MTV3:lla tänään perjantaina klo 21.00: Atkins-dieetti

Heikki K.

Banned
Ikä
37
Katsokaa ja analysoikaa! Voi olla ihan mielenkiintoinen ohjelma. Olisipa väittely, jossa esim. Antti Heikkilä versus joku ihana plösö ravitsemusterapeutti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korkkari sanoi:
Katsokaa ja analysoikaa! Voi olla ihan mielenkiintoinen ohjelma. Olisipa väittely, jossa esim. Antti Heikkilä versus joku ihana plösö ravitsemusterapeutti.
Ulkomaista tuotantoa tuo dokumentti, joten epäilen. Alkuperäinen nimi
"Atkins : Fat or fiction". Pitää kyllä katsoa..

Tuosta ohjelmasta oli muuten tämän päivän Hesarissa loistokas arvostelu. Arja Aho pohtii dieetin turvallisuutta näin:

Mutta onko kivikautiselta ajalta peräisin oleva ravinto-oppi terveellinen tai edes vaaraton? Atkins ainakin itse kuoli suhteellisen nuorena, rikkaana kyllä, mutta vain 72-vuotiaana.

Siis, eikös Atkins kuollut liukastuttuaan jossain jäisellä kadulla? Vai muistelenko ihan väärin? Vai saako vähäiset hiilarit kenties monot vispaamaan kadulla miten sattuu? :)

luca sanoi:
...
Siis, eikös Atkins kuollut liukastuttuaan jossain jäisellä kadulla? Vai muistelenko ihan väärin? Vai saako vähäiset hiilarit kenties monot vispaamaan kadulla miten sattuu? :)

Muistit ihan oikein: "Famed nutritionist and author Dr. Robert Atkins died on 17 April 2003 at the age of 72 after sustaining head injuries in a fall outside his New York clinic."

Tulee kyllä ohjelma pahaan aikaan Suomen pelin kanssa päällekkäin :wall:

Kyllä se peli on katsottava.

Orava sanoi:
Mikä vitun atkinssi tuo on vedetään muroilla perseet ja itketään kun ei toimi?

"Byääääh, mä olen jo viikon noudattanut tätä, paino ei ole tippunut 25kg, olo on kurja ja lenkillä pitää käydä..."

Tosi motivoitunut laihduttaja...

Tyhmä ämmä!

Treenasko se edes mitenkään vai yrittikö se vaan laihduttaa? (katoin enemmän lätkää) Sain kuvan, että se vaan oli luovuttaja.

Taas voivat kotisohvalla makaavat pullat vetää iltalehtijohtopäätöksen, että kyllä painonvartijat on parempi keino laihduttaa. Ja loput taas kerran ymmärtää asian niin, että kannattaa syödä hitosti pekonia ja voita.

Atkinsin vastustajilta jäi perustelut kuulematta. Oli hauskaa, kun se yksi asiantuntija puhui "ihmeellisistä aineenvaihdunnallisista selityksistä", joilla Atkinsia perustellaan. Ehkäpä olisi saanut olla syvempää tietoa eli biokemiaa ja ravintofysiologiaa, mutta onneksi nauhoitin viime syksynä ykköseltä tulleen Prisma: Atkins-dokkarin. Siinä oli hommat paljon perusteellisemmin selitetty.

Helvetin huono ravintoaiheinen dokumentti taas kerran. Ja vielä kehtasivat näyttää prime time:nä. Se fädäässi Fitness-muro-mutustelija oli lähes yhtä säälittävä kuin se Testosterone Boys-dokkarin junnari, joka sortui kehokisadieettinsä alussa itkien äitinsä kanssa hampurilaisille.

Dragon sanoi:
"Byääääh, mä olen jo viikon noudattanut tätä, paino ei ole tippunut 25kg, olo on kurja ja lenkillä pitää käydä..."

Tosi motivoitunut laihduttaja...

Sanovat siinä vielä, että nainen on laihduttanut koko ikänsä ja mikään ei tunnu toimivan. Ei ihme jos saatana lopettaa viikon-kolmen sisällä. Taisi luulla itsestään liikoja kun luuli pääsevänsä poliisin kuntotestin läpi, hhahahahha eipäs päässyt. Tuskin pääsee viimeisellä yrittämällänkään.

Olipas se dokkari :) Itse en noista dieeteistä vielä tiedä yleistietoa enempää kun ei ole vielä ollut tarvetta käyttää enkä ole sen takia pakkista selaillut kyseistä infoa etsien, joten kysäisen nyt tässä pari juttua nopeesti.

Eli ainakin omasta mielestä eihän tuo voi pitemmän päälle olla hyväksi ? Toki hiilarit on osaltaan hanurista, mutta eihän tuollanen jumalaton rasvanmäärän syönti voi myöskään olla hyväksi ? Tuon kyllä ymmärtää, että syö paljon proteiinipitoista ruokaa kuten kana tai kala tms. Mutta jotenkin tuo menee mielestäni kuitenkin yli, että heitetään hiilarit kokonaan pois ja rasvaa pirusti. Eikö jonkinlainen välimuoto tuosta olisi hyvä runsaaseen aerobiseen kuntoiluun yhdistettynä ?

Ja vielä se, että onko kyseisen dieetin käyttö tarkoituksena hoitaa lyhyessä ajassa eikä esim. että monta vuotta käytetään putkeen ?

Oon sitten ihan n00b näissä asioissa, joten ei hirveitä tyrmäyksiä, kiitos :thumbs:

Noista dokkareista saakin sen kuvan, että vedetään vaan voita, kermaa ja pekonia, mutta sitähän se ei ole. Öljyjähän noissa "dokkareissa" ei ikinä käytetä. Varmaan tuolta ravintopuolelta löytyy kattavat selitykset.

Jonny sanoi:
Sanovat siinä vielä, että nainen on laihduttanut koko ikänsä ja mikään ei tunnu toimivan. Ei ihme jos saatana lopettaa viikon-kolmen sisällä. Taisi luulla itsestään liikoja kun luuli pääsevänsä poliisin kuntotestin läpi, hhahahahha eipäs päässyt. Tuskin pääsee viimeisellä yrittämällänkään.

Tota mä naureskelin kanssa ite. Hänellä ei mikään laihdutusmenetelmä toimi, kun hän on niin erikoinen ja hänen kroppansa kumoaa luonnonlait. Sitten vedetään aamulla "salassa" muroja virne ja "mä olen pahis" -ilme naamalla.

Ihmeellisen paljon ohjemassa puhuttiin pekonista ja rasvasta, ihan kuin ne pelkästään olisivat Atkinssia.

Korkkari sanoi:
Oli hauskaa, kun se yksi asiantuntija puhui "ihmeellisistä aineenvaihdunnallisista selityksistä", joilla Atkinsia perustellaan.

Joo, itse olen lukenut niinkin huikean määrän kuin ~12 ov biokemiaa eikä ne selitykset ole kovin ihmeellisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom