Murot?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bizz
  • Aloitettu Aloitettu
No niin kertokaapas nyt hieman tyhmemmälle, että onkos kellään täällä tapana syöpötellä muroja...siis tavallisia maissihiutaleita, tyyliin Kellogg´s Cornflakes. Itse nimittäin olen miettinyt jo pitkään, että ovatkohan ne hyvää vai huonoa ravintoa noin niinkun terveellisyytensä puolesta. Niissähän on paljon hiilareita, tosi vähän rasvaa (1g/100g), proteiiniakin löytyy, eikä kovin paljoa kaloreitakaan...kuulostaa hyvältä mutta...siis hyvä vain huono ja miksi? Onhan niissä toki hieman sokeria, eikä maissi sinänsä mitenkään erityisen kuitupitoista ole...hmmm.

Itse kun syön muroni usein neljänviljan puurohiutaleiden ja rasvattoman jogurtin kera. Treenipäivinä jos murot maistuu niin nakkaan soosini joukkoon myös Whey 3:sta. Mitäs sanotte???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turhan nopeita hiilareita mun mielestä ja suolaa useimmissa maissihiutaleissa järkyttäviä määriä (esim. 3%). Ennemmin puurohiutaleita, leseitä yms. Jätä koon fleiksit pois ja syö joka aamu tuommonen rasvaton jukurtti, herajauho ja puurohiutalesatsi, niin :thumbs:

Riippuu sitten pirusti muroista. Perus corn-flakesit ja myslit ihan ok,mutta osassa muroista saattaa olla jopa yli 80% sokeria!! Jättää honeynutloopsit ja Masse majavan suklaamurot Siwan hyllylle,ei se sokerihumala heti aamusta varmasti hyvää tee ja ostaa ihan perussettiä,voipi makeutta sitten vaikka piltillä tms. Taas saivartelua,mutta tuskinpa voi olla vaikuttamatta esim. kasvuikäiseen lapseen kovin positiivisesti,jos aamulla tempaistaan tolkuton määrä yksinkertaisia sokereita ja sitten pitäisi opiskella koulussa, amerikkalaisten syytä tämäkin. Tule apuun Tanja! Save the children....Levotonta....sokerit laskee....

Originally posted by Olbe
ei se sokerihumala heti aamusta varmasti hyvää tee ja ostaa ihan perussettiä,voipi makeutta sitten vaikka piltillä tms. Taas saivartelua,mutta tuskinpa voi olla vaikuttamatta esim. kasvuikäiseen lapseen kovin positiivisesti,jos aamulla tempaistaan tolkuton määrä yksinkertaisia sokereita ja sitten pitäisi opiskella koulussa, amerikkalaisten syytä tämäkin.

Yeah, The Great Cornholio a´la Beavis and Butthead :D

( http://www.dcs.elf.stuba.sk/~lalis/cornhol.html )

Itse syön Kellogg's special K red berries muroja joissa on proteiinia 100g kohti 14 (tavallisessa spec k.ssa muistaakseni 15) hiilareita 75 joista sokereita 24 ja rasvaa 1 gramma.

Proteiinia siis runsaasti enemmän kuin tavallisissa muroissa.

edit. Niin ja noi pakastekuivatut marjat tekee tosta aivan jumalattoman hyvää.

Ne Kellog'sin All Branit on ihan hyvä vaihtoehto jos tykkää muroja syödä.

Originally posted by traktori
Itse syön Kellogg's special K red berries muroja joissa on proteiinia 100g kohti 14 (tavallisessa spec k.ssa muistaakseni 15) hiilareita 75 joista sokereita 24 ja rasvaa 1 gramma.

Samoilla linjoilla.Ihan sairaan hyviä muroja , tästä tosin halvempi versio ja yhtä hyvä on pirkan muromysli samoilla aineksilla.

Itse sekoitan aamulla jogurtin,raejuuston ja myslit/murot keskenään ja hyvin toimii.

minunkin mielestä muroissa on liikaa sokeria, mutta mysli on hyvväätä ja terveellistä. Ja jotkut murot on ihan tautisen kalliita! muistaakseni just tuo special K systeemi maksaa ihan maltaita..

Originally posted by traktori

Gee, vain 25% sokeria. Murot on a) kalliita b) lyhytketjuisia hiilareita täynnä ja c) kehitetty aikanaan ehkäisemään murrosikäisten poikien masturbointia. Oma ruokavalio on sen verran vähähiilarinen että kasvikset ja desi puurohiutaleita aamulla täyttää kiintiön.

Mä en niin muroista perusta, mutta mysliä menee melkeen joka aamu reilu lautasellinen maidon kanssa. Murojen pahin vika on mun mielestä se, että jos haluut muroja, jotka maistuu hyvältä, ainoa vaihtoehto on suklaa-sokeri-hunajamurot, tai sit perusmurot ja hilloa sekaan. Mysli pystyy hyvin mättämään raakana ;)

Edit: typo pois

Ite vedän aamusella aina kellogs all bran plus muroja . Specsit 100g : proteiini 14g , Hiilarit 46g (sokereita 16g) , rasvaa 4,5g , ravintokuitua 27g . Noitten lisäksi natriumia ja jotain vitamiineja sekä mineraaleja , joista en mitään ymmärrä :jahas: .

Aaargh, täällä kun lueskelee mitä muut syövät (no prkl,, miten syödä sanan taivutus menee,, hmm) tulee kelailtua miten epäterveellisesti sitä itse syökään... Muroja syön muutamia kertoja viikossa, aina juuri niitä mahdollisimman sokerisia ja hyvänmakuisia. :D

Muroja syön harvemmin mutta tavallisesti aamulla 3dl pikakaurahiutaleita sotkettuna johonkin pariin desiin maitoo, menee helposti alas ja eikä oo mitään äärettömän pahaakaan:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom