Muovi ja estrogeeni

Enkä myöskään osta enää maitorahka purkkeja, tai bcaa:ta mitä lieneekään pulvereita kun niistäkin moni on pakattu muovipurkkeihin...

:sneaky:
Tässä se ongelma ihan oikeasti onkin, kun kaikki on pakattu muoviin. Mene ostamaan kaupasta lihaa niin kaikki on pakattu muoviin. Äläkä luulekaan, etteikö lihatiskillä oleva liha olisi ollut pakattu muoviin jossain vaiheessa. Pitäisi ilmeisesti metsästää itse isoisän vanhalla aseella missä ei ole muovia. Ja se vesi mitä siihen kivaan vesipulloon hanasta lasket, kulkee muoviputkissa. Se missä pullossa se hetken aikaa lilluu, ei vaikuta kokonaisuuteen yhtään mitään. Lisäksi hengitysilmassakin on muovia. Pitäisi varmaan kulkea nasse päässä koko ajan. Tosin siinäkin on muovia. Vaatteistakin löytyy muovia ja niistä irtoaa muovikuitua. Kyllä musta tuntuu siltä, että jos muovia haluaa oikeasti kunnolla vältellä, niin sillä on vaikutusta jokapäiväiseen elämäänkin.

Ainoa minkä jotenkin ymmärrän, on elintarvikkeiden lämmittäminen muovikipossa tai vastaavassa. Silloin siitä irtoaa kyllä moninkertainen määrä kemikaaleja kuin mitä kylmästä vedestä vesipullossa. Itse kyllä laiskuuttani lämmitän eväät aina muovikipossa. En jaksa kipata niitä lautaselle, kun siinä on taas enemmän tiskiäkin ja toisaalta lasinen eväsrasia ei hotsita koska painaa enemmän, saattaa hajota ja lämpiää mikrossa tuhatasteiseksi. Millä sellaisen kannat pöytään polttamatta käsiä? Ja kannet niissäkin on muovia kuitenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin kait se ratkaisu pitäs ennemminkin löytyä globaalisti ja teollisuudesta, että ei enään valmistettaisi muovista. Utopiaa lie.

Voi hitto kun olisikin niin helppoa, että stressitön elämä on valinta. Mä saan sydänkohtauksen alle nelikymppisenä.
Omat valinnat vaikuttavat paljon siihen, millainen elämästä muodostuu. Sellainen valinta, jolla on mahdollisesti vain positiivisia vaikutuksia, ei kyllä ainakaan itsessäni aiheuta stressiä - päivastoin. Ylipäätään fiksut valinnat vähentävät stressiä, joka myös osittain on vain oma valinta.

Omat valinnat vaikuttavat paljon siihen, millainen elämästä muodostuu. Sellainen valinta, jolla on mahdollisesti vain positiivisia vaikutuksia, ei kyllä ainakaan itsessäni aiheuta stressiä - päivastoin. Ylipäätään fiksut valinnat vähentävät stressiä, joka myös osittain on vain oma valinta.
Jos voittaisi lotossa niin voisi olla stressitön. Tällä hetkellä työ stressaa oikein kunnolla ja jos taas jäisin pois töistä niin stressaisin sitä ettei ole töitä. Mä kyllä tykkään työstäni, mutta se on stressaavaa. Ja mitäs muuta se sitten aiheuttaa kuin stressiä jos sitä lähtee etsimään stressivapaata työpaikkaa? Vaihdat vuoden välein kun ei se ollut tämäkään ja stressi sen kuin kasvaa. Omia valintoja my ass. Ennemminkin elämänasenne ja millainen sitä itse on. Mä stressaan melkein kaikesta ja sellainen vain olen.

Sainoinko että tuossa on kaikki valintani muovin suhteen. En käsittääkseni, vaan listasin vain kaksi asiaa joista toinen ei edes liity muoviin. Sinä itse päättelit jotenkin, että tuossa on ainoat tapani vältellä muovia tai kemikaleja ylipäätään.

Nuo kaksi voi toki alla kärpäsenpaska, mutta muut valinnat elämässäni myös tukevat turhaa kemikaleille altistusta. Saatika että lienee hölmöä sinulta tulla uhkumaan kuinka jonkun asian voisi tehdä kunnolla, kun itse ylempänä pohdit kuinka elämässäsi on muutakin stressattavaa joten tähän et jaksa paneutua. Kuten sanoin, mulla ei ole mitään stressattavaa enkä tästäkään sen kummempaa sisältöä elämääni saa. Saan sitä sisältöä aivan muista asioista, mutta tämä on vain valinta oman terveyden kannalta, kuten stressitön elämäkin.

Mulle toki hiiliteräspannuissa pointti oli osittain se, että en halunnut enään sitä teflon-lastua kitusiini, mutta todellakin myös se, että ne on helvetin hyviä kamppeita. Ja ikuisia kuten totesit. Ennen vaihdoin pannua kerran vuoteen, nyt pannut ovat vaan mustuneet ja parantuneet.

Onko suositella jotain isohkoa hiiliteräspannua?

Yksi vittumainen xenoestrogeeni on e-pillerijäämät juomavedessä. Mahdotonta välttää kun ei niitä kotikonstein saa filtteröityä. Poikien kyrvät pienenee, testot laskee, läskiä kertyy, tissit kasvaa ja masentaa.

Hiiliteräspannun paras teho saadaan kun se heti kättelyssä poltetaan, oma virityksensä, mutta sitten se tarttumattomuus tulee vasta.

Mä rasvapolttelin yhtä pannua varmaan 30 kertaa, koska ei se koskaan mennyt pelkällä polttelulla valmiiksi ja sitten kun tarttui jotain, niin aloitin alusta, kun olisi pitänyt vaan jatkaa käyttöä.

Se käytössäkin tulee se pinta vaikka aluksi tarttuisi, nyt 1,5 vuotta myöhemmin siihen ei tartu yhtään mikään.

Mä rasvapolttelin yhtä pannua varmaan 30 kertaa, koska ei se koskaan mennyt pelkällä polttelulla valmiiksi ja sitten kun tarttui jotain, niin aloitin alusta, kun olisi pitänyt vaan jatkaa käyttöä.

Se käytössäkin tulee se pinta vaikka aluksi tarttuisi, nyt 1,5 vuotta myöhemmin siihen ei tartu yhtään mikään.
Just näin. Saattaa olla jopa yleisin virhe, että tehdään hätiköityjä päätöksiä, että jotain meni väärin ja kokeillaan vielä uudestaan alusta. Tai odotukset on liian korkealla. Siitä ei varmaan edes saa pelkällä esivalmistelulla niin hyvää kuin miksikä se tulee käytössä. Antaa mennä vain ja jos jotain palaa kiinni, niin raapii suurimmat pois ja jatkaa hommia. Käytössä siitä vasta tulee niin hyvä kuin on tullakseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom