Multivitsku 1 / päivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lexx
  • Aloitettu Aloitettu
Oon syönyt semmoisen joka apteekista saatavan (valko keltainen purnukka, kiiltäviä valkopäällusteisiä pillereitä) perus multivitskun joka aamu varmaan jo 5 vuoden ajan. Kuitenkin tiedetään että monet vitamiinit vaikuttavat negatiivisesti liikaa otettuina aivan kuten kys vitamiinista olisi puutos.

Mitä ootte mieltä, saako tuommoisista peruspilsuista hiljalleen jotain vitamiinia nyt sitten liikaa? Syön muuten aika normaalisti, salaattipitoista perustyöpaikkasafkaa ja tietty protskut päälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eikös nuo apteekista saatavat vitaminivalmisteet ole aika hillittyjä verrattuna urheilijoille tarkoitettuihin valmisteisiin kuten vitamax jne..
Joten, jos et voi pahoin niin no panic..

Jos nyt tarkoitat ihan Multitabsia tai Multivitaa (kuvauksesta päätellen Multitabs kyseessä), niin mielestäni ei kyllä 1 tabletin päivä annoksella pitäisi todellakaan olla tuollaista pelkoa. Aika pienet määrät vaikuttavia aineita niissä on verrattuna moniin muihin valmisteisiin, niin kuin TomiTheHuge tuossa aikaisemmassa sanoikin jo. Onko jotain erityistä syytä epäillä, että saisit jotain vitamiinia liikaa, vai tuliko ihan muuten vaan mieleen?

Sen verran pieniä on noi vitamiinien määrät noissa monivitamiineissa että ei niistä terve ihminen minkään vitskun yliannostusta saa normaaliannostuksella. Yksittäisiä vitskuja popsittaessa rasvaliukosten vitamiinien (ADEK) kanssa pitää olla varovainen. Ne varastoituu elimistöön ja niistä voi siten saada myös yliannostuksen...

Itse oon monen vuoden ajan napannu yhden multivitan/multitabsin aina treenin perään ja jos on ollu kahet treenit niin sillon päivässä tulee otettua kaks pilleriä. Liikkuva ihminen tarvii kuitenki enemmän vitamiineja ku sohvaperuna, joten huoletta voit niitä perusvitamiinipilsuja popsia tolla tahdilla.

Mäkin oon vetäny yhen multitabsin illalla ja yhen aamulla. Niin kauan vedän ku tulee jotain oireita, onhan noi huomattavasti halvempia kuin urheilijoille tarkoitetut valmisteet.

HXR sanoi:
Oliko toi joku vitsi olevinaan?? :eek:
Ei niistä mitään oireita tule, sikaa vain kehään. Kyllähän noita voi normi ihminen vetää vaikka 10 palaa päivässä, kun lapsikin saa syödä sen yhden kapselin päivässä.

Kokeilkaapa muuten flunssan yllättäessä vetää noita valkosipulikapseleita. normaaliannostus on jotain 4 kapselia, niin vetää ihan surutta vain kourallisen niitä kaasariin, niin häviää nuha. Penisiliiniä niissä kun tahtoo olla.Tulee muuten melko pahan hajuisia kaasuja niistä :evil:

Siihen päälle 5-6 poretablettia päälle, niin eiköhän ala tapahtumaan.

ace-oo- sanoi:
Ei niistä mitään oireita tule, sikaa vain kehään. Kyllähän noita voi normi ihminen vetää vaikka 10 palaa päivässä, kun lapsikin saa syödä sen yhden kapselin päivässä.

Kokeilkaapa muuten flunssan yllättäessä vetää noita valkosipulikapseleita. normaaliannostus on jotain 4 kapselia, niin vetää ihan surutta vain kourallisen niitä kaasariin, niin häviää nuha. Penisiliiniä niissä kun tahtoo olla.Tulee muuten melko pahan hajuisia kaasuja niistä :evil:

Siihen päälle 5-6 poretablettia päälle, niin eiköhän ala tapahtumaan.

Mitäs yllätystä sä oikein yrität järjestää? Jekutat vielä jonkun pahaa aavistamattoman kokeilemaan... :D

En oo ihan varma (enkä nyt jaksanu tarkemmin selvittää), mutta noi multivitat jne. tietääkseni sisältää sen verran aineksia mitä tarttee about 2000kcal kohden olla ravinnossa (vähintään). Eli näin ollen 4000kcal päivässä syövä punttaaja vois huoletta pospsia parikin multivitaa päivässä. Itse otan multivitan joka aamu + treenipäivinä myös treenin jälkeen.

Ja jos syö aina kerralla päivän vitamiinit kannattaa ne ottaa treenin jälkeen.

Akkeli sanoi:
En oo ihan varma (enkä nyt jaksanu tarkemmin selvittää), mutta noi multivitat jne. tietääkseni sisältää sen verran aineksia mitä tarttee about 2000kcal kohden olla ravinnossa (vähintään). Eli näin ollen 4000kcal päivässä syövä punttaaja vois huoletta pospsia parikin multivitaa päivässä. Itse otan multivitan joka aamu + treenipäivinä myös treenin jälkeen.

Ja jos syö aina kerralla päivän vitamiinit kannattaa ne ottaa treenin jälkeen.

Miksi juuri treenin jälkeen? Miksei esim. aamupalan yhteydessä tai kun laittaa nukkumaan?

Mites päivinä joina ei ole treeniä koska kannattaa ottaa?

Akkeli sanoi:
vitamiinit kannattaa ne ottaa treenin jälkeen.

Tuosta oli jossain toisessa threadissä juttua. Taisi olla joku t-magin juttu (eric serrano?), jossa pohdittiin että vitskujen ottaminen treenin jälkeen vähentää kehon omaa antioksidatiivista reaktiota tms. Samalla ajatuksella ei palariakaan pitänyt ottaa ihan heti treenin jälkeen.

TheLORD sanoi:
Miksi juuri treenin jälkeen? Miksei esim. aamupalan yhteydessä tai kun laittaa nukkumaan?

Mites päivinä joina ei ole treeniä koska kannattaa ottaa?

Koska treenin aikana hikoilet vesiliukoisia vitamiineja kropastasi ulos ja välipäivinä sillä ottamis ajankohdalla ei kovin suurta merkitystä, kunhan ei ota sinkkiä ja magnesiumia samaan aikaan (häiritsevät toistensa imeytymistä). Sinkki kannattaa ottaa vaikkapa aamulla, muiden vitskujen kanssa ja magnesium illalla (lihaksia rentouttavan vaikutuksen takia).

astro sanoi:
Tuosta oli jossain toisessa threadissä juttua. Taisi olla joku t-magin juttu (eric serrano?), jossa pohdittiin että vitskujen ottaminen treenin jälkeen vähentää kehon omaa antioksidatiivista reaktiota tms. Samalla ajatuksella ei palariakaan pitänyt ottaa ihan heti treenin jälkeen.

No joo, mutta toi nyt on taas tollasta knoppi-tietoa, millaista tulee vähän väliä esiin. Jos kaikkien ton tyyppisten juttujen mukaan rakentais ravinto- ja treeniohjelmansa, niin sitä sais syödä kerran viikossa yhen porkkanan ja käydä salilla kahden vuoden välein.

Ja jos vapaita radikaaleja tosissaan pelkää, voihan ne vitamiinit ottaa vasta sitten treenin jälkeisellä aterialla.

Akkeli sanoi:
...kunhan ei ota sinkkiä ja magnesiumia samaan aikaan (häiritsevät toistensa imeytymistä). Sinkki kannattaa ottaa vaikkapa aamulla, muiden vitskujen kanssa ja magnesium illalla (lihaksia rentouttavan vaikutuksen takia).
Mites nää ZMA-tuotteet sitten, joissa on sinkit ja magnesiumit samassa? Lisäksi sinkki antaa mulle ainakin paremmat unet, eli en lähtis ottamaan sitä aamulla.

Steroidi sanoi:
Fast:in pojat hieman kämmäilly, mm. 375g A-vitamiinia voi olla aika kohtalokasta.

Heh, niinpä tosiaan onkin. Tarkistin arvot purkistani ja etsin vain Fastin sivun tuotteesta sitä sen kummemmin tarkistamatta. Eli tuolla yllä mainitsemallani sivustolla jokaisen yksikön tulisi olla muotoa mg tai µg, kun viimeksimainitusta on nyt jäänyt mikron merkki myy (µ) pois.

overcome sanoi:
Mites nää ZMA-tuotteet sitten, joissa on sinkit ja magnesiumit samassa? Lisäksi sinkki antaa mulle ainakin paremmat unet, eli en lähtis ottamaan sitä aamulla.

Niin no, tohon en kyllä osaa vastata. Oon vaan saanut tällaisen neuvon (ja joskus tainnut jossain kirjassakin lukea), että sinkki ja magnesium erikseen. Ja eikai niiden imeytyminen heikkene mitenkään dramaattisesti vaikka ne nautittaisiinkin samaan aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom