Muita hifilaitteilla musiikkia kuuntelevia?

Niin, itse tykkään kuunnella musaa, ja settinähän on joku pioneer cd-soitin, josta lähtee signaali breeze audion 2.1 vahvistimelle, d-luokkainen on siis tämä pikku pääte.

Kaiuttimet onkin sitten hifimaailman hm32-rakennussarja modifioituna eli eri jakosuodattimella ja nauhadiskantilla varustettuna.

Breeze audion sadan watin kanava soittaakin sitten kuutisenkymmenen litran kotelossa olevaa kolmella refl.putkella varustettua the box speaker 12-280/8w elementtiä. Tällä hetkellä on muistaakseni kaikki putket kiinni, johtuen aika huonosta aikustiikasta, nyt ei vaivaa kumina, muutoin noilla kolmella ref.putkella on kätevä säädellä viritystaajuutta.

Tykkään kuunnella cd-levyjä, vaikkakin tulee kyllä aika monesti käytettyä äänilähteenä toista läppäriä ja kuunneltua flacceja ja joskus kun innostaa niin ihan vaikka youtubestakin biisejä.

Kertokaahan settejänne ja harrastusmetodeitanne.
Itsellä oli tarkoitus saada mahd. hyvää ääntä mahd. halvalla ja olen omasta mielestäni onnistunutkin.

Ja muutakin hifistelyä ja keskustelua kaivataan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaiuttimet OR 280… pioneerin vahvistin 7*150… noilla mennään @Mike mulle noi kaiuttimet myi käytettynä kymmenen vuotta sitten, puhdasta ääntä tulee vieläkin. Kolmas maalipinta menossa:)

Noi on riittänyt, ehkä jossain vaiheessa enemmän hifiin kiinni.

Kaiuttimet OR 280… pioneerin vahvistin 7*150… noilla mennään @Mike mulle noi kaiuttimet myi käytettynä kymmenen vuotta sitten, puhdasta ääntä tulee vieläkin. Kolmas maalipinta menossa:)

Noi on riittänyt, ehkä jossain vaiheessa enemmän hifiin kiinni.
Nehän on sitten pitkän taivaleen käyneet. Mulla olis vielä Amphion Helium 3 kajareita myynnissä 3kpl jos joku tarttee. Ja Maranzin järee vahvistin.

OR 300, ostin ne uutena kai -90. Joku mavetteluun kelpaava Yamahan vahvari.

Leffakäytössä.

Nehän on sitten pitkän taivaleen käyneet. Mulla olis vielä Amphion Helium 3 kajareita myynnissä 3kpl jos joku tarttee. Ja Maranzin järee vahvistin.
Ootko pitäny surroundin etukajareina, ilmeisestikin.

Hyvät kaiuttimethan nuo on, omaan makuuni vaatii vaan alempia taajuuksia enemmän ku nuo pystyy antaan.
Kun kelailin, että heittäsin tuon subin verkonpainoksi ja rakentaisin bassojalustat noille hm32:lle, hifimaailmalla on yks valmis sarja, 320€ maksais molempiin kaiuttimiin.
kuva:
lisbasso_orig.png

En vaan itse oo ikinä tykänny noista sivubassollisista kaiuttimista, joten itse luultavasti rakentaisin, tangbandin w8q-elementillä etulevyyn basson. Kuva:
tangband-w8q-1071_orig.jpg

Sinällään nuo hifimaailman hm32:set on aivan mainiot kaiuttimet, vaikka itte modifioinkin niitä vähän=paljon ja vaihdoin disun nauhadiskanttiin ja suunnittelin uuden jakosuotimen.
Tuommoisilla bassojalustoilla ne olisi jo mainiot kolmitiekaiuttimet, vaikkakin midbassolle pitäisi tehdä jyrkkä ylipäästö, joka on hankala tehdä matalalle, ja toisaalta noille tankuille pitäisi suunnitella kohtuu korkealta jakava alipäästö, joka on jo helpompi tehdä, mutta otapa siinä sitten vaihevirheet ja heijastumat huomioon. Vaatii mittauksia, kuten vaativat myös nuo hm32modit, kolmannet jakarit oli tarpeeksi hyvät.

Ootko pitäny surroundin etukajareina, ilmeisestikin.

Hyvät kaiuttimethan nuo on, omaan makuuni vaatii vaan alempia taajuuksia enemmän ku nuo pystyy antaan.
Kun kelailin, että heittäsin tuon subin verkonpainoksi ja rakentaisin bassojalustat noille hm32:lle, hifimaailmalla on yks valmis sarja, 320€ maksais molempiin kaiuttimiin.
kuva:
lisbasso_orig.png

En vaan itse oo ikinä tykänny noista sivubassollisista kaiuttimista, joten itse luultavasti rakentaisin, tangbandin w8q-elementillä etulevyyn basson. Kuva:
tangband-w8q-1071_orig.jpg

Sinällään nuo hifimaailman hm32:set on aivan mainiot kaiuttimet, vaikka itte modifioinkin niitä vähän=paljon ja vaihdoin disun nauhadiskanttiin ja suunnittelin uuden jakosuotimen.
Tuommoisilla bassojalustoilla ne olisi jo mainiot kolmitiekaiuttimet, vaikkakin midbassolle pitäisi tehdä jyrkkä ylipäästö, joka on hankala tehdä matalalle, ja toisaalta noille tankuille pitäisi suunnitella kohtuu korkealta jakava alipäästö, joka on jo helpompi tehdä, mutta otapa siinä sitten vaihevirheet ja heijastumat huomioon. Vaatii mittauksia, kuten vaativat myös nuo hm32modit, kolmannet jakarit oli tarpeeksi hyvät.
5 niitä oli ja Amphion Impact 400 subbari niille. Myynyt 2 pois, vielä on subbari ja 3 Heliumia.

5 niitä oli ja Amphion Impact 400 subbari niille. Myynyt 2 pois, vielä on subbari ja 3 Heliumia.
Ootko ajatellut laittaa vielä surroundit vai? Ite suosittelen stereokuuntelua, jos on hyvä setti ni onhan se stereokuva vaan niin hieno. Mulla oli pari vuotta sitten fostexin torvikaiuttimet ja 18soundin 18" 18lw1400+hypex ds 4.0 subi. Silloin oli Sonyn keskihintaluokan integroitu vahvarina ja tykkäsin kuunnella FLAC:eja. Stereokuva oli täydellinen, siinä oli leveyttä ja syvyyttä. Selkeästi soittimet oli oikeilla paikallaan ja laulaja tuli aika lähelle, ei kuitenkaan liian lähelle. Kokeile hankkia hyvä 2-tie setti, kunhan on kerran kokenut stereokuvan syvänä, leveänä ja tarkkana, stabiilina, niin ei oo paluuta. Ei muutaku heliumit jalustalle ja kunnon suuntaus, sitten subi sijoitettuna etusektoriin. Itellä on monet subit toiminu parhaiten kaiutinten välissä. Jos kumisee tai jotain muita ongelmia alapään kanssa on, ni ei muutaku antimodea kehiin ja lanaat taajuusvasteen alapäästään suoraksi. Tuohon joku hyvä integroitu vahvistin ja tietokoneelta flacceja kuuntelemaan. Tuolla pääsisi hyvin alkuun, en tiedä kuinka hyvin heliumit saa stereokuvaan syvyyttä mutta muutenhan noiden horisontaalista stereokuvaa on kehuttu. Mittamikki vaan käyttöön ja hakemaan optimaaliset sijoitukset. Tulee hyvä.

Ootko ajatellut laittaa vielä surroundit vai? Ite suosittelen stereokuuntelua, jos on hyvä setti ni onhan se stereokuva vaan niin hieno. Mulla oli pari vuotta sitten fostexin torvikaiuttimet ja 18soundin 18" 18lw1400+hypex ds 4.0 subi. Silloin oli Sonyn keskihintaluokan integroitu vahvarina ja tykkäsin kuunnella FLAC:eja. Stereokuva oli täydellinen, siinä oli leveyttä ja syvyyttä. Selkeästi soittimet oli oikeilla paikallaan ja laulaja tuli aika lähelle, ei kuitenkaan liian lähelle. Kokeile hankkia hyvä 2-tie setti, kunhan on kerran kokenut stereokuvan syvänä, leveänä ja tarkkana, stabiilina, niin ei oo paluuta. Ei muutaku heliumit jalustalle ja kunnon suuntaus, sitten subi sijoitettuna etusektoriin. Itellä on monet subit toiminu parhaiten kaiutinten välissä. Jos kumisee tai jotain muita ongelmia alapään kanssa on, ni ei muutaku antimodea kehiin ja lanaat taajuusvasteen alapäästään suoraksi. Tuohon joku hyvä integroitu vahvistin ja tietokoneelta flacceja kuuntelemaan. Tuolla pääsisi hyvin alkuun, en tiedä kuinka hyvin heliumit saa stereokuvaan syvyyttä mutta muutenhan noiden horisontaalista stereokuvaa on kehuttu. Mittamikki vaan käyttöön ja hakemaan optimaaliset sijoitukset. Tulee hyvä.
Surroundit elokuvia varten ja melkein sen menee sitten Geneleccien puolelle.

Surroundit elokuvia varten ja melkein sen menee sitten Geneleccien puolelle.
Eli meinasit tehä geneistä surroundit. G5:set vaan kehiin. Niin ne menee voimalla aika alas, tällöin saa subin jaon toteuttaa alhaalta jolloin se integroituu hyvin eikä kumise joku 7370 subi kans geneleciltä, menee alle 20hz. Aktiivijaoilla saa taajuusvasteen suurinpirtein suoraksi sinne 20hz asti jaa äänenlaatu on huippuluokkaa. Jos meinasit tehä stereosysteemin geneillä ni ei muuta ku 1032set, ei tarvii todellakaan subia jolloin stereokuva lähentelee täydellistä ja menee niin alas ku musalla tarviiki.

Eli meinasit tehä geneistä surroundit. G5:set vaan kehiin. Niin ne menee voimalla aika alas, tällöin saa subin jaon toteuttaa alhaalta jolloin se integroituu hyvin eikä kumise joku 7370 subi kans geneleciltä, menee alle 20hz. Aktiivijaoilla saa taajuusvasteen suurinpirtein suoraksi sinne 20hz asti jaa äänenlaatu on huippuluokkaa. Jos meinasit tehä stereosysteemin geneillä ni ei muuta ku 1032set, ei tarvii todellakaan subia jolloin stereokuva lähentelee täydellistä ja menee niin alas ku musalla tarviiki.
Ajattelin niiden DSP systeemiä. Eniten mua syö näissä se piuhojen vetäminen. Melkein vois takana olla langattomat kun sinne ei tartte maailman parasta ääntä.

Sittenhän sulle sopis ku nenä päähän Genelecin 8260 kaiuttimet.
Siinä tulee glm huonekorjauspaketit ja autocal softat mukana.
Nuo on vaan tuhottoman kalliit. Mutta ne pitää kyllä hyvin hintansa.

Jos vähän pienemmällä budjetilla niin sitten 8250a, siinä on dsp, autocal korjaukset sun muut.

Voi hemmetti kun olis itelläkin varaa ostaa noin hyvät kaiuttimet. Kun mulla on se kaiuttimien tekeminen semmosta mukavaa näperrystä.

Mulla on nytkin kaapit täynnä elementtejä, voisinkin harkita kokonaan uusien kaiuttimien tekemistä sen sijaan että tekisin bassojalustat nykyisille hm-32selle.

Oikeastaan mulla on ollut kaikennäköisiä kaiuttimia, mm. fullrange torvikaiuttimet, joissa oli taivaallinen stereokuva. Siitä hyviä kokemuksia saaneena
voisin suunnitella tangbandin 3" fullrange-elementtiin ja tällaiseen ovaalin muotoiseen bassoelementtiin, jakotaajuuden voisi sijoittaa 200hz kohdille.
Bassoelementissä on neodyymi magneetti ja se näyttää tältä:
tangband-w69-1213s_orig.jpg

Ja itse fullrange-elementti on tämän näköinen:
w3_orig.png

Tällälailla saisi kahdella elementillä hyvin laajan kuuntelualueen, tärkein äänialue tulisi yhden elementin toistamana, josta on selvää äänenlaadullista hyötyä.
Bassoelementti vaan täydentää jostain 200hz alaspäin. Fullrange toimisi alueella 200hz-20khz ja toimisi niin sanottuna pistelähteenä.

cross-caps-feature2-orig-4d4a8e52_orig.jpg

Ja koska ensimmäisen asteen suotimeen tulee bassolle kela ja diskantille (fullrange) kondensaattori jakosuotimen hinnaksi tulisi noin 50€ kpl, tällaiselta näyttää kela:
ferriittirullakela-a97164bc_orig.jpg

Koska tuon fullrange-elementin taajuusvaste on hyvin tasainen, siitä saadaan hyvin tasapainoinen ääni ja ennen kaikkea ei tarvita mitään notch-filttereitä. Perus 1.asteen suodin kääntää napaisuutta 90 astetta, mutta koska kumpaankin elementtiin tulee sama vaiheenkääntö ei sitä tarvitse huomioida.

Itse jakosuodin on hyvin yksinkertainen ja näyttää tältä.
circuit1.gif

Kaiuttimen voisi tehdä refleksikoteloituna ja lattiakaiuttimena, fullrange-elementille lohkaistaisiin kotelosta noin 5litran osuus suljettuna ja bassoelementille tulisi noin 50litran refleksikotelo. Kummankin elementin päätoiminta-alueella herkkyys on aikalailla sama jotain 88-90db/w, joten mitään suotimia tarvita niiltäkään osin. kotelon sisämitat olisi 18cm, 110cm ja 28cm. Kotelo tehtäisiin 18mm vanerilevystä levystä jolloin koko kotelon mitoiksi tulisi n L22cm ,K114cm ja S32cm.

Yhden kaiuttimien osien hinnaksi voidaan laskea seuraavat tarvikkeet:
Bassoelementti, 70€
Laajakaistaelementti, 30€
Kondensaattori, 100uf, 30€
HQ-ferriittikansikela, 6,80 mh, 45€
Hifitalo t80 terminaali, kullattu, 5€
kaiutinkaapeli 1 metri, 2€
tyrotex vaimennusmateriaali, 15€
Aspa vaimennusvanu, 8.50€
Koivuvaneri BB/WG 1220x2440 x18mm 51,50€/kpl

Tällöin yhden kaiuttimen hinnaksi tulisi noin 250€

Kaiuttimen specsit olisivat seuraavanlaiset, arvio.
Herkkyys 88db/w
Impedanssi, n. 4ohm
suositeltava vahvistinteho 50-150w
taajuusvaste 25hz-20khz -6db, 20hz-20khz -9db

Kaiutinpari tulisi siis maksamaan noin 500€.

Saman hintaluokan tehdasvalmisteisia kaiuttimia olisi esim. amphion helium3.

Kaiuttimen specsejä.
Herkkyys 86db/w
Impedanssi 8ohm.
Suositeltava vahvistinteho 20-100w
Taajuusvaste 47 - 30 000 Hz

Tästä huomataan,, että itse tehty kaiutin on specseiltään ylivertainen, se on paljon herkempi, kestää enemmän tehoa, toistaa paljon alempaa.
Äänenlaadusta ei voi sanoa mitään, mutta luultavasti itse tehdyllä olisi erinomainen äänenlaatu johtuen laadukkaista osista, suunnitteluvaiheessa jakosuodinkomponenttien arvot voivat vähän heitellä.
Valmiissa kotelossa täytyy kuitenkin mitata kaiutinelementit erikseen ja yhdessä erilaisilla jakosuodinconfiguraatioilla ja kun löytyy paras sellaiset tehdään.
Itse tehdyn kaiuttimen ylivertaisuus selittyy paljon paremmalla bassoelementillä joka leikataan vasta kahdessasadassa hertsissä, jolloin siitä otetaan kaikki irti, vastaavasti fullrange -elementti
toistaa koko lopun taajuusvastealueen.

Lisäksi kaiutin on lattiakaiutin, joten sen kotelo on suurempi, mahdollistaen toiston alempaa ja herkemmän toiston.

Tämmöiset minä rakentaisin itselleni ja vastaavasti rakentaisin d-luokan pääteparin itse hypexin ucd180hg -moduuleista.
Ei tarvitsisi tällöin ostaa kuin esivahvistin, senkin voi tehdä itse jos taidot riittää. Itselläni se on just ja just

Vahvistimet maksaa suurinpirtein 200€/kanava, jolloin päätteet maksaisi 400€. Vielä kun rakentaisi passiivisen esivahvistimen, sellaisen tekee 200€:lla.

Tällöin koko stereosetin hinnaksi tulisi 1100€.

Jos ostaisi 600€ amphion helium 3:set ja 500€ integroidun vahvistimen voisin lyödä vasemman pallini vetoa että itse tehdyt soisivat paremmin.
Ne soivat alempaa, ne soivat kovempaa, päätteet on aivan huippuluokkaa, signaalitie olisi hyvin suora, joka yleensä korreloi hyvän stereokuvan kanssa.

Tässä vähän pohdintoja hifiharrastuksesta ja kaiutinrakennuksesta. :)

Hienoa nähdä, että joku jaksaa harrastaa eikä marssi kauppaan ja lyö taalaa tiskiin sen verran kun myyjä myy. Myyjä kun monesti vielä myy sitä josta saa hyvän katteen.

No mun elämässä on tasan Punttisali, netti ja aina välillä kaiutinten ja vahvistimien yms. rakentelu. Nyt harmittaa kun menin myymään sillon joskus ne fostexin laajakaistoihin perustuvat torvikaiuttimet, yhteen kajariin tuli muistaakseni 36kpl levyjä.
Tämmöset suurinpirtein oli kotelot sisältä:
dsc00280111.jpg

Siinä oli sitten itte modatut 8" kokoäänialuekaiuttimet, vaihdoin pölykupin tilalle vaihdeplugin ja päällystin rungon absorbtiomateriaalilla.

Mulla oli nuo stereona ja niiden keskellä oli 300litran kotelossa 18" subbari, malliltaan 18Sound18lw1400, jakotaajuus oli jossain 50hz kohdalla, joten subbari enemmänkin tuntui kuin kuului. Tai siis kyllä se kuuluikin, muttei kumissut/tuottanut subbassotaajuuksia vaan tavallaan ankkuroi musiikin tuottaman äänikentän keskelle kuunteluhuonetta.

Kun kerran pääsee kuulemaan oikean stereosoundin, ns kolmiulotteisen äänikentän niin sen jälkeen tahtoo käydä niin että ns. normaalit poppivehkeet vaan toistaa musiikkia kun parhaimmillaan huoneen täyttävä äänikenttä on jotain psykedeelistä!

Mä myyn Heliumit puoleen hintaan pois, eli kolme kappaletta on vielä myynnissä. Koneella mulla on G3:t subilla.

Sulla on aika hyvä setti lähikenttäkuunteluun!!!
Mulla on koneelle tehdyt pienet 3"kartiolla olevat kokoäänialueen kaiuttimet, kiinalainen kolmenkympin vahvistin ja ikivanha 8" subbari jossain simuloimattomassa umpikotelossa...

Ootko sä nyt sitten tykästyny genelecin soundiin? Mä kun en oo kuunnellu ku veljen g4sia ja kyllähän ne toistaa musiikin sellaisena kuin se on, ja oikein sijoitettuna myöskin stereokuva on varsin moniulotteinen ja stabiili.

Muoks: jonkun kannattas kyllä ostaa sulta pois nuo Heliumit, niiden lisäksi jotkut takakaiuttimet, jotka herkkyyden puolesta olisi samankaltaiset ja entry level 5.1 vahvari+ joku halpa 10" subi, niin siinä olis kuitenkin aika hyvä kotiteatteri ja halvalla, jos on tottunu vaan telkkarin soundiin niin nuo heliumit kuulostaa ku ne olis toiselta planeetalta!!!

Jopas_Jotakin, sai nimimerkki nyt vähän uuden merkityksen tän ketjun myötä, oot aika vitusti perillä näistä hommista(y)
Mä oon oikeasti perillä aika monestakin hommasta, niin kuin me kaikki ollaan. Mä oon vaan joskus vähän adhd ja kärsimätön, mutta nyt mulle on tuonu tää punttien nosto ihan uuden merkityksen.
Kun mä jotain aloitan, pyrin tekemään sen kunnolla siksi mulla menee treenit turboahdettunakin. Jos en ois 16vuotiaana tutustunu yhteen tyyppiin, niin en tiedä missä olisin. Mut en nyt jaksa alkaa ruikuttaa.

Kannattaa kuunnella joskus kunnolla sijoitettuja äänentoistolaitteita akustoidussa huoneessa, sana stereokuva saa uuden merkityksen. Silmät kun laittaa kiinni, niin aivan selvästi laulaja on siinä keskellä rumpujen edessä ja sit basso on toisella puolella ja kitara toisella, tai tietty se riippuu bändin kokoonpanosta. Mutta huoneenlevyinen ja pari metriä syvä äänikenttä on ehkä paras termi kuvata stereoäänikuvaa.

Harmi että monetkaan eivät ole koskaan kuullutkaan stereokuvaa sellaisena kun sen kuuluu olla, monilla on hyvät laitteet, mutta ne on asennettu mihin sattuu. Kaiuttimien sijainnilla on suuri merkitys.
Ja kun kaiuttimia rakennan, niin otan mittamikillä aina todellisen tehovasteen ja lasken miten saan yhteensovitettua kaiutinelementit, vois sanoa että hyvin harvoin eka laskelmien mukaan tehdyt kaiuttimet todella toimii.

Sulla on aika hyvä setti lähikenttäkuunteluun!!!
Mulla on koneelle tehdyt pienet 3"kartiolla olevat kokoäänialueen kaiuttimet, kiinalainen kolmenkympin vahvistin ja ikivanha 8" subbari jossain simuloimattomassa umpikotelossa...

Ootko sä nyt sitten tykästyny genelecin soundiin? Mä kun en oo kuunnellu ku veljen g4sia ja kyllähän ne toistaa musiikin sellaisena kuin se on, ja oikein sijoitettuna myöskin stereokuva on varsin moniulotteinen ja stabiili.

Muoks: jonkun kannattas kyllä ostaa sulta pois nuo Heliumit, niiden lisäksi jotkut takakaiuttimet, jotka herkkyyden puolesta olisi samankaltaiset ja entry level 5.1 vahvari+ joku halpa 10" subi, niin siinä olis kuitenkin aika hyvä kotiteatteri ja halvalla, jos on tottunu vaan telkkarin soundiin niin nuo heliumit kuulostaa ku ne olis toiselta planeetalta!!!
Mä tarvitsin hyvät monitorit videoita varten ja kun tässä on vielä koneella 40 tuuman 4K näyttö, niin leffojakin voi katsoa makkarissa. Mutta ihan töiden takia noi kolmoset hommasin ja kun ovat suuntaavat sekä monitorointiin tehty, niin kyllähän ne oivallinen valinta on.

Heliumit jos joku haluaa, niin mulla on niille valkoiset laadukkaat jalustatkin olemassa.

Aikanaan nuorempana harrastin kovasti stereo hifiä ja mulla oli Hifilehden 50/3:t ja Cyrus One vahvistin. Oli siinä nuori poika hyvän soundin äärellä sillon.

Screen Shot 2018-02-23 at 17.19.44.png

Mä oon oikeasti perillä aika monestakin hommasta, niin kuin me kaikki ollaan. Mä oon vaan joskus vähän adhd ja kärsimätön, mutta nyt mulle on tuonu tää punttien nosto ihan uuden merkityksen.
Kun mä jotain aloitan, pyrin tekemään sen kunnolla siksi mulla menee treenit turboahdettunakin. Jos en ois 16vuotiaana tutustunu yhteen tyyppiin, niin en tiedä missä olisin. Mut en nyt jaksa alkaa ruikuttaa.

Kannattaa kuunnella joskus kunnolla sijoitettuja äänentoistolaitteita akustoidussa huoneessa, sana stereokuva saa uuden merkityksen. Silmät kun laittaa kiinni, niin aivan selvästi laulaja on siinä keskellä rumpujen edessä ja sit basso on toisella puolella ja kitara toisella, tai tietty se riippuu bändin kokoonpanosta. Mutta huoneenlevyinen ja pari metriä syvä äänikenttä on ehkä paras termi kuvata stereoäänikuvaa.

Harmi että monetkaan eivät ole koskaan kuullutkaan stereokuvaa sellaisena kun sen kuuluu olla, monilla on hyvät laitteet, mutta ne on asennettu mihin sattuu. Kaiuttimien sijainnilla on suuri merkitys.
Ja kun kaiuttimia rakennan, niin otan mittamikillä aina todellisen tehovasteen ja lasken miten saan yhteensovitettua kaiutinelementit, vois sanoa että hyvin harvoin eka laskelmien mukaan tehdyt kaiuttimet todella toimii.

Äijälän rannan asuntomessuilla oli sellanen talo missä oli panostettu akustiikkaan, ihan perustuksista asti, ainoa kokemus itellä oikeasti todella vaikuttavasta tunnelmasta. En tiiä kuinka monen kymppitonnin äänentoisto siel oli, mut tuli kyllä sellanen fiilis et itelle kans sit kun on rahoissa. Mut ilmeisesti kun perehtyy asiaan ja tekee itse, pääsee hyvään tulokseen pienemmälläkin rahalla.

Mä tarvitsin hyvät monitorit videoita varten ja kun tässä on vielä koneella 40 tuuman 4K näyttö, niin leffojakin voi katsoa makkarissa. Mutta ihan töiden takia noi kolmoset hommasin ja kun ovat suuntaavat sekä monitorointiin tehty, niin kyllähän ne oivallinen valinta on.

Heliumit jos joku haluaa, niin mulla on niille valkoiset laadukkaat jalustatkin olemassa.
Ootko kääntäny kaiuttimet kohti sweet spotia, 45 asteen kulmaan noin suurinpirtein. Monesti jos on kovasti suuntaavat kaiuttimet niin saadaan kapealle kuuntelualalle siihen sweet spotiin todella tarkka,analyyttinen ja terävä stereokuva.
Vaikka kyllähän sinä tämän jo tiesitkin.

Ei voi muuta sanoa kun että olen vähän kade.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom