Muita lisäravinteitta treenaavia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä en ole omalla kohdallani kokenut tarpeelliseksi proteiinilisien käyttöä.

Monivitamiinin otan ainakin talvikaudella ja kalaöljyä myös.

ja kun kaupassa käynti ja ruuan laitto on omalla vastuulla, jauhot on perin juonikas konsti saada lisää proskua (ilman rasvaa) ruokavalioon. Kyllä minulle kelpaisi äitin puurot, vaan eipä taitaisi ottaa minua, vaimoa ja paria kersaa asumaan :(

Reinhardt ilmoittautuu. Palautusjuoma olisi hyvä ottaa ohjelmaan, järkeni kertoo minulle sen, mutta en vain ole saanut aikaiseksi hankkia riittävästi infoa aiheesta, ts. hinta-laatu-suhde, onko tuote ehdottomasti gluteeniton jne.

Kalaöljyä syön (kaikille, jotka muistavat minut pellavaöljyn puolestapuhujana: otin tässä aamuna muutamana ison lusikallisen härskiintynyttä pellavaöljyä, minkä jälkeen päätin siirtyä kalaöljykapseleihin, maksakoot mitä hyvänsä) ja otin jopa monivitamiinit ohjelmaan, vaikka en niitä mielelläni syökään.

:offtopic: jos syön MultiVitaa ja niitä Moellerin omega 3+ ADE -kapseleita, onko vaaraa saada yliannostus ADE-vitamiineja?

Aloittajalle: Sinun iässäsi ei tarvitse niin hirveästi lisäravinteita miettiä, kunhan mätät oikeaa ruokaa kunnolla ja muistat juoda maitoa. ;)

reinhardt sanoi:
(kaikille, jotka muistavat minut pellavaöljyn puolestapuhujana: otin tässä aamuna muutamana ison lusikallisen härskiintynyttä pellavaöljyä, minkä jälkeen päätin siirtyä kalaöljykapseleihin, maksakoot mitä hyvänsä)

Menee vähän ohi aiheen, mutta minkä ihmeen takia söit pilalle mennyttä pellavaöljyä?

Koetas seuraavan kerran ostaa pellavaöljy luontaistuotekaupasta, jossa sitä on säilytetty kokoajan jääkaapissa. Ja pyri käyttämään pullo viimeistään kahden, mielummin yhden kuukauden sisällä avaamisesta. Ero maussa on kuin yöllä ja päivällä.

Omskakas sanoi:
Menee vähän ohi aiheen, mutta minkä ihmeen takia söit pilalle mennyttä pellavaöljyä?

Otin unenpöpperössä pullon kaapista ja kaadoin lusikkaan. Edellisaamuna öljy oli vielä ihan validia...Tajusin vasta, kun lusikka oli suussani, että se oli mennyt pilalle.

5 vuotta sitten innostuin treenaamaan 3 kert. viikossa, söin vaan normaali työpaikka-sapuskaa. 5 kk päästä olin ihan loppu ja hirveet allergiat puhkesi. Vedin itteni piippuun, huono syöminen, ja kunto ihan nollassa.
Nyt aloitin uudestaan 4kk sitten, ikää jo 36 v., ja ennen aloittamista lihotin itseni ensin lounaspaikan seisovien pöytien annoksilla, ja sitten kun treeni alkoi: vitamiineja, protskua ja palkkaria ja nyt myös kreatiinia. Aivan eri tavalla kulkee, ja allergiat - ihme kyllä - on pysyneet hallinnassa ( vaikka protskut voikin laukaista reaktiot.)
Eli ainakin näin vanhemmalle kaverille suosittelen kunnon naturaali-linjan lisäravinnetankkausta, niin homma toimii paremmin. Nuorena hyötyisi varmaan vielä enemmän, mutta äidinkin sapuskoilla ehkä pärjää, jos saa itse vaikuttaa ruokakaupan kassin sisältöön.

Minä ilman mitään lisäravinteita punnerran menemään. Jotain Multitabs vitamiineja ja rautaa on syötävä mutta muuten ihan koti ruualla pärjään.
Ja vaikka väännän otsasuoni pullistuneena salilla niin tuntuu että saan tarpeelliset aineet ihan normaali ruuasta. Kehittyminen on ehkäpä vähän hidasta. Mutta varmaa.

mappana sanoi:
Minä ilman mitään lisäravinteita punnerran menemään. Jotain Multitabs vitamiineja ja rautaa on syötävä mutta muuten ihan koti ruualla pärjään.
Ja vaikka väännän otsasuoni pullistuneena salilla niin tuntuu että saan tarpeelliset aineet ihan normaali ruuasta. Kehittyminen on ehkäpä vähän hidasta. Mutta varmaa.

Jeeps, lasken saavani kans 200gr proteiinia ihan ruuasta. Ja tähän ei ole laskettu leipien proteiineja, täällä on ikuinen kädenvääntö siitä että voiko lihakset käyttää niitä hyväkseen, mutta jos voi niin ne tulee tuohon plussana. Ihan sama.

Tosin tässä auttaa sotilaallisen täsmällinen aikataulu, ateriat poikkeuksetta klo 7, 10, 12, 16 ja iltapala 20-21 aikaan, ja mahdollisuus yhtä ateriaa lukuunottamatta valmistaa ne itse. Mutta jos ruokailut olisi epäsäännöllisiä, ja vaikea kuljettaa eväitä ym mukana, ymmärrän kyllä että jauhot ym on helppo/järkevä vaihtoehto.
Palkkari olisi ehkä järkevä lisätä, harkitaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mappana sanoi:
Katos perkele, oot pysytellyt ihan natu pohjalla edelleen ;) :lol2:

Itse olen viimeiset 2kk treenaillut ilman lisäravinteita. Ajattelin kyllä ottaa ainakin palautusjuoman taas mukaan kohtapuoliin.

reinhardt sanoi:
:offtopic: jos syön MultiVitaa ja niitä Moellerin omega 3+ ADE -kapseleita, onko vaaraa saada yliannostus ADE-vitamiineja?
Tietoa mm. myrkyllisyyksistä: A-vitamiini, D-vitamiini, E-vitamiini

Yliannostus vaatisi aika tukevia annoksia ko. vitamiineja päivittäin, tai yhden kunnon jättiannoksen... eli vastaus kyssäriin; ei ole vaaraa saada yliannostusta.

joo kyllähän sitä pystyy kehittymään ilman lisäravinteita..mutta etenkin kun ruvetaan diettailemaan..jne..niin kyllä se on helpompi ottaa lisä prodea..ku esim lappaa se 500g raejuustoa päivässä.. ;)

Treeniä takana muutama vuosi ja noin 5 kk loppupäästä on sellaista aikaa, missä lisäravinteiden käyttöä on ollut. Tulokset ovat nousseet paremmin ja yleinen olotila virkeämpi kuin mitä ennen lisäravinteita.

Palautusjuoma on ehkä sellainen, jolle mikään ns. "tavallinen ruoka" ei pärjää, mutta ei tietenkään pakollinen. Jos haluat kehittyä nopeammin, helpommin, halvemmin ja ehkäpä terveellisemmin niin silloin lisäravinteet olisivat hyvä vaihtoehto täydentämään erityisesti lihaskehityksen kannalta tarpeellisten ravintoaineiden saantia kuin mättää esim. lihaa rutkasti lisää suuremman proteiinisaannin takaamiseksi. Kannattaa vain muistaa, että ei välttämättä ole hyvä asia korvata jatkuvasti ns. "tavallista ruokaa" vaan pääasiassa tukea ravintoaineiden saantia esim. lisäämällä aamupalan/välipalan/iltapalan proteiinipitoisuutta lisäravinteilla.

Jokainen tietysti tekee, mitä haluaa, mutta en alkaisi arvostelemaan lisäravinteita ennen kuin on kokeillut. :)

Mä olen tähän mennessä ollut kans ilman mitään jauhoja, monivitamiinia vaan ajoittain.
Huono puoli vaan se, että kun on tällainen köyhä duunari ja jääkaappi usein melko tyhjä niin sitä palauttavaa ravintoa saa kaapia milloin mistäkin.

Eli tarkoitus on hankkia ainakin palautusjuomaa viimeistään vuodenvaihteeksi. Ei tuu muuten mitään. Ja vitamiinia syön edelleen, koska aina päivittäin en todellakaan aina syö sitä normaalia monipuolista ravitsevaa kolmea ateriaa...

Juha77 sanoi:
Mä olen tähän mennessä ollut kans ilman mitään jauhoja, monivitamiinia vaan ajoittain.
Huono puoli vaan se, että kun on tällainen köyhä duunari ja jääkaappi usein melko tyhjä niin sitä palauttavaa ravintoa saa kaapia milloin mistäkin.

Eli tarkoitus on hankkia ainakin palautusjuomaa viimeistään vuodenvaihteeksi. Ei tuu muuten mitään. Ja vitamiinia syön edelleen, koska aina päivittäin en todellakaan aina syö sitä normaalia monipuolista ravitsevaa kolmea ateriaa...

Pari juttua: Köyhänä kannattaa satsata lisäravinteisiin. Jos katsotaan pelkästään proteiinikilon hintaa, niin halpisherasta saa proteiinit noin kolmasosan hinnalla siitä, mitä se maksaa kaupassa raejuustona.

Toisekseen, vain kolmen aterian päivässä syöminen tarkoittaa useimmalle palstalaiselle katastrofaalista päivää. :rolleyes: :D

Juu mää en käytä lisäravinteita kun en reenaa mitään urheilulajia tai sen sellasen takia. Vähä vaan läskiä muuttaa lihakseks kun on niin heikot paikat, että ei meinaa nostaa persuustaankaan sängystä aamulla, eikä se takapuolikaan mulla ny niin painava ole... Sitä vaan oon miettiny, että onko sokerihuurretut murot hyvä palautusruoka ja sokerissa uitettu punaviinimarjamehu hyvä palautusjuoma, kun en ny haluais mitään kalliita urheilulitkuja ja pulvereita ostella? :rolleyes:

Pikku-Kallu sanoi:
Juu mää en käytä lisäravinteita kun en reenaa mitään urheilulajia tai sen sellasen takia. Vähä vaan läskiä muuttaa lihakseks kun on niin heikot paikat, että ei meinaa nostaa persuustaankaan sängystä aamulla, eikä se takapuolikaan mulla ny niin painava ole... Sitä vaan oon miettiny, että onko sokerihuurretut murot hyvä palautusruoka ja sokerissa uitettu punaviinimarjamehu hyvä palautusjuoma, kun en ny haluais mitään kalliita urheilulitkuja ja pulvereita ostella? :rolleyes:
mahdollisimman vähän sokeria! sokeri on huonointa hiilaria!
ennemmin vaikka rahkaa ja jotakin hedelmää sekin on parempi kuin noi murot!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom