Move - kultakaivos(ko)?

Nyt vasta huomasin tämän ketjun...

Kesällä minäkin sain tällaisen salamyhkäisen puhelun tutultani, joka sitten halusi tavata. Sillä oli sitten joku kaveri messissä ja tää tyyppi hoiti puhumisen lähinnä.
Vittu elämäni huonoin kuulemani myyntipuhe! Tapaaminen oli baarissa...: jätkä lateli umet ja lammet niiden firmasta (tää move), minun kuitenkaan saamatta selville mitä multa tässä haluttiin. Minua alkoi äärimmäisesti vituttamaan koko juttu, ja tietenkin keskeytin tämän kundin monta kertaa kysymällä johtaaks tää johonkin pikkuhiljaa. Kymmenen minuutin jälkeen hikoilin verta kun myyntipuhe jatkui. Lopulta kundi pääsi siihen missä hän piirteli myyntiverkosto, johon totesin verkoston muistuttavan huumekaupan verkostoa, jossa pyramidin päällä istuvat käärivät massit.
No, tähän loppui tapaaminen, kun tää myyjä hermostui mun läsnäolostani sen verran että meinasi käyä päälle, rauhoittui kuitenkin sen verran että lähti vetää paikalta.
Mutta joka tapauksessa, mitä ihmettä, miksi kukaan haluaisi lähteä tuohon mukaan? Vieläkö liike pyörii?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepjep.. menisivät myymään lehtiä jos kovia myyntimiehiä ovat. Siitä sentään saa rahaa eikä tarvi ite ostaa lehtiä ensiks tai maksaa jotain liittymismaksua. Mutta aika asia meininki että maksat siitä että saat myydä paskaa jota kukaan en halua.

Jostain syystä moni kaverikin kutsuttiin näihin tilaisuuksiin, ja osa heistä haksahti täysin. Soitteli innostuneina ja pamahti samantien korvaan joten oli pakko sanoa että älkää perkele vaan maksako mitään, kusetusta kaikki tyynni uskokaa nyt jo. "Joo ne sano että kusetuksia on ollut mutta tää on eri juttu.." .. se on pyramidipaska "joo mut tää on ERI juttu!".. Justjoo.. se on helppo myydä tota ideaa koska sä myyt unelmaa rahasta. Moni haluaa. Toi on maailman helpoin myynti ikinä. Mä olen aina halunnut olla se agitaattori noissa tilaisuuksissa puku päällä ja tukka geelissä... vetäisin freestylenä vaan.. ensin vaikka joku hyvä pump up entrance biisi kun tuun sisään, sitä ennen jengi saa vetää jotain juustoa ja keksejä ja supista keskenään et mikäs juttu tää on mua ainaki jänskättää... antaa niiden vähän aikaa nostattaa tunnelmaa keskenään kunnes tulen sisään spottiin..

HYVÄÄ ILTAA ja kiitos kun pääsitte paikalle! Onnitelkaa itseänne ja vierustoverianne, sillä TEIDÄT on kutsuttu tänne kuulemaan markkinatalouden ilosanomaa! Kenellä teistä on haaveita? Rohkeasti vaan!! Kenellä on jokin unelma??? Noh.. ei olla vaatimattomia! Takarivistä ... te siellä, juuri te! Oletteko haaveillut matkasta etelään? Mukava loma viiden tähden hotellissa, aurinkoa ottaen ja kylmää juomaa siemaillen?? Mikä teidän nimenne on? Tarja. Tarja... sinulla on mahdollisuus.. sinulla on oikeus toteuttaa tuo unelma TÄNÄ VUONNA! Kuvitelkaa kaikki itsenne lomamatkalla, kuvitelkaa kaikki itsenne lainattomina, kuvitelkaa kaikki itsenne teidän mielipaikassa.

Se on teidän jos te haluatte sen. Se ei ole edes kaukainen haave, vaan se on toteutettavissa PIAN! Kaikki jotka haluaa päästä lomamatkalle tänä vuonna, huutakaa MOVE!! Rohkeasti vaan, uskokaa unelmiinne! Huutakaa MOVE!!! Kovempaa!! Takarivi mukaan!!

Halleluja..

Seveniin yritettiin muakin kusettaa, en mennyt koska kuulosti niin paskalta! :down: Tää on vaan samaa paskaa eri paketissa!

mulle kans väkisin yritettiin kaupata USKOMATONTA mahdollisuutta Moveen....
myyntipuheesta jäi mieleen: "jos saat kaverillesi kaupattua Thaimaasta-lomaosakkeen, saat bonuksia tuhansia euroja..."
no mun kaverit on työelämässä, mutta silti sanoin myyntipuheen esittäjälle, ettei taida monikaan tuntea mahdollista lomaosakkeen ostajaa nettikaupasta..
ni veti herneen nenään ja vaihtoi aihetta...
noo sitten firmasta tehtiin rikosilmoitus ja nämä puhemiehet, joita nähnyt pariin otteesen kaupungilla, ovat yllättäen :nolo: ja vaihtavat kulkusuuntaa mut nähdessään...
Tais Poijailta mennä omat fyrkat hukkaan...:D
ITSE EN osallistunut kyseisen yhtiön toimintaan....;)

L0b0 sanoi:
Heh,

Mua pyydettiin just kahville erääseen kahvilaan erittäin salamyhkäisesti. Kyseltiin olisinko innostunut tekemään bisnestä. Mitään eivät kertoneet ja pyytäjänä toimi semituttu kaveri, joka aikoi ottaa vielä 'jonkun' kaverin messiin.
Mun ystävää oli kans koulukaveri pyytänyt yllättäen "kahville". Sielläpä olikin sit ollut tää mahtavan bisneksen esittely. Eipä ollut tää ystäväni suostunut, olivat sanoneet ottavansa vielä yhteyttä. No niinhän ne olivat perään soitelleet eivätkä uskoneet selvää "kiitos EI, otan itse yhteyttä jos kiinnostaa". Lopulta useiden soitteluiden ja ystäväni kieltäytymisien jälkeen oli tämä "värvääjä" tekstiviestillä pahoitellut innokkuuttaan ja maininnut jotain ylemmältä taholta tulevasta painostuksesta... :jahas:

Paskoja systeemejä, enpä kyllä ite lähtis mukaan. Ja siks toisekseen en ostais mitään tuolta nettikaupasta.

On muuten äärimmäisen huvittavaa seurata näitä värväystapaamisia sivusta kahviloissa ja baareissa. Kaksi wannabee-businessmiestä kansioineen Dressmann-pikkutakeissa yrittäen epätoivoisesti saada ahdistuneen näköisen uhrin kiinnostumaan myyntipuheesta ja mustekynä viuhuu kun paperille piirretään hienoja pyramideja ja euromääriä. Näytelmään kuuluu myös, että herra vanhempi värvääjä poistuu jossain vaiheessa hetkeksi ja herra nuorempi värvääjä jää kaksi kandidaatin kanssa pöytään, jolloin alkaa varsinainen kyselyvaihe. Nuorempi värvääjä unohtaa täysin, että pöydän toisella puolella istuu hänen vanha kaverinsa ja liikemiehen henki heräilee hänen sisällä. Hänen mielessään pyörii vain ajatus siitä, miten hän saisi kandidaatin uskomaan hienoon liikeideaan ja liittymään suureen lammaslaumaan. Vanhempi värvääjä tulee kohta takaisin ja show jatkuu.

Jos kaveri hyppää kaivoon, niin ei välttämättä aina tarvitse hypätä perässä...

Minuakin yritettii aikaisemmin saada tuohon seven:iin ja nyt tuohon move:en.
En kyllä lähtenyt kumpaankaan mukaan.
Pari kaveria meni tuohon move hommaan aivan innoissaan mukaan mutta eipä ole kumpikaan paljon rahoilla tullut elvistelemään:D
Kaikki nämä pyramiidihommat on ihan samaa paskaa erissä paketissa.

Eihän tolle voi muuta kuin nauraa. Huvittavaa oli kun täällä kaupungilla näkee aina välillä yhtä tyyppiä joka on ollu jo vuosia noissa hommissa ja tyrkytti pari vuotta sitten mulle sitä EE:täkin, AINA kun sitä näkee sillä on sama puku päällä! Kommentoin kerran siitä että ei taida oikein bisnekset luistaa..:david:

Huono juttu oli kun saivat taannoin puhuttua kaverini siihen mutta sain sen onneks pois ja rahat takasin. Jos joku harkitseekaan tota niin EI KANNATA!

Mua pyydettiin mukaan tuohon ACN:n verkostomarkkinointiin ja luvattiin vaikka mitä. Yks semituttu soitti ja pyys mut käymään sovitussa paikassa ja minä luulin että nyt ollaa lähössä juopottelemaan ja onnelisena lähin paikalle kunnes selvis et mikä oli meetingin tarkotus. En liittyny

Itellä kavereita liitty aikoinaan tohon wgi:hin (nyk. aspiritus) ja siitä piti saada kans vaikka kuinka paljon rahaa, mut ei ilmeisesti vielä ainakaa ole rikastuneet

Siis ei vittu! Tuolla verkkokaupassa myydään näköjään autojakin! Kuka ostaa auton jostain tollasesta verkkokaupasta..:david:
Vois käydä Patentti- ja rekisterihallituksesta käydä kattomassa miltä noiden tilinpäätökset näyttää. Tai tuskin ne on niitä ees sinne toimittanut..

onko muuten moveplaza sama kuin movezone?? Moneen on mukaan pyydetty mm. Amway:hin. Taitaa olla GNLD:t ym:t aina samaa paskaa eri paketissa. Enpä ole lähtenyt, vaikka jokaisen kuppikunnan edustaja näissä piireissä on varma, että juuri tämä on se ainoa oikea vaihtoehto.

Jos tiivistäisi näiden idean:

Köyhällekin vihdoin tarjoutuu mahdollisuus maanpäälliseen taivaspaikkaan/itsenäiseen yrittäjyyteen(ei enää pomot hypi silmille, eikä tarvitse raataa 8.00-16.00). Taivaspaikka ei tosin taida avautua niin helposti, kuin osaava verkostomarkkinoinnin ammattilainen sen esittää. Jos näihin juttuihin olisi uskominen, niin rahaa täytyisi käytännössä ilmaantua tyhjästä.
Varmasti osa noista tienaa elantonsa, mutta 99.9% jää tappiolle, taitaa nuo liittymismaksut kattaa aika suuren osan liikevaihdosta, tuskin kukaan ostaa pesuaineita sun muita päivittäistarvikkeita näiden kautta muutaman vrk:n viiveellä, kun Alepassa on heti saatavilla todennäköisesti aika samaan hintaan.

Hei, nostan tätä nyt sen verran et suostuin menemään luokkakaverin matkaan huomenna kuuntelemaan jotain heeboa joka tienaa 10 000e kuussa tällä systeemillä. Voisitteko listata kysymyksiä millä saisin jäädytettyä tämän heebon? en kuitenkaan viitti pistää mitään riitaa luokkakaverin kanssa pystyyn.

SeLektA sanoi:
Hei, nostan tätä nyt sen verran et suostuin menemään luokkakaverin matkaan huomenna kuuntelemaan jotain heeboa joka tienaa 10 000e kuussa tällä systeemillä. Voisitteko listata kysymyksiä millä saisin jäädytettyä tämän heebon? en kuitenkaan viitti pistää mitään riitaa luokkakaverin kanssa pystyyn.

No onhan noita perusteluja....
-niillä ei ole omia tuotteita
-niillä ei ole ihmekontakteja maahantuojiin, kokeile vaikka, löydät kaikki niitten nettisivuilla olevat tuotteet halvemmalla muualtakin, esim se plasmatv:n sai suomalaisesta liikkeestä 150 € halvemmalla
-ja edelleenkin, se raha siihen pyramidiin tulee niistä liittymismaksuista
..tutki vähän asiaa niin selviää paljon muutakin

ja yksi hyvä on tietysti näyttää se lehtiartikkeli jossa sisäasiainministeriö tekee Movesta tutkintapyynnön poliisille..epäiltynä laittomasta pyramiditoiminnasta, jotta tuolta vältyttäisiin niin yrityksellä on yleensä muutama rupunen tuote joten syyttäminen on vaikeaa vaikka järkikin sanoo mistä on kyse..

Suosittelen, älkää ihmiset lähtekö mukaan. Kyllä sillä saat rahaa jos vaan haalit "alapuolellesi" ihmisiä, mutta en minä ainakaan edes kehtais kavereilleni syöttää moista paskaa...

SeLektA sanoi:

Lue toi:

http://koti.mbnet.fi/mantynen/artikkelit.htm

:)

Jepujee, tulipa itsekin käytyä kuuntelemassa tällaista kultakaivosesitelmää.

Peruskuvio; Puolituttu josta en ollut kuullut mitään pariin vuoteen soittaa ja kyselee kuulumisia yms ja sitte kyselee kahville koska hänellä on tiedossa jokin "tosi kiinnostava projekti josta haluaisi kertoa"! Eihän siinä sitten, off we go!

Coffee Housessa sattuikin niin ihkusti sitten että paikalle oli korkeampien voimien avustuksella sattunut joku "kovan luokan nainen" joka "on tehnyt kovasti rahaa tällä jutulla". Ainahan tällaisia asiantuntijoita kelpaa kuunnella.

Alkujauhantojen jälkeen päästään asiaan. "Oletkos sä koskaan kuullut passiivisesta tulosta? Mietipä, 2000€ alkupanoksella ja vuoden-parin työnteolla voisit saada 10000€ kuukausitulot! Miltäs kuulostaa?" (Purin hampaita yhteen ja yritin olla hymyilemättä liikaa)

Minä: "Kuulostaa siltä että kohta pistetään tikku-ukkoja pyramidiksi..."
(Meni se nainen vähän pahan näköseksi sitten :()
Nainen: "Kannattaakohan sulle enempää kertoa tästä? Kun ei mun oo pakko kertoa. Tää on hyvä systeemi. Mut jos sua ei kiinnosta..."
Minä: "On varmaan parempi säästää kaikkien aikaa."

Noh, sainpahan ilmaisen kupin kahvia.

itteä houkuteltiin tollaseen ketju systeemiin mukaan myös paitsi että konserni oli ACN ja liittymiä piti myydä.. Oli aika hieno idea ja perusteli sen just oikeaks maasta taivaaseen ja kävin kattoo jonkun hollantilais heebon jossai kalliis mestas joka asuu nykyyään ton ansiost monacos jne.. Hirveetä shjaisssee!!
Sitten päätin antaa koko homman olla koska miks helkkaris haluun maksaa 500e liittymis maksun ja toi 500e liittymis maksu annettais anteeks jos kusettaisin joku yli 5 kaveria messiin tohon hommaan... Hirveetä Shaissee oli edelleen en suostunu ja hyvä niin about 2-4 kk ja ACN konserni lopetettiin suomesta. Jenkeissä toi on kyl tunnettu lafka.

SeLektA sanoi:
Kiitän kiitän, aion myös kyseenalaistaa tuon "500e" polkupyörän. :)

Kannattaa. Sillon kun tuo Move-hässäkkä oli pahimmillaan täällä niin kaivettiin tuota fillarin alkuperää selville. Täysin samaa pyörää (on muuten venäjältä) saa myös n. 130 € hintaan. Yks tuttu arvelikin että noi pyörät on samoja joilla houkuteltiin ihmisiä jo Entertainment Expressin ja Sevenin aikoihin..Ihmekös tuo kun samat tyypit aina asialla...

edit: Ihan pakko lisätä tähän sen verran että olin viime viikolla treffeillä Coffee Housessa ja eikös perhana viereisessä pöydässä ole tikku-ukkojen piirto käynnissä. Ja vielä sama heebo asialla joka mulle eka kerran yritti puhua tota. Se yritti olla ettei huomaiskaan mut oli ihan pakko lähtiessä heittää sille, riittävän kuuluvasti tietenkin, että "ootpas vielä vapaalla jalalla".. Ilmeisesti jo valmiiksi epävarmojen asiakkaiden ilmeet oli aika muikeat, saati sitten tämän varsinaisen sankarin...

edit: treffit meni hyvin =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom