Mun kuntoutus,vinkkejä & niksejä :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuliza
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Noniin tässä kerron vähän tuloksista ja taustastani: Olen 17½v punttailua 2v 1kk harrastanut, lähtötasoni olivat todella huonot 77kg massat joista todella paljon rasvaa, penkkistä meni silloin korkeintaan se 30kg, mavea kuin kokeilin ensimmäistä kertaa reippaan ½v treenin jälkein sen 60kg sain huonolla tekniikalla kyykky kokeilin 11kk treenin jälkeen silloin 40kg ois jäänyt ainakin alas...Eli todella huonossa kunnossa olin ja rasvaa oli siinä 8kk treenin jälkeen paino oli tippunut 59kg:seen todella runsaasti aerobista oli, ruoka valio oli aikalailla päin persettä kauan, miinuskalorit, nykyään olen 75kg aamupainoltani, penkki 70x3 72.5kg1x olen tehnyt, mave 130x7 140x3, kyykky 90x8 100x5(kevyt) 110x2, kyykyt syvältä...Eli kuin noista parhaat tulokset ottaa 322.5kg on yht. mutta monet ovat sarjoista sanoisin, että se 335kg menis milloin vain. Treenaus on ollut säännöllistä, treenannut olen tyyliin lämmittelyä 2 sarjaa sitten jollain tietyllä painolla yritys tehdä ennätyksiä, mutta nyt olen keksinyt itselleni ihan hyvän ohjelman viikon tehnyt sillä ja tulosta tuntunut tulevan :david: , se on siis toukokuun lopulle asti tyyliin, 3 viikkoa kolme 10xtoiston sarjaa samalla raudalla tarkoitus, sitten 3 viikkoa 8x3 sitten 3 viikkoa 6x3-4, sitten 3viiikkoa taas 4x4, sitten vielä pari viikkoa 2x4-5 ja seuraavalla viikolla maksimit testata, tykkään treenata voimanosto mielessä saa nähdä jos 2v päästä osallistuis kisoihin, ei voitto mielessä mutta kävis kattoon mihin rahkeet riittää (alle 450 yht. rawina en lähde kisaaan...) :hyper: noh jos se yhteis tulos on nyt sen n. 335kg tavoite ton ohjelman jälkeen 360-380, mitä veikkaatte? 400kg olisin todella yllättynyt, lupasin leikata hiukset ja kaverille bensat... :arvi: treeni ohjelmani menee näin pv1. rinta+olkap. (penkki 3x10, pystyp. smith 3-4x10, tasapenkki käsip. 3x10, viparit sivulle 3x10-15, olankohautus, pystysoutu 3x10), pv2. jalat+vatsa (kyykky 3x10, hack-kyykky 2-3x10, reiden ojentajat ja koukistajat 3x10, pohkeet vuoroviikoin seisten ja istuen 3-4x20-30+vatsaa ja kylkiä noin 5 sarjaa), pv3. lepo, pv4, rinta+ojentajat (penkki 3x10, vinopenkki käsip. 3x10, ranskalainen punnerrus 3x10, ojentaja taljapunnerrus 3-4x10-12), pv5, selkä+hauis (veto 3x10 aina alkuun, vuoro viikoin leveät ja paksuntavat liikkeet eli, leuanveto 2-3xmax, ylätalja eteen 4x10, paksuvia, kulmasoutu tangolla 3-4x10-12, alatalja 3x10, hauis suoralla tangolla 3x10-12, keskitetty hauis kääntö 4x10) pv6. lepo. pv7. sama kuin päivä1. toistot tiputan sen kolmen viikon välein.. sanokaa mitä korjaisitte / muuttaisitte? aattelin että kannattaisikohan kerran viikossa ainakin kiertäjä kalvoisimia treenata muutama sarja työntö treenien alussa? Lepoa tulee se 8h päivässä eli se on kunnossa? Ruoka puolikin on nyt kunnossa ehkä hiukan + kalorit paljon lihaa päivässä,rahkaa, maitoa, palkkari, yms. olen allerginen kananmunille.... :curs: ps. en halua kuulla vittuilua "2v treenannut ja noin paskat tulokset" kukaan ei tiedä miten treenataan kuin alottaa..ja sain kiitettävästä tota läskiä poies.. vinkkei ja niksei kehiin..Voimailu mielessä...Tietty kehoa yritän kans saada parempaan kuntoon, kesäksi suunnitellut pientä diettiä.

Eiku nääs vaan semmonen asia oli että, Jos kovasti töitä teet niin kyllä se 400kg rikki mennöö, ja meikän fordin tankki bensaa saa :D .
Mitä nyt äijän reenejä seurannu niin mave ja kyykky on suhteessa esim penkkiin todella paljon eelllä, noilla mavella ja kyykyllähän ne tulokset tehdään :thumbs: . Jos nyt jotain ennustusta voin antaa niin veikkaan että penkki tuloksesi lähtee räjähtävään kasvuun tämän vuoden puolella kun oikeen vielä siiihen panostat niin en ihmettele vaikka 100kg menis rikki jo puolen vuoden sisässä. :whip: .
Mitä nyt äijän mave reenejä seurannu niin äijähän lyö joka kuukausi nykyään melkeen sen 5-10kg lisää eli sekin on nousemassa, ja tämän vuoden puolella se 180-190kg tulee varmasti ylös. Sulla on ollu vähä samanlaista töppäilyä tuon alotuksen kannssa niinku kaikilla, mutta näinhän sen pitää mennäkkin,. äijä on kyllä niin pitkäjänteinen reenaaja että tulosta kyllä tulee ja hyvinkin. ikään et oo jättäny mave tai kyykky reenejä välistä vaan aina vaan lisää rautaa ja ylös. toisin ku meikä :D . mave hyvä jos kerran kuukaudessa teen selän kanssa ja kyykyssä sama homma. :david: .
zemiä reeneihin
T: C0ACHI :5: :evil:

pistäkääs nyt vähän muutkin mitä mieltä ootte nulizan ohjelmasta, ite en oo vielä uskaltanu lähteä mukaan, mutta jos tulokset hänellä nousee niin kyllä sitä pitää itekki :)

Suosittelisin kovasti että kirjoittaisit tulevaisuudessa hieman helpommin luettavampaan muotoon juttusi. Nyt tuota ei jaksa lukea läpi Erkkikään.

tirvakkaa sanoi:
Suosittelisin kovasti että kirjoittaisit tulevaisuudessa hieman helpommin luettavampaan muotoon juttusi. Nyt tuota ei jaksa lukea läpi Erkkikään.

Näin on :lol2: Mutta perusohjelmilla kannattaa alkuun lähteä, ja ottaa vaikka hyvä ohjelma voimanostopuolelta.. en saanu selvää tosta sun ohjelmastas..

Ja vinkkinä vielä että kilpailun kannattaa aloittaa heti kun vaan mahdollista, mullakin ekat kisat meni perseelleen, kun unohtu käskyjen kuuntelu ja kyykyt oli muutamasta pienestä mokasta kiinni.

Jos varusteilla aijot tulevaisuudessa nostella, niin osta vaikka käytettyinä ekat jo nyt, saat tuntumaa ja tietoa kuinka sulla varusteet auttaa.

Kisaamisessa on yllättävän paljon järjestelemistä, joten kokemus ei oo koskaan pahitteeksi. Pitää hommata lisenssit, liittyä seuraan, allekirjoittaa doping-sopimus, (hankkia sponsoreita), pitää paino samassa/laskea tuntuvastikkin joskus..

Nyt jälkeen päin kaduttaa että en ennemmin lähteny kisaamaan, vaan odottelin että 17vuotta tulee täyteen ja sitten vasta..

Kisaaminen antaa uutta ulottuvuutta koko harrastukselle, antaa lisämotivaatiota ja todennäköisesti tapaat saman henkisiä ihmisiä ja saa treenivinkkejä. Ainahan pieni kilpailu treenejä piristää!

Ja ei muuta kun hyviä treenejä, ja toivottavasti oli jotain apua.

Kappalejaot ja semmoset ois joo kiva, itse jo kaks kertaa katsonu threadia ja ton ulkoasun takia jaksanu kahta riviä enempää lukasta :)

nelkku sanoi:
Kappalejaot ja semmoset ois joo kiva, itse jo kaks kertaa katsonu threadia ja ton ulkoasun takia jaksanu kahta riviä enempää lukasta :)

Kuules nelkku, tässä ei olla nyt äidinkielen tunnilla vaan reenivikkejä hakemassa :evil: . Kyllä tosimies lukee vaikka kappalejakoja ei olla tehty ollenkaan ja vaikka sarkaimetkin oisivat viturallaan. :david: :kippis1:

Siis nyt on tarkoitus tehdä 3viikkoa 3(sarjat)x10(toistot) ja sen jälkeen 3viikkoa 3x8 ja aina kolmen viikon välein tiputtaa 2 toistoa, kakkosia teen sit pari viikkoa ja sitten viikolla ne maksimit...

Oli kyl melekonen pötkö mut mitä tosta nyt ymmärsin nii anna palaa vaan..... Treenaat vaan etkä aattele turhia.....
ps. ei tosissaan ois pahitteeks jos pilkut ois etes sinnepäin tai ei ois ollenkaan......

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuliza, kannattaisiko ehkä kuitenkin poimia tuolta voima-osiolta joku perusohjelma?

Jos tuo on joku oma sävellyksesi, niin kehitykselle saattaa käydä vähän hassusti.

Ois muuten kiva tietää onko kukaan muu reenannu tämmöisellä samalla reenimetodilla, ja jos on niin onko tulosta tullut :) ?.
Ite teen yleensä sarjat 12,10,8,6 ja joskus toisinpän, tietenkin aina muunnellen ja joskus maximiakin koitellen. mutta nyt oon alkanu vähän välttelemään sen maximin ainaista runttausta joka liikkeessä :whip: :david: :kippis1:

tommosta vasta ensimmäisen viikon tehnyt, tein ennen sitä niin kauan lyhyttä niin tuntuu noi pitemmät sarjat nyt kehittyvän hyvin!Kokeilen ton ohjelman loppuun, sitten varmaan vois katella jotain voimailu puolelta. Uskon että tolla tulee lisää lihasmassaa ja voimaakin!

Joze86 sanoi:
Kuules nelkku, tässä ei olla nyt äidinkielen tunnilla vaan reenivikkejä hakemassa :evil: . Kyllä tosimies lukee vaikka kappalejakoja ei olla tehty ollenkaan ja vaikka sarkaimetkin oisivat viturallaan. :david: :kippis1:

Kuules nyt Joze86, kyllä se homma on niin, että jos haluaa niitä vinkkejä niin on syytä panostaa kirjoitusasuun edes pikkuisen. Enpä viitsinyt minäkään kun silmäillä nopeati ettei ole mitään asiatonta ja sitten seuraavaan topiciin. Ei tässä aika riitä alkaa tavaamaan jokaista tekstiä jonka joku kirjoittaa. Usko huviksesi heti tai kantapään kautta, olen itse omalla kohdallani ihan saman asian havainnut. :piis:

Timba79 sanoi:
Kuules nyt Joze86, kyllä se homma on niin, että jos haluaa niitä vinkkejä niin on syytä panostaa kirjoitusasuun edes pikkuisen. Enpä viitsinyt minäkään kun silmäillä nopeati ettei ole mitään asiatonta ja sitten seuraavaan topiciin. Ei tässä aika riitä alkaa tavaamaan jokaista tekstiä jonka joku kirjoittaa. Usko huviksesi heti tai kantapään kautta, olen itse omalla kohdallani ihan saman asian havainnut. :piis:

jeps, no kieltämättä tuon joutuu ''ajatuksen kanssa'' lukemaan. :)
mutta eiköhän tässä nyt jos kaikki ymmärrä että mitä kysytään jne.
että nyt voi jättää pilkunviirauksen poies. :rolleyes: . eli kysymyshän oli että toimiiko tämä tämmöinen ohjelma vai ei, ei ainakaan yhtään suoraa vastausta vielä ole näkynyt. :)

Joze86 sanoi:
eli kysymyshän oli että toimiiko tämä tämmöinen ohjelma vai ei, ei ainakaan yhtään suoraa vastausta vielä ole näkynyt. :)

Miksei tollakin saa kehitystä. Mitään absoluuttista totuutta ei ole olemassa, mikä kaikilla toimisi.

JOS nyt oikein ymmärsin niin siis ekolilla viikoilla tehtäis 3x10 sarjoja, siis kaikissako liikkeissä? Mulle olis ainakin turha ruveta mitään 3x10 sarjoja esim. maastavetoon kokeillakkaan.

Suora vastaukseni olisi että hankkikaa toinen ohjelma, joku voi sanoa toista, mutta tämä on minun mielipiteeni. Tuolla ohjelmalla en itse lähtisi ainakaa treenaamaan.

Mistä olette tuon ohjelman saaneet?

twinlab sanoi:
Miksei tollakin saa kehitystä. Mitään absoluuttista totuutta ei ole olemassa, mikä kaikilla toimisi.

JOS nyt oikein ymmärsin niin siis ekolilla viikoilla tehtäis 3x10 sarjoja, siis kaikissako liikkeissä? Mulle olis ainakin turha ruveta mitään 3x10 sarjoja esim. maastavetoon kokeillakkaan.

Suora vastaukseni olisi että hankkikaa toinen ohjelma, joku voi sanoa toista, mutta tämä on minun mielipiteeni. Tuolla ohjelmalla en itse lähtisi ainakaa treenaamaan.

Mistä olette tuon ohjelman saaneet?

Nulizahan sitä on kait vähän kehitellyt, ja näin alkuviikkojen aikana ainakin kuulemma kehitystä toistoissa tullut.
itse reenaan vielä omilla ohjelmillani ja olen reenannut jo kohta 3vuotta :) toistoja, sarjoja, painoja vaihdellen.
nyt alkaa vasta kunnolla ''kuuntelemaan''' omaa kehoaan. ja tietää mikä ''reeni metodi'' itselle sopii. yritän ainakin että joka reenissä ois jotain erilaista. näinhän saa parhaan ''kasvuärsykkeen'' reenattavaan lihakseen. kun lihat tahtoo tottua jos vetää samaa ohjelmaa kauan. :)
mutta oon aatellu kokeilla tuota nulizan ohjelmaa ainakin jossakin muodossa jos tuo toimaa ;) .

nuliza (muokattu) sanoi:
Noniin tässä kerron vähän tuloksista ja taustastani:
- 17v
- treenitaustaa ~2v
- lähtöpaino 77kg, korkealla rasvaprosentilla
- tulokset alussa jk-pp-mv 40 - 30 - 60
- tulokset nyt 100*5 - 72.5 - 140*3, yhteistulos: 322.5kg, elopaino 75kg
- tavoite alla olevan treenikierron jälkeen 360-380 yt.

Nulizan treenisysteemi:

Kolmen viikon jaksoissa, samalla raudalla
3*10 -> 8*3 -> 6x4 -> 4x4 -> 2vkoa 2*5 -> 1*max

Treenijako:

Päivä 1 rinta+olkapäät:
- penkki 3*10
- pp. smith 3-4*10
- viparit sivuille 3*10-15
- olankohautus, pystysoutu 3*10

Päivä 2 jalat + vatsa:
- kyykky 3*10
- hack-kyykky 2-3*10
- reiden ojentajat+koukistajat 3*10
- pohkeet vuoroviikoin seisten/istuen
- 3-4*20-30 vatsaa ja kylkiä ~5 sarjaa

Päivä 3:
- lepo

Päivä 4 rinta+ojentajat:
- penkki 3*10
- vinopenkki kp. 3*10
- ranskalainen punn. 3*10
- pushdown 3-4*10-12

Päivä 5 selkä+hauis:
- mave 3*10
- vuoroviikoin leuanveto 2-3*max, ylätalja eteen 4*10 tai kulmasoutu tangolla 3-4*10-12, alatalja 3*10, hauis suoralla tangolla 3*10-12, keskitetty hauiskääntö 4*10

pv6. lepo. pv7. sama kuin päivä1. toistot tiputan sen kolmen viikon välein.. sanokaa mitä korjaisitte / muuttaisitte? aattelin että kannattaisikohan kerran viikossa ainakin kiertäjä kalvoisimia treenata muutama sarja työntö treenien alussa? Lepoa tulee se 8h päivässä eli se on kunnossa?

Noniin, josko tosta nyt sais paremmin selvää ja kirjoittaja itsekin huomaisi, kuinka tärkeää on ulkoasusta huolehtiminen (mars mars äikän tunnille).

Ohjelma näyttää mun silmiini ihan hyvältä, tosin jos voimanostopainotteisesti kerran harjoittelet niin vatsalle ehdottomasti lisää rankaisua ja lisäpainot mukaan, voimaahan nuo mave ja kyykky vaativat keskikropalta, eivät niinkään sitä sixpäkkiä.

Kiertäjäkalvosimet ehdottomasti mukaan, säästää paikkoja ja voi alussa jopa auttaa tuloksien nousussa. Parikin kertaa viikossa ois hyvä, vaikka noille penkkipäiville. Penkistä toisen vois tehdä kapeana, jos kerran kisaaminen kiinnostaa, ojentajat ovat kuitenkin niin tärkeässä osassa kun mennään kisoihin ja puetaan se paita päälle (tästä threadista ei tarvitse tulla varustesotaa).

Loppuvaiheessa (eli kun toistoja on pudotettu ja aletaan herkistelemään sitä maksimikautta varten) pidentäisin kyllä kiertoa, jotta edes yksi ylimääräinen lepo tuohon löytyisi. Viisi treeniä viikossa on jo aika paljon voimatreenissä, miksei muutenkin, voi helposti tuo ylikuntopeikko iskeä.

Toivottavasti auttoi. Jos tossa mun lyhennelmässä on jotain suuria asiavirheitä niin valitappa niistä jälkikäteen tähän threadiin niin immeiset voivat siitä sitten lukasta jos oon referoinut päin prinkkalaa.

Joze86 sanoi:
yritän ainakin että joka reenissä ois jotain erilaista. näinhän saa parhaan ''kasvuärsykkeen'' reenattavaan lihakseen. kun lihat tahtoo tottua jos vetää samaa ohjelmaa kauan. :)
mutta oon aatellu kokeilla tuota nulizan ohjelmaa ainakin jossakin muodossa jos tuo toimaa ;) .
Mun mielestäni taas joka treenin ei kannattaisi olla kovinkaan erilainen, kyllä sen lihaksen pitääkin vähän tottua johonkin, jotta alkaa homma kulkea, toki vastusta voi ja kannattaa lisätä jos turhan kevyeltä tuntuu. Jos viikottain homma muuttuu radikaalisesti niin eihän lihat tiedä sitten mitä tehdä, pakenevat kohta kokonaan kerpele : :lol2:

nelkku sanoi:
Mun mielestäni taas joka treenin ei kannattaisi olla kovinkaan erilainen, kyllä sen lihaksen pitääkin vähän tottua johonkin, jotta alkaa homma kulkea, toki vastusta voi ja kannattaa lisätä jos turhan kevyeltä tuntuu. Jos viikottain homma muuttuu radikaalisesti niin eihän lihat tiedä sitten mitä tehdä, pakenevat kohta kokonaan kerpele : :lol2:

Juu, ei meikäläinenkään nyt ihan joka viikko kaikkea vaihda. perusliikkeet teen jokakerta tunnollisesti,. mutta esim hauista teen monesti erilaisissa kulmissa jne. oon lukenu joitan artikkeileita että hauis olisi kaikista helpoimmin reeniin ''tottuva'' lihas. Mutta kannattaa muistaa että vaihtelu virkistää :thumbs: ei kumminkaan liian radikaali semmoinen, mutta esim kun on tehnyt 1kk jotain ohjelmaa niin kannattaa jo vähän liikkeitä vaihdella. ettei ala polkemaan tulokset paikallaan. mutta tämäkinhän on tietysti täysin yksilöllistä hommaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom