Mä tein itsekin joskus kapeammalla otteella ja huomasin sen menevän epäkkäille helpommin. Tuntuihan se hassulta leventää otetta kun kapeampi tuntui luonnollisemmalta mutta siihenkin on tottunut Voihan sitä treenissä vaihdella vähän jos joku ei heti tunnu sopivalta.
ja jos olkapäät on heikkoutena, voithan tehdä vaikka pariakin liikettä treenissä niille. Mä itse teen 4-jakoisella joten olkapää/ojentajilla on oma päivänsä ja silloin menee 3-4 liikettä per lihasryhmä. - esim. pystypunnerrus tangolla tai käsipainoilla, pystysoutu tangolla tai taljassa ja vipunostot sivulle ja eteen.
No nyt kokeilin sitten leveämmällä otteella, ja ehkä aavistuksen sain enemmän tuntumaa olkapäihin. Yritin myös oikein keskittyä pitämään epäkkäät mahdollisimman rentoina. En kuitenkaan saa yhtään sellaista tuntumaa ja polttoa olkaan kuin muihin lihaksiin, vaikka teen sen kokoisilla painoilla, että paljon yli kymmentä toistoa ei millään mene. Jotenkin herää epäilys siitä että mitkä lihakset oikein työskentelee. Kaikissa muissa liikkeissä tunnen ihan selvästi mikä kohta tekee töitä.
Mahtaisiko vipunostoilla saada enemmän poltetta aikaan? Tosin tätä ketjua lukiessa tulee tunne että ne saa vielä helpommin menemään "pieleen". Yhtä liikettä enempää ei kyllä tämänhetkiseen ohjelmaan mahdu, nytkin tekee aina tiukkaa ajan kanssa.