Mun kuntoutus,vinkkejä & niksejä :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuliza
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
toi muokkaus oli hyvä, kiitos. Yritän jatkossa kirjoittaa vähän selkeämmin!
Noista penkki treeneistä olen huomannut, että mulle ei sovi kauhean leveä ote,
en ole mikään maailman levein kaveri, teen suurinpirteen aina sen penkin niin että pikkusormesta 5cm merkkiin, se tuntuu parhaalta, ehkä ei aina ihan tota 5cm.

Maastavetoa olen tehnyt niin kauan ihan lyhkästä niin noi kympin tuntuu todella rankoilta, varmaan hyvä vain!Ei se kolme viikkoa ole pahitteeksi kymppejä tehdä!Sitten, kuin mennään noihin lyhyempiin 4 toiston sarjoihin ja pienenpiin, apuliikkeet tehdään 6-8 toistoa.

Joze86 sanoi:
esim kun on tehnyt 1kk jotain ohjelmaa niin kannattaa jo vähän liikkeitä vaihdella. ettei ala polkemaan tulokset paikallaan.

Kuinka ne tulokset paikallaan polkisivat, jos lisäät painoa vähän aina samoihin sarjoihin?

...viikon tehnyt noita kymppejä perusliikkeet tein penkki 3x 10x57.5kg, kyykky 3x 10x80kg, mave 3x 10x110kg (kaikki olivat suhkot kevyitä, koska ekalla viikolla tarkoitus oli vain tunnustella) tänään penkki treeniä, yritän jos sais 60kgx10 (3sarjaa)

Jooh, ne kympithän tuo hieman sitä kestävyyttä pohjalle, mikäs siinä jos tykkää :)
Otetta kannattaa vaihdella penkissä eikä aina junnata sillä samalla, varsinkin juuri kapea(kädet karhennuksen reunoilla) on kyllä todella hyvä liike ja miksei semmonen ylileveäkin silloin tällöin piristä. Aika normaalilla otteella nostat vissiin, itselläni on pikkasen leveempi ote ja en kanssa ole mikään maailman levein ukkeli.

Joze86 sanoi:
Juu, ei meikäläinenkään nyt ihan joka viikko kaikkea vaihda. perusliikkeet teen jokakerta tunnollisesti,. mutta esim hauista teen monesti erilaisissa kulmissa jne. oon lukenu joitan artikkeileita että hauis olisi kaikista helpoimmin reeniin ''tottuva'' lihas. Mutta kannattaa muistaa että vaihtelu virkistää :thumbs: ei kumminkaan liian radikaali semmoinen, mutta esim kun on tehnyt 1kk jotain ohjelmaa niin kannattaa jo vähän liikkeitä vaihdella. ettei ala polkemaan tulokset paikallaan. mutta tämäkinhän on tietysti täysin yksilöllistä hommaa. :)
Itselläni tuo ohjelman vaihto on aiheellista siinä 2-4kk päästä aloittamisesta, eihän sitä kuukaudessa opi edes muistamaan mitä piti milloinkin tehdä. Kuten twinlab tuossa sanoi niin rautaa lisää niin ei ala junnaamaan paikallaan.

Minulla sillä 1cm merkeistä tuntuma lähtee lihaksista kokonaan, ja ei etes taida nousta yhtää enenpää..Kokeilen aina vähän saada selkää irti penkistä, kuitenki perse pysyy kokoajan penkissä kiinni.

Voimatreeneissä sillä tuntumalla ole oikeastaan yhtään mitään väliä. Mulla ainakaan ole koskaan tuntumaa lihaksissa noston aikana ja silti kehitystä tapahtuu.

twinlab sanoi:
Kuinka ne tulokset paikallaan polkisivat, jos lisäät painoa vähän aina samoihin sarjoihin?

Koska lihas tottuu samaan ärsykkeeseen yllättävänkin nopeasti, vaihtelulla tarkoitan myös sitä että, jos ennen on tehnyt ensimmäisenä liikkeenä normi penkin niin tekee nyt vaikka vinon sitten. ja sehän on ihan todistettu että vaihtelu reeni liikkeissä, sarjoissa, toistoissa, painoissa on avain kehitykseen. tällä en myöskään tarkoita sitä että kaikki liikkeet pitäisivät olla erilaiset joka kerta. mutta esim just 1-2kk yhellä ohjelmalla missä on perusliikkeet kumminkin samat mutta tuon kuukauden ohjelmankin aikana voi vaihdella ''pumppaus liikkeitä'' käsille ihan tuntuman mukaan. :evil: .

Jep, mutta onko mitenkään todettu yleisesti, että millainen oteleveys ois voimanostoon paras penkissä?Onko se plussaa vai miinusta, kun tekee noin kapealla?!
ps. kyykyn teen kans yhtä kapealla, eihän se ote siinä siihen vaikuta paljon kyykystä ylös tulee, mut moni sanoo miten taivun niin = helposti

nuliza sanoi:
Jep, mutta onko mitenkään todettu yleisesti, että millainen oteleveys ois voimanostoon paras penkissä?Onko se plussaa vai miinusta, kun tekee noin kapealla?!
ps. kyykyn teen kans yhtä kapealla, eihän se ote siinä siihen vaikuta paljon kyykystä ylös tulee, mut moni sanoo miten taivun niin = helposti

Kapeempi ote ei rasita olkapäitä niin paljoa, ja on täten parempi, myös loukkaantumis riski putoaa puolella :D .
Ojentajillle kapeempi ote tekee kans hyvää, eli itse olen kapeamman otteen puolesta puhuja :) .
mutta mielipiteensä kaikilla, onkos muilla minkälaisia mielipiteitä penkin oteleveydestä?, tietystihän tuo riippuu ihan äijästikin ja miten leveät hartiat on jne :) .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nuliza sanoi:
Noh, paras ote on tietysti henkilökohtainen juttu. Paidalla hieman kapeammalla otteella saadaan parempi venytys ja jousiefekti ja tätä kautta lisää rautaa. Todella leveällä otteella taas saadaan nostomatkaa lyhennettyä selkeesti. [mutu]Kuvittelisin että jos on paksu rinta ja lyhkäset kädet niin leveä ote olisi parempi[/mutu] Itse suosin kanssa hieman kapeampaa otetta.

nelkku sanoi:
Noh, paras ote on tietysti henkilökohtainen juttu. Paidalla hieman kapeammalla otteella saadaan parempi venytys ja jousiefekti ja tätä kautta lisää rautaa. Todella leveällä otteella taas saadaan nostomatkaa lyhennettyä selkeesti. [mutu]Kuvittelisin että jos on paksu rinta ja lyhkäset kädet niin leveä ote olisi parempi[/mutu] Itse suosin kanssa hieman kapeampaa otetta.

Nuliza, meinaa mennä Rawina vaan noihin kisoihin eli ei mitään paitoja, niin kyllä menisin itekki, eihän noissa kisoissa kaikissa kisoissa ees taso ole päätähuimaava ole :) , Mutta itse en lähtis kisoihin tässä kunnosssa mitä nyt oon pp 110-115 mave n.140 kyykky 100kg :D , näillä meikästä tulis kyllä voimanoston uus ''timo poutiainen'' :D . Nim massat 81kg ja ei näillä eväillä vielä kisoihin :david:
Rawina vaan! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom