Mun juttu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stade
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Toivottavasti nyt ole oikealla "osastolla" asioideni kanssa.
oon käyny puntilla pari kuukautta 2-3krt vkossa tehden sitä mitä sattuu. Nyt sit ite väsäsin jonkunlaisen ohjelman. En todellakaan tiedä onko se edes välttävä sillä hajua ei ole kuin että rautaa nostetaan. tarkotus olisi saada tämän möhkyrän alta löytymään lihas ja saada solakampaan kuntoon vartta. Syönti on vissiin aikasta tärkee osio treenausta. Mulle sekin puoli on aikalailla utopiaa, olen lukenut viikon näitä sivuka ja käyny FAQ läpi.
Aamulla mulle ei esim maistu kun tee ja toisekseen en kerkiä syömään ennenkö 10 jälkeen kun muksut on saatu päikkärreille. Muuten päivään kuuluu hedelmiä ja tavon kotiruokaa, mitä en tee rasvaan ja kermaan. Joskus harvoin.
tiedän että syödä pitäisi usein, mutta ei onnistu multa. ku tuntuu että syödä pitäs koko ajan missä välissä teen kaikki muut hommat. Silti haluaisin alkaa huolehtimaan omasta ulkonäöstä ja hyvinvoinnista ennenku on liian myöhäistä.

Ja tässäpä se mun raakile:

Tiistai rinta/haukkarit/ojentajat

Ristikkäistalja
Rintalaite
Hauiskääntö tangolla
-"- painoilla
Taljapunnerrus
Talja narulla

keskiviikko jalat/olkapäät

Askelkyykky
Jalkaprässi
Reiden ojennus
Pystysoutu tangolla
Vipunostot taakse

Lauantai

Kulmasoutu tangolla
Alatalja soutu
Leveä ylätalja eteen
-"- -"- taakse

+ vatsa joka treenin yhteydessä

Antakaa palautetta ja vinkkejä! :worship:

-kiitos-

Stade sanoi:
Syönti on vissiin aikasta tärkee osio treenausta. Mulle sekin puoli on aikalailla utopiaa, olen lukenut viikon näitä sivuka ja käyny FAQ läpi.
Aamulla mulle ei esim maistu kun tee ja toisekseen en kerkiä syömään ennenkö 10 jälkeen kun muksut on saatu päikkärreille. Muuten päivään kuuluu hedelmiä ja tavon kotiruokaa, mitä en tee rasvaan ja kermaan. Joskus harvoin.
tiedän että syödä pitäisi usein, mutta ei onnistu multa. ku tuntuu että syödä pitäs koko ajan missä välissä teen kaikki muut hommat.
Voisipa sanoa että ruokailu on tärkein osa lihasten kasvatusta. Aamulla voisit ottaa vaikka proteiinidrinkin tai jonkun muunlaisen "pirtelön", kuten vaikka rahka, maito, lese jne. Myös päivänmittaa voit korvata aterian proteiini drinkillä, johon heität mukaan jonkun verran öljyä. Siinäpä mitä loistavin välipala.

3-jakoisista treeniohjelmista löytyy hirveästi juttua pakkotoistolla. Kannattaa katsella vanhempia threadejä. Suosittelisin, että alat heti alusta panostaan rankkoihin perusliikkeisiin ja jätät koneet hieman vähemmällä. Esim rinnalle kannattaa tehdä erinlaisia punnerruksia tangolla ja käsipainoilla.

Ihan vinkkinä että kannattaa tästä aloittelijoiden osiolta vilkaista sellasta juttua kun "Syönkö oikein?". Siellä on jonkunnäköstä vinkkiä miten kannattais rueta syömään.

Vielä tohon sun kiireellisyyteen senverran että jo kymmenessä minuutissakin aikamoisen välipalan saa aikaseks ja syötyä. Sekä se että jos sulla on aamulla aikaa kupponen teetä juoda niin voit käyttää senkin ajan tehokkaammin/paremmin ja syödä jotain kunnollista aamupalaa. Okei et ole tottunut siihen ja tuntuu että et jaksa syödä mutta kun vähän aikaa teet niin niin minä takaan että alkaa aamullakin vähän edes se ruoka upota. Itsellä ihan sama homma oli ennen. Aamusin ei tahtonut saada mitään alas ja ei ollut nälkä mutta syöminenhän on vain totuttelukysymys. Nykysin jaksaa jo melko paljonkin syödä. Jos todella haluat lihaksia ja olla hoikka niin sun on otettava itseäs niskasta kiinni kunnolla. Lihakset ei todellakaan tule helpolla mutta sitten kun olet saanut niitä niin voit olla varmasti tyytyväinen itseesi ja ylpee itestäs kun oot jaksanu hyvin kehittää itseäs fyysisesti sekä itsekurin kannalta. Tsemppiä! :thumbs:

Stade sanoi:
Syönti on vissiin aikasta tärkee osio treenausta.

Kyllä, ja sehän on myös tärkeä osa terveellistä elämää, vaikkei treenaisikaan. Siihen kannattaa panostaa.

"Mulle sekin puoli on aikalailla utopiaa, olen lukenut viikon näitä sivuka ja käyny FAQ läpi."

Olet hyvässä alussa. Jos vaikka kuukauden onnistut lukemaan joka päivä jonkin verran, olet jo melko pitkällä. Joku hyvä kirja olisi aika kova sana, Massaa!Voimaa! on järkevä perusteos kehonrakennustreeniin liittyen.

"Aamulla mulle ei esim maistu kun tee"

Tottumuskysymys, aamusyöminen vaatii harjoittelua. Kenenkään keho ei luonnostaan kieltäydy ottamasta vastaan ruokaa aamulla, se on vain tottunut tietynlaiseen tilanteeseen.

" ja toisekseen en kerkiä syömään ennenkö 10 jälkeen kun muksut on saatu päikkärreille."

Oletko ajatellut vaikka tehdä eväitä valmiiksi illalla? Muutenkin voi tehdä sopivia annoksia varastoon ja syödä niitä sitten päivän mittaan.

" Muuten päivään kuuluu hedelmiä ja tavon kotiruokaa, mitä en tee rasvaan ja kermaan. Joskus harvoin."

Kun luet aiheesta enemmän, huomaat, että rasva ei itsessään ole huono asia. Pelkät hedelmät monta kertaa päivässä saattaa olla jopa huonompi lihomisen kannalta.

"Ja tässäpä se mun raakile:"

Kaksijakoinen voisi olla parempi - tai sitten ei. Jostain löytyy threadi jossa on kymmeniä tai satoja treeniohjelmia jakoineen ja sarjoineen, sieltä voi katsella mallia. Tuo sinun nykyinen jakosi on vähän erikoinen, kun jalat ja olkapäät ovat yhtenä päivänä (laskutavasta riippuen vähintään 6 lihasta, mukana kehon suurimmat) ja toisena pelkkä leveä selkä (1 suurehko lihas). Jätä laitteissa, varsinkin kiinteän liikeradan laitteissa, hinkkaamiset vähemmälle ja käytä vapaita painoja.

Kiitän, mulle vaan on tullu sellanen fiilinki ettei heti kannattas alkaa juomaan kaiken maailman litkuja. Vaikka täältä olen kyllä sen jo sisäistänyt että niillä saa just korvattua paljon jos ei saa perusruuasta kaikkea tarpeellista. Pitää vaan vissiin ottaa oma puuro samalla ku muskut vetää aamupuurot...Jospa se siitä alkas uppoomaan. Mut oikeesti ku se vie melki vessaan :urjo: jos väkisi on syötävä...Ja todellakin haluan tehdä tälle ruholle jotain ja pian :whip: Vanhana olen varmasti niin kurttu ja iso etten edes kaksioon mahdu.... :nolo:

Tiistai rinta/haukkarit/ojentajat

Ristikkäistalja
Rintalaite
Hauiskääntö tangolla
-"- painoilla
Taljapunnerrus
Talja narulla

Tohon laittaisin jonkun perus tissiliikkeen eteen esim penkkipunnerruksen. Siihen ei tarvi käyttää kaikkia voimia heti treenin alkuun, esim kaksi sarjaa riittää sellaisilla painoilla jossa tekniikka pysyy kohdillaan ja välttämättä ei tarvi varmistajaa. Sitten toi laite, en tiedä minkälainen se on, mutta jos siinä saa kulmaa muutettua se olis hyvä tehdä kulmassa ikäänkuin vinopenkkinä. Jos se laite on pec dec, niin valitse noista pec decistä ja ristikkäis taljasta vain toinen treeniisi.

keskiviikko jalat/olkapäät

Tosta heittäisin ton olkapäät seuraavaan kertaa. Mukaan voisit ottaa vielä reiden koukistamisen, joka suositellaan tehtävän ennen reiden ojennusta. Sitten pohjeliike pystyssä, joko siihen tarkoitetussa laitteessa seisten, tai smith telineessä (kyykky laite) seisten joku koroke päkiöiden alla. pohkeille sarjat voivat olla vähän pitemmät, että niitä tulee rääkättyä kunnolla. Kova pohjesarja laittaa isollekkin miehelle vedet silmiin.

Itselleni ainakin riittää jalkapäivänä että valitsen ohjelmaan mukaan joko askelkyykyn, tai ojennuksen ja koukistuksen. Suurimmat paukut käytetään punnerruksiin (kyykky,prässi)

Lauantai

Kulmasoutu tangolla
Alatalja soutu
Leveä ylätalja eteen
-"- -"- taakse

Selän ojennus vois mahtuu tohon lisään esim. 12-15 toistoa 2 sarjaa (sellanen laite, jossa maataan pötköllään nenä maatakohti ja se puristaa palleista ja kantapäistä.) Liike tehdään rauhallisesti ja pysäytetään sekunniksi yläasentoon, ei saa yliojentaa..., ja ainoastaan suosittelisin tekemään jommankumman ylätaljan yhdellä kertaa.

Stade sanoi:
Kiitän, mulle vaan on tullu sellanen fiilinki ettei heti kannattas alkaa juomaan kaiken maailman litkuja. Vaikka täältä olen kyllä sen jo sisäistänyt että niillä saa just korvattua paljon jos ei saa perusruuasta kaikkea tarpeellista.

Tästä on toki olemassa monenlaista koulukuntaa, mutta itselleni nuo "kaikenmaailman litkut" (suomeksi sanottuna proteiinijauhe ;)) ovat yksi osa perusruokavaliota, ja juurikin helppoutensa ja kätevyytensä takia. Proteiinijauhe on TIIVISTETTYÄ RUOKAA, ei mitään sen kummempaa! Ja kaikenlisäksi vielä edullisempaakin (jos siis valitset edullisen tuotteen etkä sorru ylihinnoiteltuihin hifituotteisiin) kuin moni "oikea ruoka" = kiinteässä muodossa oleva proteiinilähde.

Ja ettei nyt vain kellekään tulisi väärää kuvaa asiasta, niin kyllä minä pääosin ihan kiinteää ruokaa syön. Mutta proteiinidrinkki tai pari, vaikkapa aamiaisen kyytipoikana tai osana välipalaa, kuuluu myös usein päivän ruokaohjelmaani.

Viimeksi muokattu:
Kyllä sillä ihan tavallisella ruoallakin pitkälle pääsee jos vaan syöt kunnolla. Ei pakko ole lisäravinteita käyttää mutta ei niissä lisäravinteissa mitään pahaakaan ole.

Jos sun muksut syö puuroa aamulla. Se ei tarkota että sun ehkä sitä kannattais syödä. Mielummin syö vaikka maitorahkaa. 250g maitorahkaa menee hujauttamalla alas kurkusta. Tai sitten voit vaikka jugurttia syödä. Semmonen litran purkki rasvatonta jugurttia riittää kahdeks aamuks ainaskin mulla kun sen jugurtin lisäks ottaa vaikka pari leipää johon päälle kalkkunaa tai vaikka tonnikalaaki ja sit kyytipojaks maitoo vähän.

ZweCCo sanoi:
Jos sun muksut syö puuroa aamulla. Se ei tarkota että sun ehkä sitä kannattais syödä. Mielummin syö vaikka maitorahkaa. 250g maitorahkaa menee hujauttamalla alas kurkusta. Tai sitten voit vaikka jugurttia syödä. Semmonen litran purkki rasvatonta jugurttia riittää kahdeks aamuks ainaskin mulla kun sen jugurtin lisäks ottaa vaikka pari leipää johon päälle kalkkunaa tai vaikka tonnikalaaki ja sit kyytipojaks maitoo vähän.

jugurtti ja muromysli :rock:

Koura sanoi:
jugurtti ja muromysli :rock:

En kyllä suosittele päivittäin syötäväksi, kummassakin kun on nimittäin melkoiset määrät sokeria...

Maustamaton jogurtti ja sokeroimaton mysli on jo parempi valinta IMO, mutta kaipaa vielä lisää proteiinia vaikkapa raejuuston muodossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulee kans joka aamu syötyä muromysliä...Pitäs vaihtaa tilalle jotain muuta mut ei pysty ku se vaan on,niin hyvää.. :kuola:

Back
Ylös Bottom