muita laihduttajia?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
oli pakko laittaa oma thredi, kun olen aivan innostunut ihmeissäni yllättynyt yms yms yms: muutamassa aiemmassa postissani on ehkä tullut ilmi, että olen aloitteleva punttailija, joka laihduttaa samalla, siis pudotettavaa on´n. 20 kg.
kutrin systeemeistä innostuneena tein itselleni mittataulukon, johon mies saa mitata mut kerran kuussa, kaikki mahdolliset mitat suurin piirtein.

varsinaisen liikunnallisen treenaamisen aloitin lokakuussa, n. 3 kertaa viikossa lähinnä punttitreenin muodossa, vähän myös aerobista. nyt vuoden vaihteen jälkeen jaoin punttiohjelmani kahtia täältä ottamillani vinkeillä ja lisäsin aerobisen treenin osuutta merkittävästi (paljon uintia, vesijuoksua, jonkin verran sauvakävelyä ja nyt myös pikkuhiljaa hölkkäämisen opettelua, ensi viikolla aloitan pilateksen). tällä hetkellä liikun 5-6 kertaa viikossa ja ihme kyllä jaksan sen myös hyvin. eli kyllä se meikäläisenkin kunto kohoaa. :rock:

niin siis näistä mitoista; vyötärön mitta oli kaventunut 7 cm 4ssä viikossa!!! :eek: no, siinä vyötäröllä mulla pahimmat löllyt onkin et tervemenoa vaan, mutta tuntuu uskomattomalta. samaan aikaan painoa on tippunut vain puoli kiloa! en ole ennen itseäni mittaillut mutta nyt kyllä tosiaan uskon silmiäni ennemmin kuin vaakaa, joskin sekin lukema täytyy alemmas saada.

eli olen jopa omalla toivottavasti EX-sohvaperunaolemuksellani todistanut kuntoilun kaventavan merkityksen. tuntuu tosi hyvältä saada nopeasti tuloksia vaikkakin uskon sen, että tällainen tahti ei ole pitkään mahdollinen, mutta saa motivaation ylös.

vielä lopuksi kyssäri: mitkä on teidän mielestä 3-4 parasta vatsaliikettä? vatsa on ehdoton ongelmakohta 3 synnytyksen ja syöpöttelyvuosien jälkeen ja vaatii eniten työtä. onks noi staattiset pidot tehokkaita? tehdessä ainakin tuntuu, et olis.....olen myös lukenut et toi pilates tekisi keskikropalle kans erityisen hyvää.

maastavetoja olen alkanut opetella ihan vaan tangolla ja max pikkupainolla. eihän niiden tekeminen ole sinänsä vaarallista ylipainoisellekaan, kun huolehtii, et selkä on suorana ja vatsat mahd piukkana? olen tarkasti yrittänyt perehtyä niiden suoritustekniikkaan kylläkin....

kiitos kaikille vastauksista!

hehkun vieläkin niitä menetettyä seitsemää senttiä :hyper:

No mä olen käynyt puntilla ekan kerran yli kymmenen vuotta sitten ja välillä treenasin aika paljonkin. Viime muutamana vuotena treenaaminen vähän jäi, kun kyllästyi siihen. Nyt olen taas alakunut käymään salilla kaiken muun liikkumisen ohella.

Minun pitäisi pudotta sellainen 10 kiloa ja ehkä muutama kilo ylikin, jos haluaisin olla sellaisessa kireämmässä kunnossa. Suurin ongelma minulla on oikea ruokavalio. Minä kun tykkään mättää ruokaa suuhuni, eikä se enää ole tässä iässä niin fiksua. Jostain kumman syystä sitä alkaa lihomaan yli kolmekymppisenä ja ruokailutottumuksia pitäisi pystyä vähän vaihtamaan. Ennen sai syödä mitä tahansa. rakastan ruuanlaittoa ja varsinkin sellaisen epäterveellisen ja lihottavan...

Itse otatin itsestäni sellaiset "alastonkuvat" edestä, takaa ja sivusta mahdollisimman luonnonmukaisessa tilassa. Sitten jos ja kun laihdun, otatan itsestäni uudet kuvat ja vertailen näitä ennen ja jälkeen kuvia. Ja jos oikein tuntuu pahalta olla mättämättä sitä hyvää ruokaa suuhun, tulen koneelle tuijottelemaan noita ennen-kuvia.

Tsemppiä painonpudotukseen ja treenaukseen!

Oonpa tainnu suhun Variksenpelätti törmätäkin Kutri.net keskusteluissa... :)
Itselläni siis pudotettavaa 15 kg (nyt mitat 150/70), et pääsee normaalipainon rajalle. Tai no, paino on aina vaan paino ---> lopetan laihdutuksen sitten, kun oon päässyt "timmiin kuntoon" omasta mielestäni ja mitat on pienentyneet. Treenaan tässä samalla kovasti ja haba onkin jo kasvanu jonki verran ;) *hihii*
Puntilla käyn 3-4 krt/vk, spinni 2krt/vk+ oman hepan hoito 7krt/vk, et liikuntapuolella ei ongelmaa ole.

Kun oon laihtunut ylimääräsistä rasvoista (jes,jes :whip: ), niin tavote on kasvattaa kunnon lihakset ja bodata ihan tosissaan *koukussa*. Syön Fast:n Massaa ja Muscle+:aa elämäntaparempan ohella, kun toi punttis on tullu kehiin jäädäkseen.

Tsemiä sunki urakkaan! :lol2:

Anonymity sanoi:
Itse otatin itsestäni sellaiset "alastonkuvat" edestä, takaa ja sivusta mahdollisimman luonnonmukaisessa tilassa

joo, mulla sama juttu :lol2:
mies otti kuvat aloittaessa ja nyt aina kun mitataan...joka suunnalta. mulla koneella sellainen 'meikä kuntoon'-tiedosto, missä kaikki nää mittataulukot ja kuvat, niitä voi sit huonoina ja hyvinäkin hetkinä kattella.

mä myös koukussa punttiin. tosin n. kymmenen vuotta sitten kävin kans aika paljon ja olin aika hyvässä kunnossakin. se on tosi juttu et kolmenkympin jälkeen sitä rupsahtaa ja tapahtuu kaikkee muutakin, et joutuu tekee töitä jos aikoo kunnossa pysyä, eikä voi syödäkään mitä sattuu, sääli :(

mä kans tykkään ruoanlaitosta ja syömisestä...mut maku tottuu kaikkeen. nyt ku ei oo enää noita mössömössöjä juuri syöny, alkaa oikeasti kunnon ruoka maistua hyvältä, esim. ihan peruspuuro. tai kasvissosekeitot, ne on ihania. nam.

olen kans ottanut ruokavalioon lisäproteiinin, musta tuntui, etten pysty syömään sitä tarpeeksi luonnostaan...toinen juttu, mikä tuntuu hankalalta saada kasaan (kutrin ansiosta huomannu..) on kuitu. joskus pidän päiviä, et lasken kuidun mitä syön ja se 30 g päivässä on todella vaikeeta saada kasaan, ainakin mun mielestä. ja varsinkin kun pitäs painookin pudottaa, ei vois leipiä tai puurookaan mättää ihan mielettömästi. huoh. no kai se siitä.

tsemppiä vaan kaikille meille! :kippis1:

Musta on niin outoa, kun kaikki täällä osaa puhua niin asiantuntevasti kaikista lisäravinteista ym. Ymmärrän ainoastaan sen verran, että ennen treeniä on kait hyvä syödä hiilaripitoista ruokaa ja palautumiseen on protsku hyvää. Sitten ymmärrän, että kreatiini lisää massaa ja kun sitä on enemmän, jaksaa nostaa isompia painoja ja kehittyy paremmin. Ja jotkut käyttävät noita lisäravinteita kait ateriankorvikkeina. Tässä se sitten taitaa kaikki tieto olla ja tämäkin tieto saattaa olla ihan puuta heinää.

Minä ymmrään vain sen, mikä on suhteellisen terveellistä ruokaa ja mikä ei. Ihan pihalla olen kovista ja pehmeistä rasvoista. Käsittääkseni pehmeät rasvat ovat terveellisempiä (paitsi kookosrasvam, joka on kait kovaa) ja ovat kasvisperäisiä. Kovat rasvat tulevat kait eläimistä ja eivät ole niin terveellisiä. Täällä puhutut terveelliseen ruokaan liittyvät termit ovat minulle ihan hepreaa. Olisi kivaa, jos niistä ymmärtäisi jotain.

Missä päin muuten variksenpelätti vaikutat?

Anonymity sanoi:
Missä päin muuten variksenpelätti vaikutat?

nurmijärvellähän minä. missä sinä?

en mä ainakaan mistään lisäravinteista mitään ymmärrä... :eek: muuta kuin sen mitä täällä lukiessa pikkuhiljaa olen alkanut oivaltamaan. proteiinin tarvetta olen laskenut kutrin sivustoilta (kutri.net) hakemallani taulukolla ja todennut, etten yleensä syö niin paljon proteiineja kuin pitäis, jos lihasta haluaa. kuitu on toinen, minkä puutteen huomasin noiden taulukoiden avulla.

pidin muutaman päivän ajan tarkkaa ruokapäiväkirjaa KAIKESTA mitä suuhuni laitoin ja sen perusteella olen arvioinut, mihin pitää kiinnittää huomiota. vieläkin silloin tällöin saatan pitää tarkkailupäivän ja kirjata kaiken ylös. kutrin laatima ohjelma laskee syömistäni jutuista automaattisesti ruoassa olleet kalorit, hiilarit, protskut kuidut jne.

muuten lisäravinteista, hienouksista ja 'hifistä' en vielä ymmärrä mitään muuta kuin sen, että tähän hommaan hurahtaa. mulla kun vielä on lihakset, jotka tykkää punttitreenistä, reagoi siihen helposti , niin mikä on harjoitellessa.

perusruoka on kaiken a ja o. meillä ei syödä eineksiä, vihanneksia ja hedelmiä on aina saatavilla ja kotona noudatetaan melko tarkkaan etukäteen laadittua ruokalistaa, tämä on paitsi terveellistä, myös taloudellista.

Helsingissä vaikutan. Täytynee käydä tutustumassa tuonne Kutrin sivuille, josko sieltä oppisi jotain. Toivottavasti ne ovat kirjoitettu helppolukuisesti. Minäkin pidän ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa, mutta en jaksa merkitä siihen ylös muuta kuin syödyt kalorit. Tuntuu jotenkin niin "hankalalta ja oudolta" merkata siihen noita kaikkia osa-alueita, mutta ehkä tuon Kutrin laskuriin voisi tutustua...

Anonymity sanoi:
Ihan pihalla olen kovista ja pehmeistä rasvoista. Käsittääkseni pehmeät rasvat ovat terveellisempiä (paitsi kookosrasvam, joka on kait kovaa) ja ovat kasvisperäisiä. Kovat rasvat tulevat kait eläimistä ja eivät ole niin terveellisiä. Täällä puhutut terveelliseen ruokaan liittyvät termit ovat minulle ihan hepreaa. Olisi kivaa, jos niistä ymmärtäisi jotain.

Tuohon ylläolevaan vaan vähän tarkennuksena, että kalojen rasvat on terveellisiä ja kalaa kannattaa syödä, jos se vaan maistuu...

Täällä myös yksi laihduttaja! Painoa pitäisi pudotella ~10 kg, tai oikeastaan en tuosta painosta paljoa perusta, haluan vaan polttaa rasvaa pois ja hankkia lihasta, eli siis kiinteytyä (ja näin ollen pienentyä mitoiltani).

Salilla käyn kolme kertaa viikossa ja tuohon olisi tarkoitus ottaa mukaan 1 kerta spinningiä/jumppaa + yksi pitkä aerobinen. Ruokavalio on se ongelmakohta minulla, proteiinia saan riittävästi mutta annoskoot usein tuppaavat kasvamaan liian suuriksi, siitä tavasta pitäisi päästä eroon.

Vatsaliikkeistä rutistukset tuntuvat ainakin minulla :)

Tsemppiä muille hoikistujille!

Hey - tietoa voi kartuttaa ihan livenä heti ensi viikonloppuna!

Meillähän on mimmitmiitti. Ohjelmaan voi tulla osallistumaan ihan vaan niiltä osin, mitkä itseä kiinnostaa. Huippuvetäjät, ilmanen ohjelma (uimahallin sisäänpääsy maksanee pari egee) ja samanhenkistä seuraa. Oma thread löytyy Punttimimmien listan ylimmäisenä.

Ohjelmassa mm.
11.00 Tietoa diettaamista tukevista lisäravinteista
13.00 Tutustuminen Pakkotoiston kauppaan. Mimmeille 5% alet ja Erno Poluksen kalenterit ilmaiseksi.
13.30 Yhtämatkaa Poseerauskouluun metrolla
14.00 Poseerauskoulu (Itäkeskuksen uimahallilla)
n. 17.00 Yhtämatkaa Manalaan metrolla
18.00 Illanviettoa Manalassa + lisää keskustelua treenauksesta ja ravinnosta

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
variksenpelätti sanoi:
mä myös koukussa punttiin. tosin n. kymmenen vuotta sitten kävin kans aika paljon ja olin aika hyvässä kunnossakin. se on tosi juttu et kolmenkympin jälkeen sitä rupsahtaa ja tapahtuu kaikkee muutakin, et joutuu tekee töitä jos aikoo kunnossa pysyä, eikä voi syödäkään mitä sattuu, sääli

Anteeksi :offtopic:, mutta hieman olen eri mieltä tuosta rupsahtamisesta jne. Itsekin olen jo kolmekymppiä ylittänyt, ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, enkä näe mitään syytä sille, miksi "rupsahtaisin" nyt, kun olen viimeinkin oppinut syömään oikein ja pitämään muutenkin huolta itsestäni! :)

Töitä on tottakai tehtävä ja kovasti, sehän nyt on selviö. Ja mitä tulee syömiseen, niin minulle ainakin tulee huono olo, jos syön "mitä sattuu", ja itse asiassa terveellinen ruoka maistuu nykyään meikäläisen suussa monelta osin paremmalta, kuin entiset herkut (karkki, roskaruoka jne.)

Threadin varsinaiseen aiheeseen sen verran, että myöhemmin keväällä olisi tarkoitus dieettailla yhdessä tuon vahvemman puoliskon kanssa, ketoa ajattelimme kokeilla. Kunhan nyt ensin saadaan muuttohässäkät ja muut hoidettua pois alta....

Gillyanne sanoi:
Anteeksi :offtopic:, mutta hieman olen eri mieltä tuosta rupsahtamisesta jne. Itsekin olen jo kolmekymppiä ylittänyt, ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, enkä näe mitään syytä sille, miksi "rupsahtaisin" nyt, kun olen viimeinkin oppinut syömään oikein ja pitämään muutenkin huolta itsestäni

No just niin! Hyvä Gillyanne! En kyllä osta tuollaista rupsahdusteoriaa sellaisenaan, itsekin uskon olevani paremmassa kunnossa kuin 20-vuotiaana tupakoivana sohvaperunana joka treenaili korkeintaan tuopin nostoa... :nolo:
VAIKKA tuon 'rupsahduspyykin' olenkin ylittänyt :D

Sittemmin on jäänyt tupakointi ja liiallinen tuopin nostelu ja ovat vaihtuneet parempiin harrastuksiin. Ja kyllä sen huomaakin, vaikka taidankin kuulua tähän dieettiketjuun kun ¨semmoiset 5 kg olis tarkoitus kevään mittaan karistaa! Tuli tässä mieleen kuva jonka joku oli postannut motivoiviin kuviin, 32-vuotias täti joka oli sitten muutaman vuoden jälkeen hurjassa kisakunnossa... :evil:

Tarkoitin sitä, että vaikka kävisin treenaamassa, mutta en muuttaisi ruokalutottumuksia, eli söisin edelleen sitä kaikkea p***aa, mitä nuorempanakin ja yhtä paljon, niin kyllä se alkaisi näkyä. Eikös ne aineenvaihdunta ja ihon veltostuminen yms. seikat ala pikkuhiljaa näkyä yli kolmekymppisenä?

Tietysti jos syön terveellisesti ja treenaan siinä ohessa, pysyy kroppani hyvässä kuosissa vanhempanakin. Kike Elomaahan on esim. hyvä esimerkki tästä. Saatan olla väärässä, mutta ei se kroppa pysy kuosissa pelkällä treenaamisella, vaan se ruokavalio on aika tärkeä juttu.

Armoitetun Kristan sivuilta http://www.stumptuous.com/readers.html löytyy tosielämän esimerkkejä näistä kolmen-, neljän- ja viidenkympinkin rajapyykin ylittäneistä naisista, jotka ovat tehneet ihmeitä kunnolleen. Se on semmosta höpöhöpönpaskaa, että painovoimalle ei muka mitään mahda jonkun tietyn iän jälkeen. Katsokaa vaikka readers page 3, siellä viimeisenä Pakkiksen virallinen Muskelitäti :worship:

Gillyanne sanoi:
Anteeksi :offtopic:, mutta hieman olen eri mieltä tuosta rupsahtamisesta jne. Itsekin olen jo kolmekymppiä ylittänyt, ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan, enkä näe mitään syytä sille, miksi "rupsahtaisin" nyt, kun olen viimeinkin oppinut syömään oikein ja pitämään muutenkin huolta itsestäni! :)

jees gillyanne, just tota tarkoitin. eli minäkin aion kohta nelikymppisenä olla paremmassa kunnossa kuin koskaan! mut se juttu siis, että kyllä tässä iässä rupsahtaa, jos ei tee töitä. nuoren naisen elimistö, iho yms. antaa anteeksi paljon helpommin huonon kohtelun kuin vanhemman. eli ne elämäntapavirheet näkyy tässä iässä totaalisesti. ja just niitä haluan korjata.

tosi on, että ainakin mun mielestä moni nelikymppinen tai niillä main oleva nainen on parhaimmillaan, mut se vaatii aina töitä. toisaalta tässä iässä motivaatio on suht helppo nostaa ylös, kun itsestäni seuraava sukupolvi alkaa jo konkreettisesti kuolla elämäntapavirheisiinsä, toiset ilman niitä virheitäkin. itsestä huolehtimisen merkitys kasvaa.

PMLats sanoi:
Armoitetun Kristan sivuilta http://www.stumptuous.com/readers.html löytyy tosielämän esimerkkejä näistä kolmen-, neljän- ja viidenkympinkin rajapyykin ylittäneistä naisista, jotka ovat tehneet ihmeitä kunnolleen. Se on semmosta höpöhöpönpaskaa, että painovoimalle ei muka mitään mahda jonkun tietyn iän jälkeen. Katsokaa vaikka readers page 3, siellä viimeisenä Pakkiksen virallinen Muskelitäti :worship:

On kyllä tosi ihailtavia esimerkkejä noissa kuvissa&tarinoissa ja todistavat kyllä sen, että vanhempanakin voi olla todella hyvässä kunnossa ja nimenomaan niin, että "rapakunnosta" voi nousta....Monista jälkeen-kuvista ei kyllä entisekseen tunnista. Mutta kyllä mun mielestä on ihan tosi asia tuo maan vetovoiman vaikutus ja rupsahtaminen iän karttuessa JOS MITÄÄN EI TEE ASIALLE. Eli oon ite 38 vee ja kyllä sen huomaa; ylipainoa ei ole, mutta liha veltostuu, selluliittiä kertyy jne. MUTTA näinhän ei tarvitsisi olla, siksipä olenkin aloittanut salitreenit!!

On muitakin laihduttajia :thumbs:

Minä itse lenkkeilen, tällä hetkellä noin 1h päivässä lenkkiä tai aerobiccia tms, jatkossa muuttuu 2x30min ja 1x60min lenkeiksi JOKA päivä (koira). Sen lisäksi ma-ke-pe salilla eli kolmesti viikossa.

Ruokavalio mulla ehdottomasti vaikein, olen todellinen herkuttelija ja syömiseni ja mielihyvä liittyvät voimakkaasti yhteen. En juurikaan pidä terveellisistä ruoista vaan himoan rasvaa/suolaa, ja saan mitä suurempaa tyydytystä syömisestä. Myös laiskuus ajaa helposti 'rasvaisen' vaihtoehdon pariin... Jos joku vääntäisi mulle terveyssafkat joka päivä söisin kyllä hyvällä ruokahalulla mutta itse en jaksaisi vaivautua. :rolleyes:

Nyt olen opetellut joitakin kuukausia uusille ruokatottumuksille, tuntuu hitaalta ja hyvin vaikealta ja koen aika ajoin suoranaista raivoa/vittuuntuneisuutta/ahdistusta/stressiä siitä etten voi syödä juuri sitä mitä haluan. Terveellisesti syömisessä kun on se huono puoli että mun herkuttelut katoaa melkein täysin sillä harva todella rasvainen/suolainen (pizzat, sipsit, pasteijat jne) mahtuvat tähän ruokavalioon. Korvikkeeksi tarjotaan makeutusaineella maustettua rahkaa, hedelmiä, marjoja yms makeaa joka taas ei kiinnosta pätkän vertaa. Voisin olla vaikka koko elämäni syömättä karkkia, pullaa, pipareita jne, niistä en saa mitään nautintoa, mutta aaaah, snacksit yms :hyper:

Noh, kyllä tää tästä. Olen fyysisesti voimakas nainen ja haluaisin että se näkyy myös ulospäin. Jonkinasteinen lihaksikkuus kiinnostaa ja fläsää pitää saada pois. Entisenä liikunnanvihaajana tämä tuntuu olevan vaan isompi homma koska kaikenlisäksi olen kuulunut kategoriaan 'hienot naiset eivät hikoile', ja 'mulla on varaa omata liikakiloja koska olen rikas' :D

Suurin syy liikuntainnostukseeni ei ole ollut mikään ulkonäöllinen seikka (olen aikaslailla tyytyväinen omaan ulkonäköön, toki hieman vähemmän saisi tuota fättiä olla), vaan pelko sairauksista yms. Olen jo 25-vuotias 'aikuinen' ja sukuni riskit diabetekseen sekä sydän-, ja verisuonitauteihin ovat pelottavan suuret. Terveys siis on ensisijainen kimmoke ja liikunnasta/aktiivisuudesta johtuva hyvä ja energinen olo. Ulkonäölliset seikat tulevat vasta perässäpäin, toki niilläkin on merkitys.

Tästä ei ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin! :rock:

Minä lukeudun kanssa laihduttajiin.

Olen koko ikäni liikkunut paljon, joten läski ei ole kertynyt liikunnan puutteesta vaan ainoastaan huonojen ruokailutottumusten seurauksena. Rakastan kaikkia herkkuja. Lisäksi kun määrät ovat luokkaa 10 hillomunkkia kerralla, niin kyllähän sen on vähän pakkokin kropassa näkyä, vaikka kuinka liikkuisi.

Uusi ajanlaskuni alkoi tästä maanantaista, jolloin aloin pitämään treenipäiväkirjaa. Kirjaan siihen ruokailuni ja liikkumiseni. Pudotettavaa ei onneksi ole ihan kauheasti, joten painoa en pahemmin seuraile. Suurimpana mittarina pidän peiliä ja vaatteita. Miinuskaloreilla kuitenkin mennään näin aluksi. Sitten kun saan itseni normaalikondikseen yritetään kasvattaa lihasta.

Nautin treenaamisesta ja liikkumisesta, joten se puoli ei ole minulle ongelma. Ongelma on, että saan itseni syömään tarpeeksi usein ja tarpeeksi hyvin. Hyvästi munkit ja dallaspullat :itku: (mun pitää jättää niiden syöminen kokonaan, sillä yhdestä munkista/pullasta tulen vain vihaiseksi). Jotain proteiinivalmistetta pitäisi varmaan hankkia, sillä en syö lihaa, joten proteiininlähteinäni ovat lähinnä rahka (siihenkin on pakko laittaa sokeria, on muuten niin pahaa), raejuusto ja tonnikala. Tuoreista kasviksista ja hedelmistä en pahemmin tykkää, mutta pitäisi varmaan opetella syömään niitäkin.

Jonkinlaiset "ennen"-kuvat on nyt otettu. Toivottavasti parin kuukauden kuluttua on jo jotain edistystä tapahtunut, niin voin sitten postata niitä muita motivoidakseni :) .

Upeaa treenivuotta kaikille laiduttajille! :whip:

MissEvilEve sanoi:
En juurikaan pidä terveellisistä ruoista vaan himoan rasvaa/suolaa, ja saan mitä suurempaa tyydytystä syömisestä.

Voisin olla vaikka koko elämäni syömättä karkkia, pullaa, pipareita jne, niistä en saa mitään nautintoa, mutta aaaah, snacksit yms

...toi oli kuin mun suusta toi sun vuodatus. mullakin nimenomaan suolaiset, rasvaiset jutut on uponneet, on karkitkin, mutta niitä ilman oleminen ei tuota suurempaa ongelmaa (mm. kromi on vaikuttanut tähän). mut mun täytyy sanoa, et nyt olen huomannut makutottumusteni muuttuneen. muutokseen menny aikaa 3-4 kk.

olen pariin otteeseen käynyt pizzalla, koska ensinnäkään en usko minkään asian fanaattiseen totaalikieltämiseen, vaan joskus täytyy saada, mitä haluaa. mut mut.....mulla on ollu melkoisen suuri pettymys, kun entiset lempipizzat ei ookaan maistunu hyviltä!!!! kyllä ne syötyä saa, mut ei tuu sellaista aaahhhh-oloa kuin ennen. sit taas eilen ku olin töissä, tuli ihan mieletön nälkä ja tein ruisleivän, jonka päällä oli kinkkuleikettä ja juustoa ja a vot- se oli hyvää. ihan oikeasti.

eli kyllä ne makutottumuksetkin muuttuu mut hitaasti. mä olen siitä nyt sit elävä todiste, ku 37 vuotta on takana enempi tai vähempi välinpitämätöntä suhtautumista syömiseen.

terveys on tärkeä seikka, juuri se mutkin ajoi muutokseen. verenpaine oli vuos sitten niin korkealla et jouduin lievälle lääkitykselle, josta päätin hankkiutua eroon. nyt paineet on ollu syksystä lähtien hyvät ja lääkityksen pääsen lopettamaan heti, ku vaan käyn lääkärillä ensin. lääkärillä käymättömyyteen on huono syy: yrittäjän kiireet.....

laihdutusrintamaltani: paino jumitti pitkään samoissa lukemissa vaikka liikuin ja söin kunnolla. nyt on reilun viikon aikana kadonnut pari kiloa ihan yhtäkkiä. ehkä se on mystiikkaa, ehkä se vaikuttaa, et siirsin painopistettä hieman enemmän aerobiseen suuntaan muutama viikko sitten . tiedä häntä, mut kivaa on :hyper:

variksenpelätti sanoi:
eli kyllä ne makutottumuksetkin muuttuu mut hitaasti. mä olen siitä nyt sit elävä todiste, ku 37 vuotta on takana enempi tai vähempi välinpitämätöntä suhtautumista syömiseen.

Mä luotan tohon ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Edelleen täysi mahdottomuus mennä kauppaan ilman valmista listaa, ja pitää varoa etten ole nälkäinen. Yritän käydä myös vain pari krt viikossa niin ei tule ostettua turhaa ja kulut pysyisivät minimissä. Mun mielihyvät elämässä on olleet hyvin keskittyneitä rahan tienaamiseen, tavaroiden ostamiseen ja syömiseen, se nautinto minkä saan noista asioista on sanoin kuvaamaton. Siis lähes orgastinen jos mässään tai ostelen jotain. Vaikea muuttaa tottumuksia mut eiköhän se tästä... Ainakin kokoajan on menty parempaan suuntaan. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom