Munat VS Kaseiini

Onko optimaalisempaa syödä kananmunia vai jotain maitotuotteita esim raejuustoa ennen nukkumaan menoa? Tiedän että on vitun turhaa hifistelyä mutta silti mietin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko optimaalisempaa syödä kananmunia vai jotain maitotuotteita esim raejuustoa ennen nukkumaan menoa? Tiedän että on vitun turhaa hifistelyä mutta silti mietin.
Jos ja kun syöt päivän aikana proteiineja eri lähteistä, on niin optimaalista kuin olla ja voi. Ei mitään merkitystä syötkö munat klo 12 vai klo 20. Tai mihin aikaan vedät raejuuston. Ruuasta saatava protsku on enemmän tai vähemmän hidasta. Kaikki käy iltapalalle. Ei kannata miettiä asioita näin tieteellisesti. Katoaa koko perus idea🙂

Käytä kaikkia ja välillä sekasin. KAseiini on hitaampaa, mutta toisaalta kananmunan rasva hidastaa kanssa. Puhutaan prosentin kymmenysten eroista max. Kananmuna on ravintorikkainta nuista vitamiinien jne osalta.

Kananmuna on meille loistavaa ravintoa, sitä vaan naamariin, nälkääkin vie paremmin mitä kaseiini.
Kyllä. Kananmunassa on ylivoimaisesti eniten vitamiineja ja kivennäisaineita kun vertaillaan protsku lähteitä. Sen takia pidän kananmunaa ykkösenä.

Kyllä. Kananmunassa on ylivoimaisesti eniten vitamiineja ja kivennäisaineita kun vertaillaan protsku lähteitä. Sen takia pidän kananmunaa ykkösenä.
Ainoa huono juttu on, että keltuaiset voi joillain vaikuttaa LDL kolesteroliin kuten mulla. Mulla on suvussa korkea LDL ja johtuu varmaan siitä.

Ainoa huono juttu on, että keltuaiset voi joillain vaikuttaa LDL kolesteroliin kuten mulla. Mulla on suvussa korkea LDL ja johtuu varmaan siitä.
Tämä totta. Otettava huomioon. Itsellä ei onneksi tunnu nostavan. 2-3 munaa päivässä olen syönyt koko treeni uran. 26 vuotta osimoilleen.

Ei siinä, itsekin tykkään kananmunista.
Kaikin puolin hyvää ravintoa, mutta yhdessä kananmunassa ei ole kuin ~5g proteiinia. Ei nuo nyt siis varsinaisesti mikään huippu proteiinin lähde ole, kun 30g tarvii jo syödä se kuusi munaa.
Aloitukseen voisin vastata, että molempi parempi.

Itse heivannut helvettiin likipitäen kaikki maitotuotteet (pl. kahvimaito) ja tuntuis kyllä vatsa toimivan paremmin (poissa turvotus, pieretys etc. ja ei, laktoositon ei auttanut). Palkkarina mennyt heran sijasta bcaa eaa -komboa ja tosiaan muna maistuu. Munax -valkuaisjauhe on myös käytössä (kun ei vaan jaksa aina erotella keltuaisia ja näistä tuntuu saavan helpommin marjaisia munakkaita aikaan). Jos munia tulee syötyä kokonaisena niin omega3 -versioita koska snadisti parempi profiili.

Kaikin puolin hyvää ravintoa, mutta yhdessä kananmunassa ei ole kuin ~5g proteiinia. Ei nuo nyt siis varsinaisesti mikään huippu proteiinin lähde ole, kun 30g tarvii jo syödä se kuusi munaa.
Kyllä keskikokoisessa munassa on 7 grammaa protskua, eli jo kolmella saa 20 grammaa täyteen.

Ei kyllä ainakaan fatsecretin mukaan ole edes isoissa. Eikä tuo kaksi lisägrammaa varsinaisesti muuta juurikaan asetelmaa. Kolmeenkymmeneen grammaan tarvisit silti 5kpl.
Ainakin Finelin mukaan 100g:ssä kananmunaa prodee 12,5g. Keskikokoinen kananmuna on 60g, joten yhdessä munassa on prodee 7,5g (12,5*0,6). Eli nyt tarvitse vain neljä munaa siihen maagiseen 30 grammaan.

Kyllä yhdessä munassa on vähintään 7.5 g protskua. Aika yhdentekevä pointti muutenkin montako munaa tarttee että saa 30 g protskua. Ei missään ole määrätty että juuri 30g pitää saada yhdellä kertaa muna protsua. Itse otan joka aterialla yhden munan. Imeytyy paremmin erissä kuin kerralla könttänä.

Kuka muu kuin pikku tyttö syö iltapalaks pelkkää kananmunaa? 3 kananmunan kylkeen vaikka kaurapuuroa ja pähkinöitä niin protskumäärät alkaa olee jo lähempänä 40g

Kuka muu kuin pikku tyttö syö iltapalaks pelkkää kananmunaa? 3 kananmunan kylkeen vaikka kaurapuuroa ja pähkinöitä niin protskumäärät alkaa olee jo lähempänä 40g
Juuri näin. Tai ottaa vaikka kaks ruisleipäviipaletta ja yhden (!) Edam-viipaleen siihen kylkeen, niin taas tuli reilut 10 grammaa protskua, että hupskeikkaa.

Minä sekotan kaksi munaa, 3 dl maitoa ja 30 g heraa. Protskut osimoilleen 45 g ja juotu alle minuutissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom