Muita lisäravinteitta treenaavia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wade89
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No heitä esimerkki? Sokeriton limpsa? Joku mahdollisimman sokeriton täysmehu kaupan hyllyltä jne jne? Tai joku itte omista kotiaineista sotkettu juoma? Mitä ihmeen jauhoja tai jotakin :urjo:

Pikku-Kallu, jos et välttämättä "kaalliita" urheilulitkuja halua ostaa niin syö vaikka banaani.. treenin jälkeen, se ei välttämättä niin hirveen kallis ole.

Selvä homma :) Onkos siis tää panimosokeri sitte oikeenlaista sokeria palautumiseen, kuin tää "tavallinen" sokeri? Ainakin näin ymmärsin pienillä aivoillani kun foorumia tutkiskelin...

No miltä kuulostais:

Rypälemehu+kaurahiutaleita sekaan ja lisäks banaani tai pari? Vettä vielä lisäks tai salilla aina välillä hörpätä? Tiedot kerätty pitkin forumia...

Osta nyt ihan suosiolla jotain halpaa heraa ja sitä panimosokeria.. ei se nyt oikeasti niin kallista ole jos vaan palautusjuomaan muutaman kerran viikossa käytät..

Tuota-tuota, ihan tuli vain mieleen..vaikka provosoiden.
Mitä poij'jaat "lisäravinteet" määritelmänä on? ..."lisäravinne" ei ole vain proteiinijauhe vaan myös ne vitamiinit, ja hivenaineet (joita te melkein kaikki tunnustatte syövänne). Sanotaanko että ne "möllerin kapselit" on luontaisesta ravinnosta yhtälailla (teollisesti) eristettyä ainetta protskujen/yms kanssa.

Toinen juttu on "natuna oleminen" -määritelmä. En yleensä ole mikään pilkun nu*sia mutta hiukan särähtää wanhan korvaan...

nahjus sanoi:
Osta nyt ihan suosiolla jotain halpaa heraa ja sitä panimosokeria.. ei se nyt oikeasti niin kallista ole jos vaan palautusjuomaan muutaman kerran viikossa käytät..

Joo. Meen hakeen panimosokeria huamena ja äsken tilasin heraa verkkokaupasta. On se mukavampi juoda pieni määrä nestettä, jossa on ne tarvittavat ainesosat, eikä syödä saamari ämpärillistä ruokaa
:hyper:

Pikku-Kallu sanoi:
Joo. Meen hakeen panimosokeria huamena ja äsken tilasin heraa verkkokaupasta. On se mukavampi juoda pieni määrä nestettä, jossa on ne tarvittavat ainesosat, eikä syödä saamari ämpärillistä ruokaa
:hyper:

Niin ja nuo kaurahiutaleet sun muut ovat liian hidasta hiilaria palautukseen. Varsinaisella palautusjuomasta seuraavalla aterialla tosin homma on sitten ihan eri. Tuossa taisi joku käsittää väärin mitä Pikku-Kallu tarkoittaa. Eli treenin jälkeen tarvitsee sen insuliinipiikin, jotta protskut ja hiilarit imeytyy nopsasti :)

Nooh itse olen treenannut reilu 16 vuotiaasta asti ja syönyt proteiini-/hiilarijauhoja. Hyvä on aloittaa ilman mutta pidemmälle mennessä jos on tavoitteita ja motivaatiota niin kannattaa aloittaa. Oma mielipide vain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omasta saamattomuudestani sekä rahavarojen priorisoinnista(doh :david: ) johtuen mäkin olen treenaillut ilman jauhoja, mutta vitamiineja syön. Himassa kun asuu niin eihän noita välltämättä tarvitsekkaan, paitsi palkkaria ehkä. Joulun jälkeen joulun jälkeen... ;)

Ennen tuli syötyä kaikenlaisia jauhoja, mutta laiskuus iski enkä ole pitkään aikaan mitään tarvinnut. Ihan hyvin kulki ilmankin. Nyt tosi ei pysty treenaamaan ollenkaan, mutta kun alkaa taas kuntouttamaan, niin varmaan jotai protskuja, kreaa ja sen semmoista pitää hankkia.

Jotkut puhuu niinkuin jauhoitta treenaaminen olisi joku maailmaa parantava uroteko.. :zzzz: No, itse käytän vain palkkaria tällä hetkellä, mutta kun vatsalle sopivan proteiinivalmisteen löydän niin enköhän ala käyttämään. Helpompaahan se on vetää drinkki kun aina vaan keittää munia tai mussuttaa kalkkunaa.

laatukaloreita oikeasta ruuasta eikä mistään lisäravinteista. itse en ole koskaan edes maistanut lisäravinteita ja helposti on rasvat saatu jopa 4.5% paikkeille. Sitäpaitsi lisäravinteita syömällä menettää luonollisen kyvyn tuntea nälkää ja yleensä tämä johtaa lihoamiseen myöhemmissä ikäpolvissa.

reinhardt sanoi:
Reinhardt ilmoittautuu. Palautusjuoma olisi hyvä ottaa ohjelmaan, järkeni kertoo minulle sen, mutta en vain ole saanut aikaiseksi hankkia riittävästi infoa aiheesta, ts. hinta-laatu-suhde, onko tuote ehdottomasti gluteeniton jne.

Kalaöljyä syön (kaikille, jotka muistavat minut pellavaöljyn puolestapuhujana: otin tässä aamuna muutamana ison lusikallisen härskiintynyttä pellavaöljyä, minkä jälkeen päätin siirtyä kalaöljykapseleihin, maksakoot mitä hyvänsä) ja otin jopa monivitamiinit ohjelmaan, vaikka en niitä mielelläni syökään.

:offtopic: jos syön MultiVitaa ja niitä Moellerin omega 3+ ADE -kapseleita, onko vaaraa saada yliannostus ADE-vitamiineja?

Aloittajalle: Sinun iässäsi ei tarvitse niin hirveästi lisäravinteita miettiä, kunhan mätät oikeaa ruokaa kunnolla ja muistat juoda maitoa. ;)

Mitäs haittaa näistä vitamiineista sitten on? Mitä tapahtuu jos vetää niitä liikaa?

Kymmenen vuotta sitten treenasin voimanostoa tavallisella kotiruualla, en tosin missään kilpailumielessä vaan ihan muuten vaan. Treeneistä palautuminen oli mielestäni aivan normaalia. Voimatasot nousivat ja sain alle vuodessa varmaan yli 5 kiloa lihasta. Vaikea sanoa olisiko kehitys ollut nopeampaa lisäravinteiden avulla.

Suurin syy miksi olen vuosikausia juonut ja niellyt lisäravinteita, on niiden helppous!
Varmasti hemmetinmoisella säätämisellä peruselintarvikkeillakin kehittyy yhtälailla kuin lisäravinneohjelmillakin. Palautusjuomaa pidetään Suomessa korvaamattomana, mutta esim. Etelä-Euroopassa kun sekoittelet palkkaria treenin jälkeen niin paikalliset Godzillat katsoo että WTF! -palkkari ei siis varmaan prioriteetti kehittymiseen?!
Kuitenkin itse juon palautusjuoman siksi, että kun treenin jälkeen käyn kaupassa jonottamassa, ajan kotiin, keitän makaronit etc. niin aikaa tuhraantuu jopa 1,5h ja sinä aikana nälkä nostaa V-käyrän tappiinsa.
Lisäksi haluan aamulla nukkua mahd pitkään, joten herapaukku voittaa silloin kananmunien paistamisen!
Lisäravinteet ovat helppoa ja laadukasta evästä, ja koska ne normiruoan kanssa painivat samassa hintaluokassa, käytän niitä läpi vuoden.

Viikon Fakta: Lisäravinteita käyttävä on natu(jos ei käytä metabolisia lääkeaineita).

OIL sanoi:
laatukaloreita oikeasta ruuasta eikä mistään lisäravinteista. itse en ole koskaan edes maistanut lisäravinteita ja helposti on rasvat saatu jopa 4.5% paikkeille. Sitäpaitsi lisäravinteita syömällä menettää luonollisen kyvyn tuntea nälkää ja yleensä tämä johtaa lihoamiseen myöhemmissä ikäpolvissa.

Tottakai rasvat _HELPOSTI_ 4,5% paikkeille. Ilman lisäravinteita ja natuna. Ja mikä ihmeen luonnollinen kyky tuntea nälkää?

Sumu sanoi:
Tottakai rasvat _HELPOSTI_ 4,5% paikkeille. Ilman lisäravinteita ja natuna. Ja mikä ihmeen luonnollinen kyky tuntea nälkää?

No sain helposti mielestäni koska ei tarvinut harrastaa cardioita ollenkaa. Meinaan että jauheet ei tuo samaa täyteläisyyden tunnetta kuin oikea ruoka. Ehkä ilmaisin asian hieman väärin :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom