Muhkeat olkapäät!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mä kans kokeilin nuo Linda Fodorin videossa olleet vipunostot, pystypunnerruksen ja pystysoudun tangolla ja hyvin sain tuntumaan. Vipunostoissa kilot tippui heti neljään ja silti poltteli mukavasti. Kiitos linkistä!!

Huoh, tein tänään kans tota olkapääreeniä mitä oli videossa lukuun ottamatta pystypunnerrukset ku ei enää pysyny. Olin vetäny jo pari jumppaa siihe alle ni tuntu et jos nostan painot kohti taivasta ni ne tippuu mun päähä. Puristusvoima oli nollillaaaaaa... Mut joo, jopas otti olkapäihin! Nyt ei jaksanu puurolautasta melkei mikrosta nostaa ku olat on tulilla. JEE!!! Mut hei tytöt, se takaolkapää on mulle ihan hui hai hepreaa? Voiskos joku antaa jottai vinkkiä missä se sijaitsee ja (tajuan et jossai tuol takana mut tarkallee missä) ja miten sille voi tehä reeniä nii ettei selkä tuu mukaa? Vai tuleeko se? Tiedän googlekin on keksitty mut tänään en ainakaa enää pysty enkä jaksa sitä ite hakea, huomenna on kyl uus päivä. Mut nyt toivo heräsi että mullaki voi joku pv olla olkapäät! :D

Huoh, tein tänään kans tota olkapääreeniä mitä oli videossa lukuun ottamatta pystypunnerrukset ku ei enää pysyny. Olin vetäny jo pari jumppaa siihe alle ni tuntu et jos nostan painot kohti taivasta ni ne tippuu mun päähä. Puristusvoima oli nollillaaaaaa... Mut joo, jopas otti olkapäihin! Nyt ei jaksanu puurolautasta melkei mikrosta nostaa ku olat on tulilla. JEE!!! Mut hei tytöt, se takaolkapää on mulle ihan hui hai hepreaa? Voiskos joku antaa jottai vinkkiä missä se sijaitsee ja (tajuan et jossai tuol takana mut tarkallee missä) ja miten sille voi tehä reeniä nii ettei selkä tuu mukaa? Vai tuleeko se? Tiedän googlekin on keksitty mut tänään en ainakaa enää pysty enkä jaksa sitä ite hakea, huomenna on kyl uus päivä. Mut nyt toivo heräsi että mullaki voi joku pv olla olkapäät! :D

tää on ehkä huono neuvo, mut jos vedät kättä sillain alataljamaisesti niin se takaolkapää jännittyy :D sitä voi toisella kädellä tunnustella sit, et löytyykö joku kova möhkäle, pienempi tai isompi..... mustakin siihen on tosi hankala saada kunnon tuntuma. tosin en oo sitä ikinä juurikaan tehnyt, siitä se varmaan eniten johtuu.

Mulle toimi heti se, kun ajattelin, että nostan painot ylös ja siellä yläasennossa eteenpäin. Pikkurilli johtaa liikettä. Toki koko liike tapahtuu vartalo lattiaa kohden. Toisaalta ite en ees oo niin jyrkässä kulmassa kuin monet.

Joskus joku neuvoi, että pitää lavat yhdessä koko liikkeen ajan, mutta sellasta pumppia en oo eläisäni epäkkäille saanu..:D

Mulla on sellanen ongelma, että yläkroppa-treenin jälkeen (erityisesti siis olkapää-treenin..) hartia menee ihan hiton jumiin!!! Mikään ei oikein auta sillon, tietty kun lihakset kipeytyy treenistä..päähän koskee ja meinaa tulla migreenin oireita! Help!
Onko kellään samaa..??

Mulla on sellanen ongelma, että yläkroppa-treenin jälkeen (erityisesti siis olkapää-treenin..) hartia menee ihan hiton jumiin!!! Mikään ei oikein auta sillon, tietty kun lihakset kipeytyy treenistä..päähän koskee ja meinaa tulla migreenin oireita! Help!
Onko kellään samaa..??

Jännitätkö jotenkin niskaa liikkeiden aikana? Voisi varmaan auttaa jos muistaa venytellä kunnolla :)

Aivan täsmälleen samasta vaivasta kärsin!! Just eilen melkein koko päivän ihan hirvee hedari, kaks buranaa ja lämpökaurapussi niskassa ja hartioissa... Kyl sit iltaa kohti helpotti :/ .... Ei se aina mee noin pahaksi, mut melkein joka kerta just hartia/ olkapäätreenin jälkeisenä päivänä saa varautua jonkinasteiseen päänsärkyyn :( Ehkä venyttelen huonosti, vaik mielestäni kyl ihan asiallisesti..

Vaikuttaa siltä että jännitätte niskaa/hartiaa (eli siis tarkalleen ottaen epäkkääbn yläosaa) samalla kun teette. TARKKANA! Pienenpienikin jännitys, ja oireet ovat juuri kuin kuvatut. Pitkä niska/kaula akseli -vaikka olkapää on töissä, on hartiat (eli se epäkäs) rentona.

Fysioterapeutti minulle myös joskus neuvoi, että salilla kannattaa yläkropan käsipainoliikkeet tehdä vuorokäsin, mikäli kärsii niska-hartia-seudun vaivoista.

Fysioterapeutti minulle myös joskus neuvoi, että salilla kannattaa yläkropan käsipainoliikkeet tehdä vuorokäsin, mikäli kärsii niska-hartia-seudun vaivoista.

Totta tämäkin. Silloin pystyy paremmin keskittymään siihen, että se hartian alue on oikeasti rento.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo, itse teen myös aika pitkälti samalla tavoin kun tuo Linda. Joskus aikoinaan katsonut myös tuon videon ja ottanut omaan "ohjelmaan". Omasta mielestäni olkapäät paras osa kropastani :) Jee... kerrankin voin sanoa itsestäni jotain positiivista, eikä aina vaan keskity niihin kehitettäviin puoliin... hyvä minä :)

Miten olette saaneet sivuviparit tuntumaan parhaiten? Yhdessä Oxygenin numerossa neuvottiin tekemään käsi kerrallaan, käsi melkein suorana sivulle, mutta niin, että kämmen on aina kyynärpäätä ylempänä ja käsivarressa on pieni koukku. Mahtaisiko koukistetuin käsin molemmat kädet kerrallaan ottaa paremmin?

Entä montako liikettä teillä on ollut per treeni, kun olette saaneet näkyviä tuloksia? Entä montako sarjaa? Samaisessa Oxygenin lehdessä oli olkapääliikkeitä per treeni n. 8 kappaletta, sarjojakin 4. Tuntuu hurjalta :S

Mun olkapäätreeni suunnilleen:
-Samainen "lämmittely" kuin tuossa Lindan ohjelmassa, eli tangolla n.7x pystysoutu, 7x pystypunnerrus ja 7x pystypunnerrus pään takaa. Tällainen sarja 2-3 kertaa n.10kg tangolla.
-Viparit etunojassa miltei suorilla käsillä 3x12 sarja.
-Viparit taljassa 3x7 molemmille käsille painoja lisäten viimeiseen sarjaan.
-Käsipainoilla pystypunnerrusta istuvalteen 3x12 tai vaihtoehtoisesti tangolla.
-Tanko suorin käsin suoraa eteen 3x12.
Lisäksi vaihtelevasti pystysoutua käsipainoilla, tuota Lindankin ohjelmassa ollutta "viparit sivulle, eteen, alas" -liikettä tai / ja viparit suoralla selällä käsi kerrallaan painoja lisäten.

Tuntuu kyllä :)

Itse kokeilin eilen sellaista supersarjaa olkapäille, että ensin tehdään 8 toistoa pystysoutua suht´raskailla painoilla ja heti perään 8 toistoa pystypunnerrusta. Ah sitä poltetta siellä olkapäissä :)

Tosi rankka se Lindan yhdistelmäliike "viparit sivulle, eteen ja alas". Itse asiassa tein sen toiste päin nostolla eteen, sivulle ja alas. Nelikiloset riitti, ku kutoset ei pysyny enää nätisti sivulleviennissä. Ja kyllä tuntu seuraavanaki päivänä. Tosin tuli tehtyä hyvät rintalihastreenit olkapäiden lisäks. Mut hyvä thread tääki. Taas keksi jotain uutta :)

Semmosta olisin kysynyt tuosta sivulle ja eteen liikkeestä, että kun viparit sivulle teen yleensä 8kg:lla ja eteen noin 4-5kg:lla. Nyt kun teen yhdistelmää, niin vitosilla just jaksaa sen 3x8 toistoa, koska etuolkapäät on niin heikot.

Mutta tuleeko sivulle sit mitään kunnon treeniä, kun painot putoaa melkeen puoleen?

Tein sitten kompromissin, että 4kg:lla tuon yhdistelmän ja siihen vielä päälle sivuviparit kaseilla (uh mikä polte). Mut oikeasti mulla loppuu salilla aika kesken jos joutuu kauheasti hifistellä, eli joku muu liike sitten jätettävä veks..

Mä teen viparit 10-12,5kg:lla ja eteen nousee 7kg käsipainot, mut omasta puolesta voin sanoo, että kunnollista treeniä tulee uudellakin liikkeellä, vaikka painot tosiaan minit. On niin erilainen liike ja ekoja kertoja tekee, niin tyydyttävä aloitteleen pienemmillä. Ja tuntuma lihaksissahan sen kertoo, meneekö treeni perille, painoja tuijottamatta. Pitänee kokeilla toistepäin eli vipari, eteen, alas ja kattoo onko samat säälineloset vai pystyykö tekeen isommilla.

Mä teen viparit 10-12,5kg:lla ja eteen nousee 7kg käsipainot, mut omasta puolesta voin sanoo, että kunnollista treeniä tulee uudellakin liikkeellä, vaikka painot tosiaan minit. On niin erilainen liike ja ekoja kertoja tekee, niin tyydyttävä aloitteleen pienemmillä. Ja tuntuma lihaksissahan sen kertoo, meneekö treeni perille, painoja tuijottamatta. Pitänee kokeilla toistepäin eli vipari, eteen, alas ja kattoo onko samat säälineloset vai pystyykö tekeen isommilla.

Jumaleissön millaisilla painoilla teet viparia sivulle :eek:. Sulla on varmasti todella muhkeat olkapäät. Itse teen 6kg.

Kiitti! Kieltämättä olkapäihin oon saanu poweria, mut noi mun vipunostot sivulle on tähän asti ollu niitä edestä, lähes yhdestä lähteviä. Toisin sanoen, kun lähden tekemään niitä sivulta, vartalon vierestä ylösnostaen, saan luultavasti tiputtaa pari kiloo pois. Pystypunnerrusta teen istuen 6 kg kp:lla viistosti eteen ja ylös, smithissä sama pystympään 27,5kg:lla. Ihan vaan vertailutiedoks. Mut olkatreenit on suosikki:thumbs:

Kiitti! Kieltämättä olkapäihin oon saanu poweria, mut noi mun vipunostot sivulle on tähän asti ollu niitä edestä, lähes yhdestä lähteviä. Toisin sanoen, kun lähden tekemään niitä sivulta, vartalon vierestä ylösnostaen, saan luultavasti tiputtaa pari kiloo pois. Pystypunnerrusta teen istuen 6 kg kp:lla viistosti eteen ja ylös, smithissä sama pystympään 27,5kg:lla. Ihan vaan vertailutiedoks. Mut olkatreenit on suosikki:thumbs:
Jos pystypunnerrus on tota luokkaa niin miten voi edes kuvitella tekevänsä vipareita 10 kg kööpeleillä? Puhutaankohan me kaikki nyt samasta liikkeestä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom