MSM (Methyl Sulfonyl Methane)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahas, nyt on alkanut normaali hanavesi maistumaan mahdottoman makealta sokerilitkulta - liekkö happo/emästasapaino alkaa jo normalisoitua?
Muita vaikutuksia vielä odotellessa! :)

Mites täällä menee makanashoppisonneilla? Ite tosiaan tilasin viime kesäkuussa 5kg, josta 2kg kavereille ja 3kg tullu vedeltuä lähes 10g/pvä annoksella. Hyvin toimii, ja lihakset jotenkin rennommat. Glukosamiinia 3g/pvä 3kk syklein. Nyt aattelin tilata samanlaisen satsin, ja glukoa kylkeen 4kg. Ei mitkään kauhean pahat kilohinnat, jos miettii vaikka noita lifen hintoja :D

MSM, toimiiko?

Ja miten? Itse olen skeptinen kaikkiin luontaistuotteisiin sun muihin vastaaviin "superfoodeihin" mutta tällä kertaa olin mainonnan uhri..

MSM, orgaaninen rikki... siis mikä? Ikinä kuullutkaan.

Paikallisen salin omistaja kauppaili jos jonkin näköistä purnukkaa ja kohteliaasti totesin kotona olevan tarvittavat jauhot(malto, prode ja kreatiini) ja kiitos ei.

Tuli vain puhetta viime kesästä asti vaivanneesta selkäkivustani joka haittaa nukkumista.

Hän suositteli (oma kohtaisen kokemuksen perusteella) kivun lievitykseen kyseistä jauhetta todeten että annostus 2-4 kertaiseksi mitä purkissa lukee ja kuulemma toimii.

No ostin kokeeksi pikkupurkin ja parin päivän jälkeen se kramppi on poissa( kirjoitettaessa 4 hyvin nukuttua yötä).

Kysynkin, onko vaikutus plaseboa vai voiko kyseinen tuote vaikuttaa muuallekin kuin korvien väliin?

Ja se maku, hyi helvetti. Sitä saa onneksi kapseleina.

Googlaamalla saa enemmän tietoa miten toimii tarkalleen ja mitä on. Luonnollinen yhdiste. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja auttaa pitämään kilppariarvot suht tasasina ilman heilahteluita (mitä ne muuten tekis) eikä lääkitystä tarvi msm-kuurilla niin paljon. Korvienvälijutuilla en voi vaikuttaa nuihin hormoniarvoihini ja niistä riippuvaan vointiin näin positiivisesti. MSM tukee ilmeisesti lisämunuaisten kautta kilpirauhasen toimintaa/aineenvaihduntaa.Tutut diabeetikot on myös saaneet tuosta apua sokeriarvojen pysymiseen tasaisempina, ja urheilijoilla oon kuullut auttavan vähentämään lihasten maitohapoille menemistä ja jumitusta/kramppeja.

Ittellä ainaki hävinny polvikivut helevetin komeesti ku oon alkanu tota syödä. Maku ei tosiaan oo mikään paras mut ootko maistanu vihersimpukkajauhetta? Tää on niinku snickers patukkaa söis siihen verrattuna :D

Mulla on vaivana Reuma, aikoinaan 13v. sitten jouduin lopettamaan treenaamisen Reuman vuoksi. Aloitin reilu neljä vuotta sitten elämäntapa muutoksen, ei alkoholia, katsoin vähän mitä suuhuni pistin, aloitin aerobisen liikunnan pikkuhiljaa varovaisesti ja aloin kokeilemaan erinäisiä luontaistuotteita nivelvaivoihini ja kipuihini. Yksi tuotteista joka todellakin tuntuu toimivan allekirjoittaneella on MSM (orgaaninen rikki). Käytän MSM-jauhetta joka päivä, toki muitakin aineita menee (mm. inkivääri, vihersimpukka, hainrusto, D-vitamiini, omega, monivitamiinit yms.). Pystyin lopettamaan Reuma lääkityksen melkein 2 vuotta sitten, kipulääkkeitäkään en syö enää entistä määrää. Melkein kolme vuotta sitten pystyin aloittamaan salitreenin uudestaan, sen jälkeen on elämä hymyillyt ja treeni kulkenut, toki reumaatikolla treenit eivät ole sitä mitä ne nuoruudenpäivinä olivat mutta elämänilo on treenaamisen ja oman kehonkuvan parantumisen myötä lisääntynyt todella paljon.
Itse koen että osasyy tuohon elämänlaadun parantumiseen on ollut MSM-jauhe, mietityttää miten hyvää se tekee terveen nivelille kun mun elämää reumaisten nivelteni kanssa se ainakin muutti parempaan suuntaan.

Orgaaninen rikki (puhtain muoto on MSM) toimii minulla ainakin. Futisvammasta tohjona oleva nivel varpaassa kipuilee paljon vähemmän sen kanssa. Ja niitä tablettimuotoisia suosittelen kokeilemaan, jos on yhtään herkkä noille pahoille mauille. Maistuu nimittäin se jauhe niin syylälle.

Mulla on varmaan suu tuohesta tehty, kun MSM-jauhe ei maistu mun mielestä juuri miltään veteen sekoitettuna. MSM auttaa mulla treenaamisen (erityisesti juoksemisen) aiheuttamiin nivelkipuihin, mutta annostus saa tosiaan olla reilusti isompi kuin purkin kyljessä suositeltu puolikas teelusikallinen vuorokaudessa.

Jep, fudaileehan tuo. Itsellä auttanut ainakin lihasvenyvyyteen, muutenkin aika sellane ninja-olo. Just myöskin noi nivelet pysyny huomattavasti paremmas kunnos,ei esim kipeydy polvetkaan juostessa.

toimii. ainakin itelläni ja äidillekkin ostin tuota testiin ku kärsii alkavasta nivelrikosta ja sormia särki, särkylääkkeet aina huonovaihtoehto ja glukosaamisulfaattia ei voinut ottaa diabeteksen takia. MSM auttoi hänellä kipuihin.

Itellä toiminu olkapää vaivaan.

Toimii. Mullahan siis selässä on parissakin kohtaa vanhoja vammoja, jotka välillä prakailee, mutta MSM:n ja Karnosiinin ja okei osteopaatin yhdistelmällä ei tarvii paljoa himmailla. Nuo yhdessä auttaa hapotukseen ihan älyttömästi. Nyt kai pari viikkoa sitten meni taas vanha vamma selästä niin etten pystynyt taipumaan ensin ollenkaan ja levisi ylhäältä alas asti kipu, mutta söin MSM ja Karnosiinia enkä joutunut edes käymään missään enkä pyytämään saikkaria tai mitään, ja taas pelittää selkä. Todellakin suosittelen. Ja mä siis kyllä syön sen jauheen ihan raakana. Vaikka eihän se ihan karkilta nyt maistu. Sillä on kuulemma eroa mistä se on hankittu. Mulla on tällä hetkellä kaverin fyssarilta hyvin epäilyttävän näköinen pussi.

Mullakin tuota kyseistä jauhoa on pussillinen. En oikeestaan ees tiiä miks sitä alunperin ostin, oli kai vaan vähän liikaa rahaa (ja toihan on halpaa). Polvikipuja ei oo oikeestaan ollu nytte, vaikka ennenkin niitä oli vain hyvin vähän. Eilen ja tänään laskettelemassa oli tosin oikee polvi kipeenä, mutta laskettelu on polville raskasta. Selkäkipuja mulla ei oo ennen ollu, mutta niitä on nyt alkanut tulemaan. Siitä voisin tosin syyttää maven alottamista (paljon kuormaa selälle, kun sitä painoa roikottelee siinä vyötäröllä sen sekunnin) ja raskaiden voimapainotteisten kyykkysarjojen lisäämistä treeneihin. Paha siis sanoa onko tosta mitään hyötyä ollut. Polvet on ollu kuitenki kunnossa nyt, vaikkei ennenkään usein mitään ollut. Jauheeni nautin joko pirtelön mukana tai heittämällä vaan teelusikallisen suuhun ja huuhtelemalla vedellä alas. Muutaman kerran se on menny palkkarinki seassa.

Ite tilasin tota pari vuotta sitte Saksasta ööö... vissiin 8kg... Hevosille tarkotettua (= hevosille pakattua). Hinta murto-osa "ihmisille pakatusta".

Alla lyhyt pätkä tulevasta kirjastani Urheiluravinteet (WSOYpro 2010). Rikillä on varsin tärkeä merkitys rustokudoksen makromolekyylien rakenneosana.

"Metyylisulfonyylimetaani (MSM) on orgaaninen, rikkiä (engl. sulfur) sisältävä yhdiste, jota esiintyy luonnostaan mm. hedelmissä, vihanneksissa, viljoissa ja lihassa. Rikillä on tärkeä rooli glykosaminoglykaanien rakentumisessa. MSM, joka sisältää n. 34 % rikkiä, saattaa vaikuttaa edullisesti nivelten toimintaan. MSM:n on ehdotettu vähentävän perifeeristä kipua, tulehdusta ja nivelruston degeneraatiota. Usha ym. (2004) vertasivat glukosamiinin, MSM:n ja glukosamiini-MSM -kombinaation vaikutuksia 118 lievästä tai keskivaikeasta polven nivelrikosta kärsivillä henkilöillä. Tämän satunnaisten, kaksoissokkoutetun tutkimuksen koehenkilöt saivat joko 1) 500 mg glukosamiinia, 2) 500 mg MSM:ää, 3) 500 mg glukosamiinia ja 500 mg MSM:ää tai 4) lumetuotetta kolme kertaa päivässä 12 viikon ajan. Tulokset osoittivat, että glukosamiini-MSM -yhdistelmää käytettäessä sekä kipua että tulehdusta lievittävä vaikutus alkoi nopeammin kuin muissa ryhmissä. Erikoista oli se, että plaseboryhmässä ei tapahtunut mainittavaa parannusta. Kimin ym. (2006) tutkimuksessa MSM yksistään käytettynä (2 x 3 g/vrk 12 viikon ajan) vähensi merkitsevästi nivelrikkokipua sekä paransi nivelen toimintakykyä.

-Anssi"

Edit: ja annoin tota äitilleni testiin kun sillä leikattiin niskanikama. Lopetti jopa särkylääkkeiden käytön heti MSM:n alotuksen jälkeen.

Itsellä se selkäkipu on nyt pysynyt viikon poissa. 9 kuukautta kesti ja sinä aikana muutamat kunnon yöunet. Kyllä nyt on mukavaa. Tiedä sitten onko vaikutus ko. jauholla vai kun sain vihdoin ja viimein varattua lääkäriajan ja röntgenlähetteen. yleensähän kipu poistuu ku pitäis lääkäriin mennä. Niin tai näin. Vaikka maku on karmea, jatkanen syömistä, halpaa se ainakin on.

Kyllä jos oikeasti alkaisi popsimaan kaikkia mahdollisia luonnontuotteita ja lisäravinteita niin jäisikö sitä enää rahaa oikeaan ruokaan...

Olen ottanut tota glukosamiinia nivelvaivoihin, mutta ei ihan ole tehonnut niin hyvin kuin mainostettiin. Täytynee ottaa toi MSM rinnalle ja vedellä kombona, josko tilanne paranis.

Suositut

Back
Ylös Bottom