oikean psyykkaamisen kanssa, olen samaa mieltä.

Oon pienestä pitäen tehnyt läksytkin musaa kuunnelle, pystyn siis keskittymään paremmin musiikin soidessa.

Eka cd levy mikä mulla skidinä oli AC/DC who made who :rock:
Eli musat vaan soimaan niin ei tartte kuunnella niitten muiten salijätkien juttuja kesken sarjan

supersizeme sanoi:
Musta tappofiilis löytyy just musasta. Ilman sitä on vaikea löytää sitä omasta päästä. OIkeastaan musiikin vaikutus omiin treenitehoihin on joskus todella oleellinen. Mutta pitää olla just se oma suosikkimusa. Conan barbaarin leffasoundtrack tarjoaa hyvät treenitehot. Wheel of Pain on suosikkini vaikka on siinä monia muitakin kovanluokan biisejä.

sama homma,agressiivisestä musasta tulee se tappofiilis
kun olen yksin salilla saatan ennen esim. kyykkysarjaa hyppiä ja pomppia ja kerätä agrea sen musan tahtiin :D ja luistaa paljon paremmin kuin ilman näitä "rituaaleja"

Itseni kohdalla allekirjoitan sekä Toolaten että Pullan mietteet.

Raaka hevi nostaa kyllä aggretason ylös ja jollain lailla vain onnistuu piiskaamaan sellaisen uhon päälle että "PERKELE kasihan MENEE!". Tämän kun yhdistää vielä hemaisevan naisihmisen läsnäoloon, niin se kasi kyllä menee. :) Jotenkin siis rajumman puoleinen musiikki on kytköksissä testopohjaiseen uhopsyykkaukseen, juuri kuten sen ihanan naisen läsnäolo siinä vieressä.

Rehellisesti sanottuna esim. se daami vieressä aiheuttaa mussa seuraavanlaisen ajatusketjun: "Dääm fak! uskomaton kissa..UGH, nyt tämä neanderthaali pumppaa kuin viimeistä päivää jotta se näkee millainen härkä mä olen! nyt todellakin osoitan dominanssini muita uroksia kohtaan tällä sarjalla ja jos en suoraan saavuta naista tuolla sarjalla, johtaa se vähintään epäsuorasti vastaavanlaisen naisen saamiseen pitkällä aikavälillä. Goddamn mikä haba mulla on! AAARRHHH!". (Edellinen on varmasti ihan :david: :ä, mutta ainakin olen rehellinen... :) )

Nyt jos radiosta/tms. sattuisi kuulumaan vielä esim. Panteran 5 Minutes Alone, olisi uhopsyykkausefekti vähintään kaksinkertainen. Ajatus Phil Anselmon ylimielisestä asenteesta ja silkasta uhoraivosta nostaa fiilikset sille tasolle että tanko ei paina enää mitään ja melkein syljen sen päälle, koska tässä vaiheessa jo melkein halveksun sitä...se ei ole mitään.

Itse sarjan alkaessa edellä kuvatut ajatusmallit eivät kuitenkaan enää päde. Kun nostan sen tangon ylös, loppuu varsinainen ajatus. silloin keskityn vain halutun toistomäärän saavuttamiseen ja itse liikkeen ja sitä suorittavan lihaksen visualisoimiseen. voitaisiinkin kenties sanoa, että musiikin merkitys (itselläni) on suurin sarjojen välillä sen raivon herättämisessä ja itse suorituksen aikana musiikkia ei tarvita. sarjan aikana musiikin vaikutus on kuitenkin välillinen: se 5 Minutes Alonen pääriffi on virittänyt jousen, jonka vapautan painoihin tarttuessani.

Mulla ei tuon aggren keräämisen vaadita aina heviä..jos vaikka Dren Still D.R.E. soi skobeista niin kyllä siinä on sen verran Compton-fiilis että rauta nousee. Silloin mental image koostuu tatuoitujen gangstereiden raudannostamisesta jonkun vankilan pihalla.

Eli summatakseni ylläolevan sekavuuden: Mulla musiikin merkitys on suuri. Sen avulla itsepsyykkaus tehostuu ja helpottuu huomattavasti, jolloin imaginääriset voimanikin kasvavat ja pelko rautaa kohtaan vähenee. Musiikin avulla on helpompi siirtää jokin tunnetila tai kuva omaan päänuppiin. Tämä kaikki mulla johtaa siihen ylimielisyyteen jolla vedän ne ylimääräiset kaksi toistoa. Ja kun sarja päättyy, lakkaan olemasta se tatuoitu mörkögangsta tai se uberluolamies joka nuijii jokamiehen lyttyyn ja saa kaikki naiset.

Joo, tiedän..mun pitää palata takaisin Hesperiaan... :)

Toi on ihan hyvin selitetty, suurin piirtein noin se menee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mää huomasin tossa jokin aikaa sitten, kun salilla meni sähköt poikki (radiokin siis hiljeni), että jos täytyy täydessä hiljaisuudessa treenata, niin jälki näkyy pöntössä. Eli siis mieluummin vaikka radiosta Antti Tuiskua tai sellaista sheissea, kun totaalinen hiljaisuus. Se on vissiin vähän tottumuskysymys tämäkin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom