Muhkeat olkapäät!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tänne hyviä vinkkejä olkapäiden kasvatukseen ja ohjeita kuinka treenata turvallisesti ja samalla oppia ehkäisemään olkapään vammoja!

Teki mieli avata tämmöinen threadi..vastatkaa tai olkaatte vastaamatta mutta tämä projekti kaipaa aina hyviä neuvoja! :whip: Myös muutama (minua) inspiroiva kuva! :)

Liitteet

• Better Bodies  – Kopio.webp
    Better Bodies – Kopio.webp
    19,2 KB · Katsottu: 1 583
  • kropp Lindan olka.webp
    kropp Lindan olka.webp
    6,8 KB · Katsottu: 671
  • axel(3)feb 08.webp
    axel(3)feb 08.webp
    9,6 KB · Katsottu: 1 067
hyvä thread! Uusimmassa body-lehdessä oli vinkki miten tehdä viparit ja pystypunnerrus oikein. Vipareissa painoja ei saisi nostaa kovin ylös eikä laskea alas, niin että jännitys säilyy koko ajan. Ja se liike lähtee vartalon sivuilta, ei kädet yhdessä edestä. Olen ennen tehnyt vipareita noin 5kg, nyt kun kokeilin uusilla ohjeilla niin hyvä kun sai kunnolla 3 kilolla tehtyä!

^juurikin noilla vinkeillä olen saanut ihan erilaisen tuntuman olkapäihin(niin kuin muihinkin treenattaviin lihasryhmiin)! Ennen tein viparit 10kg,epäkkääthän tuossa vaan kasvoi.. nyt sitten riittää puolet vähemmän painoa :) vieläkin se vähän kirpaisee ottaa vitoset ja kolmoset käteen,mutta se hyvä polte takaa, ettei sorru taas kyttäämään painoja:D

Tämä ketjupa pitää seurata, jospa tulis jotain hyviä neuvoja jolla saisi kunnon olkapäät. Itselläni kun näyttää olevan enneminkin kuopat tuossa olkapäitten kohdalla :D

Tuo body lehden ohje oli kyllä hyvä. Piti kyllä pudottaa painoja. Itsellä meinaa olla vaan ongelmana, että edelleen meinaa epäkkäät jännittää. Tosin ei niin pahasti kun mitä aijemmalla tekniikalla.

mä nyt postaan tänne yhden kuvan. kuva on vuoden takainen ja omasta olkapäästä. silloin oli mun mielestä hyvin kokoa ainakin etuolkapäässä ja tuloksia oli tullut pystysoutelemalla. Pystysoutu on ihan kuningasliike!

Liitteet

• hauki.webp
    hauki.webp
    60,5 KB · Katsottu: 4 062
Olkapäät saa kyllä kasvamaan repimällä isoilla painoilla, mutta siinä sivussa olkapääongelmat kasvaa. Ne kun yleensä ovat ne ensimmäisenä jotka eivät ehdi palautua ja rasittuvat liikaa. Väärin tehtynä niitä käytetään useimmissa liikkeissä jotka eivät ole olkapääliikkeitä.

Oikein tehtynä painot on yleensä reilusti pienemmät ja liike kohdistuu vain olkapäälle.

Loistava thread! :rock: Airazorille iso kiitos tuosta linkistä :worship:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
aika yeees. noita vois omaan treeniohjelmaan ottaa x)

Ei kait niiden kasvattamiseen muuta tarvita kuin muutama sarja raskaita punnerruksia ja lisäks sivu- ja takaolkapäille reilusti pidempiä sarjoja. Hyvällä tekniikalla ja hyvällä tuntumalla. Olkapäitä kannattaa treenata myös useamman kerran viikkoon, palautuvat kuitenkin niin nopeasti. Yksi treeni raskaasti ja toisessa vaikkapa pelkästään vipareita useampi sarja. Itelläkään ei kovin isot noi olkapäät ole, mutta kasvavat kuitenkin hitaasti, mutta varmasti :thumbs:

Teettekö mitään "kuntouttavia"/liikkuvuutta parantavia liikkeitä?

Aiemmin kun jumppasin hulluna (ja ohjasinkin) oli kiertäjänkalvosimen kanssa ongelmia melko paljon. Nykyään ei tuollaista suht jatkuvaa rasitusta onneksi tule mutta varovainen pitää olla ja tehdä liikkeet mahd puhtaasti! Ihanaa olla ilman rasitusvammoja! :)

Minä teen kiertäjäkalvosinjumppaa kuminauhalla tai pienellä käsipainolla, ulko- sekä sisäkiertäjät. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole.

Sivu- ja takavipareissa suht pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla saa treenin oikeaan osoitteeseen eikä epäkkäille. Isommilla painoilla pystypunnerrus smithissä on minun lempparini.

Olkapäitä on musta kiva treenata, varsinkin nyt kun oon hiljalleen alkanu oppia kuinka se tehdään oikein.:)
Mä teen mm. pystypunnerrusta käsipainoilla, pystypunnerrusta smithissä, vipareita sivulle ja eteen sekä pystysoutua.
Kaikissa liikkeissä riittävän lyhyt liikerata, ainakin mulla sen oppiminen on lopettanu olkapäiden kipuilun kokonaan. Mä oon viimeisen parin kuukauden aikana saanu olkapäihin näkyvää kehitystä yksinkertaisesti lisäämällä painoja. Kun tekniikka on kunnossa, sen voi tehä pelkäämättä olkapäiden rikkoutumista. Ei ne 20 toiston sivuviparisarjat ainakaan mun olkapäitä kasvattanu...:rolleyes:

Sain privalla kommentin tuohon mun aiempaan viestiin, kopion sen nyt tänne selventämään mun tekstiä.

_Liz sanoi:
...
Ei ne 20 toiston sivuviparisarjat ainakaan mun olkapäitä kasvattanu...
Pohjoisvirta privalla sanoi:
Miten olis, jos tekisit nuo sivuviparit(sivuolkapään eristävät liikkeet) esim. 3-4 kertaa viikossa, ensimmäisenä liikkeenä, joka treenissä?

Esim. Luomuporkkana muistaakseni tähän tyyliin olkapäitä...
_Liz privalla sanoi:
Mä teen olkapäät kerran viikossa. Treeni alkaa aina lämmittelyllä, johon kuuluu pitkiä sarjoja vipareita eteen ja sivuille. Varsinainen treeni koostuu kuitenkin selkeästi lyhyemmistä sarjoista.

Tuolla viimeisellä lauseellani tarkoitin sitä, että monet (myös minä aiemmin...) hinkkaavat olkapäille ylipitkiä viparisarjoja pienillä painoilla hakien hirmuista pumppia ja poltetta.

Mun olkapäät ei tommosesta kasvanu vaikka tekniikka olikin puhdas, siksipä taktiikka on nyt eri.

Kiitos silti vinkistä, jos sulle sopii mä voisin kopioida tän sananvaihdon tuonne threadiin selventämään tuota mun lausetta?

Pohjoisvirta privalla sanoi:
Joo, sopiihan tuo.. =)
Tapoja on on yhtä monia kuin on ihmisiäkin...

Itsellä takaolkapäiden treeni on nihkeetä koska siellä ei paljoo sitä voimaa vielä löydy..en osaa kuin facepull:in :D sitä "uskallan" tehdä kunnolla. Taljassa käsi kerrallaan tuntuu että hajotan itteni.

Kahdella (kevyellä) käsipainolla vois olla yks mutta en ehkä osaa kohdistaa suuntaa oikein.
Oon tehnyt niin että istun ja tuon rinnan relusti polvien päälle, nojaan ja teen yht'aikaa nostoja taa. Miten kyynärpäiden kulma..?

Mun takaolkatreeni on yhtä röytämistä jos joku toinen kattoo tai jos ittee näkee videolta. Se kuitenkin toimii ihan pirun hyvin! Toki liike tehdään taas hallitusti. Nojaan eteenpäin aika reilusti ja nostelen painoja sivulle ja todella reilusti ylös ja eteenpäin.Pikkurilli siinä kai johtaa liikettä. Hyvin on toiminu.

Koklasin tänään salilla ton Sivuviparit etukautta alas -liikkeen. Oli tosi kiva ja tein sen ihan minipainoilla :D Koen, että olen täysin olkapäätön, mutta ehkä jotain positiivista on tapahtunut, koska mun hartiat eivät ainakaan ole lysähtäneennäköinen. Mutta treenausuran alussa tässä ollaan (eikä tähtäimessä oo mitään sen suurempia), joten ei tässä vielä kandee itkee, jos ei oo muhkeita olkapäitä tai juuri mitään muutakaan :D Eli treeniä vain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom